רק לפרוק - אחרי טרום טרום וטרום

רק לפרוק - אחרי טרום טרום וטרום

עם גננת עם עברית לא טובה (עולה מדרום אמריקה) ושגיאות כתיב, עלינו לגן חובה עם גננת עם עברית עוד פחות טובה (לא יודעת מאיפה עלתה) ושגיאות כתיב (כבר במשפט הראשון שהיא כתבה לנו, שהכיל שלוש מילים...). מה יהיה?
 
אוי!
נשמע לא טוב. ממש לא טוב. אין למי לפנות?
 
גם ככה באת רק כדי לפרוק, אז על הדרך קבלת גם עידוד

בכלל בכלל בלי שבקשת! אז עכשיו את גם מתלוננת? בחיי, אין גבול!
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
יש לי חברה טובה רוסיה שהיא גננת

עדיין עם שגיאות כתיב ושפה אבל היא גננת מדהימה ואחת המבוקשות בעיר עם רשימות המתנה מפה ועד להודעה חדשה.
לא בהכרח ידע השפה מהותי פה העיקר החום וההכלה שגיאות כתיב יהיו לילדים בכל מקרה וזה לא יהיה בגלל הגננת.
 

mykal

New member
שני דברים--

דבר ראשון--
אני חושבת שמה שחשוב שתהיה אמהית, חמה ומכלה --
זה מה שהילדים צריכים,
דבר שני--
הייתי פונה אליה או אל הממונים--לא ברמה של תלונה אלא בבקשה--
שלא תכתוב כלום לפני שעובר הגהה.
יש הרבה סיבות לשגיאות כתיב--אבל אפשר לעקוף את הקושי
בהדרכה כדי שלא יפגע בילדים.
 
לצערי האמהית היא הסייעת... והיא

בהריון! כך שצפויה לצאת לחופשת לידה במהלך השנה.
אני לא רואה דרך לפנות אליה או אל הממונים בלי להכעיס אותה. זה גם לא שהיא גננת חדשה או משהו כזה, אז או שכבר התלוננו, או שזה יהיה מוזר שפתאום אני מתלוננת אחרי כל כך הרבה הורים מרוצים. הסיכוי היחיד שלי הוא שאמא של אחד הילדים האחרים היא מורה ללשון בתיכון, ואולי זה יפריע לה מספיק שהיא תגיד משהו...
 

סביון1

New member
מה קשור מורה ללשון?

אם כל הורה יחכה שמישהו אחר יוציא בשבילו את הערמונים מהאש, אתם תחכו לשוא. אולי יש ועד לגן שאפשר להעביר את המסר דרכו? ואם אין ועד, אז פניה מרוכזת מכל ההורים? ואולי פשוט לפנות ישירות לגננת עם הרבה עדינות וטאקט ולבקש ממנה שתעשה הגהה על כל מילה שהיא כותבת? היום עם הסמרטפון זאת לא בעיה אבל אפשר גם להציע לה עזרה אם צריך
 
קשור שמאוד מפריעות לה שגיאות.

בינתיים היא כבר העלתה את הנושא בקבוצת הוואטסאפ, כך שאני מחכה לראות אם תהיה התפתחות. השיקול של לא לעצבן את הגננת הוא לא שיקול זניח, אבל אם באמת ההורים יפעלו יחד זה משהו אחר...
 

mykal

New member
רוצה לומר משהו

מנקודת מבט אישית--לו אני במקום הגננת--
הייתי הרבה יותר משמחה--אם היו ניגשים אלי ביחידות מעירים באוירה חברית
ונותנים עיצה מעשית.
התארגנות הורים--זה פחות נעים--זה מרגיש אנטי מהציבור,
זה לא שאני לא מבינה את הפחד "מנקמה" ומיחסים פחות נחמדים אישיים,
השאלה תמיד איך עושים את זה. ואז נעשים יותר חבריים ולא אויבים.
 
בינתיים הייתה אסיפת הורים עם הגננת.

עכשיו אני בטוחה ב-100% שהיא לא טיפוס שתקבל ביקורת בצורה יפה, ואין סיכוי שאגש אליה ביחידות.
מה שכן עודד אותי זה שהיו לה פחות שגיאות בדיבור מכפי שציפיתי (בעיקר שגיאה אחת שהופיעה בפגישה הראשונה איתה). היא גמרה אמרה שהילדים עובדים על קריאה וכתיבה עם חוברת. אז אולי יהיה בסדר.
באופן כללי היא עשתה רושם טוב מבחינת הרצינות והמסירות. פחות מבחינת הפתיחות, הנכונות לקבל הצעות והחום.
 
דווקא בבית הספר המעפן של הגדולות לא נתקלנו.

כן בבית הספר הראשון שהגענו אליו, שהיה בית ספר של מושב, אבל לא פה בעיר. אבל, כאמור, עדיין בית ספר מעפן (אגב, גם גן החובה שייך בעצם לבית ספר כי זו חטיבה צעירה - אבל הפעם מדובר בבית ספר אחר משל הגדולות).
 

ויקה1222

New member
זה באמת לא נורא, מניסיון

שלושת המתבגרים שלי היו בגן פרטי וגן חובה עם גננות רוסיות שכתבו עם טעויות ודיברו עם מבטא מאוד כבד וגם כן עם טעויות. לאחר הגן, היו הולכים להורים שלי שגם הם מדברים עם מבטא כבד מאוד ועושים טעויות.
ובכל זאת, שלושתם דיברו ומדברים עברית מעולה ונכונה, ללא שגיאות, בעלי אוצר מילים רחב מאוד ומתנסחים ממש טוב. השעות שבילו איתו ועם בעלי הספיקו כנראה. כשאני מעיפה מבט על הווטסאפ הכיתתי של הקטן, אני מזדעזעת מאיך שהילדים כותבים ("אני יבוא" ועוד כאלה פנינים) לעומת הילדים שלי, למרות הגננות ולמרות שעד הערב המשיכו לשמוע עברית לא תקנית במיוחד.
 
למעלה