כמה זמן מראש מתחילים ללמוד לבר מצווה?

ומה עושים כשיש יותר מילד אחד שחוגג בר מצווה?

יש לנו בית כנסת אחד בישוב, אז מה עושים במצב בו יש ליותר מילד אחד בר מצווה בשבת מסוימת?
אני מניחה שמתחלקים בקריאה, אבל איך יודעים מראש?
 
אצלנו יש מירוץ, מי מזמין ראשון את השבת בביהכ"נ.

המפסיד חוגג בשבת שלאחר מכן.
 
אפשר, אבל זה לא מתאים לכולם.

זה אומר שצריך להגיע להסכמות עם המשפחה השניה.
החל ממה כל ילד יקרא, ועד להחלטות בנוגע לכיבוד.
יש גם יותר אורחים, ותשומת הלב מתחלקת בין הילדים.
בבית הכנסת שלידינו, נהוג להפריד.
 

ויקה1222

New member
רצוי כחצי שנה

אם את לא מכירה אף אחד, תשאלי בבית כנסת אבל אני די בטוחה שהורי הבנים בכיתה או בשכונה יוכלו לעזור לך.
לגבי המסיבה, אנחנו עשינו יחד משפחה וחברים של הילדים. לא היה טעם לחלק, אין הרבה משתי הקטגוריות. דווקא חשבתי שזה יהיה נחמד אם הילדים יזמינו את כל הכיתה, אבל הגדול וגם האמצעי הזמניו כמה חברים וזהו.
מה שחשוב הוא להזמין הפעלה לילדים גם אם יש מעט מהם. יש חברות שמתמחות בזה ואפשר להזמין מתקן אחד או שניים (אצלנו היו כ18 ילדים, כולל ילדי המשפחה והחברים של הילדים, בכל הגילאים האפשריים והזמנו כמה משחקים , תא צילום ועוד משהו).
בדרך כלל מכינים סרט או מצגת וגם אומרים כמה מילים. אנחנו הקפדנו לדבר כחמש דקות (הכנו מראש מה לומר) אבל כבר הייתי בארועים שבם היו נאומים אינסופיים, תחליטו מה מתאים לכם. הכנו סרט קצרת נעזרנו במישהי בתשלום כי לא היה לנו זמן ובעיקר לא הכישורים לזה אבל אני מכירה המון משפחות שמכינות לבד את הסרט ויוצא מעולה.
 
הפעלה לילדים מאוד מומלץ. גם אצלנו היו בסביבות 15 ילדים
בכל מיני גילאים (מגיל 3 ועד גיל 17), בני משפחה, חברים וחברים של הבן. הזמנו שולחן פינג פונג, כדורגל-שולחן ו-2 עמדות סוני פלייסטיישן. חוץ מזה קניתי במקס סטוק הרבה טושים פשוטים ודפי צביעה, ובתוך המסעדה ארגנו שולחנות צביעה לילדים, וכל הילדים עד גיל 9 מאוד נהנו מהם.
גם אנחנו (ההורים) הכנו מראש נאום קצר, חוץ מהמצגת, וחוץ מזה פתחנו את האפשרות לברך לכל מי שרוצה. בחרו לנצל את ההזדמנות אמא שלי ודודה שלי. שתיהן דיברו די באריכות, אבל אני חייבת לציין שדווקא בגלל שהאירוע היה מצומצם, וכל מי שנכח בו היו אנשים שמכירים ואוהבים את הבן שלי, לאף אחד זה לא הפריע.
 
למעלה