התייעצות התנהלות גננת

התייעצות התנהלות גננת

הבן שלי בגן חובה ואתמול הוא סיפר שיש בנות שמפריעות תמיד לגננת במפגשים, אז היא אמרה לכל הילדים לא להיות חברים שלהן.
סיפרתי לאחת האמהות והיא נזכרה שהבן שלה חילק מתנות לילדי הגן, והגננת אסרה עליו לתת מתנה לילד אחד, שהתנהג לא יפה.
אז נראה שזה לא תשהו חד פעמי או אי הבנה.
מה דעתכן עלי לעשות?
אגב, מדובר בגן הכי מבוקש כאן.
 
אני הייתי מעלה את זה בקבוצת הוואטסאפ של ההורים
שואלת אם יש עוד הורים שקיבלו מהילדים דיווחים דומים.
מהניסיון שלי עם קבוצות הורים עד היום, תמיד יהיה הורה אחד שהוא יותר לוחמני (או קבוצת אמהות...), וברגע שהן יבינו שזה מה שקורה בגן, הן כבר ייקחו את זה הלאה לעירייה ולמשרד החינוך. אם זה באמת מה שקורה בגן, זו שערורייה. ממש. גננת ללא כלים חינוכיים שמטילה את חובת החינוך על הילדים עצמם, בדרך הנוראית ביותר שניתן לשער. ממש גננת שמובילה חרם!
 
המשך

שאלתי את הבן שלי האם הן עצובות, והוא ענה שממש לא. שהן שמחות שככה הן מתנהגות ושגם בגן הקודם הן התנהגו בצורה דומה - הן סיפרו בגאווה. אני מכירה את הגן ההוא, והצוות שם מדהים. ושהרבה ילדים לא הקשיבו לגננת וממשיכים להיות החברים שלהן.
אז בהתחלה גם אני הייתי בהלם. אבל אחרי שנרגעתי - גם אם הבן שלי דייק (כי החבר שלו לא זכר שזה מה שהיא אמרה) - אולי הגננת התייאשה מלטפל במצב בדרכים עדינות יותר?
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
הבנתי מאחת המורות משהו

אני אקדים לספר שבכיתה של הגדול שלי יש או היתה בעיהשל ילדה אחת וילד אחת שיצרו טרור בכיתה. כיתה שלא למדה שבועות וחודשים. נלחמנו, אני אישית הגעתי למנהלת ובעקבות כך אני בוועד מוסדי ובוועדת אח"מ, ואני שמחה שהיום כן הצליחו לטפל לפחות בחלק מהבעיה, אבל אחת הדרכים היתה "לשבור" את הכוח של הילדה מבחינה חברתית שנתנה לה מנוף להתנהג בצורה מזעזעת כלפי הצוות וכלפי הילדים.
לומר לך עד כמה הצליחו? אני לא יודעת, אבל בכיוון הזה המורים פועלים כשיש בעיה קיצונית. אני לא יודעת איך הגננת פנתה לילדים ובאיזה סיטואציה, אבל אני לא יודעת עד כמה הייתי נלחמת בגננת שמנסה להשתלט על ילד/ים שלא נותנים לה להעביר מפגשים ופעילות בגן.לגננות ולמורים הידיים קשורות והם לא יכולים לעשות הרבה מול ילדים פוגעניים, אני לא שופטת גם מצב כזה, ואני בטוחה שהפרשנות של הילד מחמירה את התמונה.
 
בגלל זה אמרתי שקודם כל צריך להבין מה בדיוק קרה ומה נאמר
פרשנות של ילדים לכל מיני סיטואציות יכולה להיות לא מדויקת. שלא לומר שגויה...
 

mykal

New member
ולהוסיף על דבריך,

יש גם ילדים שיותר מתיחסים לתופעות ויש שפחות,
כמו גם הורים, ואני חושבת שאמא אחת לא צריכה לקחת אחריות בלעדית,
ולהתנהל מול צוות ההוראה, במקרה הזה גננת.
הגננת אכן כבולה-אבל גם היא יודעת לאילו הורים לפנות.
זו לא חולשה אלא חוזקה.
 
למעלה