פינת עבודה לכיתה א (ונעים מאוד!)

yaelal1

New member
איזה מרגש!

זוכרת אותך עוד כשביתך היתה תינוקת!
מסכימה שצריך פינה ונדמה שבחרתם נפלא.
אני רק רוצה לומר פה שהמעבר מהגן לבית הספר הוא לא פשוט לחלק גדול מהילדים. אצלנו זה היה ככה. אני הייתי הכי שאננה בעולם. רציתי להיות אמא לא מלחיצה שלא בודקת כל הזמן תיק ושיעורים. איזה זבנג קיבלנו בכיתה א... ואי ואי - הלכה התמימות. כמובן לא כל ילד צריך עזרה אבל כדאי לדבר איתה כבר עכשיו שכשתתחיל ללמוד בבית הספר צריך להכין תיק בערב, ומה תשימו בו וכו׳.. לדבר על החשיבות של סדר וארגון, להסביר שבבית ספר יש כללים אחרים מאשר בגן וכו׳
&nbsp
מקוה שיהיה לכם מעבר קל וכיפי!
 

בלונד23

New member
תודה! ושאלה...

הי, זוכרת אותך גם. איזה כיף להיפגש שוב כאן.
אני באמת מרגישה שאננה. בעיקר כי היא קוראת שוטף וכותבת. אבל רגשית, מי יודע? את יכולה להרחיב קצת על ה"מכה" שקיבלתם? מה, היה מדובר באיזו מורה מרשעת או מטלות בלתי פוסקות? אולי לא הסתדרה חברתית? מה כבר ה"מכה" הזאת?
כי אני באמת לא יודעת למה לצפות ואני מרגישה שהיא מתחילה מעט להילחץ מהלא-נודע...
 

סביון1

New member
נותנת לך דוגמאות, למרות שבכלל לא בטוח שנכונות לגבי הבת

שלך.
&nbsp
הבן שלי גם קרא וכתב לפני כיתה א'. זה לא אומר שהיה לו מובן מאליו, שאת המחברת פותחים בהתחלה, וכותבים בה ברצף דף אחרי דף. הוא היה פותח איפה שבא לו, באמצע, בסוף או בהתחלה, מלמעלה למטה או הפוך, לא משנה, וכותב.
&nbsp
ועוד דוגמה, היה שופך את כל תכולת הילקוט על השולחן ומתנהל כך בבלגן נוראי במשך כל היום, עד כדי כך שהילדים שישבו לידו היו מתלוננים.
&nbsp
גילוי נאות, לילד יש הפרעת קשב כמו שגילינו כמה שנים מאוחר יותר. אבל זה לא אומר שסדר ואירגון הוא נחלת כל מי שאין לו הפרעת קשב. אלה דברים שאמורים ללמד אותם בקורסי הכנה לכיתה א' למיניהם. יש ילדים שצריכים את זה ויש שלא. ויש כאלה שגם הקורס לא יעזור להם הרבה
.
&nbsp
ויש ילדים שיותר קשה להם בכלל מבחינת הסביבה, עם ההלם ממקום גדול ופתוח, במיוחד בהפסקות כשמאות ילדים רצים בחצר, חלקם מתנהגים בפראות ואין גננת שמשגיחה בשבע עיניים ואפשר לקרוא לה עם כל בעיה (יש מורה משגיחה אבל זה לגמרי שונה).
&nbsp
ויש ילדים שקשה להם כמו שכתבת מבחינה חברתית, עם חברים חדשים וכיו"ב.
&nbsp
ויש ילדים שקשה להם עם המתח של הצלחה וכשלון, כמה שמנסים לרכך את זה בכיתה א', לא נותנים ציונים, לא קוראים למבחנים בשמם וכיו"ב, עדיין מי שרגיש, עלול להתקשות.
&nbsp
הכי חשוב בשלב זה, לשדר לילדה בטחון ושימחה במעבר לכיתה א', בלי לחץ ובלי היסטריה. אז קחי את כל הנ"ל בפרופורציות
 

yaelal1

New member
קראתי קצת באיחור...

קודם כל, אני מכירה הרבה ילדים שממש פרחו בכיתה א אז זה ממש לא אומר שכל ילד נתקל בקשיים. ושנית אני חושדת שגם לבת שלי יש בעיית קשב מה שיכול להחמיר את הקשיים (אבל לא אבחנו אותה בינתיים).
&nbsp
היו קשיים מסוגים שונים:
1. הדרישה לשבת יום שלם על כיסא ולהקשיב. (מאוד שונה ממה שקורה בגן).
אצלי במשך החודשים הראשונים היא היתה חוזרת עם כאב ראש הביתה.
2. הדרישה לסדר וארגון.
אצלנו כל שבוע היא היתה מאבדת בבית הספר את המחברות. לא היו לה מחברות שהיו בהן יותר משני דפים מלאים... שכחה באופן קבוע קלמר, סווטשירט, בעצם כל דבר שאפשר לאבד - היא איבדה באופן קבוע.
3. הדרישה לריכוז.
אני זוכרת שישבתי איתה בבית שעה שלמה כדי שתמלא חצי דף בחוברת. כל פעם נפל לה העפרון, או שנזכרה במשהו שחייבת לספר לי, או שרצתה לחדד את העפרון, או שלא יצאה לה האות יפה ורצתה לתקן... לקח לבת שלי הרבה זמן ל״קבל״ את זה שהיא צריכה לשבת ולהתרכז במטלה שמולה. מטלה שלא היא בחרה בה ושלא בהכרח יודעת לעשות אותה מראש.
3. שיעורי בית.
אצלנו היו לא מעט שיעורי בית ולפעמים היה יום שבו נתנו הרבה שיעורים לעוד שלושה ימים. כמובן שאם נתנו לה לבחור אז היא היתה מחכה ליום האחרון ואז מתייאשת מכמות השיעורים. היה צריך ללמד אותה לעשות כל יום קצת.
&nbsp
היו עוד דברים ואני כבר לא זוכרת הכל... היו גם רגעים יפים וסיפוק גדול אבל זה בהחלט שינוי דרמתי לילדים וצריך (בתור הורה) להגיע אליו מוכן מבחינה מנטלית.
&nbsp
מקוה שאצלכן זה יהיה מעבר קל ומשמח.
 

בלונד23

New member
הי יעל

אצלנו המצב שונה בתכלית. היא קוראת די שוטף (גם ללא ניקוד. היא לא יודעת ניקוד) וכותבת שוטף. יש לה ריכוז. היא מבקשת חוברות עבודה ואז עושה דף אחרי דף בשיא המהירות, אבל אז משתעממת כי זה קטן עליה ולכן לא מסיימת. אבל 3 דפים עושה נניח תוך דקה. אני מניחה שאם יהיו לה שיעורי בית היא תתקתק אותם בשניות - אם היא תחליט שהיא רוצה (וזה קצת מוטל בספק...)
היא כן נוטה לאבד דברים לפעמים בדרך אל/מהגן (הגן נמצא בתוך בית הספר) או שנשברים/מתקלקלים לה. למשל משאירה על ספסל ברחבת בית ספר משהו ואח"כ הולכים לחפש, אבל זה קורה לכל אחד, גם לי בגילי המופלג...
אז הדרישה לריכוז יש לה, הדרישה לשיעורי בית אני לא יודעת מה יהיה, והדרישה לסדר וארגון אין לה, אבל הזמנתי עמדת עבודה עם מגירה ומקום לציוד, כך שאני רוצה ללמד אותה הרגלי סדר וארגון כשיגיע הריהוט.
לבי לבי איתך על ענייני הלקויות. נשמע לי מאוד קשה ודורש הרבה. האמת, בשכונתנו פועלת סדנה של קופת חולים להכנה לכיתה א אבל מרוב שהבת שלי מתדקמת בחומר לא הצעתי לה אפילו. אמרו לי שבאמת מלמדים שם סדר וארגון בין השאר, אז אולי חבל שלא רשמתי אותה לזה.
&nbsp
 
למעלה