אתמול, במסגרת אירועי שבוע הספר, הייתי בהרצאה של הסופר האהוב

אתמול, במסגרת אירועי שבוע הספר, הייתי בהרצאה של הסופר האהוב עליי בכל הזמנים - מאיר שלו
ולא רק זה, הוא גם חתם לי על אחד מספריו! (במקרה חברה שלי, שהתלוותה אליי להרצאה, החזירה לי באותה הזדמנות את "זה היה ככה" שהשאלתי לה, ובלי להסס מייד שלפתי והגשתי לו אותו
).
אז מעבר לזה שהרגשתי לרגע כמו איזו גרופית של אליל רוק, באמת שמאוד נהניתי. הרצאה משעשעת ואינטליגנטית, שעסקה בעיקר בספרו האחרון (גינת בר) אבל גם בספרים אחרים ובכלל בחייו. ממליצה בחום לכל מי שנהנה מהכתיבה של מאיר שלו.

בכל שבוע ספר אני נזכרת בשנים הארוכות שלי כילדה, כנערה ואחר כך כאישה צעירה, עוד לפני האינטרנט והטאבלטים, לפני ששבוע הספר תפח לממדי "חודש הספר העברי", "מבצעים סודיים
ו"4 במאה", איך בכל שנה שבוע הספר היה מאורע חגיגי ומיוחד עבורי, ואני הייתי טורחת ונוסעת מהקריות עד העיר הגדולה (חיפה, אל תתבלבלו עם ערים גדולות אחרות
) וחוזרת עם שקיות עמוסות שלל מכל הסוגים.
עם השנים, עם המבצעים הבלתי פוסקים, חגיגת שבוע הספר די דעכה וזה קצת מעציב. נורא רציתי לשתף את ילדיי באותה תחושה חגיגית שהייתה לי כילדה, אבל האחד לא קורא בכלל, והשני תולעת ספרים מדופלמת, שאחת לשבוע יוצא עם 3 ספרים עבי כרס מהספרייה העירונית, ולהיכנס איתו לחנות ספרים זו פשיטת רגל מוצהרת. אם כי השנה כן נצלנו את שבוע הספר כדי לרכוש עבורו באתר "עברית" 12 ספרים לטאבלט, חומר קריאה (לא מספק בכלל) לטיול הארוך בארה"ב המתקרב ובא.
אז איכשהו ההרצאה אתמול כן החזירה לי מעט מהתחושה המיוחדת של השבוע הזה, בין היתר כי התקיימה בספריה העירונית האהובה עליי, שהייתה שלי כל השנים ועכשיו היא גם של הבן.
מוזמנים לשתף כל הרהור, מחשבה וזיכרון שיש לכם בנושא
 
גם אני הייתי בהרצאה דומה (אולי זהה) שלו לא מזמן, בספרייה השכונתית שלנו, בלי קשר לשבוע הספר.
אני לא הבאתי ספר שיחתום עליו. בדרך כלל אני מחתימה בשבוע הספר רק אנשים בסוף חייהם, כך שיש לי חתימות של נתן זך ושל יהודה עמיחי, למשל.
גם אני נהגתי ללכת לשבוע הספר ולקנות בכמויות בעבר. זה היה בתל אביב (והלכנו גם עם הילדה/ות). היום אנחנו גרים רחוק ולא יוצא לנו ללכת לשם, ובעיר שלי אני אפילו לא יודעת מה יש. כן קניתי אתמול 12 ספרים בסטימצקי במבצע של 3 ב-100 (ועוד אחד לא במבצע + פלסטלינה בשביל ספר הפלסטלינה שהיה אחד מהם), 7 לילדים ו-6 למבוגרים. אפילו הכרחתי את הבכורה לבוא לבחור את הספרים שהיא רוצה. והיום בעלי והילדות הלכו לחנות קומיקס וקנו גם ספרי קומיקס באנגלית.
עכשיו צריך להחליט מה מכל זה יבוא איתנו לטיול בחו"ל, כי זה לא קינדל ולא רוצים לסחוב יותר מדי...
 
גם אני. הוא מקסים, ובאמת יש לו גרופיות...
הייתי כבר בשני מפגשים איתו. והיו בקהל נשים שהיה ברור שכבר היו בלא מעט מפגשים. ממש כמו כוכב רוק.

ואני זוכרת כלכך לטובה את שבוע הספר של ילדותי. זכור לי כמקום ענק (אבל אולי בגלל שאלה היו עיניים של ילדה). היה כיף ללכת לאיבוד בין כל דוכני הספרים.

השנה יש כלכך מעט ירידים, כמעט אין כלום מצפון לתלאביב.
 

סביון1

New member
כילדה מאד אהבתי את שבוע הספר
היו שולחים אותי לכיכר מלכי ישראל דאז לבחור לעצמי ספר או שניים. אני זוכרת את הריח של הספרים החדשים בדוכנים, איך הייתי עוברת מדוכן לדוכן ומדפדפת ומתלבטת. לפני כמה שנים לקחתי את ילדי לשבוע הספר. אני חושבת שיצא לי לעשות את זה פעמיים בסך הכל. היה כיף, גם להם גם לי. הם יצאו עם חויה וברכוש גדול. תמיד היה חשוב לי להנחיל להם אהבה למילה הכתובה. ואני חושבת שיחסית הצלחתי, כי הם אוהבים לקרוא למרות שאף אחד מהם איננו תולעת ספרים (לצערי הם, כמו רוב הילדים, 'תולעי מסכים').
&nbsp
בשנים האחרונות לא לקחתי אותם וגם לא הלכתי בעצמי. לא מצאתי זמן או אולי אנרגיות.. הבאת לי חשק לעשות זאת שוב.
&nbsp
מתי בכלל נגמר שבוע הספר? יש עוד זמן?
&nbsp
 
אני לא בטוחה שבאמת אפשר להנחיל אהבה לקריאה עצמה
לגדול הקראתי ספרים מכל הסוגים לפני השינה הרבה הרבה זמן אחרי שלמד לקרוא לבד, וכשבן זוגי שאל אותי מתי אפסיק עם המנהג הזה, אמרתי לו שזה יקרה רק כשהבכור יגרש אותי מהמיטה שלו. אז הוא גירש אותי מהמיטה מתישהו לקראת סוף כיתה ג', קרא ספרים לבד לפני השינה לפרק זמן קצר מאוד, ועזב את הקריאה לגמרי. היום (כיתה ז') קורא ספרים רק במסגרת הלימודים, וגם זה עם הרבה תלונות

הצעיר, לעומתו, גירש אותי מהמיטה מתישהו לקראת סוף כיתה א', אולי עוד לפני זה, והפך לתולעת ספרים רשמית מאוד מהר. המנוי לספר יחיד לספרייה הציבורית הפך בגללו למנוי לשלושה ספרים, ומאוד מהר התחלנו להגיע לספרייה לפחות אחת לשבוע, גם כשהוא לוקח שלושה ספרים. השנה, כיתה ג', הספרנית הבינה שאין לו יותר מה לחפש בספריית הילדים, ושלחה אותו לקומה השנייה, לספריית הנוער.
בקיצור, שניהם קיבלו ממני אותו חינוך אבל התוצאה הפוכה ב180 מעלות מבחינת הקריאה.
מה שאני עוד יכולה לספר, שזה בכלל מוזר בעיניי, זה שלבכור הלא קורא יש אובססיה לשפה נכונה, והוא מתקן את כולנו על כל פסיק של שגיאה דקדוקית. הצעיר, הקורא הנלהב (והמחונן יותר ממנו!), עדיין מדבר בשגיאות איומות של זכר-נקבה (שתי קרטיבים, שלושה בנות...). לכי תביני
 

סביון1

New member
בהחלט אפשר. אולי לא לכל אחד אבל אפשר
וגם אם הבן שלך לא קורא כרגע, זה לא אומר שלא יחזור לזה מתישהוא. וזה לגמרי לא אומר שהקראת לו ספרים "לשוא". הרחבת אופקים, העשרת אוצר מילים, פיתוח הדמיון והכי חשוב הבילוי המשותף הכיפי - כל אלה היו שם גם אם לא הנחלת לו אהבת הקריאה.
&nbsp
מרתק מה שאת מספרת על שגיאות השפה. אבל הי, זה המקצוע שלך, מה דעתך לעשות מחקר על החידה הזאת

אצלנו שניהם מדברים בשגיאות מהסוג שהזכרת. אני מתקנת ובעלי מקלקל...
ושניהם לא קוראים הרבה מאז שהסמרטפונים הארורים רמסו את חיינו. אבל קוראים מידי פעם.
&nbsp
 
אני בטוחה שזה לא היה לשווא. כמו שכתבת, הדבר הכי חשוב הוא
ששנינו מאוד נהנינו מהחוויה המשותפת כל השנים. דווקא בגלל שהוא לא רצה לקרוא לבד, זכיתי להקריא לו בעצמי את כל הספרים שאהבתי בילדותי (כמו הספרים של אריך קסטנר) ולהינות שוב יחד איתו.
אגב, הצעיר זכה כל השנים בפעמיים שעת סיפור - הייתי מקריאה לו את הספרים שלו במיטה שלו, ואחר כך הוא היה עובר יחד איתי למיטה של הבכור, לשעת סיפור מספר שתיים, ומקשיב לספרים שהייתי מקריאה לאחיו (שהיו גם סיפורת וגם ספרי ידע). בדיעבד הייתי צריכה כבר אז להבין שהוא ילד מאוד נבון, כי לא הייתה לו שום בעיה בגיל 4 להבין את השפה של ספרים שהתאימו לגילאי 7 ו-8... והאמת היא שבאמת אין לי דרך להסביר את שגיאות הדקדוק של הצעיר. אוצר המילים שלו (הפאסיבי והפעיל כאחד) מאוד מאוד מרשים, יכולת הביטוי שלו בכתב ובעל-פה הרבה יותר גבוהה משל ילדים בגילו, ולמרות זאת הוא עדיין יכול להגיד "שלוש קרטיבים" בלי שזה יישמע לו לא נכון (בעוד שהאוזניים שלי ושל הבכור מייד בוערות
). נחכה ונראה מה יהיה בשנים הבאות...
 

סביון1

New member
כן, גם אני חזרתי קצת ל "ילדותי השניה" עם ספרי ילדות אהובים
שהקראתי להם
 

סביון1

New member
לגבי מאיר שלו - על מה הספר גינת בר? (רק בלי ספוילרים בבקשה)
אני אוהבת את מאיר שלו, ועוד הרבה סופרים ישראלים - א.ב. יהושוע, דוד גרוסמן, עמוס עוז. דוקא כנערה כמעט תמיד העדפתי ספרות מתורגמת (הייתי תולעת ספרים) ואת הסופרים הישראלים, גיליתי כשבגרתי.
 
זה לא רומן, זה יותר כמו אוסף רשומות. רובן עוסקות בגינת הבר
שלו באלוני אבא, וחלקן הן "גיחות צדדיות" לסיפורים משפחתיים וכדומה.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
אני נסעתי עם הבנים לשבוע הספר בתל אביב
גם שנה שעברה נסענו וקיבלנו חתימה מהאהרונובים על ילדי בית העץ ובהשראת זה הזמנו לילדים כמתנת סיום את הרפתקאות הדוד של ינץ לוי עם הקדשה אישית לכל ילד.
&nbsp
פגשתי חברה שהיא קוראת משפיעה של ידיעות, הסתובבנו יחד, הילדים חילקו את הסימניות של האתר החדש שלה והיו מרוצים מעצמם. הם קיבלו את הארי וגרביטי במחירים ממש שווים (הארי על 30שח לכרך הראשון והשני, השלישי קפץ בכמה שקלים למעלה)
כן חווינו את החוויה, את החגיגה ע"י הסתובבות בין כל הדוכנים כשעצם הנסיעה מנתניה לתל אביב היא מאורע בפני עצמו.
כשהייתי קטנה היה לנו אחלה יריד בכיכר בנתניה ואני זוכרת את זה בהתלהבות למרות שלא הייתי קוראת מדופלמת, עצם הטיול הזה והסיבובים בין הדוכנים היו מהנים.
 

r i n i

New member
ולא נפגשנו....
היתה הרצאה מעולה, התביישתי לבוא עם הספר שיחתום לי

הייתי גם בהרצאה של קוטנר על אריק איינשטיין - מעולה כמו שקוטנר יודע להיות.

ושבוע הספר - מאחר ובקרייתנו זה "שבוע הספר בחסות XYZ"
(XYZ - רשת ספרים) הפסקתי ללכת, את אותם מבצעים אפשר לקנות במהלך כל החודש במיזוג של הקניון.

על הגוזל (שהופך למתבגר מן המניין) שמסיים כיתה ו' ועולה לחטיבה אספר בהזדמנות.
 
הו שלום לך! איזו מבקרת

באמת לא ראיתי אותך בהרצאה. נראה לי שהורדנו את ממוצע הקהל דרסטית

בהצלחה לגוזל, מחכה לשמוע עדכון על אודותיו (זוכרת את ההיסטוריה...)
 
למעלה