לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1809418,094 עוקבים אודות עסקים

פורום הורים לילדים ביסודי

ברוכים הבאים! לכל אחד מאיתנו יש אמונות ודעות באשר לגידול ילדים. לעיתים אנחנו מצליחים ליישמן, ולעיתים המציאות גורמת לנו "לחשב מסלול מחדש". הכניסה של ילדינו למערכת החינוך מציבה בפני ההורות שלנו אתגרים חדשים הלובשים פנים שונות לאורך השנים של ילדינו בביה"ס. אנחנו כאן כדי לדבר בפתיחות ובאווירה נעימה על כל מה שקשור להיותנו הורים ולא רק... גלישה נעימה ליאת של עדי והפוך עם ראש כפול

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים לילדים ביסודי

ברוכים הבאים! לכל אחד מאיתנו יש אמונות ודעות באשר לגידול ילדים. לעיתים אנחנו מצליחים ליישמן, ולעיתים המציאות גורמת לנו "לחשב מסלול מחדש". הכניסה של ילדינו למערכת החינוך מציבה בפני ההורות שלנו אתגרים חדשים הלובשים פנים שונות לאורך השנים של ילדינו בביה"ס. אנחנו כאן כדי לדבר בפתיחות ובאווירה נעימה על כל מה שקשור להיותנו הורים ולא רק... גלישה נעימה ליאת של עדי והפוך עם ראש כפול
x
הודעה מהנהלת הפורום
פורום הורים לילדים ביסודי
המשך >>

לצפיה ב-'חדשנות בבית הספר - איך עושים את זה? '
חדשנות בבית הספר - איך עושים את זה?
<< ההודעה הנוכחית
06/11/2018 | 14:59
49
461
אשמח לשמוע מנסיונכם, איך ניתן לעודד חדשנות בבית הספר? איך ניתן להפוך את הלמידה למשמעותית יותר עבור התלמידים. 
הילדים שלי רק בכיתה ב', אבל אני כבר נשברתי מכל חוברות העבודה המייגעות והמשמימות שהם נאלצים לעשות. זה משעמם, זה חזרתי, זה מתיש ומייגע ובעיקר  - לא מלמד בשום דרך חווייתית.
מנהלת בית הספר מתנגדת ל"התערבות הורים בתחום הפדגוגי" וכמובן שאינה מובילה שום שינוי בעצמה. 
איך לדעתכם / מניסיונכם אפשר לגייס אותה לעניין? 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'כדי לגייס אותה, אתם צריכים לפעול'
כדי לגייס אותה, אתם צריכים לפעול
06/11/2018 | 15:18
4
155
המשמעות של "לגייס מישהו" זה שאת פועלת, ואומרת לו "בוא תצטרף אליי".
 
אז כדי לגייס אותה - אפשר שההורים יציעו להכין פעילויות חדשניות בעצמם ולהעביר לילדים.
וזה באמת חדשני, כי זו יציאה מהמסגרת. לא החוברות הרגילות, אלא משהו מעבר.
 
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'להבנתי, היו נסיונות של הורים'
להבנתי, היו נסיונות של הורים
06/11/2018 | 15:24
3
132
להוביל פעילויות ללא עלות והיא הדפה אותם.
לתחושתי אנחנו עומדים מול חומה, וצריכים למצוא את הסדק, רק שאין לי כ"כ רעיונות איפה לחפש אותו...
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'ומה עם המחנכת?'
ומה עם המחנכת?
06/11/2018 | 17:39
2
119
אצלנו זה די מקובל שמפעם לפעם הורים מארגנים פעילות. ברמה ביתספרית או כיתתית.
 
אם איזה הורה יגיד לה שיש לו מקצוע מעניין (מאלף כלבים, צייר, ליצן,....) והוא רוצה לבוא ביום שישי לספר לכיתה על זה - היא לא תסכים?
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אצלנו זה מאוד מקובל, והמחנכות מעודדות את כל ההורים להגיע'
אצלנו זה מאוד מקובל, והמחנכות מעודדות את כל ההורים להגיע
06/11/2018 | 17:48
128
לפעולות העשרה בכיתה, בין אם זה קשור במקצוע, בתחביב, בתחום עניין שלהם וכו.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'זה קורה גם אצלנו'
זה קורה גם אצלנו
07/11/2018 | 08:58
98
אבל זה קורה פעם ב... (כשיש זמן..)
ואני הייתי רוצה לכוון למשהו מוסדר יותר.
לשיעורים שהם יותר חווייתיים ופחות עבודה בחוברות
לשיטות עבודה שהן יותר דיפרנציאליות ומאפשרות לקדם גם את הילדים החזקים בכיתה ולא להתמקד רק בשעות פרטניות לילדים החלשים יותר..
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אני אחבוש קסדה'
אני אחבוש קסדה
06/11/2018 | 18:31
15
180
ואסתכן בלומר משהו לא פופולרי:
למידה מחייבת תרגול. אפשר לעשות את התרגול מעניין יותר או פחות, אבל אי אפשר ללמוד חשבון בלי לתרגל מיליון פעמים, ואי אפשר ללמוד קריאה בלי לתרגל קריאה.
אני מנחשת שאת הפעילויות המעניינות של ההקניה עושים בכיתה, אבל מעבר לזה - תרגול, תרגול ותרגול
 
על מה את חושבת, כשאת אומרת 'למידה משמעותית וחווייתית'?
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'מצד אחד אני מסכימה איתך. מצד שני, לחלק מהמורים יש לעיתים '
מצד אחד אני מסכימה איתך. מצד שני, לחלק מהמורים יש לעיתים
06/11/2018 | 18:39
143
נטייה לתרגול יתר שלא לצורך. אתן שתי דוגמאות בהן נתקלתי בשנה האחרונה:
בחשבון - חוברת עבודה לקיץ בת 35 עמודים (!), חלקה הגדול חזר שוב ושוב על אותן פרוצדורות או על אותם תכנים, ובחלקה היא כללה תכנים שכלל לא נלמדו.
בתנך - למדו בכיתה כיצד לחפש בספר התנ"ך. מיומנות שדורשת תרגול, ללא ספק. אך הילדים נשלחו הביתה עם חוברת בת 20 עמודים, ובכל עמוד בין 15 ל-25 הוראות חיפוש. אמנם החוברת לא הייתה מהיום למחר, וניתן פרק זמן סביר לסיים אותה, אבל באמת שאין צורך בעבודה סיזיפית כל כך מתישה וחזרתית כדי להבין את עקרון החיפוש בספר התנ"ך...
בשני המקרים, אגב, היה מאוד ברור שהמורות פשוט הדפיסו דפים מאתר כלשהו באינטרנט, בלי שבדקו עד הסוף מה הם כוללים.
אז אני מסכימה שלתרגול יש חשיבות, בעיקר במקצועות מסוימים, אך במקרים מסוימים הוא פשוט מוגזם בכל קנה מידה.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אין ספק שתרגול הוא חשוב'
אין ספק שתרגול הוא חשוב
07/11/2018 | 09:11
13
118
ובמיוחד בכיתות הנמוכות. השאלה היא איך מתרגלים.
לתת לילדים לקרוא ספרונים שגם כשאני למדתי בבית ספר לפני יותר מ 30 שנה היו משעממים כשהיום יש אפשרות למצוא באינטרנט כל כך הרבה טקסטים מעניינים ומעשירים לילדים ופחות טקסטים בסגנון של "יובל נפל" או "דנה אכלה בננה" - זה נראה לי פשוט חוסר רצון להתאמץ.
אני מאמינה שזה תוצאה של הנהלה בית ספרית שהיא מאד מקובעת. כי כשפניתי לאחת המורות והעברתי לה טקסטים מעשירים ומעניינים שמצאתי היא דווקא שיתפה איתי פעולה.
גם לקבל חוברת של 10 דפים בחשבון של תרגילי חיבור עד 20 היא חזרתיות מיותרת (כמה פעמים צריך לפתור את התרגיל 8+5 ???? חשבון לא לומדים ע"י שינון, אלא צריך ללמד הבנה מתמטית - לפתור תרגיל נכון רק כי שיננתי את התוצאה בלי להבין את המשמעות הכמותית ואת משמעות הפעולה בתרגיל - זה חסר טעם בעיני ) , שלא לדבר על זה שהשנה (כיתה ב') התחילו ללמוד תנ"ך והתבקשו לשנן בע"פ פסוקים - שזה באמת לא תורם שום דבר ללמידה של המקצוע, במיוחד כשלא מסבירים לילד את משמעות הדברים, ואני צריכה לנהל איתו שיחה בבית ולהגיע ביחד לתובנות על מה מדברים הפסוקים.
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'לדעתי - לפתור כל נושא לגופו'
לדעתי - לפתור כל נושא לגופו
07/11/2018 | 09:44
1
101
את מתלוננת גם על מה שחסר, אבל גם על דברים שיש ואת רוצה שיורידו.
להוסיף מה שחסר - הורים יכולים לעזור על ידי התנדבות, על ידי המלצות על פעילויות העשרה,...
להוריד דברים שאת חושבת שהם מיותרים, זה יותר קשה. וקרוב לבלתי אפשרי
.
את יכולה לפתור את זה על בסיס אישי. לאמר למורה שהילד שולט בחשבון ולהציע, למשל - שהוא יפתור כמה שאלות מכל עמוד. ואת ערבה לו שהוא אכן פותר אותן בקלות (אם את רואה שהוא מתקשה, אז אולי המורה צודקת והוא זקוק לתירגול).
 
פטור משינון - את זה כנראה לא תצליחי להשיג עבורו. לא נורא. הוא גם ישנן, וגם ילמד איתך את התוכן הנוסף.
 
ואין ברירה - תתרגלי לזה שבמהלך השנים יהיו מקצועות שבהם מה שאת לא תלמדי אותו בבית - הוא לא ידע. מי שרוצה ילד נבון ומשכיל - צריך להעשיר אותו בבית. לדבר איתם על מה שלומדים בבית הספר, להעמיק לו את הידע, לעודד אותו לפתח רעיונות. 
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אין לי ספק שאת ההעשרה הילדים שלי לא יקבלו ממערכת החינוך '
אין לי ספק שאת ההעשרה הילדים שלי לא יקבלו ממערכת החינוך
08/11/2018 | 09:34
79
וזה מאד מצער אותי. לשמחתי,  לי יש את היכולת להעשיר אותם מעבר לשעות הלימודים, אבל אני יודעת שיש הורים רבים שאין להם את היכולת הזו, וחבל שמערכת החינוך לא מסוגלת לתת מענה מיטבי גם לאלו שמראש ילדיהם נמצאים במצב מתקשה יותר.
 
לקבל פטור מחלק משיעורי הבית - יכול להיות שזה יכול לעבוד עם מורים מסויימים (בוודאי שלא עם כולם) , אבל אני משוכנעת שאם הייתי מצליחה לעשות את זה - הבן שלי היה משתף פעולה ועושה רק חלק ממה שעושים שאר החברים, אבל דווקא לבת שלי זה היה פחות מתאים כיוון שהיה גורם לה ללחץ לגבי הדברים שאותם לא עשתה (גם אם קיבלה אישור).
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'חשבון'
חשבון
07/11/2018 | 16:35
3
83
כדי שאפשר יהיה "לפתח הבנה מתימטית", צריך לעשות את הדברים הפשוטים (כמו למשל לוח הכפל, או 8+5) באופן אוטומטי. זה מגיע רק עם תרגול ל 99% מהתלמידים.
אותו דבר עם דנה ויובל. תציעי את ספרים מענינים בבית.
אגב, את הורה. הפעילי שיקול דעת. החטיבת הביניים למשל, איפשרתי לבני לקרוא תקצירים באינטרנט של הספרים האיומים שניתנו לקייץ, בתמורה לקריאת ספר אחר שנבחר על ידי שנינו. התרגול צריך להיעשות. מי שחולף מהר על פני דנה ויובל, שיקרא בבית את הארי פוטר. אני רוצה לראות את המורה שתגיד: הארי פוטר לא, מאושר רק "דנה קמה דנה נמה".
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'ברור שיש לבנות את הבסיס קודם'
ברור שיש לבנות את הבסיס קודם
08/11/2018 | 09:37
2
76
אבל גם את הבסיס ניתן להקנות בדרכים מעניינות המפתחות חשיבה. ברור ש"חשיבה מתמטית" לא תהיה בכיתה א' או ב', אבל בלי הבנה של משמעות המספרים והפעולות המבוצעות עליהם, גם בגילאים האלה, אין בסיס לפיתוח חשיבה מתמטית גם בהמשך.  
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'לא קשור לעובדה'
לא קשור לעובדה
08/11/2018 | 10:39
66
שיש צורך בהרבה שינון משעמם.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'למה ברור? בבית הספר של הבת שלי בחו"ל'
למה ברור? בבית הספר של הבת שלי בחו"ל
08/11/2018 | 11:52
90
הם עבדו עם ספר מוצלח שמפתח חשיבה מתמטית, כבר מההתחלה. אבל האמת, שהספר הזה עבד רק בתיאוריה. בפועל המורות ראו, מהניסיון הפרקטי שלהן בכיתה, שהילדים פשוט נרתעו מהספר כי הוא הכיל המון בכל עמוד. זה אחד ההבדלים בין התיאוריה לבין הפרקטיקה, ואחת הסיבות שההתערבות שלך, ככל הנראה, כמי שלא מגיעה מהמערכת, לא תישא פרי. אבל בהצלחה בכל מקרה.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'יש לך ידע בתחום החינוך?'
יש לך ידע בתחום החינוך?
07/11/2018 | 20:16
6
117
למה נדמה לך שמה שאת אומרת נכון יותר ממה שנניח הניבו תוצאות של מחקרים בתחום? למה את חושבת שאת יודעת מה טוב בתחום הזה בלי לדעת עליו כלום? ומילא להחליט שזה מה שטוב וליישם בבית - אבל להכתיב למנהלת ולמורות ולכל הילדים את תכניות הלימוד, כשאת מבססת את מה שאת אומרת על... על מה? על מה שנראה לך שנכון? נשמע לי תמוה.
אין לי בעייה שכל הורה יחליט מה הילד שלו יעשה בבית. אבל שהוא יחליט מה הילדים האחרים יעשו בבית הספר? מתוקף מה?
ספציפית שינון פסוקים בתנ"ך ושירים בספרות נראה לי נהדר, והייתי שמחה אם היו עושים את זה אצל הבנות שלי. לא עושים את זה, אבל בחיים לא היה עולה בדעתי ללכת למנהלת ולהגיד לה שזה צריך להיות כלול בתכנית הלימודים בבית הספר, ולקבוע מה הילדים שלך יעשו בשיעור. שוב, הגישה שלך נראית תמוהה בעיניי.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'יש הרבה מחקרים שמראים '
יש הרבה מחקרים שמראים
08/11/2018 | 09:28
4
113
ששיעורי בית  באופן שבו הם ניתנים ברוב בתי הספר הם חסרי תועלת ממשית לרוב התלמידים.
הם פונים למכנה המשותף הנמוך ביותר - כיוון שבבית אין למורים אפשרות לעזור לתלמידים מתקשים (אם נניח לרגע שבכיתה של 35 תלמידים כן יש להם אפשרות כזו), וככאלה - הם מעודדים למידה שטחית. הם משעממים ולא מאתגרים, ובוודאי שאינם תורמים להבנה מורכבת יותר של החומר הנלמד.
מעבר לזה הם מייצרים קונפליקטים בין הורים לילדים בזמן שניתן היה לנצל אותו בדרכים יעילות יותר לתרגול החומר באופן אפקטיבי הרבה יותר.
 
 
ולמה את מניחה שאין לי ידע בתחום החינוך?? את מכירה אותי? צורת הכתיבה המזלזלת שלך בלי לדעת מי נמצא בצד השני הייא הרעה החולה של זמננו. מציעה לך למתן מעט את תגובותיך המתלהמות ולהבין שלא כל מי שעומד מולך הוא אידיוט גמור כפי שאת חושבת.
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'למה אני מניחה? מהדברים שלך.'
למה אני מניחה? מהדברים שלך.
08/11/2018 | 11:45
3
105
למשל "אני לא מורה, אין לי את ההכשרה שיש למורים, ואת ההכשרות שמנהלת בית הספר יכולה לשלוח את המורים שלה אליהם כדי לעודד חדשנות בבית הספר."
 
אם באמת את מכירה מחקרים בתחום, את מוזמנת לנסות להעלות אותם בפני המנהלת ואולי היא תשתכנע - זו אכן דרך אפשרית. העובדה שאת אומרת "יש הרבה מחקרים שמראים" לא מרשימה אותי, ולא תרשים גם אותה. אבל אם תביאי לה מחקרים מוצלחים ומשכנעים בנושא, שרלוונטיים לדברים הספציפיים שקיימים היום בבית הספר שלכם ואת רוצה לשנות ולאופן שבו ניתן לשנות אותם - אולי זה יתרום. מהניסיון שלי זה עובד עם רופאים. אולי זה עובד גם עם מנהלי/ות בתי"ס או מורות.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'זה שאני לא מורה '
זה שאני לא מורה
08/11/2018 | 16:34
2
84
לא אומר שאין לי ידע בתחום החינוך... זה רק אומר שלא הוצאתי תעודת הוראה ואני לא עוסקת בתחום.
 
אשמח לשלוח קישורים רלוונטיים אם זה מעניין אותך, פשוט נראה לי מעמיס להוסיף אותם בתגובה, אז כתבתי בכלליות שקיימים מחקרים כאלה. יכול להיות שבאמת להגיע למנהלת עם מחקרים כאלה יכול לעזור, אני פשוט הנחתי, אולי בטעות, שהיא חשופה למידע הזה יותר ממני, ולמרות שהיא מודעת אליו היא בוחרת להמשיך בשיטות שהיא רגילה אליהן מתוך חוסר רצון לשינוי. קשה לוותר על המוכר והידוע...   
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אז יש לך או אין לך? יש לך תואר בחינוך?'
אז יש לך או אין לך? יש לך תואר בחינוך?
08/11/2018 | 16:55
1
80
אם נצא לרגע מנקודת הנחה שאין לך מספיק ידע בתחום (בין אם יש ובין אם אין לך תואר), שימי לב, לפני שאת ניגשת אליה עם מאמרים, שיש גם מחקרים שטוענים את ההפך, ושלגשת אליה עם משהו לא מאוד רלוונטי/מקובל היום בתחום וב-ל-י באמת להיות בעלת ידע מתאים, עלול להכעיס אותה. ועוד שימי לב שלהגיד מה לא, אבל בלי להגיד (ולהביא תימוכין) מה כן זה חסר משמעות. באז וורדז כלליות, "חדשנות" או "חווייתי" (או "למידה משמעותית"...), וכו' - זה לא אומר כלום. גשי אליה רק אם באמת יש לך גם ידע מתאים וגם הצעות ממשיות או לפחות כיוונים (מגובים בראיות).
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אין לי תואר בחינוך, יש לי תארים אחרים'
אין לי תואר בחינוך, יש לי תארים אחרים
08/11/2018 | 17:14
86
ולמדתי לא מעט קורסים בחינוך במהלך חיי, כך שיש לי יכולת לקרוא מאמרים מתחום החינוך ולהיות מסוגלת לנתח אותם ולהסיק מסקנות.
 
אני מאד מסכימה עם מה שכתבת לגבי לבוא גם עם פתרונות ולא רק עם בעיות. זה מתאים גם במקומות עבודה וגם לחינוך ילדים... ותודה שהזכרת לי את זה. מתאים לי היום בדיוק לסיטואציה אחרת
ותכל'ס - תשובה כזאת, זה מה שחיפשתי כשפירסמתי את ההודעה הראשונה - הצעות איך להגיע למנהלת בדרך שלא תיתפס כמתריסה או מאיימת, ותצליח לייצר שיתוף פעולה ממקום חיובי.... איך לגרום לה לעשות צעדים (גם אם קטנים) מהמקום המוכר, הידוע והנוח...
ואולי באמת הדרך לא יכולה להתחיל מהמנהלת אלא רק צריך למצוא את המורות הנכונות שישתפו איתי פעולה וככה להתחיל את השינוי...
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'גם אני הייתי שמחה מאד אילו היו משננים '
גם אני הייתי שמחה מאד אילו היו משננים
08/11/2018 | 22:51
71
מידי פעם פסוקי תנ"ך ושירה בכיתות של ילדי. לדעתי זה מעשיר את עולמו התרבותי של הילד וזה חשוב, כמובן שלא על חשבון הבנת תוכן הפסוקים. אנחנו למדנו המון בעל פה בבית הספר. עד היום אני יודעת לצטט משירים ומהתנ"ך וזה גורם לי הרבה נחת
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'יש ועד הורים בית ספרי? '
יש ועד הורים בית ספרי?
06/11/2018 | 21:40
10
117
התיעצתם איתם? נשמעת אגוז, קשה המנהלת הזאת. אולי במקום לפנות למנהלת תציעו הצעות למחנכת או לרכזת השכבה או רכזת המקצוע?
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אני תמיד מנסה לפנות למורות ולהציע רעיונות'
אני תמיד מנסה לפנות למורות ולהציע רעיונות
07/11/2018 | 09:18
9
120
אבל
1.  במצב הזה אני תלויה ברצון וביכולת של כל מורה ומורה במקום שתהיה הכוונה של מנהלת בית הספר לעניין הזה.
נתתי כדוגמא בתשובתי למיכל10 את עניין הטקסטים ללימוד הקריאה.
2. אני לא מורה, אין לי את ההכשרה שיש למורים, ואת ההכשרות שמנהלת בית הספר יכולה לשלוח את המורים שלה אליהם כדי לעודד חדשנות בבית הספר.
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'רק לגבי 2'
רק לגבי 2
07/11/2018 | 12:33
8
99
חבל שלא תעברי להוראה,
תוכלי לעשות את השינו שאליו את מיחלת.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אני חושבת שבמקרה הזה'
אני חושבת שבמקרה הזה
08/11/2018 | 09:39
7
110
לא מספיק שינוי שמתחיל מלמטה... צריך הבנה גם בדרגות הניהול שדרוש שינוי, כדי לתמוך במורות שנמצאות בפועל מול התלמידים יום יום.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'באמת?'
באמת?
08/11/2018 | 10:34
6
109
את מחוץ למערכת ורוצה לחולל שינוי.
וכועסת ומבקרת את העובדה שלא נשמעים לרעיונותיך,
אז "מלמטה" למה? תתחילי עם כיתה אחת אח"כ עם שכבה אחת
ואז תגדלי לרמת ניהול/הנחיה וכו ותחוללי שינוי,
את בטח מוכשרת ומסוגלת.
 
רק מזכירה או מידעת
הנושא למידה משמעותית היה נושא שנתי במשך שנתיים 
תחת השר בנט, ואגב הוא ראש הפירמידה לא "מלמטה"
 
ועוד מילה-
את למדת למידה לא משמעותית ומשעממת וכנראה את 
יודעת המון. אז איך זה קרה?
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'נראה לי שנפגעת מהמילה "למטה"'
נראה לי שנפגעת מהמילה "למטה"
08/11/2018 | 16:59
5
84
וכתבתי אותה ממש בלי שום כוונה שלילית.
אז רק לשם ההבהרה: אני התייחסתי למילה "למטה" מנקודת מבט של תהליכים ארגוניים. תהליכים ארגוניים יכולים להתבצע במגוון דרכים.
2 מהדרכים שמתייחסים אליהן הן " top-down" לעומת "bottom-up". כשההתסכלות על הארגון (במקרה הזה - בית הספר) היא כמו על פירמידה שבראשה נמצא מנהל/ת ותחתיו דרגים שונים של עובדים שככל שדרגתם יורדת כמותם עולה, אבל הם הבסיס ואלו שמתפעלים את הארגון בפועל (למשל בבית הספר: מנהלי בתי הספר הם ראש הפירמידה סגניות יהיו בדרג השני, רכזות שכבה בדרג השלישי, והמורות בבסיס הפירמידה -  מה שבהודעה הקודמת שלי התייחסתי אליו במילה "למטה").
במקרה הראשון - top-down- הכוונה היא לתהליך שמתחיל מדרגי הניהול ויורד "למטה" בשרשרת הניהולית עד לאחרון העובדים. בהקבלה לבית הספר הכוונה תהיה לתהליך שמתחיל מהמנהלת, עובר לסגניות, לרכזות השכבה, ולמורות שהן "בסיס הפירמידה" . כלומר ההחלטה מתקבלת בראש הפירמידה ויורדת למטה אל העובדים שנמצאים בבסיס הפירמידה.
במקרה השני - bottom-up- הכוונה היא לתהליך שמתחיל דווקא מהדרג הנמוך של העובדים ומתוך זה שהוא מצליח הוא מאומץ גם על ידי הדרגים הניהוליים. בהקבלה לבית הספר הכוונה תהיה לתהליך שיתחילו המורות (שוב,  אלו הנמצאות בבסיס הפירמידה) ומהן יאומץ ע"י הרכזות, הסגניות ובסוף גם המנהלת שתחליט לבסס את המהלך כמדיניות ארגונית. במקרה הזה התהליך מתחיל "מלמטה" ועולה "למעלה".
כמובן שאפשר להרחיב את זה כך שיכלול גם את שאר בעלי התפקידים הרלוונטיים במשרד החינוך, כולל שר החינוך - ואז באמת הוא יהיה ראש הפירמידה. אני בחרתי להסתכל על בית הספר כיחידה ארגונית עצמאית לצורך ההסבר הזה.
 
אז אני מקווה שעכשיו כוונתי ברורה יותר, והמילה "למטה" כבר לא נתפסת כפוגעת אלא רק כתיאור של ההיררכיה הארגונית.
 
ולשאלתך- את רוב הידע שיש ברשותי היום לא רכשתי בבית הספר. למעשה רוב הידע ש"למדתי" בבית הספר נשכח מזמן מחוסר עניין וחוסר רלוונטיות.
בעיני תפקידו העיקרי של בית הספר מעבר להקניית יסודות שפה וחשבון הוא להקנות לתלמידים מיומנויות למידה וחשיבה ביקורתית ולא מידע אינפורמטיבי, כיוון שהמידע היום נגיש לכולם אבל בלי לימוד של מיומנויות למידה וחשיבה ביקורתית אי אפשר להפוך את המידע לידע.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'לא נפגעתי בכלל, כי לא היה ממה,'
לא נפגעתי בכלל, כי לא היה ממה,
08/11/2018 | 18:14
4
107
את ההסבר על למטה הבנתי מצוין והגבתי בהתאם.(הזכרתי את שר החינוך?)
 
יש לך הרבה אמירות שלא נמצאות ביכולות של בי"ס.
בתי ספר אינם יחידה עצמאית, גם האוניברסיטאות בוחנות ביחס לחומרים הנלמדים,
ראי ערך הפסיכומטרי, כל המבחנים שכולם כועסים עליהם,
הם בעיקרון מבחנים משוים.
 
אתיחס לסוף דבריך--"בעיני תפקידו העיקרי של בית הספר מעבר להקניית יסודות שפה וחשבון הוא להקנות לתלמידים מיומנויות למידה וחשיבה ביקורתית ולא מידע אינפורמטיבי," נכון מאוד, ולכך אגיב שני דברים,
1)תרגול הוא מיומנות, עבודה עצמית ומילוי חוברות זו מיומנות של ריכוז.
שינון זו מיומנות.
ובעיקון כל אלה נלמדים דרך חומרים שהם תכנים, ומשהו נותר בזכרון.
לפעמים פתגם, לפעמים חויה וכו'.
2)את בעצמך הראית שוני של אופי בין שני ילדיך בכיתה יש הרבה יותר תלמידים,
יש יכולות שונות. ובכיתות יסוד אין הסללה ובצדק.
אז תלמידים טובים קצת יותר משתעממים, ובינוניים מפנימים ומשתדרגים 
מצורת הלמידה הזו.
 
ומכאן אעבור לאיך את רואה את המנהלת---היא בעיני מעולה,
את כאמא באה בדרישה כזו, ואם אחרת תבוא בדרישה אחרת,
,וההורים ינהלו את ביה"סו לא אופציה כי זה יצור אנדרלמוסיה.היא כפופה למשרד החינוך והוראותיו, ושם היא ממוקמת. כל הכבוד לה.
 
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'מסכימה איתך.'
מסכימה איתך.
08/11/2018 | 19:14
20
לצפיה ב-'כנראה שאנחנו לא נסכים...'
כנראה שאנחנו לא נסכים...
11/11/2018 | 10:49
2
44
1. שינון הוא לא מיומנות. שינון הוא אמצעי לא מוצלח לרכישת ידע . אמצעי שלא מבוסס על הבנה אלא על חזרה.
2. צורת הלמידה הזו לא תורמת לאף אחד. הטובים -  לא מנצלים את מלוא הפוטנציאל שלהם, הם נשארים תקועים במקום לאורך זמן במקום לפרוץ קדימה. החלשים - לא מצליחים באמת להדביק את הפער. הבינוניים - לומדים אבל נשארים בינוניים... הם לא באמת מתקדמים להיות טובים...
3. מנהלת שאומרת לכולם לא באופן גורף היא לא מנהלת מעולה בעיני.  היא מנהלת פחדנית שחוששת מקבלת החלטות ולכן מעדיפה באופן גורף לומר לא במקום לשקול את ההחלטות ולהחליט מה עשוי להתאים ולקדם את בית הספר.
ועוד דבר - לא צריך כ"כ לפחד מההורים. רוב ההורים שבאים עם הצעות ייעול הם כאלה שבאמת אכפת להם ובאמת רוצים לקדם את בית הספר. יש הרבה הורים שהם בעלי ידע נרחב בהרבה תחומים ושאם בית הספר היה משכיל להשתמש בכישוריהם הוא היה יכול להביא את תלמידיו להישגים נפלאים.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אם לא נסכים אז לא, '
אם לא נסכים אז לא,
11/11/2018 | 14:37
1
40
אף אחד מהטיעונים שלך לא נראה בעיני נכון עד הסוף.
הרבה מהדברים שכתבת כאן הם רק חצי אמת.
אבל בתור הורה אכפתי, אני סקרנית במה את עוסקת,
ואיך את היית מקבלת עיצות רעיונות הערות והארות ממישהו שיש לו המון תארים אחרים משלך, באמת מענין.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'האמת שאיזה תואר יש או אין למישהו ממש לא רלוונטי מבחינתי'
האמת שאיזה תואר יש או אין למישהו ממש לא רלוונטי מבחינתי
11/11/2018 | 18:47
39
גם לאנשים חסרי תואר בתחום מסויים יכולים להיות רעיונות מצויינים.
יותר מכך, זה שיש לך תואר במשהו לא בהכרח הופך אותך למצויינת בו...
 
לשאלתך - אחד מעיסוקיי הוא בתחום מערכות המידע, ולאף אחד מה"צרכנים" שלי - משתמשי המערכות - מעולם לא היה תואר או הבנה בתחום מערכות מידע. היו לי משתמשים שתחום העיסוק והידע שלהם היה משאבי אנוש, משתמשים שעסקו בניהול תוכן, משתמשים שעסקו בלוגיסטיקה, משתמשים מתחום הכספים, ועוד...  העובדה שלא היה להם ידע בתחום העיסוק שלי אף פעם לא הפריע להם להגיע אלי עם רעיונות והצעות. כשזה קרה, מה שלי היה חשוב הוא להבין מה הצורך שלהם. לגבי הדרך לפתרון - היינו יושבים ביחד כדי למצוא פתרון שגם יצליח לענות להם על הצורך אבל גם יתאפשר במסגרת מגבלות שונות של המערכות שהם עבדו בהן.
זה גם מה שאני מצפה ממנהלת שמגיעים אליה עם רעיונות, אפילו אם בעלי ההצעות הם אנשים שלא למדו הוראה. הדרך הנכונה בעיני היא לא לשלול את הכל מראש, אלא לנסות להבין מה הצורך ואיך אפשר בכל זאת לתת לו פתרון.... לא להדוף אלא לשתף פעולה.
 
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'השאלה אם את באמת יודעת מה קורה בפועל בכיתה'
השאלה אם את באמת יודעת מה קורה בפועל בכיתה
08/11/2018 | 19:38
86
חוץ משיעורי הבית/חוברת כזו או אחרת שהם מקבלים הביתה.
ייתכן שהמורה כן מעבירה חלק מהחומר הנלמד בצורה חווייתית
כזו או אחרת, ויחד עם זאת יש חלקים של תרגול שהם יותר חזרתיים ומשעממים .
לדעתי כדאי להתחיל באמת בשיחה עם המחנכת
לבקש לשמוע ממנה על דרך העברת התכנים, ייתכן ותופתעי
ואם לא אז תוך כדי השיחה להגיד שתשמחי אם אפשר יהיה לשלב גם דרך חווייתית
בלימוד כי את חושבת שזה יכול מאוד להועיל .
אולי גם לדבר עם היועצת ולשמוע ממנה .
לא הייתי פונה למנהלת כי זה נשמע לי קצת יומרני (וגם תלוי מורה ...לכן
הצעתי להתחיל בשיחה עם המחנכת) .
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אני מסכימה עם רוח דברייך'
אני מסכימה עם רוח דברייך
09/11/2018 | 20:44
2
103
השאלה אם יש מישהו מעל המנהלת. 
אצלנו (ארה"ב) כל בי"ס שייך ל- school district , וכל דיסטריקט מנוהל על ידי ה- board of trustees .  כל הדברים שמועברים בבית הספר אצלנו נקבעים ברמת הדיסטריקט ולא ברמת מנהל בית הספר. אני יודעת שיש מספר תוכניות שהורים יזמו והצליחו לעבוד עליהן יחד עם הדיסטריקט על מנת ליישם בבתי הספר שהיו מעוניינים בכך.  
אני לא בטוחה איך זה עובד בארץ. יש משהו דומה לדיסטריקט שציינתי? אם לא, ואם המנהלת היא האחראית הבלעדית על מה שמיושם בבית הספר, אז כנראה שהמשימה שלך די אבודה. 
אצלנו בבי"ס יש באמת הרבה למידה חווייתית. כל כך הרבה, שאני בהתחלה הייתי די נגד, כי זה נראה היה לי בזבוז זמן. אבל נוכחתי שהילדים לומדים מהדברים האלו ובאמת נהנים. לפחות ביסודי, אין למידה מונוטונית כמו שזכור לי מילדותי. 
אם את לא מצליחה להשפיע ברמת בית הספר/דיסטריקט ואם הנושא בדמך, נסי לעבוד על הזה ברמה הארצית. למשל, אצלנו בכיתות ד-ו, בכל שנה יש משהו שנקרא walk through. הילדים משתתפים בעצמם בהפעלה שמסכמת מה שלמדו בהיסטוריה באותה שנה (על קליפורניה, הקמת ארה"ב או העולם העתיק). לכל ילד יש תפקיד, והם ממחיזים את כל מה שלמדו בצורה כרונולוגית ומסוכמת יפה מאוד. אני עצמי למדתי הרבה מאוד מהצפיה בהם. אני מצרפת שני סרטונים. את יכולה להקים חברה שמציעה את השירות הזה לבתי ספר ברחבי הארץ, נניח על הקמת מדינת ישראל.
 
דבר אחרון, חיפשתי ביוטיוב דוגמאות לניהול מערכי שיעור בארץ. ראיתי את הדוגמה הזו, בבי"ס רגיל, ובאמת ריחמתי על הילדים. 
 
מצד שני, ראיתי את הדוגמה בבי"ס אנתרופוסופי, וזה  מזכיר מאוד את הלימוד פה, ואין ספק שילדים נהנים מהלימוד הזה הרבה יותר. אז אולי זו יכולה להיות אופציה עבורך. 
 
בהצלחה!
 
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'ועוד משהו'
ועוד משהו
09/11/2018 | 20:51
84
רוב המורים אצלנו הורידו את שיעורי הבית למינימום וציינו שהסיבה היא כמו שאמרת, מחקרים אמרו שאין בזה תועלת, וילדים אמורים לשחק אחרי יום לימודים ולא להמשיך ללמוד. 
מורה אחת בשנה שעברה המשיכה לתת יחסית הרבה שיעורים וכל יום נאלצתי להמודד עם בני שלא רצה להכין אותם. בסופו של דבר הגעתי למסקנה שאני לא מעוניינת להעביר כך את אחר הצהריים, ואני מעדיפה בהרבה שישחק בחוץ מאשר שיפתור עוד דף חשבון. בגלל שהוא תלמיד מצטיין ואין לו בעיה לימודית, לא חשבתי שזה יפגע בו. הודעתי למורה שלטעמי יש לילד יותר מדי שיעורי בית ואני מרשה לו לא להכין אותם, והיא אמרה שבסדר, ואם היא תראה שזה פוגע בו היא תודיע לי, ובזה זה נגמר. השנה יש לילד פחות שיעורים, והוא גם התבגר בשנה, והוא מכין אותם בלי בעיה. אני מציעה לך גם לנסות את הטקטיקה הזו.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'תודה. איזה רעיון מקסים!'
תודה. איזה רעיון מקסים!
11/11/2018 | 10:34
51
זה בדיוק סוג הדברים שהתכוונתי אליהם בלמידה שהיא חווייתית...
ואני בטוחה שניתן ליישם את זה גם במסגרת בית הספר אצלנו ללא תוספת עלויות - אם רק יהיה רצון לעשות את זה...
 
לגבי בית ספר אנתרופוסופי - אני מתחברת לגישה, אבל מבחינת היישום בפועל מבחינתי זה בעייתי שבית הספר מרוחק מאיזור המגורים - גם מבחינה לוגיסטית, אבל בעיקר מבחינת החברים בשעות אחה"צ. היום אנחנו נמצאים בשכונה שמבחינה חברתית היא מאד פעילה, אנחנו גרים קרוב לבית הספר, כל החברים מגיעים אחה"צ לאותה גינה, ונורא קל לקיים מפגשים חברתיים. הבעיה השנייה מבחינתי של מסגרת כזו - לפחות פה בארץ, היא שאין כמעט (אם בכלל) מסגרות ממשיכות... ואז זה בעצם סוג של "לדחות את הקץ" - לעבור את בית הספר היסודי במסגרת שהיא מוצלחת יותר ואז לחזור בחטיבה למסגרת שהיא חלק ממערכת החינוך הסטנדרטית ובנוסף לקושי של התאקלמות במסגרת כזו, יהיה גם קושי חברתי כי השיוך לחטיבות הביניים הוא כן על בסיס מקום מגורים...  
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'היי לך! ובלת"ק כותבת מנסיוני'
היי לך! ובלת"ק כותבת מנסיוני
11/11/2018 | 09:55
12
64
אני לא יודעת איך זה בבתי ספר אחרים, אבל אצלנו יש המון פעילות סביב נושאים חברתיים. כל שבוע יש איזה משהו שהם מתעסקים בו ו/או עושים פעילות בהתאם לנושא.
היום אני חברה בוועד מוסדי בבית ספר ואני יותר מודעת למה שקורה שם, ואחד הדברים שהעליתי זה העלאת מודעות פעילות בית ספר בקרב ההורים.
מעבר לכך, יש להם חוויה לימודית אחרת ואני שומעת על זה מהאמצעי שלי כי הוא משתף, משהו שאחיו הגדול לא ממש נטה או נוטה לעשות. אצלנו פתיחת היום נעשית בטקס מיוחד "מבט" והוא מלווה או בס]ורט או בשיר או בריקוד או בשיחה חוויתית/ערכת/אקטואלית.
 
מה שקורה בפועל שרוב ההורים מודעים רק לשיעורי הבית. אני בעד שיעורים בגדול, במיוחד במקצועות הליבה, אבל גם העמקה בנושאים במקצועות אחרים שהם לומדים. בתור אחת שלמדה בבתי ספר דתיים, דווקא מקצועות התורה והמצוות השאירו בי המון ידע והבנה, למרות שהיום אני לא דתייה, היסטוריה וגאוגרפיה זה הידע הכי מלהיב שאני אוהבת לשלוף..
 
אז מה שאני באה לומר לך, תבדקי לעומק מה הם עושים, יש מצב טוב שיש להם חוויות טובות בבית ספר ובכיתה ומה שנשאר לבית זה כמה עמודים בחוברות לשם החזרה והשינון.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'ברור שיש להם גם חוויות טובות מבית הספר '
ברור שיש להם גם חוויות טובות מבית הספר
11/11/2018 | 10:41
11
67
רובן כנראה מההפסקות...
אין ספק שיש מורים שהם יוצאי דופן ומנסים להכניס עניין בשיעור.
אבל אני יודעת שחלק ניכר מהזמן הם מעבירים במילוי חוברות. גם בכיתה ולא רק בבית, בעיקר בשיעורים שהם הבסיס לכל השאר - שפה, חשבון, וגם תורה.
וגם אם נצא מנקודת הנחה ששפה וחשבון זה רק עניין של תרגול (למרות שגם תרגול יכול להיעשות בדרכים מעניינות ולא בחוברות חזרתיות), הרי שתורה הוא אחד המקצועות שהכי קל להפוך אותו למעניין. במקום לבקש מהם ללמוד בע"פ פסוקים א'-ג' אפשר היה לבקש מהם להכין יצירה בנושא, הצגה, פעילות לכיתה... - לא חסרות אפשרויות מעניינות הרבה יותר שמובילות לאותה תוצאה...
 
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'וואוו, '
וואוו,
11/11/2018 | 16:02
10
49
"הקפצת" אותי עם ה"יצירה" אני לא טובה בחיפוש בפורום בארכיון,
אבל היו כאן שרשורים באורך הגלות, על החוצפה בלדרוש יצירות מהילדים,
שלא כולם אוהבים/מסוגלים וכו' ואז אלה שיעורי בית להורים.
אולי אבקש ממנהלת הפורום שתעלה כמה שרשורים כאלה.
 
מה שנכון בעיניך מושמץ/מותקף מרגיז ציבור הורים אחר.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'לגמרי. בשביל אנשים שהם לא יצירתיים במיוחד או כשרוניים במיוחד'
לגמרי. בשביל אנשים שהם לא יצירתיים במיוחד או כשרוניים במיוחד
11/11/2018 | 16:23
2
60
כל עבודות היצירה האלו הן פשוט עונש. לילדים ולהורים. סבלתי מזה לא מעט שנים, די קללתי מורים כשנאלצנו אני, בן זוגי והילד התורן לשבור את הראש על מה אנחנו יכולים להכין בלי שזה יראה עלוב מדי, ואני מאוד שמחה שהשטות הזו כמעט ולא מגיעה אלינו יותר הביתה.
מצטערת, לא מבינה מה בדיוק בבניית  מודל תיבת נוח מקדם למידה כלשהי.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'את בדיוק מוכיחה את הטענה שלי '
את בדיוק מוכיחה את הטענה שלי
11/11/2018 | 18:51
50
לגבי היעילות של שיעורי בית...
ברור שכשההורים עושים את העבודה זה לא תורם לשום למידה.
אבל אם העבודה תיעשה בכיתה, ע"י הילדים ובהכוונה של המורה אז הלמידה תקרה כחלק מהפעילות שבכיתה. "על הדרך" ילמדו גם קצת על עבודה בשיתוף פעולה, חיפוש מקורות, ואפילו יפעילו את המוח במקום להעתיק מהלוח חומר שמישהו אחר לעס, בלע והקיא בשבילם...
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'האשמה בעניין זה אך ורק של ההורים עצמם'
האשמה בעניין זה אך ורק של ההורים עצמם
15/11/2018 | 16:07
19
אף אחד לא מבקש מהם לעשות את היצירה במקום הילד.
בכל 12 שנותי בבית ספר ההורים לא הכינו במקומי או ביחד איתי שום יצירה.
שהילד יכין מה שיכין, ואם יצא עלוב אז מה? מאף אחד עוד לא נמנעה תעודת בגרות כי הכין יצירה מאעפנה מגליל נייר טואלט בכיתה ה'.
(אין לי מושג אם זה מקדם למידה או לא)
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אני ממש לא התכוונתי ל"יצירות" כשיעורי בית'
אני ממש לא התכוונתי ל"יצירות" כשיעורי בית
11/11/2018 | 18:25
6
48
כבר כתבתי פה כמה מילים על שיעורי בית ועד כמה הם חסרי תועלת במתכונתם הנוכחית.
ובכל מקרה - ה"יצירה" היא רק דוגמא.
אפשר למצוא המון אפשרויות אחרות שבהן הילדים חייבים לגלות הבנה בחומר על מנת להביא תוצר משמעותי כלשהו. יצירה/שיר/סיפור/מופע...  שהילדים יכינו לבד בכיתה - בלי להתבסס על הידע או היכולת של ההורים שלהם.
 
העובדה שההורים מוצאים את עצמם פעמים רבות מכינים את שיעורי הבית עבור הילדים שלהם רק מוכיח את הטענה שלי עד כמה שיעורי הבית במתכונתם הנוכחית הם מיותרים....
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אני לא חושבת שזה מוכיח ששיעורי בית הם מיותרים. זה רק מוכיח'
אני לא חושבת שזה מוכיח ששיעורי בית הם מיותרים. זה רק מוכיח
11/11/2018 | 20:58
42
שלשלוח ילדים לעשות "עבודות יצירתיות" בבית זה מיותר.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'האמת את המילה'
האמת את המילה
11/11/2018 | 22:01
4
41
יצירה את כתבת בתשובתך.
ולא הסברת למה את כן או לא מתכונת.
גם לי יש ילדים, מעולם לא הכנתי עבורם יצירות, מעולם לא הכנתי להם ואיתם ש"ב.
הם היו תלמידים בהחלט ברמה גבוהה מאוד,
מעולם לא השתעממו, מעולם לא התלוננו..
השיטה של הכמה הכל לא בסדר היא בעוכרי התלמידים.
אגב את תמיד שואלת מה הלקוחות צריכים--
התלמידים כלקוחות,צריכים להגיע להשגים כאלה שבתום 12 שנות לימוד יוכלו לגשת לבגרות ראויה, שתאפשר להם לעמוד בפסיכומטרי ולהפוך לאקדמיים לרכישת מקצוע.
המסלול שביה"ס נותן מוביל לשם.מבחינה לימודית.
מבחינה חינוכית--הם אמורים לרכוש ערכים, 
ביה"ס לא מעניק כשרונות, אלא מנסה לאפשר להם לצמוח, במערכת חוץ בית ספריות.
ביה"ס לימד קריאה-הנכדים שלי שגדלים כאן-אוהבי ספר, קוראים המון,
אחד אפילו החליט שהוא כותב ספר, והוא אכן כותב. (כולו בן שש וחצי)
הוא מעולה בחשבון, אז בנוסף לנעשה בכיתה רכשנו חוברות והוא פותר בבית.
במקום להלין על המערכת יש מה לעשות באופן עצמאי.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'כדי להצליח בפסיכומטרי אין צורך ברוב מה שלומדים בבית הספר'
כדי להצליח בפסיכומטרי אין צורך ברוב מה שלומדים בבית הספר
12/11/2018 | 09:53
3
38
מתמטיקה בסיסית יחסית (חיבור, חיסור, חילוק, כפל ואחוזים), אנגלית ברמה טובה (אני פגשתי ילדה שהיתה עם הבת שלי בכיתה א שהבינה אנגלית מצויין רק בזכות צפייה בתכניות באנגלית - בלי שום התערבות של מערכת החינוך...) והבנת הנקרא הם כל מה שנדרש כדי להצליח בפסיכומטרי.
אלו מיומנויות בסיסיות שגם אני מסכימה שתפקידו של בית הספר להקנותן לילדים. אני פשוט מאמינה שמערכת החינוך צריכה לעשות קפיצה קדימה מטכניקות ההוראה שהיו נהוגות לפני 30 שנה ולהבין שהעולם השתנה, הילדים השתנו, והגיע הזמן להתאים את המערכת לצרכנים שלה, כי היום היא ממש לא נותנת להם שירות טוב.
(אגב, התלמידים הם לא הצרכנים היחידים של מערכת החינוך כפי שאת מציגה זאת בתשובתך. אולי נוח להתעלם מהם, אבל גם ההורים הם חלק מצרכני מערכת החינוך).
בדיוק כפי שכתבת - העשרת התלמידים מתבצעת בבית, בזמנם הפרטי, ועל חשבון ההורים, במקום לוותר על חומר לימוד שהוא מיותר, על חזרתיות מייגעת,  ולאפשר לתלמידים התעמקות בתחומים שמעניינים אותם במסגרת החינוכית, שממילא הם מחוייבים להעביר בה פרק נכבד מזמנם...
 
אגב, מי קבע שלימודים אקדמיים ורכישת מקצוע הם "מטרת העל"?
כבר היום יש אלפי אנשים (לא כולם בוגרים עפ"י החוק) שמתפרנסים בכבוד מ"מקצועות" שלפני עשור איש לא הכיר, והם עושים זאת מבלי שתהיה להם תעודת בגרות או ציון פסיכומטרי גבוה...
לי אין מושג איך יראה שוק העבודה כשהילדים שלי יסיימו את בית הספר, אבל אני משוכנעת בזה שבמתכונתו הנוכחית הוא ממש לא מכין אותם לשוק העבודה או ללימודים אקדמיים.
העולם משתנה, הצרכים משתנים, ומערכת החינוך מסרבת להכיר בזה ונשארת עומדת במקומה וכך היא הופכת את עצמה לפחות רלוונטית (ואולי אף מיותרת בכיתות הגבוהות...) .
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'תראי, ראית העולם שלך'
תראי, ראית העולם שלך
12/11/2018 | 22:57
2
27
רחוקה מראית העולם שלי----וזה לגמרי בסדר.
אז לא רואה צורך להגיע להתנצחות.
 
אני כן תוהה אם ביה"ס לא משרת בעיניך את לקוחותיו תלמידים והורים,
ואת רואה בו כשלון, ומבקרת את תפקודו. ממש באופן שיטתי,
אין בו שום דבר נכון ומועיל,
ולא נראה לי שאת תשיגי את המהפך הראוי מבחינתך,,
למה את לא לוקחת אותם לחינוך ביתי, תוכלי לתת להם מה שבעיניך נכון
ובדרך שנראית בעיניך נכונה.
 
 
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'2 סיבות עיקריות'
2 סיבות עיקריות
13/11/2018 | 13:19
1
24
1. פספוס חלק ניכר מהאינטראקציות החברתיות. בסופו של דבר, חלק ניכר מהאינטראקציות החברתיות, ובניית החברויות מתרחש בבית הספר. לילד שיפגש עם הקבוצה רק בשעות אחה"צ יהיה קושי לדעתי להיכנס לתוך קבוצת החברים ולבסס לעצמו חברויות משמעותיות.
2. בנקודה כלשהי בחייהם הילדים יאלצו להיות חלק ממסגרת כלשהי. צבא/לימודים אקדמיים/מקום עבודה... - זו מיומנות שבחינוך ביתי קשה יותר לרכוש אותה.
 
אבל אני חייבת להודות, שהרעיון בהחלט חלף במוחי, יותר מפעם אחת, ואולי בהמשך דרכנו החינוכית יגיע השלב שבו אני איישם אותו.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'הבנתי,'
הבנתי,
13/11/2018 | 18:43
18
מאחלת לך בכל ליבי, שתתיחסי לביה"ס בהבנה שהוא כזה,
לא כדאי להלחם במנגנון, זה רק מתיש ומתסכל,
אז תנסי להפיק ממנו את המירב שניתן מצןרתו הנוכחית.
סומכת עליך שתצליחי להעשיר אותם במה שאת יודעת ויכולה.
ויגדלו חכמים נבונים ערכיים, ויהיה לך הרבה נחת.
 
הורים לילדים ביסודי >>

הודעות אחרונות

12:52 | 20.11.18 אמא של סנדוויץ
12:47 | 14.11.18 חייבתלהגיב
09:50 | 14.11.18 יוצאים לדרך חדשה
00:09 | 13.11.18 יהיה טוב 1971
09:08 | 12.11.18 ליאת של עדי
08:56 | 11.11.18 ליאת של עדי
13:59 | 06.11.18 פיצי ופיצית
10:10 | 05.11.18 mykal
16:07 | 04.11.18 אנה חדשה
15:29 | 30.10.18 הפוך עם ראש כפול
14:33 | 29.10.18 ליאת של עדי
12:18 | 26.10.18 פיקוס123
20:47 | 23.10.18 כבשה0פועה

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ