זוכרים את ההתלבטות?

דורית++

New member
../images/Emo45.gif

באמת מוגזם מאד לשלוח ילד בן 11 להתארח לבד אצל משפחה זרה בחו"ל.
 
זו הסיבה שהכריע את הכף

וגם מהסיבה שהמחיר הוא מאוד מאוד גבוה ולא ריאלי להוציא על ילד בן 11 סכום כזה ועוד דרך מסגרת חינוכית.
 

נ י ס

New member
קראתי את ההתלבטות שלך כסמוייה

ולא הגבתי ,אולי כי הרגשתי כ"תפרנית" של הפורום אבל באמת חשבתי שהמחיר מוגזם והנה זה הגיע גם אליי - מצעד החיים בפולין - 1000 דולר! חינוכי, חברתי, הכל טוב ויפה, מהיכן מביאים את הכסף? מה עושים? יש מילגות אבל אנחנו לא בקריטריון המתאים.
הדילמה גדולה והבכורה מתה להיות עם כולם (אע"פ שהיא לא לוחצת כי היא מבינה את המצב). מה עושים ????????
 
שמחה שיצאת מהארון בנושא זה../images/Emo13.gif

כי גם אם את "תפרנית", מותר לך להביע את דעתך. המחיר הוא באמת מוגזם גם ללוס אנג'לס וגם לפולין. אני חושבת שלמסע לפולין, הייתי עושה מאמץ. כמובן שאם אין, אז אין. אם אפשר להיעזר בסבים/סבתות, מה טוב. אם לא, פשוט מסבירים לילדה שהמצב כרגע לא מאפשר ואני בטוחה שהיא תקבל את זה בהבנה, למרות שהיא בוודאי תתאכזב. אפשר לפצות אותה במשהו אחר שהיא מאוד חפצה. במסע לפולין יש קושי נפשי לעמוד מול הזוועות, ואת צריכה ללכת על הכיוון הזה ולהסביר לילדתך. זה לא טיול של כיף, אלא טיול עם המון משמעות לעם היהודי. בת אחותי נסעה לשם (וגם ללוס אנג'לס אגב), והיה לה מאוד מאוד קשה ועצוב. אם אתם מאוד מעוניינים, אפשר לבקש מלגה מהקונגרס הציוני, תבררי דרך מנהלת בית הספר. זו לא בושה לבקש הנחה, ואני בטוחה שיבואו לקראתכם, או יפרסו לתשלומים.
 

נ י ס

New member
רק שתי הבהרות

אני לא מתביישת במצבי הכלכלי, אני לא עשירה וגם לא ענייה, אנו עובדים קשה ושורדים,פשוט הוצאה של 1000 דולר גורמת לטלטלה קשה באיזון התקציבי של הבית. אני פשוט לא אוהבת להכנס לאחרים לכיס ולהביע דיעה בנושא. לגבי הנסיעה - לנסיעה קודמת הכנה נפשית ארוכה כולל שיחות כיתתיות ואישיות עם יועצת ופסיכולוג, עם הורים ובלי, בנושא זה אני רגועה, הבת שלי ינקה ציונות ואת משמעות העם היהודי מגיל 0. (יש תלמידים שלא אושרה להם נסיעה ע"י יועצת ביה"ס אך הם מעטים). נראה מה נחליט...
 

noa128

New member
יחי ההבדל הקטן.

הנסיעה לפולין שווה בעיניי לשנתיים שיעורים פרטיים מבחינת ערכה החינוכי, ואני יודעת שהדילמה שבפניה אעמוד אני בבוא היום, היא למה אי אפשר לשלוח את כל השלושה - בגלל המחיר. אני יודעת שלמרות שהמחיר הוא בשמיים, בעיניי שווה לעשות את המאמץ, כולל לבקש מילגות ומה שצריך, כי המשמעות היא לתת לילד מתנה יקרת ערך. הנסיעה ללוס אנג'לס לעומת הנסיעה לפולין, היא כמו לשים דוגמנית צמרת מושלמת ומדהימה ביופייה מול דגם קרטון דהוי, ולשים על שתיהן את אותו תו מחיר.
 

noa128

New member
בינתיים צוציק מדבר ואני מנסה

להבין. זה לא קל עם האיי.קיו שלי.
 

אתיר

New member
צוציק ונועה , אל תתנפלו על פולניה

תכנסו לפורום תרבות פולין ותופתעו.... הארץ לא כמו שהיתה פעם... ואני לא מדברת על הפוליטיקה....
 
למעלה