פינת עבודה לכיתה א (ונעים מאוד!)

בלונד23

New member
פינת עבודה לכיתה א (ונעים מאוד!)

נעים מאוד,

כיף להגיע לכאן. בתי בכורתי בת השש עולה לכיתה א. יש לה אח פעוט.
אשמח להתייעץ מנסיונכם, כיצד כדאי לסדר לה פינה רק שלה לצורכי לימודים בבית?
אנו בדירת 4 חדרים כאשר חדר השינה משותף לשני הילדים ואי אפשר להכניס לתוכו גם שולחן כתיבה מחוסר מקום. פינת האוכל שלנו עמוסה וקטנה, אין בה מקום לשבת לכתוב או לצייר. הממ"ד משמש לנו כחדר עבודה והוא ממש חשוך, אני לא אוהבת לשבת שם. בכל אופן, הילדה מבקשת שולחן כתיבה שיהיה בסלון. הסלון שלנו די גדול ויש בו פינה נחמדה עם ספרייה גדולה. ליד הספרייה הזו יש מקום לשולחן (בערך 1.20). השאלות שלי:
1. האם הגיוני לשים שולחן כתיבה בסלון?
2. מה עדיף, יחידת מגירות מתחת לשולחן הכתיבה או קובייה שתולים מעל לשולחן? במיוחד בהתחשב שזה בסלון... נראה לי שמגירות... (אין לה כרגע איזו מגירה שהיא רק שלה.)
3. על מה לשים דגש כשבוחרים פינת עבודה לילד שמתחיל בי"ס?
4. חשבתי לקנות בהאוס אין וזה ממש יקר. אם יש לכם יצרן מומלץ אחר באותו סגנון, אשמח לשמוע.
 

מ י כ ל10

New member
שיהיה בהצלחה! כיתה א זה מרגש

כשאתם רוצים היום לצייר / להדביק / ליצור משהו - איפה זה קורה?
מניסיוני הדל, בכיתה א לא באמת צריך פינת עבודה (גם לא בכיתה ב או ג), אבל אם ממש רוצים, אז בסלון זה יופי. הילדים שאני מכירה אוהבים לעבוד במרכז הבית.
נראה לי שעדיף מגירות (יותר נגיש, פחות בלגן גלוי).
תיהנו
 

בלונד23

New member
עונה

הי, תודה על התשובה. כיום כשאנו רוצים ליצור משהו , פשוט חסר לנו מקום! מאז שעברנו דירה לפני כמה חודשים, טרם סידרתי לה מקום משלה, ומכיוון שהפעוט מאוד מפריע אם יושבים בשולחן האוכל (מושך, מעיף, בוכה...), והשולחן הקטן שהיה לה בגן כבר קטן מדי למידותיה - אנחנו באמת מוותרות ולא יוצרות לאחרונה. רק לפנות את שולחן האוכל ולשמור שהאח לא יעיף הכול - זה כבר גומר את האנרגיה. בגלל זה חייבת לייסד מחדש פינת עבודה מתאימה. חומרי היצירה נמצאים בכוורת בממ"ד שאין אליה גישה נוחה. שולחן העבודה שלי ושל בעלי שנמצא בממ"ד גבוה מדי למידותיה (האמת שהוא גם גבוה לי מדי. קנינו באיקאה והוא ממש לא נוח.)
 
שיעורים עושים על השטיח. אבל צריך מקום ליצירה

אצלנו עד כיתה ז, בערך, את רוב שיעורי הבית עשו בשכיבה על הרצפה בסלון. עם הזמן עברו להכנת שיעורים על המחשב. שולחן כתיבה כזה שמניחים עליו מחברות וספרים ועטים וצבעים? לא ממש בשימוש...

אבל ילדה צריכה מקום ליצירה.
מתיאור דירתך, נשמע שאין ברירה, אלא בסלון.
כדאי שידת מגירות מתגלגלת. ככה גם אפשר להעביר אותה למקום אחר בבית. אולי תצטרכו גם וגם.

על מה לשים לב -
שגובה הכסא והשולחן מתאימים.
שולחן שלא יכאב הלב כשישפך עליו צבע גואש או כשהילדה תדביק עליו דברים.
 

בלונד23

New member
אין לנו שטיח

יש רצפה. אני תמיד קראתי או כתבתי בשולחן כתיבה כילדה, וזה היה לי נוח. מעולם לא שכבתי על הרצפה. למה לעשות שיעורים על רצפה?
 
לגבי האוס אין

חכי קצת, יהיה שם מבצע עוד מעט או מקסימום בחגים. ואז אפשר להשיג שולחן טוב בחצי מחיר בערך... שנה שעברה קניתי שם שולחן מצוין ב-850 שקל.
&nbsp
באני ביי כבר התחילו עם המבצעים, תבדקי שם אם את מוצאת משהו, אבל באופן כללי אני חושבת שהרהיטים של האוס אין יותר אכותיים.
 

בלונד23

New member
עכשיו ה"מבצעים" של האוס אין יקרים ממש

זה בעצם לא מבצעים כי תמיד הם כביכול בהנחה.
שולחן הכי בסיסי עולה שם 1200 זה מאוד יקר, בלי שום תוספת ועוד לא דיברנו על הזכוכית ועל הובלה והרכבה. אגב, חברה שלי קנתה עם זכוכית והיא התנפצה לה תוך חודש...
&nbsp
 
תסתכלי על הלינק ששלחתי

שולחן בלבד דגם ניב 790 ש"ח. המשטח הוא פורמייקה, ובמקרה של הבן שלי זה מה שהוא צריך... זה מה שקנינו והשולחן מצוין. כמובן שהילד משתמש בעיקר בשולחן אוכל...

לא צריך זכוכית. ההובלה עלתה לי 200 ש"ח.
 

בלונד23

New member
שקלתי את הדגם הזה

אך מכיוון שהם לא מחזיקים אותו בחנויות ולא יכולתי לראות בעיניים, ויתרתי וקניתי את העץ. למה הוא צריך דווקא פורמייקה?
 

סביון1

New member
פינת עבודה

קודם כל, אני בעד שתהיה פינה כזו לכל תלמיד. הוא לא חייב לשבת שם ולהכין שיעורים רק שם, אבל פינה צריך שתהיה. גם בשביל לארגן את כל חומר הלימוד וגם כדי שאם ירצה, יהיה לו מקום שקט ויעודי להכנת שיעורים.
אני אישית לא אוהבת לשים שולחן כתיבה בסלון אבל ראיתי גם כאלה. זה ענין של טעם והעדפות שלכם. מבחינת שיקולים של הילדה, כדאי לשקול אם זו ילדה שדעתה מוסחת בקלות, כי אז אולי עדיף בכל זאת עמדה בממ"ד, ואם חשוך אז מאירים בתאורה חזקה יותר. מצד שני אם הילדה לא מוסחת בקלות ואולי מעדיפה בסלון כדי להיות קרובה אליך אז כמובן שגם זו אופציה. עוד שיקול לטובת הממ"ד הוא האח הקטן. לא ברור לי למה את חושבת שהוא לא יפריע לילדה בפינת העבודה שלה בסלון, כמו שהוא מפריע בפינת האוכל? בממ"ד אפשר במידת הצורך לסגור את הדלת.
לגבי מגירות למטה או מדפים/כוורת למעלה - אצלנו יש לילדים גם וגם. במדפים הם שמים ספרים, חוברות, מחברות. במגירות - כלי כתיבה, כל מיני דפים כמו מבחנים ועבודות, וקצת שטויות שמביאים מבית הספר. אפשר גם חומרי יצירה. ממליצה לך בחום למצוא ארונית כזאת שננעלת, שוב כדי שהאח הפעוט לא יקבל גישה.
אין לי מושג לגבי יצרנים, אבל יכולה להמליץ לך להעיף מבט ביד-2. אנחנו חיפשנו לא מזמן שולחן מחשב והיה מבחר עצום. ב-200 שקל קנינו יופי של שולחן עם פלטת זכוכית ומגירות, שמור לגמרי.
 

בלונד23

New member
הילדה ביקשה בסלון כדי להיות קרובה אלי

היא ביקשה מפורשות לא בממ"ד. היא לא מוסחת בקלות, מאוד מרוכזת. אני בכלל חשבתי לדחוס את 2 המיטות שלהם בצורת ר' ואז לשים שולחן בחדר שלה אבל היא לא רוצה. "רק קרוב אלי"...
נכון, יש ממש בעיה עם אחיה שמפריע מאוד. ייתכן שאולי כשייכנס לגן, ויעשה עבודות יצירה על השולחן הקטן שיש לנו לפעוטות (שולחן עץ+2 כיסאות), יעזוב אותה קצת בשקט?
האם יש יחידות מגירות שננעלות? לא יצא לי להיתקל עם מנעול
אתמול דווקא שוטטתי ביד2 ולא מצאתי כלום, הכול היה נראה לי במצב לא טוב או צבעים מכוערים (אוהבת צבע שמנת נקי בלי שום צבעים)
 

סביון1

New member
אני מכירה יחידות כאלה למשרד, לא לילדים

אבל יתכן שאפשר להוסיף נעילה כזאת על יחידה קיימת. צריך לבדוק.
 

michal@gal

Active member
מנהל
לא כדאי להשקיע עכשיו סכום גבוה מדי

שולחן כתיבה שמתאים למידות של ילדה שעולה לכיתה א', כבר לא יתאים בעוד 2-3 שנים.
&nbsp
תתחילו עם שולחן פשוט ויחידת מגירות ניידת. אני מרוצה מהשידות מגירות של כתר פלסטיק. תשקיעו בכסא טוב.
 

בלונד23

New member
מעדכנת מה הוחלט

אתמול בתי החליטה שהיא רוצה שולחן כתיבה בעצם לא בסלון אלא בחדר הילדים , כדי שתוכל לסגור את הדלת והקטן לא יפריע. אז יחד עם בתי הזמנתי שולחן כתיבה + כוורת לתלייה מעליו + כיסא. המידות מתאימות לחדר נוער, טיפה גבוה לה אבל עוד מעט יהיה מתאים (היא גבוהה יחסית). מקווה שייכנס לחדר כמו שצריך, ואם לא, אז אולי נשים או בסלון או בממ"ד. לצורך העניין רכשתי סט יפה מעץ מלא (אני חובבת רהיטי איכות), בתקווה שישרת את כולנו היטב - אותי ואותה יחד לעבודות יצירה, את האח הקטן כשיגדל, ואת חבריהם שיבואו להכין שיעורים יחד בעתיד.
עוד שינוי: בחנות ניסינו ישיבה לצד שידת מגירות על גלגלים שהתבררה כלא נוחה (מגבילה את חופש הרגליים) וגם לא כ"כ פרקטית מבחינת האח הקטן השובב (לא ננעלת) וגם לא הכי יפה. לכן החלטנו לבסוף על קוביית מדפים, שתהיה גבוהה ולא נגישה לו בינתיים. כך יהיה לה מקום אחסון משלה בלי שהוא ייגע לה בדברים.
מקווה שעשינו נכון!
תודה על כל הרעיונות.
&nbsp
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
יש הרבה תגובות אז בלי לקרוא אותם

יכולה לומרשבכיתה א-ב הם עושים שיעורים במטבח/סלון לידך, אין טעם לארגן פינה בחדר כי סביר להניח שהיא לא תרצה או תוכל לעשות שם לבד לפחות בחלק גדול מהזמן.
האוס אין אכן יקר. אני חושבת שאיקיאה אלופים מבחינת עיצוב ומבחינה מודולרית ורוב הסיכויים שתמצאי שם אופציה קולעת במחיר שפוי.
 

בלונד23

New member
אני די מאוכזבת מאיקיאה

הרהיטים לא מחזיקים וגם לא הכי יפים. יש לי מגוון רהיטי איקיאה ורק את מה שעץ מלא אני מחבבת, השאר מתקלפים או מתעוותים וכולי. יש לנו שולחן כתיבה של איקיאה שמתחרטת שקניתי...
 
למעלה