משך ארוע בר מצווה

משך ארוע בר מצווה

אנחנו לקראת סגירת מקום למסיבת בר מצווה ויש לי שאלה: אחד המקומות נראה הכי מתאים, אבל יש לו דרישה - שהארוע יתקיים בין 12:00 ל- 14:30. הוא יכול להתחיל קצת מוקדם יותר, אבל אין גמישות בשעת הסיום.
הבנתי שנסיים בבית כנסת קצת אחרי 11, וההגעה תקח עוד כחצי שעה כולל חניה והגעה למקום. השאלה האם הגיוני לסיים תוך שעתיים וחצי?
 
ועוד כמה שאלות

1. ההגשה היא לשולחן - 5 מנות שאנחנו בוחרים מראש. במקומות האחרים התפריט סגור, אבל כל אחד מזמין. פה למעשה הכל נמצא על השולחן ואם במקרה כולם רוצים אותו הדבר, יכולה להיות בעיה. נכון?
הוא אמר שממלאים שוב אם משהו נגמר.
2. יש אפשרות לתפריט שמתבסס רק על פסטות, גם בשריות ( הפסטות הן התמחות המסעדה) או תפריט יקר יותר שכולל גם מנת בשר "אמיתית". מה עדיף?
שכחתי לרשום שמזמינים כ- 30 איש, מתוכם כ- 20 מבוגרים.
3. שאלה שלא קשורה לאוכל - האם נהוג ששני הורים מברכים? יש לי קצת קושי בתחום הזה, ואני רוצה להנות מהארוע ולא להיות בלחץ מכך שאצטרך לברך מול כולם. גם לאמא שלי קצת קשה בגלל העברית. הבעיה היא שחמותי כבר כתבה נאום של שני עמודים. אז לא מספיק "סתם" לברך, אלא לנאום ממש.
 
התשובות שלי -

לגבי ברכות - בדרך כלל מברך רק אחד ההורים, והשני עומד לידו.

לא חובה ששתי הסבתות תשאנה נאום של שני עמודים. סבבה לגמרי שאמא שלך תאמר שני משפטים של "אני מאד אוהבת אותך".

וזה שחמותך נהנית לנאום - לא מחייב את האחרים. זו לא תחרות... גם בן זוגך, אם הוא לא יודע או אוהב לדבר - אפשר לברך בקצרה.

אם התפריט הוא פסטות, יש סיכוי טוב שאכן ימלא צלחות כשיתרוקנו. ונראה לי דווקא נחמד שכל אחד יכול לקחת קצת ממנות שונות, ולא להתחייב למנה עיקרית אחת.

אני עשיתי רק אירועים צמחוניים. על טהרת פסטה וסלטים. והיה טעים ונהנו. לא חובה לספק לאורחים את ליטרת הבשר שלהם :)
 
1. אנחנו עשינו משהו כזה,

ולא הייתה בעייה מהבחינה הזאת. אנחנו עשינו בג'ויה הרצליה.
2. קודם כל, תדאגי שתלכו לטעימות. אף פעם אי אפשר לדעת אם לא טועמים. אנחנו בחרנו תפריט עם פסטה ומנות בשריות, כי ידענו שלחלק מהאורחים שלנו (בעיקר המבוגרים יותר) זה חשוב. כשהיינו צעירים (והדור מעלינו גם) לא הייתה לנו בעייה ועשינו חתונה חלבית.
3. אצלנו אף אחד לא בירך. הייתה מצגת ובה היו כתובות קצת ברכות גם. אני שונאת נאומים וחושבת שזה מיותר לכפות אותם על האורחים המסכנים. בבת המצווה של בת אחי הסבתא (מהצד השני) ואולי גם הסבא מהצד השני וקצת אחי נאמו. מי שנאם הוא מי שרצה לנאום.
 
בדקתי עכשיו שוב את התפריט

וגיליתי שהוא יכלול רק פסטות ופיצות. לא עלוב מדי?
שוב, זאת ההתמחות של המקום, פסטה ביתית. ויש פסטה עם בשר אפילו, פסטה עם סלומון ועוד מבחר של פסטות צמחוניות.
אני גם מתלבטת האם לכלול בכלל פיצות או שזה לא מתאים למבוגרים?
מה שכן, היות והשעה תהיה למעשה של ארוחת צהריים מוקדמת, אז זה נראה לי מתאים יחסית. או שלא?
והכי חשוב - מה דעתכם משך ארוע סביר? האם שעתיים וחצי זה לחוץ מדי?
 
לדעתי זה לגמרי מספיק להגיש פסטות ופיצות..

במיוחד כי מדובר באירוע בר מצווה ובצהרי היום.
&nbsp
בקשר לזמן- הייתי מנסה לבדוק אם ניתן למשוך לכיוון שלוש השעות, מודה ששעתיים וחצי מרגיש לי קצת לחוץ.
&nbsp
בקשר לנאום- מסכימה עם דבריה של הייתיאביבקיץ, זאת לא תחרות ולא כולם צריכים לנאום...
 
אנחנו הגשנו שתי מנות פסטה, פיצה, ומנה בשרית.

לילדים הייתה בחירה של מנות ילדים (אבל אמרנו לכולם לבחור שניצל כי השניצל היה מעולה ואחת המנות האחרות הייתה הפיצה שמקבלים ממילא לשולחן.
אני חוזרת על דעתי, שהכי חשוב זה לטעום. אם את טועמת את הפסטות והפיצות ומגיעה למסקנה שהן מעולות ושזה מספיק ככה - לכי על זה. אנחנו התכוונו להזמין פסטה עם בשר (לזניה או בולונז) וגילינו בטעימות שדווקא ברוטב בשר עם עגבניות הם חלשים - אז זה לא בא בחשבון. בטעימות טעמנו מנת בשר מעולה אז הזמנו אותה (וגם בה הכנסנו שינוי קל). עוד דבר הוא שיכול להיות שיסכימו להוסיף לך מנה בשרית אם תבקשי. לנו צירפו מנה נוספת לעיקריות כשביקשנו - באופן כללי כשזה אירוע שלך לרוב יש גמישות כלשהי ואת רק צריכה להחליט מה חשוב לך ומה את רוצה לבקש (אנחנו, כאמור, ביקשנו עוד עיקרית - ונתנו לנו, בלי להעלות את המחיר).

לגבי הזמן - לדעתי שעתיים וחצי זה לחוץ, ולא הייתי לוקחת פחות משלוש. אצלנו היה עיכוב מסוים בהגשה של העיקריות, ואצלכם דבר כזה עלול להרוס את האירוע
 

נומלה

New member
לנסיוני קצת קצר הזמן.

גם אם מדובר באירוע שרובו אכילה, זה עדיין מפגש משפחתי גדול שאת לא רוצה שילחיצו אותך בזמנים.
 
גם לדעתי שעתיים וחצי זה קצת צפוף. אצלנו לקח קצת יותר מ3
שעות עד שכולם כולם הלכו.
מבחינת הברכות - אצלנו אני הקראתי ברכה ובן זוגי עמד לידי. הזמנו את כל מי שרוצה לבוא ולברך, ורק אמא שלי ודודה שלי בחרו לעשות את זה. חמותי לא (בכלל לא).
&nbsp
 

עדיקים

Active member
תשובות

גם לדעתי שעתיים וחצי זה קצת לחוץ הייתי מבקשת שלוש שעות זה יותר סביר מבחינת זמנים. מספיק שיהיה עיכוב בהגשת המנות ו/או תאחרו מבית הכנסת.

לגבי התפריט השאלה מי המוזמנים שלכם? אצלנו למשל פסטה ופיצות לא ילך בכלל אלו לא הקליינטים במשפחות שלנו ולכן מלכתחילה הייתי בוחרת תפריט אחר. אם התפריט הזה נראה לך מתאים לאורחים זה מעולה.

לגבי הברכות כמו שכתבו לך מי שרוצה מברך ומי שלא לא, הורי חתך הבר מצוה מברכים ברכה אחת בדרך כלל ולא שניהם אז אם בעלך מתנדב למשימה זה מעולה.
 
למעלה