דיון נחמד על מוסיקה

feldman89

Well-known member
דיון נחמד על מוסיקה

האם מאומן שאתה אוהב ומתחבר, יש לך ציפיות גבוהות יותר?
האם מזמר ואומן אתה מצפה תמיד לשינויים מוסיקליים והתפתחות בבחירות בהתאם לגיל שלו ולשינויים האישיים והמקצועיים?
האם זמר שעושה את אותה מוסיקה בסגנון ובטקסטים שלו והלחנים פחות או יותר, הוא אומן שעלול לאבד מהפופולאריות שלו?
האם זמר שעבר את שיא ההצלחה בקריירה, הוא מסוגל לנפק עדיין מוסיקה טובה בעיניך או שעבר זמנו מרגע שהוא לא מייצר להיטים ושירים קליטים?
 

feldman89

Well-known member
עונה:

האם מאומן שאתה אוהב ומתחבר, יש לך ציפיות גבוהות יותר?
אני די בטוח שאומן שאהוב עלי, בהתאם לזה הציפיות ממנו הן גבוהות מהמשוער. אסור לו להביא שירים פחות איכותיים או פחות שקולעים לטעמי. דוגמא: שרית חדד- הציפיות שלי ממנה לאור לא מעט מוסיקה מצוינת בעבר הן גבוהות ואז לעיתים היא מביאה שיר שלא קולע לטעמי כמו השיר "אמא'לה אבא'לה" שלא דיבר אלי ואיכזב אותי עד כה.

האם מזמר ואומן אתה מצפה תמיד לשינויים מוסיקליים והתפתחות בבחירות בהתאם לגיל שלו ולשינויים האישיים והמקצועיים?
להערכתי כן, עם השנים אני מצפה מזמר לסוג של השתנות פנימית והתפתחות בבחירת השירים בהנתאם לגילו ולשינויים מבחינת קול. אתן לדוגמא את גלי עטרי, המון להיטים היא הביאה לאורך השנים אבל היא תמיד השתנתה בהתאם לגיל וכיום היא מביאה שירים שמתאימים לאישיות שלה כיום ולגיל שלה. זאת כנראה אחת הסיבות שהאלבום האחרון לא הניב כמעט אף להיט רדיו ושהיא דוחה על הסף שירים שלא מתאימים לגילה ולאישיות שלה כיום. אני חושב שאי אפשר שלא לצפות מאומן להשתנות ולשנות את הבחירות המוסיקליות כי אין מה לעשות- אתה גדל ומתפתח ועובר שינויים לאורך השנים ובגיל וזה צריך לבוא לידי ביטוי במוסיקה שאתה עושה. אם אתה תישאר רק בגדר פופיות ולא תביא שירים שמתאימים לגילך, אתה לא מספיק אומן. אני יכול להביא לדוגמא את ההפך הגמור- הזמרת רוני דלומי שהיא מהזמרות הבולטות בעשר השנים האחרונות. ככל שתהיה זמרת שנויה במחלוקת או לא הכי טובה טכנית, אי אפשר לומר שהיא לא התבגרה והתבשלה לנגד עינינו. מזמרת פופ שהתחילה עם שירים לטיניים לא מקוריים(אך איכותיים לפחות) היא החלה לעבור תהליכים עם עצמה, החלה לכתוב את שיריה בהדרגה תוך כדי שהיא מתעמקת ביצירה וכתיבה ואף לקחה שיעורי סדנאות אישיות אצל טל גורדון כדי להתנסות בכתיבת שירים. רוני הבינה שהיא צריכה חיפוש עצמי ולא לחשוב שהיא יודעת הכל מבחינה מוסיקלית וזאת אחת הסיבות למקום הטוב שבו היא מצויה כיום. היא גם השתפרה ללא היכר בהגשה, במנעד הקולי לעומת גיל 17 ובבחירות המוסיקליות ולכן היא קיבלה אצלי מקום של הערכה וכבוד כאומן. אני באמת אוהב אותה כי היא זמרת שיודעת לעבור שינויים ומשתכללת במוסיקה שהיא עושה.

האם זמר שעושה את אותה מוסיקה בסגנון ובטקסטים שלו והלחנים פחות או יותר, הוא אומן שעלול לאבד מהפופולאריות שלו?
בהחלט כן! רוני דואני סופרסטאר לא היתה זמרת מספיק מגוונת ונשארה בגדר זמרת פופ נישתית ולכן בשלב מסוים היא איבדה את הפופולאריות וההערכה להם זכתה בעשור הקודם. היא לא ניסתה להמציא את עצמה מחדש או להביא שירים יותר אישיים ועמוקים ולכן בשלב מסוים הקהל כבר לא אכל יותר את מה שהיא הביאה. אני גם חושב שזה יקרה בסופו של דבר גם לעומר אדם. כי בעשר שנות קריירה שלו, המוסיקה שלו לא עברה שינוי מהותי או תהליכיםוהתפתחות והוא נשאר זמר מוסיקת פופ ים תיכוני והטקסטים שלו הם דומים אחד לשני.

האם זמר שעבר את שיא ההצלחה בקריירה, הוא מסוגל לנפק עדיין מוסיקה טובה בעיניך או שעבר זמנו מרגע שהוא לא מייצר להיטים ושירים קליטים?
בהחלט כן!! אני לא מחזיק בדעה הרווחת שלהיט רדיו והצלחה מסחרית בימינו מעיד על האיכות של אומן ורמה גבוהה של מוסיקה. לדוגמא: מיקה קרני, רונית שחר, דנה ברגר, ירדנה ארזי, נינט טייב, אתי אנקרי, אילנית ויש גם זמרים כמו אבי טולדנו, יהורם גאון, רמי קלינשטיין ויהודה פוליקר שגם אחרי שעברו את שיא הקריירה שלהם, מנפקים עדיין שירים מוצלחים ואיכותיים לא פחות מהאומנים הכי פופולאריים. להיט זה עניין של תזמון ומזל ולפעמים להיט זה חיסרון. שיר טוב זה שיר שנוגע בך ומדבר אליך וקרה לי הרבה ששירים שאני אוהב מאד לא הצליחו בזמנו או פחות ממה שחשבתי שהצליחו. לדוגמא: מיקה קרני- עברה המון שינויים מוסיקלית ואף תהליך רוחני פנימי באלבום "קול דודי" ובכל זאת המוסיקה שלה בעשר השנים האחרונות הרבה פחות קיבלה יחס שלא כל כך בצדק. ממרום השנים, היא מהזמרות הכי אהובות עלי ויש לה מקום נכבד בזמרות והיוצרות החשובות בזמר העברי. למה? כי המוסיקה שלה נטולת יומרות, פוזות ומאד אותנטית לאוזניי. אז אין לה להיט רדיו הרבה זמן, אז מה? זה לא מעיד על האיכות ועל רמה גבוהה מוסיקלית אצל אומן. אני חושב שאנשים צריכים לתת הזדמנות גם לשירים שהם לא קליטים במבט ראשון ולבחון כל שיר ולפרק אותו לגורמים(טקסט, לחן, עיבוד, ביצוע) ואפילו לתת לשירים זמן לגדול ולא להשוות בין שיר מהעבר לשיר בהווה כפי שעושים לאומנים מסוימים(צביקה פיק למשל). למשל: שיריה של ירדנה ארזי משנות ה- 90 היו לא מצליחים ובולטים ולהיטיים ביחס לשיריה משנות ה- 80. אני מאד אוהב ואפילו לא פחות את השירים האלה שלה משנות ה- 90 לעומת "אתה לי ארץ" שהוא השיר הכי מוכר שלה ולהיט ענק. זה ברור שהקהל פיספס אותם בגדול!! אלה שירים שהם מצמררים אותי. גם ריקי גל ודנה ברגר הן שתי זמרות שהרבה מעבר לשיא ההצלחה שלהן, אבל מנפקות שירים מופלאים ממרום גילן. אני אוהב מאד את השיר המשותף החדש שלהן "גם אני הייתי שם" שיש מאחוריו מסר חשוב והוא שיר מיוחד.
 

inbal321

New member
קראתי "רוני דואני" כל הפיסקה השניה


ולא הבנתי למה זה לא מסתדר לי
 

Lhuna1

New member
עונה

האם מאומן שאתה אוהב ומתחבר, יש לך ציפיות גבוהות יותר?
עקרונית כן, כי זה ברור שמזמר שלא אהבתי עד עכשיו אין לי ציפיות בכלל, ומי שכן יש קצת.
יחד עם זה דווקא במוזיקה זה פחות מאשר בתחומי אמנות כמו כתיבה, משחק, בימוי וכו'.
כלומר מסופר, תסריטאי, במאי ושחקן שאהבתי - אני מצפה יותר לאהוב גם את החומרים הבאים שלו. במוזיקה אולי פחות.
&nbsp
האם מזמר ואומן אתה מצפה תמיד לשינויים מוסיקליים והתפתחות בבחירות בהתאם לגיל שלו ולשינויים האישיים והמקצועיים?
לאו דווקא. בגדול אין לי ציפיות ספציפיות מזמרים לגבי המשך הקריירה שלהם. אני גם מאמינה שבאופן כללי היצירתיות והיכולת ליצור חומר מקורי ומחדש יורדת עם הגיל, ולכן אם כבר אז אני מצפה פחות ופחות מזמרים ככל שעובר הזמן.
&nbsp
האם זמר שעושה את אותה מוסיקה בסגנון ובטקסטים שלו והלחנים פחות או יותר, הוא אומן שעלול לאבד מהפופולאריות שלו? לא יודעת. כל אמן עלול לאבד מהפופולריות שלו, גם אם הוא ממשיך באותו קו וגם אם הוא משתנה.
&nbsp
&nbsp
האם זמר שעבר את שיא ההצלחה בקריירה, הוא מסוגל לנפק עדיין מוסיקה טובה בעיניך או שעבר זמנו מרגע שהוא לא מייצר להיטים ושירים קליטים?
עקרונית בוודאי שכל אחד יכול עדיין להפתיע, אבל כפי שציינתי יש בי פחות ציפיה עם הזמן. מקרה חיובי לדוגמה בשבילי זה לאונרד כהן, שדווקא בזקנתו ואף לפני מותו עוד הוציא שיר או שניים שהדהימו אותי.
 

feldman89

Well-known member
אהבתי בעיקר בתשובה השלישית
תשובות מעניינות לונה

 

inbal321

New member


האם מאומן שאתה אוהב ומתחבר, יש לך ציפיות גבוהות יותר?
כן.

האם מזמר ואומן אתה מצפה תמיד לשינויים מוסיקליים והתפתחות בבחירות בהתאם לגיל שלו ולשינויים האישיים והמקצועיים?
מצפה שזמר יגוון ויתפתח, לא בטוחה אם זה קשור לגיל ולשינויים אישיים, יותר קשור ללא למחזר

האם זמר שעושה את אותה מוסיקה בסגנון ובטקסטים שלו והלחנים פחות או יותר, הוא אומן שעלול לאבד מהפופולאריות שלו?
אפשרי, למרות שנראה שיש זמרים שלא משנים ועדיין נשארים פופולריים

האם זמר שעבר את שיא ההצלחה בקריירה, הוא מסוגל לנפק עדיין מוסיקה טובה בעיניך או שעבר זמנו מרגע שהוא לא מייצר להיטים ושירים קליטים?
תלוי למה אתה קורא "שיא ההצלחה". האם מדובר בהצלחה מסחרית, האם מדובר בהצלחה מבחינת איכות השירים (וכאן לכל מאזין יש ראייה אישית האם שירים מסויימים הם איכותיים או לא, כלומר האם הזמר הוא זמר "מצליח" או לא). הרי שכל אחד היה רוצה שהזמר האהוב עליו ימשיך להוציא שירים ומוזיקה שהוא אוהב ונהנה ממנה. ככה שאם "מצליח" נמדד לפי הצלחה מסחרית, ברור שכל אחד יגיד שלא עבר זמנו של הזמר האהוב עליו גם אם הוא הפסיק "להצליח" מסחרית. אך אם "מצליח" נמדד לפי איכות המוזיקה לדעתו של המאזין, אז ברור שכל אחד יגיד לך שכן עבר זמנו של זמר שהפסיק "להצליח" בהנפקת מוזיקה טובה.
(טוב חפרתי ממש
השורה התחתונה- כל אחד יחשוב שעדיין לא עבר זמנו של זמר, כל עוד הוא מוציא מוזיקה שלדעתו היא טובה)
 

feldman89

Well-known member
התכוונתי לשיא ההצלחה מבחינה מסחרית

והתשובה הרביעית הרשימה אותי ענבל, מספק אותי מה שכתבת
 

ady18

Well-known member
עונה

כן בטח כמו מירי מסיקה . שלאחרונה קצת זה לא ממריא באמצע .
כן במקרה ריטה כמעט ואבדתי אותה באלבום מחכה .יחסית באחרון נחמד לי.
אני כבר לא פעם אין לי אומן מסוים שממש כל כך חשוב לי.שאם ישנה יהיה כך וכך אני פשוט פחות.גם בשנים האחרונות המוזיקה החדשה לא הכי ממריאה אז ככה גם האומנים אפשר למצוא דברים נחמדים.
עמיר בניון דוג' שקצת אבדתי אותו.....
 

feldman89

Well-known member
יעל, את מכירה את השיר של אבי טולדנו "הביתה סינדרלה"?

כשהכרתי אותו רק לפני שבועיים ו 3 ימים , הייתי בטוח שמדובר בלהיט גדול מאד שלו. מסתבר שלא כך היה.לא ברור איך לא הצליח לאור ההצלחה שזכה לה אבי באותה תקופה והשיר הזה מרגש אותי מאד. בכל מקרה, הוא הפך לשיר הכי אהוב עלי שלו תוך זמן קצר יחד עם השיר האלמותי "איך עף הזמן"
מסקרן אותי מה דעתך על השיר הזה הביתה סינדרלה. המלצתי עליו בפינת המלצה השבועית וגם בחרתי אותו כשיר יומי.

 

feldman89

Well-known member
הכל טוב יעל
העיקר ניסית

זה הגיוני שלא תמיד יהיו הסכמות על שירים
 

1Shir

New member
תשובות

האם מאומן שאתה אוהב ומתחבר, יש לך ציפיות גבוהות יותר?
נהפוך הוא יש לי סטנדרט נמוך יותר כלפיו כי אני כבר אוהבת אותו אז הוא הרוויח נקודות זכות לפני הכל
&nbsp
האם מזמר ואומן אתה מצפה תמיד לשינויים מוסיקליים והתפתחות בבחירות בהתאם לגיל שלו ולשינויים האישיים והמקצועיים?
לא וכל מקרה לגופו אני יכולה לאהוב או לא את השינוי כלומר שינוי יכול להיות לטובה או לרעה
&nbsp
האם זמר שעושה את אותה מוסיקה בסגנון ובטקסטים שלו והלחנים פחות או יותר, הוא אומן שעלול לאבד מהפופולאריות שלו?
גם כאן אין חוקים זה יכול ללכת לשני הצדדים או לארבעת הצדדים ליתר דיוק
&nbsp
האם זמר שעבר את שיא ההצלחה בקריירה, הוא מסוגל לנפק עדיין מוסיקה טובה בעיניך או שעבר זמנו מרגע שהוא לא מייצר להיטים ושירים קליטים?
זמר גם יכול לעשות קאמבק אחרי תקופה פחות מוצלחת ואין קשר בין הצלחה לבין מידת האהבה האישית לשירים של כל אחד
 

feldman89

Well-known member
אהבתי את התשובה בשאלה 1

את אומרת בעצם שלדוגמא אם אמינם או פט שופ בויז או דנה אינטרנשיונל יביאו שיר פחות מוצלח מבחינתך או פחות לטעמך, את עדיין תאהבי את אותו שיר פחות טוב? נקודה מעניינת.. אולי יש בזה משהו מן האמת ובכל מקרה זה הגיוני
 

1Shir

New member
לא יודעת אם עדיין אוהב אבל

יש יותר סיכוי שאוהב אותו שיר אם הוא מבוצע ע"י אמן שאני אוהבת
כלומר שיר פחות אהוב עליי של פט שופ בויז עדיין יותר אהוב עליי מאשר אם אותו שיר היה מבוצע ע"י אימג'ן דראגונס (סתם דוגמא ללהקה שהיא אמנם נחמדה אבל אין לי העדפה מיוחדת אליה)
 
דעתי בנושא

האם מאומן שאתה אוהב ומתחבר, יש לך ציפיות גבוהות יותר?
בהחלט. כשאני עובר על רשימות שירים חדשים אני קודם מחפש אמנים שאני מעריך ומאמין שלא יאכזבו.

האם מזמר ואומן אתה מצפה תמיד לשינויים מוסיקליים והתפתחות בבחירות בהתאם לגיל שלו ולשינויים האישיים והמקצועיים?
לא בהכרח. אני בעד לתת למוזיקאי חופש לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב.
הבעיה היא שטיפת המוח שעושים למאזינים בתחנות הרדיו ומתעלמים מהרבה אמנים רק כי הם "זקנים", ולכן זה מחייב את חלקם ללכת לכיוונים שלא בהכרח מתאימים להם, רק כי הם צריכים פרנסה.

האם זמר שעושה את אותה מוסיקה בסגנון ובטקסטים שלו והלחנים פחות או יותר, הוא אומן שעלול לאבד מהפופולאריות שלו?
בשלב מסוים זה יימאס על אפילו על קהל המעריצים של אותו זמר, ובוודאי שעל המאזין הממוצע. אם הוא ירצה להציל את הקריירה שלו הוא יצטרך להמציא את עצמו מחדש, כמו פינק שכל אלבום שלה נשמע אחרת מקודמו, ועדיין מצליחה להישאר רלוונטית, להבדיל מזמרות אחרות שנעלמו.

האם זמר שעבר את שיא ההצלחה בקריירה, הוא מסוגל לנפק עדיין מוסיקה טובה בעיניך או שעבר זמנו מרגע שהוא לא מייצר להיטים ושירים קליטים?
בהחלט. לא מעט אמנים שאני שומע היום פעילים כבר מספר עשורים. אם האלטרנטיבה היא לייצר פופ זול כמו שמשמיעים היום אז אני אפילו מעדיף שהם ימחזרו את החומר הישן והטוב שלהם.
 

feldman89

Well-known member
מזדהה מאד עם התשובות 1, 3 ו- 4

אני תמיד מעדיף לשמוע קודם שירים חדשים מפי אומן שאהוב עלי וציפיותיי גדולות ממנו
התשובה ב- 3 מה זה נכונה לטעמי, החכמה היא תמיד לגוון, לשנות ולהפתיע
באמת אני מסכים מאד עם התשובה ב- 4

תודה רבה על השתתפותך בדיון, אלי
ממש אהבתי את תשובותיך
 
משתתף בדיון

האם מאומן שאתה אוהב ומתחבר, יש לך ציפיות גבוהות יותר?
בדרך כלל כן..
האם מזמר ואומן אתה מצפה תמיד לשינויים מוסיקליים והתפתחות בבחירות בהתאם לגיל שלו ולשינויים האישיים והמקצועיים?
אני לא מצפה לשינויים ולא מעוניין בשינויים אבל המוסיקה משתנה כל הזמן לכן השינויים צפויים בכל מקרה כי בדרך כלל אומנים מנסים להתאים את עצמם לתקופה.

האם זמר שעושה את אותה מוסיקה בסגנון ובטקסטים שלו והלחנים פחות או יותר, הוא אומן שעלול לאבד מהפופולאריות שלו?
לא חושב..
האם זמר שעבר את שיא ההצלחה בקריירה, הוא מסוגל לנפק עדיין מוסיקה טובה בעיניך או שעבר זמנו מרגע שהוא לא מייצר להיטים ושירים קליטים?
ברור שמסוגל.... עובדה שמלא אומנים הצליחו לעשות זאת..
 
עונה רק על שאלה 1

לא רק אומן שאני אוהבת אלא בכלל אם פתאום מישהו שאני עד אותו רגע לא אהבתי שירים שלו מוציא פתאום שיר ואני מאוד אוהבת את אותו שיר אז כן יהיה לי ציפיות לא גבוהות(במוזיקה אין לי ציפיות גבוהות גם מאומנים שאני כן אוהבת) אבל כן ציפיות לשמוע תכנים חדשים בתקווה שאני אוהב גם את התכנים החדשים
אני יכולה לתן דוגמא ולהגיד ממה שהרגע עולה לי זה שעם נתן גושן ועידן חביב למשל זה לא קרה לי
&nbsp
&nbsp
 
למעלה