עוד שאלה לגבי התנהלות בית ספר

עוד שאלה לגבי התנהלות בית ספר

הודיעו לנו שבמחצית הזאת הכיתה מקבלת תוספת של שעתיים בפיזיקה. שזה אומר ללמוד עד 17 פעם בשבוע. כולנו לא אהבנו את הרעיון וביקשנו למצוא פתרון נורמלי. בסוף הוחלט שהם יישארו פעם בשבועיים, רק מי שרוצה וזאת תהיה העשרה ולא חומר לימוד.
מדובר בשעות שמגיעות להם בגלל התכנית, ללא קשר למשרד החינוך ולכן יש אפשרות לא להשתתף.
מדובר בכיתה מדעים, ילדים נבחנו כדי ללמוד, ידוע שהרמה גהוהה ושיש תוספת שעות ריאליות.
לכן הופתעתי לגלות שמכיתה של 32, רק 6 נשארים. וחלקם - כי ההורים מכריחים.
הבן שלי לשמחתי בכלל לא דן איתנו אלא היה לו ברור שנכון להישאר.
אתמול השיעור בוטל כי גם אלה שנשארים, החליטו לא להישאר. למעשה, הבן שלי גילה שהוא היחיד בכיתה, ורק בנס הספיק להסעות הרגילות.
האם אני צודקת שהמצב לא הגיוני? למה הבן שלי נפגע כי אחרים עצלנים? בגלל שהרבה לא רצו, אז הוחלט שזאת העשרה ולא חיזוק החומר. שזה נניח עוד בסדר. אבל לבטל לחלוטין זה מוגזם.
האם הגיוני שהכלל נתנו לילדים / הורים לבחור האם להשתתף?
 

mykal

New member
בבקשה תסבירי לי

את המשפט הראשון שההורים התנגדו ואמרו לא נורמלי,
ואז בהמשך כשנתנו לבחור את טוענת שיש הפסד לילדים.
למה את מצפה?
 
לא הבנתי למה התכוונת

ביקשנו לבדוק האם ניתן לא לשים פיזיקה בשעה 15 כי זה מאוחר. לא התנגדנו לפיזיקה כרעיון. ולי היה ברור שאם אין ברירה, אז זה מה יש. ההורים אפשרו לילדים לא להישאר.
 

mykal

New member
אגיד לך מה לא הבנתי,

התכנית עם תוספת השעות היתה ידועה מראש.
אני מניחה שזו תכנית הרחבה, לחומרים המחיבים את תכנית הלימודים
שבכל בתיה"ס. אז ברור שזה בא בנוסף למערכת קבועה.
למה היה דיון על השעות בכלל, ואם הוחלט למה זה הפך להיות תכנית כבקשתך.
זה שאף אחד לא הגיע ברשות ההורים-זה מפתיע עד כדי מוזר.
זה שלא לימדו אותו כשיעור פרטי. זה הגיוני מכל בחינה.
 
לא ידענו מראש

הודיעו פתאום, בתחילת המחצית.
היה דיון כי להורים הפריעה השעה.
למה בסוף הרשו לכל אחד להחליט - לא ברור לי.
 

mykal

New member
ומה קרה במחצית

שהחליטו להוסיף?
אבל מה הבעיה בשעה? אם זה היה קבוע במערכת בבוקר
היה יוצא ששעורים אחרים היו נדחים לשעה מאוחרת.
 
לא יודעת מה התכנית הספציפית, אבל בתכניות האלה

מאוד מקובל שיש שעות שהן העשרה ולא חלק מהלימוד הרגיל. אצלנו, למשל, יש שעות בביולוגיה שפעם ב... אמורים להישאר ביום שישי. ויש גם ביקורים במעבדות באוניברסיטה, וכו'.
מה שכן מוזר זה שנותנים להם לבחור אם להשתתף או לא. אצלנו גם ההעשרות האלה הן חובה - גם אם זה לא בחומר הלימוד ולא נבחנים על זה, וכו'.
בכל מקרה, ברגע שנתנו לבחור אם להשתתף או לא, הם בהחלט יכולים לא להשתתף, ואין מה לקרוא להם עצלנים כי הם לא משתתפים. זה שביטלו, בעקרון, זה לא בסדר - לא רואה מה הבעייה לקיים שיעור גם אם רק אחד מעוניין, אם זה משהו שהם אמרו שייעשה. אם הם רוצים לבטל באופן כללי את ההעשרה הזאת - אז שיבטלו. אבל לבטל נקודתית בכל פעם שמגיעים פחות מדי אנשים זה לא סביר.
 
אני גם חושבת שזה מוגזם להשאר ללמוד עד 17. גם הבכור שלי
בכיתה ח', לומד בכיתת מופת. הם מסיימים כל יום בשעה 14:20, והעומס גבוה. לא רואה שום סיבה להלחיץ ילדים מעבר לזה בשביל שעתיים פעם בשבועיים. נראה לי מיותר.
אגב, את לא באמת יודעת למה ילדים אחרים לא נשארים. לא כולם לא נשארים כי הם "עצלנים". הבן שלי, למשל, ממש לא היה נשאר וזה לא כי הוא עצלן. עם 10 שעות שחייה בשבוע והחלטה שלו לשמור על ממוצע של 95 ומעלה, הוא ממש "קורע את התחת" (סליחה על השפה). עובד מאוד מאוד קשה ברמה היומיומית, כולל סופי שבוע, לא מוותר לעצמו על אימונים, לחוץ מאוד כל הזמן, ברמה שאנחנו אלו שמעודדים אותו להוריד הילוך ולהירגע קצת. אז על זה להוסיף עוד שעתיים בפיזיקה? בשביל מה ולמה? זה לא היה נותן לו כלום, הוא היה צריך לוותר על אימון בשביל זה, ואנחנו חד משמעית היינו אומרים לו שיוותר על זה.
 
שאלו למי יש חוג

שניים או שלושה הורים ענו שלילד יש מחוייבות אחרת בשעות האלה. היו כמה שרשמו שלא רוצים להעמיס על הילד.
בכל מקרה, הייתי מצפה שהרוב ישתתפו.
ובטח שלא יבטלו שיעור כי הילדים ביקשו.
 
אצלנו מחשבים זה פעם בשבועיים עד 17.

הבעייה היא שאצלכם התחילו עם זה באמצע השנה, אז אנשים מתנגדים, כי כבר יש תכניות אחרות.
אני מניחה שהילדים אצלכם עמוסים בכל מקרה, אז אם נותנים להם בחירה אם לבוא לשיעור או לא, הגיוני שהרוב יבחרו לא - בלי קשר לכמה הם אוהבים את המקצוע, נהנים ממנו, וכו'. ברגע שזו בחירה, אין מה לצפות שהרוב יבואו.
 
מה פתאום? אם יש על הבת שלי עומס,

והיא יכולה לבחור אם להוסיף עליו או לא, אני לא אנסה לשכנע אותה ללכת אם היא לא רוצה. זה דווקא שיעור מאוד חכם לחיים ללמוד איך לארגן את הזמן בתבונה ולא להעמיס יותר מדי כך שיתר העיסוקים והלימודים ייפגעו, יהיה יותר מדי לחץ, וכו'.
בדוקטורט שלי ויתרתי על קורס באחד הסמסטרים כי יחד איתו העומס היה גדול מדי, וזה עזר לי להצטיין ולקבל מלגה יוקרתית וכו'. צריך לעשות בחירות כאלה בכל שלב בחיים.
 

danakama10

New member
מבינה אותך

בית ספר לא בסדר שהנחית את ההודעה שיש תוספת פיזיקה בסמסטר ב. היו צריכים להודיע על כך מראש בתחילה השנה, כדי שאפשר יהיה להערך.
כשמנחיתים דבר כזה, זה חייב להיות רשות.
מצד שני, כשכבר ברור כמה תלמידים נרשמו לרשות הזו, הם חייבים להגיע לתוכנית.בית ספר היה צריך להבהיר זאת מראש, שיש מחוייבות להגיע. אצלנו יש תוכנית רשות במתמטיקה, רק לאחר שהילדים עברו את המבחן ההורים קיבלו הודעה מתי התוכנית. להורים הובהר שמי שנרשם מתחייב להגיע לכל השיעורים והמבחנים ולהכין שיעורי בית. מי שלא יכול להתחייב, שלא ירשום את הילד ויתפוס מקום לילד אחר. ילדים שמזלזלים, מסולקים מהתוכנית.
כמוך אני המומה ש 6 ילדים החליטו שהם פשוט לא מגיעים, וכל הכבוד לבנך שהחליט מיוזמתו שזה חשוב ומרצה להשאר לשיעור.
במקומך הייתי מנסה להתעקש עם בית ספר שגם אם רק בנך נשאר, שיעבירו לו את החומר. הוא למעשה יזכה בשיעור פרטי פעם בשבועיים.
ולהבא, שבית הספק יערך בצורה טובה יותר.
 
נורא מפתיע אותי. הייתי מאמינה שהורים ילחמו כדי להוסיף

את השעתיים האלה.
נשמע לי שהנושא לא הוצג נכון בבית הספר. אם היו אומרים להורים שיש רק 20 מקומות ל40 ילדים אז כבר היו נלחמים בשביל הילדים שלהם על המקום בכיתה.
 
למעלה