לקראת א'

רi תם

New member
לקראת א'

לילדיי מלאו 5.5. בשנה הבאה,כיתה א'.
אמנם,אני ממערכת החינוך,אך לא בשכבת הגיל הזו ומעולם לא רשמתי את ילדיי הפרטיים לביה"ס
.
מבקשת לשאול-
לכשאדרש לבחור בית ספר יסודי, על מה עלי "להביט"?
מה עושה בית ספר אחד עדיף על משנהו?
יש לנו מספר בתי ספר יסודיים בשכונה והורים רושמים לכולם .
הדעות רבות,כמספר ההורים ששואלים.
בסופו של יום אבחר לפי האינטואיציה האימהית שלי ובכל זאת מעניין אותי לקרוא מה כן כדאי לשים אליו לב ומה יכולה להיות הסיבה שאבחר בבית ספר אחד ולא במשנהו.
רוב תודות לעונים וחג שמח
 
יש באמת הרבה סיבות

לדוגמה:
1. קרבה לבית — האם יוכל לחזור הביתה לבד החל מכיתה ג'.
2. גודל בית הספר והכיתות
3. חוות דעת על המנהל - בעיני, משפיע על כל התנהלות בית הספר
4. איך מתמודדים על אלימות ( תמיד יש, השאלה איך מתמודדים).
5. לאן החברים הולכים - חשוב אבל לא מאד קריטי בגיל הזה, אלא אם לילד יש בעיות בתחום.
6. מצבו הפיזי של בית ספר - מבחינת בטיחות / מתקנים בחצר / מזגנים בכיתות וכד'.
בטח יש עוד הרבה דברים שלא חשבתי
 
קצת קשה לי לייעץ כי אישית לא עמדתי אף פעם בהחלטה כזו
בשכונה שלי יש בית ספר אחד, ואליו כל הילדים מחויבים ללכת.
מניסיון הבנים האישיים שלי (האחד בכיתה ח, השני בכיתה ד), מה שבדיעבד הכי חשוב לי זה יחס בית הספר (וההנהלה בפרט) לאלימות של ילדים, פיזית ומילולית - האם מטאטאים מתחת לשטיח, מתעלמים או יודעים כיצד להתמודד עם תופעות מהסוג הזה כדי למגר אותן.
&nbsp
 

רi תם

New member
תודה על התשובות

בעיה כי....
אני מתוך מערכת החינוך.
"למכור" לי סיפורים יהיה קשה כי מעבר להיותי חלק מהמערכת,אני אמא מאוד מעורבת.
אם אשאל על אלימות ימכרו לי סיפורים.
בנוגע לעניינים הללו אשאל הורים ואז אדע באופן אמין אם ואיך מטפלים.
"חיפשתי" דברים אחרים שיש להביט עליהם ואנה ענתה לי על חלקם ואולי על כולם?!?
נכון,אשוחח עם הצוות החינוכי ואדאג להכנס גם למנהלת ושם בדיוק תפעל האינטואיציה שלי אבל חשבתי שיש דברים קריטיים שאולי אני מפספסת?
הפוך,כמה נוח שיש אחד
.
סביבנו יש 5-6 לערך.
תודה רבה!
 
בהצלחה. תשאלי ילדים. לא הורים ולא מנהלת...

המנהלת תאמר "אפס סובלנות לאלימות".
המורה אולי תודה בפנייך שנמאס לה מהתורנויות הפסקה האלה, ושהמנהלת לא יודעת שהמורה מעדיפה לעמוד בקצה המגרש ולדבר עם חברתה, ולא לעסוק בלהפריד בין ילדים.

וגם ההורים לא יודעים הכל.
וחלקם יודעים מעט מאד.
אני פעם חשבתי שהגננת מאד נחמדה. בדיעבד הבת שלי אמרה לי שהיא פחדה ממנה. (הגננת היתה נחמדה, אבל חמת מזג, אחת שצועקת הרבה. ואת הבת שלי זה הפחיד. יש מצב שילדים אחרים יותר התחברו לסגנון שלה).

הכי נכון זה לשאול את הילדים.
לא לשאול "אם יש אלימות", כי אין להם בסיס להשוואה.
תשאלי אם כיף להם בהפסקות. עם מי משחקים ובמה משחקים.
תשאלי גם איזה שיעורים הם אוהבים ואיזה לא. בכיתות הצעירות של היסודי הם עוד מוכנים להודות שהם אוהבים את המורה.
 

Ani15

New member
אני חולקת עליך

הפרספקטיבה של ילדים צרה מאוד. ילד שיש לו חברים לשחק איתם בהפסקה יהיה ילד מרוצה, גם אם הוא (וחבריו) מטילים טרור על ביה"ס, המורות שחוקות וחסרות מוטיבציה, מספר ביטולי השיעורים עולה על המספר השיעורים המתקיימים והמנהלת נוקטת בשיטות חינוכיות שאבד עליהן הכלח.
אני חושבת שהורה שרוצה לעשות בחירה מושכלת צריך לקרוא את נתוני המיצב (זמין ברשת), במיוחד את אלה שעוסקים באקלים בית ספרי, לדבר עם הורים, לדבר עם המנהלת, לבקר בהפסקה בביה"ס, ולבחור לפי תחושת הבטן, תוך ידיעה שאין לנו שליטה מלאה על "מה יהיה". הרי בין מועד הרישום לתחילת שנה"ל הבאה יתכן שהמנהלת תתחלף, יגיעו ילדים חדשים לשכונה, והתכשיט הפרטי יאובחן עם קשיי למידה ייחודיים שיצריכו מענה מתאים ולאו דווקא בבי"ס ש"רוב ההורים מרוצים ממנו". וצריך גם לזכור שלא מדובר בחתונה קתולית ואפשר לבקש לעבור אם לא מתאים מאוחר יותר, ובטח שאפשר גם לעבור לבתי ספר ייחודיים.
 
כדאי לבדוק הרבה גורמים, ולהצליב

מה שהיה חשוב לי להדגיש זה שמי שנמצא בבית הספר כמה שעות בכל יום, אלה הילדים. והרבה פעמים הם אלה שיודעים הכי טוב מה באמת קורה שם.

וכמובן לא לשאול רק ילד אחד. כמו שלא לשאול רק הורה אחד. כמה שיותר דעות ועדויות
 

סביון1

New member
אני חושבת שמאד חשוב לבדוק אוירה כללית

ועל מה בית הספר שם דגש, לאן מכוונת המנהלת. האם אצלה התלמיד במרכז, או הישגים ומצוינות? או שמא היא מעוניינת יותר מכל בחדשנות. היכן שאני גרה גם יש הרבה בתי ספר יסודיים. באחד הדגש הוא על השגת ציונים גבוהים, זכיה בתחרויות עירוניות וארציות וכיוצא באלה הישגים להתפאר בהם. בשני המנהלת מנסה להקרין חדשנות בהוראה. אצלה אין ציונים (ליתר דיוק הילדים לא רואים ציונים) אבל לעומת זאת יש, שומו שמיים, ועדת יחסי ציבור שהמנהלת דרשה מהנהגת ההורים למנות. בבית הספר השלישי, זה שילדי למדו בו, הילדים במרכז. זה אומר שאכפת למנהלת ולמורות מהילדים, איך הם מרגישים, מה הם חווים ואיזה חינוך הם מקבלים. בעיני זה היה הכי חשוב ולכן רשמתי אותם לבית הספר הזה. התרשמות קיבלתי בעיקר מסיפורי הורים (לא הורה אחד או שניים, אלא שאלתי כל מי שהכרתי) וכן התרשמתי מכנס של בתי הספר שנעשה במהלך השנה שלפני כיתה א'. אני הגעתי למסקנה, שהמנהלת אמנם היא לא הכל בבית הספר, אבל יש לה ולאג'נדה שלה השפעה מכרעת. כי היא בוחרת את המורות והיא נותנת את הטון ומשדרת למורות מה בעיניה עיקר ומה טפל.
 
כמה הצעות

קודם כל סיירי בבית הספר: תראי האם יש להם כיתות יעודיות לנושאים (כיתת אומנות, כיתת אנגלית, כיתת מדעים וכו') - ומה היחוד של הכיתות הללו.
תראי איך נראה בית הספר מבחינת תחזוקה וניקיון (למרות שהרבה תלוי ברשות המקומית, אבל השמירה על הקיים תלוי באוכלוסיית בית הספר ובצוות).
בהפסקה תתרשמי מהילדים - הפעילויות שהם עושים, הפנים שלהם. האם נראה שהם בטוחים לשחק בהפסקה או שמסתגרים בכיתות.

את הצוות החינוכי (המנהלת / היועצת) שווה לשאול כיצד בית הספר מתמודד עם תלמידי מצטיינים (כאלו שלומדים הכל מהר), וכיצד הם מתמודדים אם תלמידים מתקשים. מה היחס שלהם להפרעות בכיתה (לא אלימות, אבל פטפטת, תנועתיות יתר וכו').
מדיניות המבחנים / מבדקים / הערכות או איך שלא קוראים לזה בבית הספר. מה החזון של בית הספר (הרבה בולשיט, אבל אפשר להבין האם נושא הציונים או הצטיינות לימודית עומד בראש או נושאים אחרים).
מה התוכניות היחודיות של בית הספר ולאיזה כיתות הן מוכוונות.

אני פסלתי בית ספר אחרי שקיבלתי נאום שלם שכולו מיצ"ב - "בית הספר המצטיין במיצ"ב", "כפי שניתן לראות מציוני המיצ"ב...", "בתוצאות המיצ"ב....". לי הספיק הנאום הזה להבין שמדובר בבית ספר שנותן דגש על מצויינות לימודית והבחנות, ולא מתאים לילדים שלי.
בבית ספר אחר שאלתי מה עושים עם ילדים שמתקדמים מהר מהכיתה - התשובה הייתה שמושיבים אותם לקרוא בסוף הכיתה. לילדים אחרים אולי זה מתאים, אבל לא לילדים שלי שהם עם הפרעות קשב - ולכן גם זה נפסל.
 

רi תם

New member
מודה לכולכן על התשובות


קראתי הכל,אשאל,אבדוק.
כעת נותר לחכות ולראות איך "החשיפה" מתרחשת בפועל-האם יש ימים פתוחים בבתי הספר,האם ההרשמה היא על "עיוור" ואז אגש באופן עצמאי.....
רוב תודות.
 
אני יכולה לספר לך מה קורה אצלנו בעיר

אצלנו אין יום חשיפה להורים. בחודש ינואר נפתחת ההרשמה (כמו בגנים), וההורים נרשמים דרך האינטרנט, מקבלים אישור ואז צריכים ללכת פיזית לבית הספר לסיום ההרשמה.
הורים שמעוניינים יכולים להתקשר בדצמבר לבית הספר ולתאם פגישת הכרות.
בתי ספר יחודיים או על-אזוריים מקיימים "ימים פתוחים" במהלך חודש דצמבר. בתי הספר ה"רגילים" - לא.
ילדי הגנים, בהתאם לשיוך איזורי רישום ("רצף חינוכי - גן מזין") מסיירים בבית הספר אליו הם מיועדים, במהלך שנת הלימודים של גן חובה, ומקיימים פעילויות משותפות יחד עם בית הספר.

כשילדי היו בגן חובה, אני תיאמתי פגישות בבתי הספר בהם התעניינתי. בחלק התקיימו "ימים פתוחים" שהוזמנתי אליהם, ובחלק פשוט תיאמו לי פגישה.
 

רi תם

New member
תודה רבה

חושבת שגם בעירנו זה הפורמט.
אחכה לנובמבר-דצמבר ואקבע פגישות,כפי שעשית את, בבתי הספר.
תודה
 
למעלה