מצעד שירי גלי עטרי

feldman89

Well-known member
אבאניבי זכה בפסטיבל וייצג את ישראל באירוויזיון

וכמובן הגיע למקום ה- 1 באירו, מה שוביל לאירוח התחרות בישראל שנה לאחר מכן
מקום 2 היה "בלב אחד(סלאם עליכום) של חדווה עמרני ולהקת פלפל לבן שקיבל למעשה את אותו מספר נקודות כמו "אבאניבי" אבל בגלל שקיבל מספר פחות גבוה של 12 דוז פואה הוא הסתפק במקום ה- 2 אם אני זוכר טוב ממה שקראתי
 

kobyz21

New member
תיאטרלי ופומפוזי, אבל להיט משובח, יש בו משהו מופתי...

 

feldman89

Well-known member
מקום 9


"יש לך שמש"

מתוך: האלבום נסיך החלומות משנת 1978

ובכן, זה שיר הסולו הראשון של גלי אי פעם בחייה כזמרת. הוא יצא 7 שנים לפני אלבום הבכורה, אי שם בקיץ 1971. גלי היתה זמרת אנונימית עד אז. בשנת 1971 גלי השתתפה בתכנית רדיו של כשרונות צעירים ונקראה "תשואות ראשונות" ושם זכתה לחשיפה. מיד לאחר מכן הוצע לה לייצג את ישראל בפסטיבל זמר בטוקיו ביפן בקיץ 1971 עם שיר שנכתב במיוחד בשבילה- יש לך שמש. גלי אהבה את השיר והוא נשלח לייצג את ישראל באותו פסטיבל והגיע למקומות הגבוהים ביותר. בארץ השיר זינק לראש המצעדים בתחנות הרדיו והפך ללהיט גדול מאד ולימים קלאסיקה ישראלית. ביפן השיר בוצע בגרסה שהוקלטה ביפנית ויש אפילו קליפ של גלי עם השיר ביפנית. את המילים כתבה שמרית אור, הלחן של דוד קריבושה ומוטי המר. זה השיר הראשון של גלי שהכרתי ומיד אהבתי אותו בגיל 8(מרץ 1998 בערך). השיר כלול באלבום הבכורה נסיך החלומות.

 

inbal321

New member
1971, וואו
לחשוב שאלבום הבכורה שלה יצא 7 שנים אחר כך

הייתי רוצה לראות את גלי שרה ביפנית

השיר קלאסיקה ואני אוהבת אותו אך לטעמי היו שירים יותר טוב במצעד שהגיעו למקומות פחות גבוהים
 

inbal321

New member
לא נכוןןןן
איזה מצחיק... השיר הזה חמוד אפילו ביפנית.מעניין

מעניין אם המבטא שלה טוב
 

feldman89

Well-known member
מקום 8


"תני לו פרח"

מתוך: האלבום אמצע ספטמבר משנת 1986

מגיעים לאחד משירי ארץ ישראל הידועים והמזוהים עם גלי(שאינה זמרת שירי ארץ ישראל באופן בולט במיוחד). השיר בוצע לראשונה על ידי ציפי זרנקין בשנות ה- 70 ורק כעבור עשר שנים בערך הקליטה אותו גלי בעצמה עבור אלבומה אמצע ספטמבר. המילים הנפלאות שייכות ללאה נאור והלחן של משה וילנסקי האגדי והעיבוד שייך לוירצברג כמובן. השיר יצא כסינגל שישי מתוך האלבום הזה בקיץ 1986 והוא כמו קודמיו זכה להערכה רבה וכבש את מצעדי הפזמונים ברשת ג', גלי צהל ולהיט בראש. הוא נכלל במצעד הסיכות השנתי של רשת ג' בתשמ"ז 1986/7 ומושמע גם כיום. זה שיר מדהים ומרגש שאהבתי בגיל 13 והכרתי דרך הרדיו. השיר תועד בתכניות טלביזיה רבות: "להיט בראש", "זהו זה" ועוד. חבל שהיום אין שירים שכתובים ככה, גלי איכותית כל כך!

 

inbal321

New member
שיר מרגש מאוד

גם אני לא ידעתי שזה קאבר
לחלוטין אחד האהובים עלי של גלי, טקסט מרגש ונוגע מאוד.

אבל איך זה שיר ארצישראל? זה שיר על לב שבור...
 

feldman89

Well-known member
אולי בגלל העיבוד והמילים הפרח ויין מר- נותן תחושה ארצישראלית

 

kobyz21

New member
הקשבתי כעט לביצוע המקורי שלא הכרתי- יפהיפה, לדעתי עדיף

 

feldman89

Well-known member
מקום 7


"בראשית"

מתוך: האלבום "בראשית" משנת 1989

עוד שיר נהדר שהוא למעשה גם קאבר לשיר שביצע הזמר האמריקני דון מקלין במקור. רחל שפירא תירגמה אותו לעברית והוא הוקלט על ידי גלי בשנת 1988 לאלבומה "בראשית". הלוואי וירבו שירים נפלאים כאלה היום עם איכות. השיר בראשית יצא לרדיו כתקליט שדרים- סינגל בשנת 1989 וזכה להצלחה בהשמעות למרות שלא צעד כלל במצעדי הפזמונים בשל היותו שיר לא עברי במקור(היה חוק כזה בשנות ה- 70 עד תחילת שנות ה- 2000). את השיר ביצעה גלי בהופעותיה הרבות ובתכניות טלביזיה כגון: "סיבה למסיבה", "סוף סוף"(בו קידמה את האלבום הזה). אין הרבה מה להוסיף- שיר איכותי בכל ההיבטים.

 

Lhuna1

New member
יש מצב שזה היה #1 אצלי. מילים מדהימות ולחן נהדר.

 
למעלה