הבן שלי קיבל שתי חוברות שעוסקות בהכנה למיצ"ב

הבן שלי קיבל שתי חוברות שעוסקות בהכנה למיצ"ב

נשמע לכן הגיוני?
כשאחיו היה בכיתה ה', לא הייתה חוברת.
ברור שמכינים אותם והכל, אבל חוברות זה כבר יותר מדי.
אגב, חוברת תנ"ך לעומת זאת הם עדיין לא קיבלו - אנחנו בפרויקט השאלת ספרים.
מה אתן אומרות?
 
מה הבעייה בזה? זה לא חומר שהוא אמור

ללמוד ממילא? מה זה משנה אם זה ב"חוברת הכנה למיצ"ב "? ווואלה, יותר חשוב לי שלילד שלי תהיה חוברת שמלמדת הבנת הנקרא וחשבון (זה מה שיש במיצ"ב, לא?) מאשר שתהיה לו חוברת תנ"ך.
 

רi תם

New member
חולקת עליך

מיצ"ב מודד השגים.עוד מבחן מיותר במערכת החינוך.
תנ"כ,לעומת זאת,מקנה ערכים,תרבות ודעת.
האם את מוצאת שפרבולות ומשתנים יצמיחו אדם טוב יותר לחברה או שמא מנהיגות,חברות,קבלת השונה וכיו"ב חשובים יותר?
 
האמנם? הבת שלי כתבה במבחן,

שבו נשאלה השאלה אם העונש שבני עלי קיבלו מאלוהים (מוות) על זה שהם לא עשו מה שצריך (אכלו מהקורבן או משהו) היה מוגזם. היא אמרה שכן, כי הם בסך הכל אכלו ולא הגיע להם למות על זה, והורידו לה את הנקודות.
א-ת חושבת שתנ"ך מקנה ערכים, תרבות ודעת. אני חושבת שזו דת, ובהחלט לא חייבים ללמוד את זה.
מה עניין מנהיגות (מי? דוד ובת שבע? זה המודל?), חברות, וקבלת השונה לתנ"ך, ולמה לא ללמוד ערכים שכאלה (אבל בצורה נורמלית) מהספרות העולמית.

מיצ"ב בודק הבנת הנקרא. מה יותר חשוב מלרכוש הבנת הנקרא בבית הספר? בשביל זה הולכים לשם. בשביל תנ"ך כולם מוזמנים ללכת לבית הכנסת הקרוב.
 
גם לי הרבה יותר חשוב שילמד מתמטיקה או שפה

מאשר תנ"ך. זה נאמר רק כהשוואה של שתי חוברות מול כלום.
אבל לא ילמדו אותם חומר חדש במתמטיקה, אלא ייתנו להם לתרגל בצורה מוגזמת את אותו הדבר כדי שכולם יוציאו ציונים גבוהים. אחרת, כל החומר הזה היה בכל מקרה חלק מחוברת מתמטיקה או כישורי שפה.
 
זה גם נשמע לי מצוין. במקום שחלק ישתרכו מאחור

ויצברו פערים, נותנים לבית הספר הזדמנות להביא את כולם לרמה גבוהה אחידה במקצועות הבסיסיים של שפה ומתמטיקה. חבל שזה לא קורה בלי המיצ"ב, אבל אם המיצ"ב גורם לזה לקרות - נשמע לי טוב ולא רע. נראה לי שזו אחת המטרות של מבחנים שכאלה (לדרבן את בתי הספר לעשות את העבודה) - ובבית הספר שלכם זה עובד. זה הרבה יותר מוצלח מלהשאיר את הילדים שמתקשים בבית באותו יום או למצוא דרך אחרת לא לתת להם להיבחן, וכו'.
 

gpa3

New member
רק שזה לא מה שקורה

תרגול אין סופי לילד שמתקשה ולא פעם נלחץ, עושה לעתים את ההפך.
 

Lhuna1

New member


אוי לחברה שמלמדת "ערכים" מהתנ"ך.
 
גם אותי זה מעצבן. לא הגיוני, אבל זה מה יש

כשבתי ספר נמדדים על ידי המיצב, אז יש בתי ספר שחושבים שאין להם ברירה אלא להצטיין במיצב. זו הדרך להרשים את ההורים.
 

עדיקים

Active member
לי זה לא נשמע הגיוני

אבל הרבה דברים בדרך הלימוד בבית הספר לא נשמעים לי הגיוניים אז זה עוד אחד מהם
.
כנראה שאצלכם בבית ספר רוצים שהילדים יקבלו ציונים מעולים במיצ"ב, ככה נמדדים היום בתי ספר ולא ממש משנה כנראה אם מכינים את הילדים לפני... אצלנו אין חוברות והכנה כזו,אני לא מבינה למה צריך לתרגל חומר שלמדו שוב ושוב ושוב כשרוב הסיכויים שכשיגיעו לגיל שלנו לא יצטרכו אותו בכלל.
מבחינתי הדבר הכי חשוב בחינוך ילדיי הוא תרבות ודרך ארץ ולכן אני מתחברת למורות שזו דרך החינוך שלהן ולצערי לא פגשתי רבות כאלה, נראה לי שהשנה זכיתי ימים יגידו אנחנו רק בהתחלה.
לגבי חוברות שלא קיבלו אל תדאגי יחלקו להם בסוף הכל, כנראה שיש מחסור בהוצאה וכד' גם אצלנו יש ספרים שמקבלים באיחור.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
עונה ללא ניסיון מעשי

הבן שלי בכיתה ד והוא גם בשנת מיצב.
כרגע אני רואה בזה יתרון. אמנם בית ספר רוצה תוצאות טובות, אבל על הדרך הילדים זוכים בשעות תגבור ומורות נוספות שמתחלקות עם המורה המקצועית כך שאם יש פערים או קושי, הילדים מרוויחים את ההשקעה הזאת.

ולגבי בדיון בתורה אם זה טוב ללמוד או לא? לצערי בתי ספר חילוניים לא משקיעים מספיק לטעמי במקצועות הדת. אני באה מבית דתי ולמדתי בבית ספר מאוד דתי. אני כן חושבת שללמוד את התורה והמשנות (תלמוד לבנים) מפתח את הראש וחושף אותנו למורשת של העם היהודי, כמובן שיש דוגמאות למצבים לא הגיוניים, אבל כמו שיש את המיתולוגיה היוונית שאני לא מזלזלת בה, אני מקבלת את סיפור התנ"ך איך שהוא כתוב. זה ידע שאני היום גאה בו והלוואי שהילדים שלי היו נחשפים לחצי ממנו. עדיין לא הייתי רושמת אותם לבית ספר דתי כי אנחנו לא דתיים.

בכל אופן בשנת מיצב בית ספר שם דגש על מקצועות הליבה ועל המקצוע בו הילדים נבחנים במיצב ואני לא הייתי רואה בעייה מתן חוברות שאת מתארת.
 
אני כן רואה בעיה

הבן שלי משתעמם בבית ספר. הוא מאד מאד חזק במתמטיקה. אז עכשיו הוא יסבול עוד יותר שעות של בזבוז זמן, לפי הגדרתו.
שיתנו שעות תגבור לחלשים, זה מצויין. מבחינתי שכל יום בשעה האחרונה ישאירו ילדים. אבל למה לבזבז את הזמן של כל השאר?
אגב, לבן שלי יש קושי לימודי מסוים שלא יקבל מענה כי לא נבדק במיצב.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
תיראי

מערכת החינוך רחוקה מלהיות מושלמת.
גם הבן שלי הגדול חזק מאוד במתמטיקה וכששיעמם לו הוא הפריע אז המורה לחשבון למדה לתת לו חומר מתקדם. המורה שלו בכיתה א-ב לא קידמה את הילדים שמצטיינים לדוגמא. אני יכולה לומר שהסנדויץ שלי שגם ילד מאוד חכם מקודם למצויינות בקבוצה נפרדת (אתמול גיליתי את זה האמת וכך המורה קראה לזה) וזה מאוד תלוי במורה שמלמד/ת. יש כאלה שמקדמות יש כאלה שנותנות לקרוא ספר ויש כאלה שמאלצות את הילד לפתור תרגילים קלים.
אם הבן שלך סובל אז תדברי עם המורה, לא תמיד הפיתרון מושלם ומתאים לכל ילד.
 
למעלה