מצעד העשור שלי - 20 הגדולים

אורישקי

New member
מקום 16


עילי בוטנר וילדי החוץ - על קצות האצבעות

שנה: תשע"ה
מקום בדירוג השנתי שלי: 4

עילי בוטנר וילדי החוץ הם אחד ההרכבים הבולטים של העשור, הם הכניסו סה"כ 9 שירים למצעד, מתוכם 5 (!) בטופ 100. (כשהשישי ממש על הקשקש).
עם זאת, את ההצלחה של השיר הזה, שהוא בעיני השיר הכי טוב שלהם - אני חייב בעיקר לאריה שהכיר לי אותו ואוהב אותו במיוחד
השיר מושר כולו בידי אדר גולד - עם הקול המהפנט שלה שנותנת פה ביצוע חד פעמי לשיר סוחף ומבריק ברמות, זוכה גם לקליפ יפה למדי.

 

אורישקי

New member
הרכב העשור


לא הקטגוריה החזקה בעשור הזה...
ועם זאת היו שני הרכבים שבלטו מעל כולם, אבל בגלל נוכחות טובה יותר והרבה נפילות אחרות של הצמד השני - זכה ההרכב שהיה הרכב השנה שלי 4 פעמים רצוף - בין השנים תשע"ב-תשע"ה, ועוד פעם אחת במקום השני בשנת תשע"ה. הם הכניסו 9 שירים למצעד ויש בו שני סולנים נהדרים שפרצו בכוכב נולד 8 - ממש אי שם בתחילת העשור, והם:

1. עילי בוטנר וילדי החוץ

2. סטטיק ובן אל תבורי
3. ג'יין בורדו
4. הדג נחש
5. התקווה 6

 

ady18

Well-known member
גם אני חושבת שילדי החוץ יותר עדיפים מריכל המאכזב.

 

אורישקי

New member
מקום 15


עומר אדם - אחרי כל השנים
שנה: תשע"ו
מקום בדירוג השנתי שלי: 2

עומר אדם הכניס, די בהפתעה גם מבחינתי, למצעד 10 שירים, יותר מכל זמר גבר אחר במצעד, עם זאת ולמרות הפופולאריות הענקית שהוא זכה לה, הוא היה דמות די מושמצת ושלית בתחילת העשור, עד שבהדרגה ובחוכמה הצליח להשתלב במיינסטרים - ובעיני השיר הזה היה מה שהפך אותו ממש מזמר שולי לזמר מיינסטרים. למרות שאני לא מתחבר במיוחד לתופעה ולא תמיד מתחבר גם לעומר בעצמו - השיר הזה הוא ללא ספק השיר המצלח ביותר שהוא הוציא, בלדה רגועה, יפה ונטולת מניירות מיותרות, ולא סתם האלבום שהוא הוציא שנה אחריה, ומלא בהמון להיטי ענק - נושא את שמה.

 

אורישקי

New member
מקום 14


נתן גושן - דברי איתי יותר
שנה: תשע"ה
מקום בדירוג השנתי שלי: 3

נתן גושן הוא אחד הזמרים והיוצרים הפורים ביותר שהתגלו כבר מתחילת העשור - ולאורך כל העשור הוא הוציא לא מעט להיטים. חלקם היו משעממים ונדושים בעיני, חלקם היו שירי פופ מעולים - ומעל כולם מתנוסס לו השר הזה, שיר הנושא והסינגל השני מהאלבום השלישי של גושן - והוא שיר פופ מעולה עם פזמון ממכר וכמובן קטע השריקות המפורסם בתחילתו.

 

ady18

Well-known member
קצת גבוה לא במיוחד אהוב חביב . אבל לא כובש אותי

 

אורישקי

New member
מקום 13


רוני דלומי - שלחי אותו

שנה: תשע"א
מקום בדירוג השנתי שלי: 3

חוזרים לשירי הזיכרון ולפרויקט הנהדר "עוד מעט נהפוך לשיר", והפעם לשיר שכתב החייל בנימין פרנק ז"ל, וזכה לתחייה מחודשת 37 שנה אחרי מותו - כשהולחן על ידי רונית שחר בלחן מקסים - ובוצע על ידי רוני דלומי, שבעיני זה ללא ספק שירה הטוב והמרגש ביותר. השיר הפך מאז לקלאסיקת יום זיכרון מודרנית.

 

אורישקי

New member
מקום 12


לירן דנינו - עדיין ריק

שנה: תשע"א
מקום בדירוג השנתי שלי: 2

ומזמרת השנה שלי תשע"א - שניצחה בכוכב נולד 7 במפתיע, עוברים לזמר השנה שלי תשע"א - שסומן כמנצח של העונה בעיני רבים - והודח רגע לפני הסוף בהפתעה די גדולה. שנה וחצי לאחר אותה הדחה, הוציא לירן דנינו את סינגל הבכורה שלו - "עדיין ריק", שהתחיל בשרשרת סינגלים מצליחה למדי. השיר, בלדת רוק שכאילו נכתבה בול למידותיו של לירן דנינו, הוכיחה שהוא לא פרץ כדי להיעלם ומאז הוא הוציא שירים מצליחים לאורך כל העשור. למרות זאת, בעיני, סינגל הבכורה שלו היה ונשאר המוצלח מכולם, ובזמנו הוא אפילו היה שיר השנה שלי, עד שבדיעבד דירגתי שיר אחר מאותה שנה מעליו.

 

ady18

Well-known member
זמר ששנאתי ואהבתי ובאחרונים ממש איכזב קשות וזה גדול

 
למעלה