בית הספר משקר בציונים

יכול להיות שהיה אבחון קשב ולא אבחון דידקטי. זה הרי לא אותו
דבר.
ויכול להיות שכותב הפוסט החליט על דעת עצמו שהילדה צריכה רטאלין, והיא לא באמת עברה אבחון קשב נוירולוגי שקבע את זה.
ובכל מקרה, באמת אף אחד לא יכול לחייב הורים לקחת ילדים לאבחון (כלשהו), ואני נתקלת בלא מעט ילדים שמגיעים לאבחון בפעם הראשונה רק בחט"ב או בתיכון, ובשיחה עם ההורים הם מודים ש"כל השנים אמרו לנו לקחת ואיכשהו לא הגענו לזה..."
זו מציאות בשטח.
 

mykal

New member
ברור וידוע שיש הורים

שמתנגדים לאבחון, מהרבה סיבות,
אחת היותר נפוצות-שלא יהיה על הילד סטיגמה של בעייתי.
אבל כשיש מחנך/ת שהם רציניים ובקשר טוב,,
תמיד ניתן לשכנע בהסבר לעזרה לילד.
לא יודעת מה קורה במקרה הספציפי הזה.
האמת בקריאת הפוסט הראשון--הוא בעיקר כועס על המערכת
בגלל התעודה הלא אמינה.וקבע שהילדה בעצם לא יודעת כלום.
לא כתב שיש איזו תכנית הבראה או שמחפש כזו.
 
כן, אי אפשר באמת לדעת. יכול להיות שהציפיות שלו מילדה בכיתה ד
לא מציאותיות. יכול להיות שהילדה מקצינה מולו את הקושי כסוג של "דווקא". אם היה חוזר לנהל שיח, היינו אולי יכולים לעזור קצת יותר
 

Ani15

New member
אתם צריכים להגיע ליועצת

לא משנה אם ישירות או דרך המחנכת. היועצת תברר את הקשיים עם המחנכת, ותפנה אתכם לאבחון או עזרה במקורות הקיימים (מרכז למידה וכו'). אתם צריכים הדרכה מקצועית מעבר למה שהמחנכת יכולה לתת לכם, והכתובת בביה"ס היא היועצת.
 

Shaycus

New member
קיבלת תשובה טובה כבר

אני רק אחדד אותה.

האופציות כמו שאני רואה אותן:
1. הילדה מעתיקה מילדים אחרים ולכן מקבלת ציונים שלא מגיעים לה. זה לא נשמע הגיוני.
2. בית הספר נותן לה ציונים גבוהים יותר ממה שמגיע לה, משמע הוא מקל איתה. זה לא נשמע הגיוני אבל אפשר לבדוק את זה עם החברים שלה ולוודא שלאחרים יש ציונים נמוכים גם כדי להפריך את הטענה.
3. מה שאמרו לך כבר למטה ונשמע הכי הגיוני, אתה הורה חורג בסך הכל שנה. הילדה לא רוצה שתשב ותלמד אותה, גם ככה קשה לה עם זה שאתה לא האבא האמיתי שלה. תן לה מרחב, היא מן הסתם משחקת אותה יותר טיפשה ממה שהיא באמת רק כדי שתשחרר ממנה. לפרוטוקול אגיד שהייתה יכולה לחסוך יותר זמן אם הייתה מראה לך כמה היא גאון ומסיימת כל פעם שאתה יושב איתה על שיעורי הבית תוך שניה.

שי
 

einat162

New member
רק חידוד לגבי אופציה שהעלית -

יכול להיות שיש דברים שהילדה יודעת לענות עליהם נכון, אבל קולטת לחץ - או נלחצת מעצם העובדה ש"בוחנים" אותה בבית. לחץ יכול לסגור אנשים, או לגרום להם לעשות שטויות /לענות לא נכון .
אני לא חושבת שהישועה תגיע מביה"ס- חייבים להשיג אבחון מקצועי שישקף יותר מה קורה מבחינת הילדה. ואולי גם זה לא יהיה 100% אמין, אבל נשמע שיהיה יותר טוב מהתעודה.

אין תירוץ מבחינת ביה"ס לגבי מה שהאבא מתאר, וזה נשמע הרבה יותר מהעתקה פה-והעתקה שם, אלא ממש טיוח (אני יכולה לתת דוגמא מתקופת התיכון אצלי- שתלמידים בעיתיים "עודדו" לנשור או לעבור לתיכון אחר כדי שביה"ס ישמור על אחוז מסויים של ציונים ובגרויות, מבחינת מתמטיקה- גם הייתה מגמה של להעביר תלמידים עם ציונים בינוניים-נמוכים יח"ל אחורה, גם בשביל סטיסטיקה ארצית).
 
למעלה