באתי לאמר שלום

3תיתי

New member
באתי לאמר שלום


זהו! סיימנו את מערכת בתי הספר באופן סופי ומוחלט. היה ארוך ודי קשה! זו השנה הראשונה אחרי 28 שנים (חושבת) שאף אחד לא ילך לשום מסגרת באחד בספטמבר. (גם לא בשניים). שלוש שנות התיכון האחרונות היו מאד טובות. הילדה היתה מאושרת. אהבה כל רגע בתיכון הזה. אנחנו חשקנו שיניים והסכמנו לשחרר ולאפשר לה פנימיה. כמה קשה!

לקראת טקס הסיום, התארגנו רוב ההורים. הוקמה קב' ואטס אפ פעילה ביותר, וההורים נדרשו ללמוד ריקוד לפלאש מוב הפתעה. ההפתעה היתה בערבון מוגבל, כשמחנך הכיתה הנערץ (באמת!) שלח את מייל הריקוד גם לכמה תלמידים בטעות, אבל מי זוכר.

ההורים היותר ביישנים, יצרו שלטים עם כיתובים מצחיקים כמו "ממחר אין אוטו" או "לא לשכוח להוריד את החדר שלה מהאייר B&B". ארבע אמהות (ביניהן אני) נשאנו ברכה מצחיקה, כולל להתחנן למדריכים שיבואו לבצע בדיקות חדרים גם בבתים. (וצריך!!!!) ופצחנו במחול. השאר, כמנהג הפלאש מוב, הצטרפו. הביישנים עם השלטים, עמדו מאחור ונופפו בשלטיהם. הילדים, למרבה הצער, דוקא אהבו ולא התפדחו בכלל. את הריקוד סיימנו בהשלכת סוכריות על הי"בניקים.

בתי, שגדלה בפורום זה, קיבלה תעודת סיום בהצטיינות יתרה. לא רע, למי שלמד בתיכון כזה פליצי. חיבקנו את המחנך הבאמת שווה ואהוב. את המדריכה,(שלא חדלה מלבכות). את המנהל, איתו שוחחתי פנים אל קרסול. (מה לעשות הוא מנהל מאד גדול!), את המורה האהובה לתנ"ך,וגם את זו של ספרות. את המורים למוסיקה. ההורים הלכו ממורה למורה וחיבקו. הילדים בכו, ובכו, ו....עדיין בוכים. לא רק אצלי, כי קבוצת הריקוד, הפכה להיות קבוצת אחרי הריקוד ואנחנו מעודכנים.

הילדה ביקשה שנקנה מתנה מיוחדת לארבעה בבית הספר: המחנך, יתברך שמו לעד, המדריכה, שכנראה אופה את הבראוניז הכי טובים בעולם. לא סתם סיימה תואר שני בפסיכולוגיה. כמו כן, קנינו מתנה מיוחדת למורה לאנגלית, עליה אנחנו שומעים מילות אהבה כבר שלוש שנים, וכן המורה המדהימה למתמטיקה, שעודדה, טיפחה, ישבה עם הבת כמה שרק רצתה, ולא רק הביאה אותה להשגים נפלאים ב 5 יח', אלא גרמה לה להתאהב במקצוע. עד כדי כך.

כולנו נאבקים בשקיות זבל עצומות, שלא נפרקו. בתיקי ענק שסותמים את החדר. הילדים בדיכאון. מתגעגעים לבית הספר. מי היה מאמין.

אצלינו הגיוס מאד מאד רחוק. נרשמה כבר לקורסים באוניברסיטה הפתוחה. (מתמטיקה). נוסעת לקורס מוסיקה עתיקה באיטליה. ותלמד נהיגה. מחר בגרות בביולוגיה.

תודה למי שליווה את הורותנו עד היום. תודה למי שקרא את מה שכתבתי. תודה למי שהגיב. הרבה נחת ובריאות.
 
כלכך מרגש.

לא יודעת מה יותר מרגש - היום הראשון בכיתה א, או היום האחרון בי"ב...

שניהם כלכך מרגשים ומשמחים ומפחידים
 
וואי איזה כיף לקרא

בהצלחה לכולכם.
גם לנו יש מחר בגרות בביולוגיה ובזה 50% מהנוער מסיימים את בית הספר...
לי יש עוד 10 שנים של הסעות ושות'...
 

עדיקים

Active member
איזה מרגש, סופה של תקופה, בהצלחה


לי יש עוד עשור עד שאסיים את התקופה הזו יחד עם זאת מרגישה כמה שהילדים שלי כבר כל-כך גדולים ושהימים של הילדות חולפים לי מהר כל-כך.
 

סביון1

New member
מרגש.. שיהיה לילדה הצלחה בהמשך ולכם - עוד הרבה נחת

את מוזמנת לבקר פה לפעמים גם בלי ילדים ביסודי.. האמת שהיום אצלנו טקס הסיום של הצעיר ביסודי כך שגם לי באופן רשמי אין מה לעשות פה יותר, אבל אני לא רואה עצמי נפרדת עדיין..
 

r i n i

New member
איך הזמן עובר מהר כשנהנים


איזה כיף שנגמר בטעם טוב.
ברכות לחופשיה המוכשרת והמאושרת (מה שלום הלוטרה?).
ברכות להורים החופשיים ממערכת החינוך המאתגרת (את ההורים, בעיקר) לקראת המשך המרתק לא פחות.
ושיהיה רק טוב לכולם.


*מה שלום האחים הגדולים?
 

3תיתי

New member
רוב תודות על התגובות. ללוטרה שלום. גם היא מצפה לנסיעה

לאיטליה. המיקוד הוא יותר בשירה. בזה גם נבחנה. (קטע אחד בליווי הלוטרה החמודה). הבכור, האכיל אותנו קוצים ודרדרים. אנחנו וגם הוא, משתקמים. (לא, לא פשע ולא ישב בכלא). חסרות 8 נק' לתואר במדעי החיים. בינתיים מסיים תואר במדעי המחשב, חלקו בעברית וחלקו בפתוחה, בעודו עובד. האמצעי, בטכניון.

כבר רואים מעט רצפה בחדר. שק ענק של נייר, הוצאתי למיחזור. שק ענק לא פחות של בגדים, חלקם כחדשים, ילך לתרומה. מחר אפטר פארטי בלי פארטי. לבשו שמלות נשף רק לטקס (לנו לא היתה בעיה, יש המון שמלות מדהימות. ככה זה זמרות).

מה שמעניין, שחלק לא קטן מהתלמידים, לפחות בכיתה הספציפית, הם פליטי המערכת. ברחו משעמום ובדידות, ומצאו לפלפייה, בה כולם מנגנים, כולם לומדים. מאד תומכים זה בזה. ומאוחר מדי, גם אנחנו ההורים, גילינו זה את זה. עכשיו, כמו כשמשתחררים מהצבא, וצריך לחזור הביתה לא כאורחים, יש קשיים. יש חיכוכים. יעבור.
 
כיף לכם. מקווה בשביל הצעיר שלי שגם הוא יום אחד יצליח
למצוא איזושהי מסגרת שתהווה עבורו בדיוק מה שאת קוראת לו "מפלט משעמום ומבדידות". בינתיים לכיתת מחוננים הוא מסרב לעבור, אבל הוא עוד צעיר (רק מסיים כיתה ג'). אולי בעתיד יהיו לו יותר כוחות לעשות שינוי. כיף לשמוע שיש ילדים עם אותם מצוקות שכן מוצאים את עצמם בסופו של דבר בקבוצת שווים.
 

3תיתי

New member
אני נגד כיתות מחוננים. הבן שלך צודק.

זו מסגרת לילדים שרוצים ללמוד. שמוכנים לעבוד ממש ממש קשה. שנכנסים לשיעורים, בלי להבחן בסוף, רק מתוך עניין. לא הכל זהב שם. והמחיר, הן הכספי, והן בכך שעוזבים את הבית, מאד מאד יקר. אבל אף אחד אחר, שפגשתי, לא בכה כל כך כשהסתיים בית הספר, כמו החבר'ה הללו. הם באבל כבר חודשיים. ולא כולם כולם תלמידים כל כך טובים, אגב.
 
טוב, הבן שלי לא רוצה לעבור בגלל הסיבות הלא נכונות כמובן
אבל אנחנו לא לוחצים עליו בשום דרך.
פשוט השנה האחרונה (מאמצע ב ועד אמצע ג) הייתה כל כך איומה עבורו, בעיקר בבית הספר, שמעבר לכיתת מחוננים, גם אם קשה מאוד מבחינה טכנית עבורנו, היה יכול להוות פתרון. בחצי השנה האחרונה נעשתה עבודה מאומצת ביותר בבית הספר, בשיתוף התראפיסט שלו (כבר ספרתי על זה כאן בעבר, אז לא ארחיב עוד), והמצב מאוד מאוד השתפר. בתחילת שנת הלימודים הנוכחית הוא היה עובר כיתה בלי לחשוב על זה פעמיים, היום הוא כבר לא מוכן. אז בגדול אנחנו רואים בזה סימן טוב, ותמיד נוכל לשקול את זה שוב אם יהיה צורך.
 

3תיתי

New member
הרבה הצלחה. לא פשוט.

אנחנו השתדלנו לפתור את העניינים בחטיבה (בגדול, הלימודים היו בסדר. המחנכת אהובה. אבל מבחינה חברתית, לא להיט. אז שלחנו ליום שליפה, מגמת מוסיקה, אלפא. ככה כמעט לא היה בית ספר. מכוון שהלימודים ממש לא היו בעיה, זה היה פתרון טוב. אגב, אלפא זה שיחוק מדהים.
 
לפעמים כיתת מחוננים זה המפלט היחיד האפשרי

אם יש הרבה אופציות - מאד יכול להיות שיש כמה וכמה שעדיפות על פני כיתת מחוננים.

אבל בלא מעט מקרים - כיתת מחוננים היא מפלט מבית ספר שלא מתפקד

לפעמים הורים שילדיהם לא התקבלו לכיתת מחוננים מקנאים לא בגלל שהם יודעים מה יש בכיתת מחוננים, אלא בגלל שהם יודעים מה יש בכיתה שהילד שלהם נשאר בה
 

danakama10

New member
וואו!

כמה מרגש. גם העובדה שכל הילדים סיימו עם מערכת החינוך, גם ההישגים המדהימים וגם התוכניות המרגשות לעתיד.
 
להתראות!

הכל נשמע ממש נהדר, ומרגש מאוד.
המון נחת בהמשך הדרך, ותמשיכי לעדכן.
 

3תיתי

New member
תודה, תודה. למען האמת, לא נכנסתי לכאן כבר שנים.

אני לא כל כך מכירה את רוב המשתתפים, להבדיל מפעם, שההכרות היתה לא וירטואלית. קצת מצחיק אוטתי לדון במבחנים הגורליים של כיתה ד' או במורה המעצבנת של ו'. די שמחה שזה מאחורי. די עצובה שאין לי עוד ילדים קטנים. אני אוהבת להיות אמא לילדים קטנים! וסבתא, לא נראה שאהיה בקרוב. הילדה תסתובב ברחבי הארץ בין חבריה, עד שיתגייסו, והיא תשאר די בודדה, כי היא קפצה גן. לומדת פיתוחה ומידי פעם שיעורי לאוטה. תקופות מעבר, הן תמיד קשות.
 
מסכימה איתך בעניין תקופות מעבר.

לבכור שלי היתה כמעט שנה עד הגיוס, ונראה לי שהבת שלך מתכננת לנצל את התקופה הזאת בצורה הרבה יותר יעילה ממנו.
אנחנו נשארנו עם ענייני בית ספר יסודי, בזכות בת הזקונים. עכשיו עולים בפעם האחרונה לחטיבה, וגם לנו כבר אין ילדים ממש קטנים.
הבכור התחתן בשנה שעברה, אז אולי יש נכדים באופק. מחזיקה אצבעות שזה יתאים להם בעוד פרק זמן לא ארוך מידי.
העיקר שיש נחת.
 

Ani15

New member
בהצלחה!

הפליצי נשמע נפלא, במיוחד לילדה שלך.
היורש והילדה באותו גיל, והם במקומות כל כך שונים. היורש דווקא יעבור לש"ש בשכנות אליכם תיכף... שיהיה רק טוב!
 
למעלה