זוכרים את ההתלבטות?

נ י ס

New member
נועה , שימי לב.

בעוד הנסיעה לפולין עולה לי כ"כ הרבה הרי שנסיעה ל"דוגמנית הצמרת" (במקרה זה פלורידה) תהיה השנה כמעט חינם. הילדה יוצאת עם הלהקה בה היא משתתפת להופעות מול הקהילה היהודית. כמעט הכל ימומן ע"י תרומות, הארוח יהיה בבתי משפחות והביקור ימשך שבועיים (בניגוד לפולין - חמישה ימים.) ברור לי שלא אצא מזה ללא השתתפות כלשהיא אבל הובטח לנו ההורים שהמחיר יהיה מזערי. האם זה לא נשמע כאילו יצא מחוקי מרפי?
 

noa128

New member
בהחלט כן ../images/Emo13.gif וכנראה שלא הובנתי

הדימוי שנתתי התייחס לפלורידה כאל דגם הקרטון ולפולין כאל דוגמנית זוהרת - לפולין יש ערך ופלורידה לא שווה את הכסף - מבחינה חינוכית וערכית אני מתכוונת.
 

לורליי43

New member
איך 1000 דולר?

פולין לא ארץ יקרה וגם הטיסה לא (ובטח שלא אם בוחרים בתקופה שאינה תקופה מועדת לטיסות). אני אבקש פרוט של ההוצאות, לפני שאהיה מוכנה להוציא סכום כזה (יגיע עוד שנה).
 

שולה 6

New member
לורליי בוקר טוב. לא רק שזה

עולה 1000$ , גיסי שהוא מורה בתיכון סיפר שגם לקחו אוכל מהבית בצורה מאורגנת ,כי אין שם כל-כך מה לאכול. כבר הודעתי לבנותי שאת ה1000$ האלה נחסוך לטיול שאנחנו מעוניינים בו.(אירלנד או סקוטלנד או שילוב). ושלא תחשבי:אני מאלה שטוענים שכל יהודי חייב לראות את עצמו כאילו היה בשואה,אבל אני מתנגדת למסע לפולין.לא חושבת שצריך עוד לתת כספים לפולנים,ולא לראות את הזוועות האלה.
 

דורית++

New member
אני מסכימה

אמנם ילדיי עדיין לא בגיל המתאים, אבל גם לי סיפור הנסיעות לפולין נראה מוגזם. אי אפשר להפנים את הזוועה בלי לנסוע לבקר? חייבים לתת כסף לפולנים? מעניין מאיפה בא כל רעיון הסיור הזה.
 

שולה 6

New member
דורית עלה לי עכשיו רעיון שכנראה

יש ישראלים שמרוויחים מהמסעות האלה,אחרת הם לא היו נהפכים לכאלו פופולרים.כשזה רק התחיל,היו נוסעים בקבוצות קטנות ונבחרים בקפידה.היום זה 'שלם וסע'.מעניין מי חוץ מהפולנים הם המרוויחים. ביי שולה
 

דורית++

New member
אולי עוזי כהן...

אבל ברצינות, כנראה שאת צודקת. אולי לכן זה כל כך יקר.
 

חני ב

New member
אצלנו בישוב כל שנה נהוג

להוציא משלחות מהתיכון. לא זוכרת עלות אבל אין לי ספק שזה הרבה פחות מ- 1000$. חבל שאין לי כרגע עם מי לברר. מקוה לזכור לעשות את זה אחרי החופשה.
 

לורליי43

New member
בגלל זה אני אומרת שאני אבקש פרוט של

ההוצאות, הרי המחיה בפולין זה גרושים, אז למה משלמים כל כך הרבה? כניסות לאתרים? וגם אני לא מתלהבת מ"החובה" המקודשת לסוע לפולין. למרות שבאופן עקרוני זה מפעל חשוב (הנצחת הזכרון).
 

Iris G

New member
חברה טובה נסעה לפולין עצמאית

ואמרה שלמרות כול המחזות הקשים. דבר אחד במיוחד הביא דמעות לעיניה, ביציאה, היא ראתה כיתה של מתבגרים צועדת למחנה נושאת דגל ישראל.
 
טסים באל-על המדריך ישראלי

איזה כסף לפולנים על האכסניית נוער שעולה 30 ש"ח ללילה, נו באמת תמצאי סיבה יותר טובה.
 

שולה 6

New member
צוציקגדול תודה שהבהרת לי

למי הולכים ה1000$. העניין הוא שזה לא רק האכסנייה,(וביישובי שמעתי שלנים במלונות הכי טובים) אלא גם הוצאות נלוות. האם רק הסכום שאמרת הולך לפולנים או שיותר? ויש לי מכלול סיבות שזהו עניין הכסף שאולי יצא מהמכלול וגם המחשבה שאין צורך כדי ללמוד על השואה , לבקר במחנות ההשמדה. אני באמת לא מוצאת צורך לשלוח לשם תלמידים.יש לנו בארץ מוזיאונים מאוד טובים לשם כך. ביי שולה
 
נבלעה התגובה, אז חדשה

גם את המונה ליזה אפשר לראות בתמונות ואת דיוויד, אז מה. גם סרטים אפשר לקרוא את הספר במקום לראות אותו בבתי הקולנוע. אולי תחשבי, מה התמורה שילדך ואת תקבלי מהעניין ואם זה שווה נניח 1000 $ ולא מי מרוויח מזה (ומה זה עניינך, אתם שותפים?)
 

שולה 6

New member
שותפים במה? הדוגמאות שנתת אם

שמת לב, הם חיוביות,וקשורות בהנאה ובילוי.המחנות לא,זו זועה חיה או מתה,ואני אישית (ויכול להיות שאני הבעיתית פה)לא רואה תועלת בנהירה לשם.
 

נ י ס

New member
המחיר כולל טיסות

באל על, ליווי של אנשי בטחון, בית מלון ברמה גבוהה (לא אכסניה) שתי ארוחות במלון ואחת במסעדה ,הדרכה ,ומה שלא נאמר אך כולם יודעים נציגים שונים המשתתפים במשלחת ש"כאילו" משולמים ע"י העיריה. התקופה נקבעת על ידי בה"ס לקראת יום השואה בד"כ. אגב, כולם התווכחו פה על הנושא החינוכי, כן או לא, אך האמינו לי שהחלק הקשה ביותר הוא לבשר למתבגר\ת שהחבר'ה מבה"ס יוצאים והוא לא. זה לא קל ויסוריי המצפון אדירים (לפחות אצלי). אל תחשבו בהגיון של הורים, נסו להכנס לראש ולרגשות של המתבגר (והדגש הוא על המתבגר). אגב, בתי נוסעת. בשיחה עם הבוס שלי אושרה לי הלוואה נוחה.
 

דורית 11

New member
עדיין נשמע לי המון כסף

אני באופן אישי שונאת הלוואות ולא חושבת שצריך לממן טיסה לחו"ל של ילדה מהלוואה, אבל כל אחד ושיקוליו.
 
למעלה