שירים עם הצתה מאוחרת

Ivan Pedroso

New member
שירים עם הצתה מאוחרת


יש את השירים האלה שאנחנו מתאהבים בהם מהאזנה ראשונה ושתופסים אותנו ישר.

יש שירים שגדלים עלינו עם כמה השמעות.

אבל יש גם שירים, לפחות אצלי, שממש לא אהבתי אותם ואז פתאום התרחש לו איזשהו סוויץ' והתאהבתי בהם. יתרה מכך - התחלתי לחשוב איך לעזאזל יכולתי שלא לאהוב את השיר הזה קודם.

הדוגמא הכי מובהקת אצלי בהקשר הזה היא עם השיר של גוטייה וקימברה, Somebody That I Used To Know. פעם לא הייתי מסוגל לשמוע אותו וחשבתי שזה שיר נורא, ואז לא יודע מה קרה, אולי נתתי לו לראשונה צ'אנס אמיתי, ופשוט התאהבתי בו. אני לא כ"כ יודע להסביר למה.

דוגמא אחרת שעולה אצלי בהקשר הזה היא של Real Sugar, של רוקסט. בזמן אמת , כשהייתי בתיכון, לא אהבתי את השיר בכלל, אבל ידידה שלי שמה את השיר בקלטת של קליפים שהיא הכינה לי. עכשיו, לא היה לי הכי נעים ממנה אבל תמיד הייתי מדלג עליו כשהייתי צופה בה
. ואז לפני כמה שנים שמעתי אותו שוב פתאום ונזכרתי בה והרגשות הנוסטלגיים שעלו אצלי גרמו לשינוי בגישה שלי אל השיר הזה ומאז אני אוהב אותו מאוד.

דוגמא למצב דומה אבל קצת אחר קרתה אצלי עם Rap God של אמינם. כשהוא רק יצא אז הוא חלף לידי כזה ולא התלהבתי ממנו בכלל, הוא נשמע לי מורכב מדי. אבל אז כשלראשונה ישבתי עם הליריקס וראיתי אילו קסמים הוא מחולל שם - עף לי המח. השיר הזה הפך לאהוב במיוחד אצלי.

מה דעתכם? האם גם לכם יש דוגמאות לשירים כאלה שעברו מהפך תודעתי? האם אתם יכולים להצביע על הסיבה שבגינה זה קרה? למשל, בגלל שנתתם לשיר סופסוף צ'אנס אמיתי? האם זה בגלל שהתעמקתם בליריקס? האם זה בגלל שהוא הפך להיות מקושר עם משהו משמעותי (אדם מסוים, אירוע, תקופה וכו'...)? משהו אחר?

 

feldman89

Well-known member
לי זה קרה בעיקר עם כמה שירים של ירדנה ארזי

אני זוכר שלא התחברתי בהתחלה ל"קו האהבה" שלה, כיום אני מאוהב בו כי הגדולה שלו היא שאין תחכום בשיר, לחן ועיבוד שסוחפים אותי והביצוע שלה הוא מעולה. אולי בזמנו לא היתה לי סבלנות לתת לו צ'אנס. שיר נוסף שממש לא אהבתי הוא השיר "הודעה נמסרה למשפחות" מתוך אלבומה האחרון(לבינתיים). בהתחלה לא הבנתי מה הייחוד בו וראיתי אותו כבלדה כבדה מדי, היום אני אוהב אותו ממש וחושב שהגיע לו להצליח יותר ממה שבאמת קרה איתו בשעתו כשיצא לרדיו ביום הזיכרון לחללי צה"ל תש"ע 2010. גם "נערת רוק" של ריקי גל היה נראה לי יותר מדי גס ופרובוקטיבי, היום אני מתחבר אליו יותר וחושב שזה שיר גאוני. עוד דוגמא:"שיר בארבעה בתים" של אילנית היה נראה לי משעמם או לא מספיק מעניין כשהייתי נער, היום אני מאד מחובר אליו. עוד שירים: ירח של שלמה ארצי, חברה של ריטה, אין לי ארץ אחרת של גלי עטרי, עוף גוזל של אריק אינשטיין
 

אריה31

Member
מנהל
אחלה שרשור

האזנתי לשירים שלמדת לאהוב, לי זה עדיין לא קרה


כמובן שזה קרה לי עם שירים אחרים אבל נראה לי קצת פחות דרמטי ממך
לא מעט שירים עלו וירדו אצלי עם הזמן, חלקם קשורים למצעד כל הזמנים העברי שלי שאפרסם מתי שהוא באביב
 
קרה לי עם כמה שירים...

ממה שזכור לי..

All I Wanna Do - Sheryl Crow
Crash Test Dummies - MMM MMM MMM MMM
T.I. - Live Your Life [feat. Rihanna


ולאחרונה..
Clean Bandit - Rockabye
 

1Shir

New member
אצלי זה קצת אחרת

שירים שאני אוהבת ברמה הכי גבוהה אני מתאהבת מההאזנה הראשונה.
אני בהחלט מתרגלת ומתחילה לאהוב שירים שלא אהבתי בהתחלה (למשל, כמוך, השיר של גוטייה, לקח לי זמן לאהוב אותו), אבל שירים כאלה אף פעם לא יהיו השירים שאני אוהב ברמה הכי גבוהה.
 
למעלה