מצעד העשור הישראלי שלי

אורישקי

New member
מקום 41


נסרין קדרי - לומדת ללכת
שנה: תשע"ח
מקום בדירוג השנתי שלי: 4

ללא ספק מהבלדות הנשיות הכי חזקות שראינו בעשור, נסרין מרגע פריצתה הייתה זמרת שמאד הערכתי אבל הסגנון היה די כבד גם בשבילי. עם הזמן היא החלה להתחבר יותר ויותר למיינסטרים ולפני שנתיים הוציאה את הבלדה המקסימה הזו, שהפכה גם ללהיט הכי גדול שלה כנראה. ביצוע מופלא שלה, למרות שמועתק מעט מ"Halo" של ביונסה.

 

inbal321

New member
מגיבה 3

זכוכיות- שיר יפה מאוד
ילד של אבא- שיר יפה אבל באמת קצת קיטשי מדי, לא מרגיש מאה אחוז כנה
פאוץ'- לא מעניין, קצת נשמע כמו חיקוי אמריקאי
כל הסיבות- שיר נחמד, מסר יפה. מלנכולי כזה
מה את מרגישה- יפה מאוד! כנה, חמים ונוגע. עכשיו הקשבתי ובאמת יש חלק בפתיחה של השיר של סיירוס ורונסון שדומה לפתיחה שלו. אבל בלי להקשיב במיוחד לא הייתי מצליחה לשים לב...
אה אה אה- פעם שנאתי אותו, בדיעבד הוא יכול להיות כיפי/אנקדוטלי כזה
יאסו- להיט טראש אדיר ועשוי נכון. זה אכן היחיד הטוב שלהם מהסינגלים האחרונים
מסע- גרוע בעיני, לא סובלת את אליעד
טודו בום- לא אוהבת. נחמד כלהיט ולא מעבר
ויקיפדיה- יש משהו יפה ברעיון אבל התוצאה קלישאתית מדי. היו לי אפים ודאונים עם השיר הזה אבל היום אני יותר נגדו מאשר בעדו.
מאחלת לך- מחבבת פלוס
עולם משוגע- שומעת לראשונה, אהבתי
ואם פרידה- שיר יפה מאוד
קחי לך- לא אוהבת, קיטשי מדי
היי- לא התחברתי, אני מבינה שזה שיר אישי שנכתב על מציאות אמיתית כנראה, אבל לא הרגשתי שהסולן מתחבר באמת למה שהוא שר והלחן לא הרגיש לי קשור למילים וגם העיבוד הולך לאיבוד בתוך הבליל הזה... בקיצור הרגיש לי לא מחובר.
לומדת ללכת- ממש לא אוהבת
 

אורישקי

New member
מקום 40


חנן בן ארי - אמא אם הייתי
שנה: תשע"ו
מקום בדירוג השנתי שלי: 6

שוב חנן בן ארי, עם השיר הטוב ביותר שלו בעיני. עוד אחד מהשירים שלמדתי להעריך בדיעבד.
השיר, כידוע, נכתב בעקבות יישום תוכנית ההתנתקות, ופינוי הישובים מגוש קטיף ב2005, אירוע טראומתי למדי שלצערי רק בשנים האחרונות מקבל התייחסות עמוקה יותר ופחות שטחית שמתבטאת בין היתר בשיר הזה. מעבר לסיטואציה הספציפית, אני חושב שכל מי שמתגעגע לדבר שאבד וכנראה לא יחזור שוב יכול להתרגש מהשיר הזה.

 

אורישקי

New member
מקום 39


דודו טסה - הגולה
שנה: תשע"ו
מקום בדירוג השנתי שלי: 5

שיר הנושא מאלבום מעולה של דודו טסה, שזכה כבר לכמה הקבלות לאלבום הקלאסי של אהוד בנאי והפליטים. כמו הרבה שירים במצעד הזה - בזמנו, למרות שאהבתי את השיר, לא הערכתי אותו כמו היום ואפילו העדפתי את הסינגל השני מהאלבום - "לאן תיקחי אותי היום" עם ברי. עם הזמן הערך של השיר הזה רק עלה, והוא הפך להיות אחד ההמנונים הכי גודלים בקריירה של דודו טסה.

 

אורישקי

New member
מקום 38


עידן עמדי - חלק מהזמן
שנה: תשע"ו
מקום בדירוג השנתי שלי: 4

כבר שלושה שירים ברצף שאנחנו עומדים על שירים של גברים, שיצאו באותה שנה וכולם זכו אצלי לפריחה מחודשת רק בהמשך. שנת תשע"ו באמת הייתה די מוצלחת ומגוונת במוזיקה (הכניסה לא פחות מ-41 שירים לדירוג שלי).
השיר "חלק מהזמן" יצא כסינגל הראשון מתוך האלבום הרביעי שלו ,שנושא את אותו שם. במקור השיר נכתב כמה שנים קודם לכן לריטה, אבל לאחר שריטה התעכבה מעט עם ההוצאה שלו עידן בחר לשיר אותו בעצמו, מנקודת מבט של אישה, והדבר הוליד את אחד השירים המזוהים ביותר איתו, בין היתר בזכות הפזמון החוזר והסוחף.

 

אורישקי

New member
מקום 37


מירי מסיקה - זהרה
שנה: תשע"ח
מקום בדירוג השנתי שלי: 3

ומכאן אנחנו עוברים למירי מסיקה, שאמרתי כבר שבניגוד לשני האלבומים שלה שאני כל כך אוהב מהעשור הקודם - היא לא הצליחה בעיני להוציא לאורך כל העשור איזשהו אלבום שלם ומוצלח שתואם למידותיה, אלא בעיקר סינגלים מוצלחים פה ושם, אבל דווקא בשיר הזה ובשפה הערבית, מירי החזירה מבחינתי עטרה ליושנה.
את השיר הכרתי לראשונה כשצפיתי בתוכנית של דידי הררי בשישי, בפועל הוא יצא מספר חודשים לפני כן, בסוף קיץ 2017, כסינגל הרביעי מהאלבום (הלא מוצלח בעיני) "אלוהי הדברים הקטנים. השיר, שכתוב כולו בערבית, מושר מנקודת מבטה של אמא שדואגת לילדתה הקטנה שעתידה לצאת לעולם הגדול ולסכנות שיש בו. צפיה בשיר במקביל לקריאה של המילים מוכיחה שוב כמה מירי היא אחת הזמרות המבצעות הכי גדולות שקמו בארץ.

 
למעלה