מצעד העשור הישראלי שלי

אורישקי

New member
מקום 48


יובל דיין - עד שתחזור
שנה: תשע"ג
מקום בדירוג השנתי שלי: 2

יובל דיין, עם אחד השירים המוכרים ביותר שלה - ולמעשה גם הנצפה ביותר שלה ביוטיוב (נושק ל-20 מיליון). בלדת הגעגועים המקסימה הזו נכתבה והולחנה ע"י עידן רפאל חביב, שגם שר מספר שורות בו לקראת סוף השיר... השיר יצא כסינגל השני מאלבום הבכורה המצליח שלה - "לאסוף"

 

אורישקי

New member
מקום 47


שרית חדד - מאחלת לך
שנה: תשע"א
מקום בדירוג השנתי שלי: 8

שרית חדד, זמרת העשור הקודם שלי - אמנם לא הייתה בשיאה כמו בעשור הקודם, אבל עדיין הוציאה כמה שירים יפים לאורך כל העשור הזה. השיר הזה, מהלהיטים הבולטים שלה, הוא גם השיר שהגיע למקום הכי גבוה במצעד הזה. את המילים והלחן כתב הנרי, שהרבה מהשירים הטובים ביותר של שרית נוצרו משיתוף הפעולה בין השניים.

 

אורישקי

New member
מקום 46


טונה ונצ'י נצ' - עולם משוגע
שנה: תשע"ו
מקום בדירוג שנתי שלי: 7

אלבום הבכורה האדיר של טונה - "גם זה יעבור" יקבל עוד תזכורת בהמשך המצעד, והשיר הזה הוא ללא ספק מהבולטים בו. הפזמון הקליט, הליריקה החזקה וכמובן שיתוף הפעולה בין השניים האלה שכל כך היה קל להתבלבל ביניהם - יצרו את אחד השירים הכי יפים בהשתתפות שניהם. השיר הוא אחד משלושת השירים המצליחים מהאלבום - ביחד עם שני הסינגלים הראשונים ממנו.

 

אורישקי

New member
מקום 45


דיקלה - ואם פרידה
שנה: תשע"ד
מקום בדירוג השנתי שלי: 5

הסינגל הראשון מתוך אלבומה הרביעי, שנושא את אותו השם של דיקלה.
השיר הזה הפך את דיקלה למעשה לסוס השחור של המוזיקה הישראלית בעשור הזה, ומזמרת שנמצאת בתעשייה כבר עשור וחצי, מקבלת הערכה אבל לא פידבק והכרה ציבורית רחבה - הצליחה להפוך, בהתמדה מעוררת הערצה, לאחד הקולות הנשיים הבולטים בעשור הזה.
השיר הזה, שהיה להיט גדול בזמנו ולהיט גדול אפילו יותר לאורך הזמן -הפך לאחד המזוהים איתה ביותר, ליווה אלבום נהדר - והיום הוא עומד על סכום אדיר של 9.4 מיליון צפיות.

 

אורישקי

New member
מקום 44


ריטה ומשי קלינשטיין - קחי לך
שנה: תשע"ח
מקום בדירוג השנתי שלי: 5

נכון, זו לא ריטה של שני האלבומים הראשונים באייטיז, וזו גם לא ריטה של הופעות הענק בעשורים שבאו אחר כך, אבל גם בעשור הזה היא מצליחה להשאיר חותם משלה, בדמות השיר המקסים הזה.
השיר "קחי לך" הוא דיאלוג בין אם לבתה, שהחל במכתב שכתבה ריטה למשי בשעה שזו יצאה לטיול אחרי צבא, והמשיך במכתב התגובה של משי אליה. השיר הוא הסינגל השלישי והמצליח ביותר מהאלבום "ניסים שקופים", והפך לסוג של קלאסיקה בהתהוות שאין כמעט אמא ובת שלא הקדישו אותה אחת לשניה.

 

אורישקי

New member
מקום 43


קרן פלס - לייק וואנקה
שנה: תשע"ג
מקום בדירוג השנתי שלי: 1

והנה אנחנו נפרדים מאד שיר שנה שלי, והפעם של השנה החלשה ביותר בעשור לטעמ.י השיר הזה בהתחלה מעט עצבן אותי ועם הזמן התמכרתי והתמכרתי עד שהוא הפך, באופן שגם אני לא ציפיתי, להיות אחד השירים האהובים עליי בעשור הזה. בעיני זה השיר הכי טוב של קרן למעט "מבול", שבו היא מגיעה לשיא שלה בכתיבה, והכתיבה האופיינית לה שלפעמים מרגישה מוגזמת, דרמטית ולא קשורה - יושבת בול על השיר הזה, והמלודיה המעולה שלו.

 

אורישקי

New member
מקום 42


עילי בוטנר וילדי החוץ - היי
שנה: תשע"ז
מקום בדירוג השנתי שלי: 7

ילדי החוץ הוציאו ב2017 את האלבום "בית", אלבום קונספט שמדבר על גירושיו של ההורים של עילי, וההשפעות שלהם עליו כילד. מעל כולם בלט השיר הזה - "היי", שיר כועס ובועט על אמא שלא "הצליחה" למלא את התפקיד והמחויבות שלה כלפי הילד. בתור מי שלרוב אוהב יורת את החלקים של אדר בלהקה הזו - אוהד מגיע כאן לשיא עם ביצוע מופלא.
השיר הזה, שאהבתי תמיד, זכה אצלי השנה לסוג של הערכה נוספת לאחר ששמעתי אותו ברדיו בימי השבעה של אמא של חבר שהלכה לעולמה, והוא לא יכל להיות מתאים יותר.

 
למעלה