מצעד כל הזמנים שלי - מהדורת יוני 2007

Dannycom

New member
../images/Emo41.gifמצעד כל הזמנים שלי - מהדורת יוני 2007../images/Emo41.gif

הרגע הגדול הגיע ואחרי שעות של עבודה יוצאת לדרך המהדורה ה- 21 של מצעד כל הזמנים שלי, כשלראשונה יפורסם המצעד בפומבי בפורום המוסיקה מספר 1 ברשת! אז תכינו את העיניים כי בשעות הקרובות אני הולך לכתוב הרבה וזו הזדמנות ייחודית להכיר את הטעם המוסיקלי הייחודי (לפחות בפורום הזה) שלי. אך לפני שאפרסם את הדירוג, אפרסם היסטוריה קצרה של המצעדים, מבנה המצעדים וכללי הדירוג בקצרה, כדי שלא יהיו שאלות. אז קדימה לדרך.
 

Britney Style

New member
שיהיה בהצלחה זה יהיה מעניין../images/Emo45.gif

(הגבתי לקובי כי לא רציתי להרוס לך את הרצף של השירשור....)
 

Dannycom

New member
היסטוריה קצרה של המצעד

למרות שאני פעיל בפורום מצעדים בקושי חודש, העיסוק שלי במצעדים מגיע הרבה יותר רחוק כשבשנת 1993 פורסם לראשונה המצעד השנתי שלי (שכולל שירים שהכי שמעתי השנה ולאו דווקא שירים מאותה שנה). משנת 1996 (גיל 15.5) התחילה התפתחות מוסיקלית אדירה אצלי והתחלתי להכיר מוסיקה חדשה, תחילה אולדיז ורוק קל ומאוחר יותר רוק כבד, מטאל קלאסי ורוק פסיכודלי כשבשנות האלפיים נוספו לאלה גם רוק מתקדם, רוק ישראלי וסגנונות אחרים ליצירת תמהיל של מוסיקה. הרעיון ליצירת מצעד כל הזמנים התהווה אצלי כשהתחילו ה- MP3 והתחלתי לקבל דיסקים מחברים אוהבי מוסיקה ובכך הרחבתי את טעמי המוסיקלי בצורה משמעותית. במאי 2000 יצא לראשונה המצעד שכלל אז רק 124 שירים. ביולי אותה שנה הורחב המצעד ל- 147 שירים ובאוקטובר הגיע לכמות הסופית של 150 שירים והתחיל להיקרא "מצעד הזהב". כמות השירים הגדולה שהכרתי באותן השנים הכריחה אותי להתחיל להעיף שירים מהמצעד ובסופו של דבר, באוקטובר 2001 נפתח מצעד משנה שנקרא הכסף. עם הזמן גם המצעד הזה התרחב עד לשיא של 280 שירים במצעד הקודם. עד סוף 2003 עודכן המצעד בעקביות בכל 3 חודשים, בשנת 2004 עודכן המצעד פעם ב- 4 חודשים ובינואר 2005 עודכן המצעד בפעם האחרונה במתכונת הישנה. לאחר מכן הייתה הפסקה של כמעט שנתיים במצעדים ובאוקטובר 2006 פורסם מצעד חדש ומעודכן כשכמות השירים שהוחלפה הייתה כמות שיא של 28 שירים (ממוצע התחלופה למצעד הוא 5-10 שירים). הרפורמה במצעדים הושלמה במצעד הזה כשגם מצעד המשנה צומצם ל- 150 שירים כששאר השירים, ביחד עם שירים נוספים הפכו להיות לרשימת מועדפים ללא חשיבות לדירוג. לפיכך במצעד הזה 300 שירים, 150 במצעד הראשי שנקרא "מצעד הזהב" ואותו אפרסם במלואו ו- 150 נוספים במצעד משנה שנקרא "מצעד הכסף" ובו אפרסם רק את העשירייה הראשונה כששאר הנתונים רוכזו בקובץ על מנת לקצר בכתיבה ולמנוע עומס.
 

kobbar 4

New member
ואני באותו זמן טאטאתי את הרצפה במקדונלדס ../images/Emo10.gif

 

1Shir

New member
נו אז מה, הנה השלמת עכשיו את כל הפערים ../images/Emo21.gif

 

Dannycom

New member
שיטה וכללי הדירוג

ומההיסטוריה לתכל'ס. אז הרעיון העומד בבסיס המצעד הוא ליצור רשימה של השירים הכי אהובים עליי בכל הזמנים כשבכל כמה חודשים יתעדכן הדירוג תוך בחינת השמעות השיר (בפועל ובראש) בתקופה הקודמת לעומת השירים האחרים ודירוג השיר בהתאם. כללי בסיס של מצעד: 1. המצעד הוא מעורב: הוא כולל גם מוסיקה לועזית וגם מוסיקה ישראלית כשהרעיון הוא שכל שיר נשפט לפי איכותו כאילו אני לא גר בישראל. מקצת מהשירים במצעד הם בשפה הצרפתית, רוסית, גרמנית וספרדית. 2. ככל שאני מכיר את השיר יותר זמן, סיכוייו להגיע גבוה במצעד גדולים יותר. מילת המפתח במצעד היא יציבות. כלומר שירים חדשים מתחילים את דרכם בתחתית "מצעד הזהב" (בדרך כלל מתחת למקום ה- 125) ובמידה ומצליחים עולים יותר גבוה במצעד שאחריו. כך נמנע דירוג גבוה לשיר שנהיה להיט לכמה חודשים ונשכח אחר כך. כמו כן עליית השירים החדשים, כמו ירידת השירים שהפכו להיות חלשים היא הדרגתית (כך לא יכול להיות ששיר שדורג במקום ה- 50 במצעד הקודם, יגיע למקום 120 במצעד הבא אלא אם כן עבר הרבה זמן בין המצעדים). 3. ככל שהמיקום במצעד הוא יותר גבוה, ההתקדמות יותר איטית. ב- 20 הגדולים השינויים הם קטנים יחסית למרות שכמעט תמיד גם שם יש תזוזות שבמקרה הזה משמעותיות. ככל שהולכים יותר למטה, העליות והירידות יותר משמעותיות כשבמצעד המשנה העליות והירידות במיקום הן מטורפות. לפי מה נקבעת עלייה וירידה של שיר במצעד: 1. לפי כמות ההשמעות שלהם ב"וינאמפ", מערכת סטריאו או נגן MP3 בזמן שקדם למצעד בניגון לא אקראי. שירים ותיקים זקוקים לפחות השמעות משירים חדשים כדי להעריך אותם מסיבות מובנות. 2. ביצועי שירים אחרים ביחס לשיר הנבחן. אם השיר האחר היה יותר פופולארי באותם חודשים אחרונים מהשיר הנבחן, העליה שלו תהיה יותר גבוהה מהשיר הזה. 3. מכסה מקסימלית לאמנים מובילים - כדי למנוע השתלטות מוחלטת של האמנים האהובים עליי במצעד, נקבעה מכסה מקסימלית של שירים ובמקרה ששיר חדש של אותו אמן מגיע למצעד, השיר החלש ביותר של אותו אמן מהמצעד הקודם עובר למצעד הכסף. 4. אני משתדל לתת ייצוג ליותר שירים מהסגנונות הפחות פופולריים אצלי (לדוגמא: דאנס, פופ חדש או בינלאומית) ולכן הכללים לגבי השירים האלה פחות נוקשים.
 

Dannycom

New member
מבנה המצעדים

כאמור המצעד מתחלק לשני חלקים: מצעד הזהב שבו 150 השירים הבכירים ומצעד הכסף שבו השירים שממוקמים במקומות 151 - 300. בכל מצעד מוכנסים כמה שירים חדשים למצעד הזהב כשאותו מספר שירים יורד למצעד הכסף. איך נכנסים השירים למצעד הזהב: 1. כניסה ישירה - בדרך כלל שירים חדשים או שירים ששמעתי אותם לראשונה באותו הזמן. 2. ממצעד הכסף או מרשימת המועדפים - לשירים מוכרים שהצליחו בתקופת המצעד הזה. גם במצעד הכסף יש תחלופת שירים לשני הכיוונים (גם למצעד הזהב וגם לרשימה) אך רוב השירים שם מתחדשים בקצב גבוה יותר והמצעד הזה הוא במה טובה להרבה שירים חדשים שאני עוד לא בטוח שכדאי להכניס למצעד הזהב. ולסיום קטגוריה שנקראת "שירי מבחן". שירי מבחן הם כמה שירים שמדורגים במקומות האחרונים במצעד הזהב. אלה שירים שהם להיטים אצלי כרגע ובעלי פוטנציאל לעלות למעלה. אני שם את השירים האלה במצעד הזהב כדי לזרז את התקדמותם ובמקרה שהשירים מפסיקים להיות להיטים, הם עפים מיד למצעד הכסף (מה שגם קורה ברוב המקרים). ואחרי ההקדמה הארוכה, הגיע הזמן למצעד הגדול!
 

Dannycom

New member
מקומות 151 - 300

או "מצעד הכסף" בשמו האחר. הרשימה המלאה מצורפת בקובץ "אקסל" לעיונכם וכאן אביא את העשירייה הראשונה בלבד של המצעד. 160. Stone Temple Pilots - Creep 159. רוקפור - Goes Around 158. Madness - Our House 157. Led Zeppelin - Gallow's Pole 156. Metallica - Fade to Black 155. Coldplay - Everything's not lost 154. Pink Floyd - Dogs 153. Uriah Heep - July Morning 152. King Crimson - 21st century schizoid man 151. רוקפור - קטיפה שחורה
 

קרנוק

New member
../images/Emo194.gifמאוהביםםם על

158. Madness - Our House 157. Led Zeppelin - Gallow's Pole 156. Metallica - Fade to Black
 
למעלה