ynet הם לא המקור הכי מדעי למידע, אבל הכתבה שהם פרסמו

ynet הם לא המקור הכי מדעי למידע, אבל הכתבה שהם פרסמו היום מאוד משעשעת וחביבה - על כל המיתוסים שגדלנו עליהם כילדים, ועל איך אף אחד מהם לא נכון.
ספוילר - אם יוצאים בחורף החוצה עם שער רטוב,
לא
חוטפים שפעת! וגם לא דלקת ריאות! וגם לא טיפוס! או אבעבועות שחורות!


https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5364648,00.html#autoplay
 
אבל כשאני יוצאת עם שיער רטוב נתפס לי הצוואר. כך שאישית עדיין לא הייתי ממליצה על זה. (אבל כבר למדתי דרכים להתגבר כמו לחבוש כובע או לעשות קוקו שמרחיק את השיער מהצוואר. הבעייה היא הצוואר הרטוב ולא השיער הרטוב...).
 

אמאלה114

New member
גם הנושא של קור והצטננות....
ילד שיילך עם קצר ביום גשם ויישאר רטוב לאורך זמן ...
הם סגורים על זה שלא יפתח הצטננות וכו ?
&nbsp
 
לא, במקרה שתיארת דווקא כן חושבים שיש קשר https://www.google.co.il/amp/s/davidson.weizmann.ac.il/online/askexpert/med_and_physiol/מה%20הקשר%20בין%20קור%20לבין%20התקררות%3famp

אבל לגבי שיער רטוב ספציפית, התופעה של צוואר תפוס יכולה לקרות לי גם אחרי 2 דקות ואני לא צריכה להסתובב ככה שעתיים (שיער גם לא מתייבש עד כדי כך לאט).
 
אה, ומאחר שאני בין ההורים
שהילדות שלהן בוודאות העלו חום קצת לפני בקיעת כל שן (וכך היינו מוכנים לכך שזה עומד לקרות) - יכולים להגיד לי עוד מאה שנים שאין קשר, ואני לא אאמין. יום אחד ייצא מחקר שיראה שיש קשר ואולי יסביר את הקשר (אני לא טוענת שבהכרח אין פה קשר בין עליית החום לוירוסים או חיידקים שמשגשגים איכשהו בגלל השן הבוקעת - רק טוענת שהחום הוא לא אקראי וחסר כל קשר לבקיעת השן).
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
אין קשר ישיר בין בקיעת שיניים לשלל מחלות, אבל
ברגע שתהליך בקיעת השן מתחיל, המערכת החיסונית נחלשת והגוף זמין למחלות. אז כל ילד שרגיש בפרמטר מסוים, יחלה בו כשהשן בוקעת. יש כאלה שמפתחים דלקת ריאות, יש כאלה עם חום, או בעיות נשימה או בעיות אוזניים. יש בודדים שלא קורה להם כלום סתם מעצבנים
 
מאיפה המידע שהמערכת החיסונית נחלשת ברגע שתהליך בקיעת השן מתחיל? זה בהחלט יכול להיות הסבר אפשרי אם זה נכון - אבל הרופאים לא מכירים בקשר כלשהו בין בקיעת השן לעליית החום, גם לא עקיף (למשל ההצעה שלך שמערכת החיסונית נחלשת).
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
לא זוכרת, סביר ששמעתי את זה מהרופא או ההומאופט שלי
אבל שוב, לא לכל הילדים יעלה החום. כל ילד והעקב אכילס שלו..
רופאים בגדול וברובם לא זורמים עם דעה שנוגדת את הרפואה הקונבנציונאלית הם גם לא מחפשים סיבה. הילד חולה, קחי תרופה ויפה שעה אחת קודם.
 
גם זו אפשרות שאפשר לבדוק מחקרית, אבל, כאמור, העמדה של הרופאים, למיטב ידיעתי, היא שאין שום קשר בין בקיעת שיניים לחום, גם לא עקיף, ושחום שקורה בזמן בקיעת השיניים זה צרוף מקרים.
 

אמאלה114

New member
אולי בגלל שתינוקות חולים הרבה פעמים בלי קשר
אז מעדיפים לא להאשים ישר את השיניים .
&nbsp
 
אין בעייה בלא למהר להאשים את השיניים, וגם, כאמור, לא בלתי סביר שאכן מעורבות פה מחלות (למשל שחיידקים חודרים דרך החור הקטן כשהוא רק מתחיל להיווצר) - אבל הנקודה היא שהם מתעקשים שאין שום קשר, אפילו לא הסתברותי - שהסבירות לחום בסביבות בקיעת השיניים זהה לזאת בזמנים אחרים, ושאין טעם לחפש מה המנגנון שגורם לחום לעלות דווקא סביב בקיעת השיניים כי אין מנגנון כזה וזה פשוט לא קורה.
 

גלית882

New member
מהניסיון האישי שלי
מהניסיון שלי עם בקיעת שיניים ותגובת הגוף, זה חום כל פעם שיוצאת שן חדשה.. אצלי הכי מועיל זה לתת נורופן, מה שמעיד על זה שמדובר בדלקת..אפילו הרופא המליץ לי על נורופן שהוא אנטי דלקתי בדיוק בגלל זה..
 

מירי,

New member
בתחילת שנות העשרים שלי בקעו שיני הבינה שלי
לפני שגיליתי על הבקיעה סבלתי מבעיות בקיבה.
ואז הגיעו השיניים ואמא שלי סיפרה שהיא עברה את זה עם כל שן שבקעה לי בתור פעוטה.
הרופאים לא צריכים את השיניים, מבחינתם זה 'וירוס' (וככה הם אישפזו את הבכור שלי כשהיה תינוק).

אפילו קופות החולים מתייחסות אחרת לחום מעל 38.5 וחום מעל 41.5 (פניה למיון ללא הפניה), רותח זה יחסי למי שרותח גם שמן לא רותח ב 100 מעלות...
 
למעלה