היום שאחרי....

ליאת של עדי

New member
מנהל
היום שאחרי....


אז....
איך היה לכם החג?
האם אתם שומרים חמץ כשלפ?
איך הסתדרתם עם האוכל?
בישלתם ואירחתם?
הייתם בחופש?
טיילתם ברחבי הארץ או בקטנה?
לסיכום החוויה?
איך לחזור לשיגרה? עבודה או שקט בבית או תמיד יש ג'ננה..
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
היה חג כיפי אבל קצר

שנה ראשונה שאני מרגישה חופשיה ונהנית מכל רגע היה כיף ואני ממש עצובה שנגמר.
אני שומרת כשל"פ רצינית ביותר. הבית אצלי עובר ניקוי יסודי עד לנקודה בה נכנס החג. השנה פחות כי לא הספקתי הכל אז אני מקווה להשלים את החסר אחרת יהיו מקומות שלא ינוקו לעולם.

בדכ בפסח קשה לי שאין לי עוגה טעימה כשאני מתעוררת. טקס שתית הקפה אהוב עלי מאוד, והשנה מצאתי מתכון לעוגת שוקולד בחושה מדהימה שלא מרגישים בכלל שהיא כשלפ. נהניתי מכל קפה ששתיתי וזאת שנה ראשונה שלא הרגשתי מחסור באיבנט הנ"ל. הכנתי גם עוגת גבינה קרה ועוגת כדורי שוקולד. בקיצור יותר עוגות מתמיד.


עוד קושי שמאפיין את חול המועד אצלי, וזה הבישול הבלתי פוסק וההתעסקות הנצחית במה הילדים יאכלו. הפעם התארגנתי נכון מבחינת והכנתי תפריט שבועי לכל ארוחה, בוקר צהריים וערב. הילדים אכלו טוב ואני לא טבעתי בבישולים מעייפים חסרי שחר, הייתי מוכנה מראש וזה מאוד הקל עלי את המלאכה.

אירחתי ארוחת חג אחת על האש. חשוב לציין שאנחנו משפחה של אכלנים גדולים מאוד אבל עם הרבה יין, סלטים, בשרים וקינוחים, היה כיף ומהנה.

הייתי בחופש כל השבוע, בעלי עבד אבל חזר מוקדם. לא טיילנו ברחבי הארץ החשש מהפקקים הכניע אותנו. אבל היינו סביב הרבה ספורט (סקייטפארקים (כן, ברבים, ברחבי הארץ), מתחם טיפוס (ללא רתמה ממש מגניב ומאתגר), הגדול שלי הצטרף אלי לראשונה לריצת חמש ק"מ וטיול אופניים אחד שהאמצעי עשה עם אבא שלו. על הדרך הבת חמש למדה סופסוף לרכוב בלי גלגלי עזר)
היה סרט אחד בקולנוע, חברים ומשפחה, ויום אחד של פסטיבל גיימרים בנמל (כן ככה זה נקרא ההאנגר הענק הזה עם מאות עמדות משחקי כל מיני וקונסולות שונות ומגוונות על מסכי ענק או הופעות לייב של גיימרים.....משחקים במשחקי מחשב מול המעריצים
) יאמר לזכותי שקיבלתי את הכרטיסים כי מצפונית קשה לי לחשוב על להוציא על זה כסף, אבל הילדים נהנו אז בלעתי את זה בשקט.

לסיכום, היה כיף וקליל ורגוע יחסית, שנצתי כמעט כל יום ונהניתי מהיעדר מחויבויות ומטלות.
חזרתי לעבודה והילדים למסגרות.
מאחלת לנו שבוע טוב רגוע והסתגלות נעימה
 
אנחנו לא שומרי חמץ בכלל, והבעיה הכי קשה שהייתה לנו עם אוכל
הייתה שבשופרסל סרבו למכור כל מיני מוצרים הזויים כמו תה, פירות יער קפואים, מסטיקים ותחליפי סוכר כי "לא כתוב על זה כשר לפסח"
לזה ממש לא נערכתי מראש וזה מאוד הרגיז אותי.
מאז שהילדים גדולים, אני מחכה בכיליון עיניים לחופשים האלו. כשהם היו קטנים היה הרבה יותר קשה, תמיד היה צריך לחשוב איך להעסיק אותם וזה תמיד הצריך הרבה אנרגיות. מאז שהם גדלו והם מעסיקים את עצמם, החופשים שלהם הם הנאה צרופה
לא צריך להעיר אף אחד בבוקר, לא צריך להכין כריכים לאף אחד, אין שיעורים, הבכור הרבה יותר רגוע כי אין מבחנים, אפשר להישאר איתם יחד עד מאוחר ולצפות בתוכניות משותפות בטלוויזיה או באיזה סרט נוסטלגי. בקיצור, פעם הייתי סופרת את הימים לאחור עד שיסתיים החופש, והיום ממש מבאס אותי לחזור לשגרה.
אנחנו ארחנו את ליל הסדר והיה בסדר גמור. חוץ מזה היינו 5 ימים באילת מייד בתחילת החופש, עוד לפני תחילת החג עצמו, והיה מעולה. ממש ממש כיף.
בחול המועד עצמו לא עשינו יותר מדי - נפגשנו עם חברים, נסענו לסיור בתחנת הכוח של חברת החשמל בחדרה, קצת טיילנו במדרחוב של זיכרון (שהיה גדוש אנשים גם באמצע השבוע), מדי פעם אכלנו בחוץ, נצלנו את הזמן כדי לארגן שני ארונות שמזמן מזמן היינו צריכים לארגן (קשה לתאר את כמויות הזבל שזרקנו), אבל בעיקר התבטלנו ונחנו, ואפילו העברנו כמה ערבים נעימים במשחקים (רמי קוב היה להיט גדול הפסח הזה
).
היה כיף וממש עצוב לי שנגמר.
 

עדיקים

Active member
דווקא הבנתי שבשופרסל בקופות העצמיות אפשר לקנות הכל

ככה לפחות חברה שהתלוננה כמוך על קניות בפסח סיפרה שמצאה דרך לפתור הבעיה.
לי היתה בעיה כזו עוד לפני פסח כי בסופר השכונתי שלנו כל מוצר שנגמר על המדף לא חידשו ובמקומו שמו אחר כשר לפסח ככה שלא מצאתי קפה שחור שאנחנו אוהבים בחנות רק בגלל שהוא לא מיוצר ככשר לפסח. גם את הטחינה הקבועה שלנו לא מצאתי על המדפים.

הילדים שלך לא קיבלו משימות לחופש? אצלנו קיבלו שנה ראשונה לדעתי, אני דרשתי שיסיימו לפני תחילת החופש המשותף שלנו וכך עשו הכל לפני ערב החג.
 
אנחנו עושים משלוחים (בעצם איסוף עצמי, אותו רעיון) וכשחסרים
מוצרים מקבלים טלפון או SMS לעדכן ולאשר תחליפים. הפעם התקשרה המלקטת עם רשימה ארוכה וכמעט אינסופית של מוצרים שהיא לא יכולה לשלוח לי כי הם "לא כשרים בסניף שלנו"

הבכור (כיתה ח') קיבל ספר קריאה, הצעיר (כיתה ד') קבל חוברת בחשבון (40 עמודים). שניהם אחראים והתמודדו לבד, בלי שצריך היה להזכיר להם. הבכור גם ניצל את החופש לחזרות באנגלית ובמתמטיקה (
), והצעיר פשוט חילק לעצמו את העבודה לכמה ימים, ובכל יום השלים 5-6 עמודים, לפי החשק ומצב הרוח. לימודים הם ממש לא Issue אצלנו בבית
(כלומר, חוץ מכשהבכור מתחרפן כי קיבל רק 90 באיזה מבחן, אבל חוץ מזה..
)
 
היה ארוך מידי וקצר מידי

בשבוע שלפני החג הילדים היו בחופש עם אבא שלהם (היתרונות בבעל מורה), כאשר חלק נכבד מהחופש המתבגר עשה משמרות בכבאות (מתנדב בכבאות כחלק ממחוייבות אישית שעושים בתיכון, ונהנה מכל רגע), והבנות היו בטיול תנועה שלושה ימים. אני הייתי בעבודה, וניסיתי לסגור כמה שיותר נושאים על מנת שלא לעבוד בחול המועד (בסוף עבדתי יום וחצי בחול המועד).

אצלנו בפסח יש כפילות של מטבחים - אני שומרת כשל"פ, ובעלי והילדים לא. אז יש לנו אזור כשל"פ במטבח, כולל סירים, כלים ועוד, ואזור חמץ. לי היה קצת קשה כי אני לא אוכלת קטניות בפסח, לא אוהבת תפוחי אדמה, ואסור לי מצות - מה שלא ממש השאיר מה לאכול. לאחרים היה קל מאוד - במיוחד שטיב טעם קרוב ובו אפו בגטים טריים כל יום.

במהלך חול המועד בעיקר טיולנו - אני והבנות (בעלי ניצל את הזמן להשלים עבודה ולבדוק מבחנים, והמתבגר בעיקר בילה עם חברים שלו). יצאנו מוקדם מהבית והצלחנו להקדים את עמישראל ברוב המקומות. היינו בנחל דוד, בעין עבדת, בתל אפק ועוד.
אירחנו אתמול את האחים שלי למימונה אשכנזית. ככה זה שכלומדים איך להכין עוגיות מימונה ורוצים לנצל את הידע. היה נחמד מאוד.
 

עדיקים

Active member
מקסים שאתם מצליחים לחיות בכפילות הזו

כל הכבוד לכם.
חבל שלי מותר קטניות ושאני אוהבת מאוד תפוחי אדמה ומצות כי אני עליתי בחג הזה יותר מידי והיה לי יותר מידי מה לאכול
.
 

עדיקים

Active member
היה ונגמר לצערי


לא רוצה לחזור לשגרה, לא כייף. נהניתי מאוד מהחופש עם הילדים והבעל בבית.
כמו שכתבו כאן גם אצלי הם כבר מספיק גדולים ועמצאים כדי שנצליח להנות מהחופש.
עשינו המון דברים קטנים ולא ארוכים שווקים בתל אביב/סרט,פיקניק עם חברים וים לא יותר מחצי יום קצת יותר. היה גם זמן לנוח בין לבין בבית.
אנחנו שומרים כשרות, למזלי הילדים שלי אוהבים מאוד מצות והשנה הסכימו לאכול גם לחמניות מקמח מצה ואנחנו אוכלים קטניות אז באמת שלא היה חסר אוכל ואני עליתי במשקל, עכשיו מנסה לחזור לשגרה גם בתחום הזה ולא פשוט לי בכלל.
 
אנחנו לא שומרים כשרות בכלל, משום סוג, אבל יש לארבעתנו שני
guilty pleasures - לחמניות של פסח (שדודה שלי מכינה באופן מופלא) ועוגיות של פסח!
כן, כן! בכל פסח בן זוגי קונה בשוק קופסה ענקית של כל סוגי העוגיות לפסח (השנה הוא קנה שתיים במהלך החג...) וזה כל כך טעים. לגמרי "הסטייה" המשפחתית שלנו
 
למעלה