ילד בן 9 נחשף לתכנים בעייתיים

גרגרים

New member
ילד בן 9 נחשף לתכנים בעייתיים

בבדיקה שגרתית לטלפון הנייד של בני גיליתי שגלש ונחשף לכמה תמונות וסרטוני פורנו (זה קרה שלשום ואתמול ראיתי כך שלא הספיק הרבה)
דיברתי איתו כמובו על העניין, בהתחלה הכחיש אך כשהבין שאני יודעת הכל הודה בכך ואמר שהגיע במקרה והיה מסקרן ומעניין ולכן חיפש עוד
אז כמובן שהטלפון שלו כרגע אצלי עד שאמצא דרך לחסום ולסנן כל תוכן כזה, והסברתי לו שכרגע גם האינטרנט בבית לא יהיה זמין בשעות שאני מחוץ לבית. הסברתי לו בהתאם לגילו למה זה רע לצפות בזה, ושאני מבינה את הסקרנות אבל שהוא יצטרך להתאפק עוד כמה שנים טובות ולגלות את הדברים לאט לאט ובאופן טבעי ולא מסרטים ותמונות כאלו.
נראה לי שזה שהגבתי באיפוק והבנה יצרה גם אצלו קבלה של המסרים
אני לא חושבת שהרעיונות האלו הגיעו אליו מילדים מהכיתה ואני די בטוחה שעצרתי את זה מספיק מהר לפני שהיתה לו הזדמנות לשתף ילדים אחרים
האם נראה לכם שמעבר ללהיות עוד יותר עירנית ולחסום את
הפרצות הדיגיטליות עד כמה שניתן- צריך לעשות עוד משהו?

והמלצות לתוכנות/אפליקציות שחוסמות ומסננות כל תוכן בלתי ראוי יתקבלו בשמחה
מבינה שאני צריכה משהו שיושב על הרשת הביתית, על הרשת הסלולרית ועל הגלישה בוויי-פיי שלא דרך הרשת הסלולרית שלו

לא לראשי!!!
 

mykal

New member
מצטערת, לא מזדהה

עם הנחות היסוד שלך--שלא הגיעו הרעיונות מילדים אחרים,
ושלא ידבר עם אחרים.
לא מגיעים במקרה, כן מגיעים מסקרנות--
טוב שגילית זאת מהר--זה הזמן להסברים למה לא טוב
לצפות בזה, למה זה מעות, כמה זה לא מקדם אותו,
אני מסכימה שנכון להגביל אבל למנע מכשירים שהם אצלך, מגרה כפלים.
להאציל עליו אחריות, להעביר סמכות שיהיה נאמן לדרישה שלך,
ותמשיכי לעקוב בנחת.
 

סביון1

New member
למקרה שלא שמעת, כל מומחה בתחום יגיד לך חד וחלק:

אם לילד יש סמארטפון, הוא נחשף לפורנו. נקודה. עצוב אבל זו המציאות. עכשיו למיטב ידיעתי, הגיל של הבן שלך זה פחות או יותר הגיל שמקובל לקבל סמארטפון, כי בגיל הזה הילדים מתחילים להתנייד עצמאית מחוץ לבית וההורים רוצים קשר איתם. כך שסביר מאד להניח שעוד ילדים בכיתה קיבלו סמארטפון, התחילו לגלוש ו.. הפורנו כבר מצא אותם בלי שהתכוונו בכלל. אז יש ילדים שנרתעים ולא נוגעים בזה, ויש כאלה שזה מגרה אותם. אני חושבת שעשית נכון שהסברת לו. זה הכי חשוב. שידע שפורנו זה רע. וגם לחסום. אם את רוצה אני יכולה לשלוח לך קישור להרצאה שבדיוק צפיתי בה בנושא, הרצאה ממש טובה.
 

נומלה

New member
הצחקת אותי

"ושאני מבינה את הסקרנות אבל שהוא יצטרך להתאפק עוד כמה שנים טובות ולגלות את הדברים לאט לאט ובאופן טבעי ולא מסרטים ותמונות כאלו."
תגובה מהסוג שאמא שלי היתה נותנת לפני 50 שנה, וגם אז לא הקשבתי לה. את רוצה שהוא לא יחפש פורנו? ספקי את סקרנותו. תמצאי לו אתרים מתאימים, עני לו על שאלות, תני לו ספרים. הרי לא תוכלי לעשות עוצר אינטרנט לנצח, וודאי לא תוכלי לעצור אותו מלצפות בזה אצל חברים.
אנחנו מדברים על ילד. דחיית סיפוקים זה לא הצד החזק שלהם, והענין שלו כבר התעורר. אם את רוצה למתן את צריכת הפורנו, ספקי מקורות חלופיים להתענינות. ההוראה "להתאפק", שווה כקליפת השום.
 

סביון1

New member
הילד לא צפה בפורנו כדי להבין כיצד באים ילדים לעולם

הוא הגיע לזה במקרה, זה כנראה גרה אותו לכן המשיך לצפות. בגיל הזה הגרוי הזה מיותר ומזיק, לכן צריך להשקיט אותו ככל שניתן. זה לפחות מה שאני מבינה. בלי קשר לזה, אם הילד מתענין במין מצד הידע וההבנה (ולא מצד הגרוי), אז כמו בכל נושא אחר כדאי לספק את סקרנותו. רק שהקשר בין זה לבין פורנו רופף ביותר.
 

נומלה

New member
מיותר ומזיק?

ילדים מאוננים מגיל אפס בערך. זה לא "מיותר ומזיק" בגיל 9. מה שמיותר ומזיק זה שילד צריך ללכת לפורנו כדי שהוריו יבינו שצריך להתיחס לזה.
 

סביון1

New member
סליחה אבל את מערבבת פה חופשי..

את מערבבת בין גיל "אפס" לבין גיל תשע, את מערבבת בין אוננות לבין פורנו, את מערבבת בין הסברה מינית לבין פורנו.

א. יש הבדל גדול בין ילד מאונן בגיל שנה שנתיים לבין ילד בין תשע. עד גיל שנתיים בערך הילדים אכן מיניים (גם אלה שלא מאוננים, אגב), ואחר כך זה הולך ודועך (גיל החביון) עד שחוזר, באופן אחר מן הסתם, בגיל ההתבגרות. גרוי מיני כל כך בוטה כמו פורנו בגיל החביון הוא לא רק מיותר, הוא ממש מזיק. אני לא אכנס כאן עכשיו ללמה ואיך. את מוזמנת לקרוא בעצמך, יש אינסוף מאמרים ברשת. האתר שהמליצו עליו למטה (מידע אמין על מין) הוא אכן מקור מצוין לדעתי.

ב. הסברתי קודם ואומר שוב, שאין שום קשר בין פורנו, לבין התיחסות לנושא מין. זאת אומרת, שיתכן שהאמא עשתה לבן שלה הסברה מינית, הסבירה לו כיצד באים ילדים לעולם, השביעה את כל סקרנותו בנושא. אם הוא נתקל בפורנו וזה גירה אותו, הוא ימשיך לצפות כי זה מגרה אותו, וסביר להניח שיעשה קישור דל מאד, אם בכלל, בין הפורנו שהוא רואה לבין ההסברים שהסבירו לו.
 

נומלה

New member
בעיקר?

לענות על שאלות בכנות וביושר. לילדים שלי היו ספרים מגיל 3 בנושא (מותאמים לגיל כמובן). אני בטוחה שיש ספרים גם היום, אבל אני חושבת שיש גם אתרים "חינוכיים". הבעיה שלך היא שעכשיו השאלות יהיו הרבה יותר קשות, כי התחלתם מפורנו. אבל, מי שלא מתחיל עם "טיול אחר" (למשל) בגיל 3, מתחיל יותר מאוחר יותר קשה.
 

גרגרים

New member
זה לא קשור בכלל להסברים

של איך באים ילדים לעולם
זה לא מה שהוא חיפש ובטח לא מה שמצא
&nbsp
 

נומלה

New member
שלא תהיה אי הבנה

אני לא בעד לחשוף ילדים לפורנו. מצד שני דיבור משפחתי פתוח על סקס איננו מתמצה ב"איך באים ילדים לעולם", בעיקר כיוון שאצל רוב האנושות סקס איננו בענין של איך באים ילדים לעולם.
ועדיין אני בדעה נחרצת, שלהגיד לילד "תתאפק, ותגלה את זה בעתיד כשתהיה יותר (מה?)" זה קשקוש מקושקש בתור מדיניות לכל נושא. בעיקר, כי זה לא עובד.
 
מצטערת, אני לא בעד לחסום. גם לא מבינה למה לחסום.

הילד נורמלי. הוא עשה משהו שמליוני בנים נערים וגברים (וכנראה גם בנות ונערות ונשים, אבל בהיקף נמוך יותר) עושים מדי יום.

אם תחסמי - הוא קודם כל יחשוב כמו שנומלה חושבת על אמה של לפני 50 שנה, שאת מאובנת ולא מבינה. ולכן - הוא לא ישתף אותך.
שנית - הוא ימצא דרכים לראות נשים עירומות. תמיד מצאו דרכים, גם לפני היות הסמרטפון.

מה שמפחיד ברשת זה לא שהילד יראה דברים, אלא שהדברים יראו אותו. כלומר - שאנשים זרים ייצרו איתו קשר.
לכן - אני מציעה לדבר איתו. להסביר. אולי דווקא בגלל שהוא מבין כמה הוא נהנה לראות אישה עירומה, הוא יצליח להבין שיש גברים שנהנים לראות ילד עירום. ולכן הוא יבין למה צריך להיזהר
 

סביון1

New member
זה ילד בן תשע, לא מתבגר

אפילו לא התחיל את גיל ההתבגרות. ההבדל הוא גדול.
 

גרגרים

New member
מגיבה לכולן

מי שהציעה לשלוח לי קישור להרצאה- אשמח לקבל

וצר לי, לא רואה איך צפיה בפורנו יכולה להחשב כתקינה ולגיטימית בגיל 9
אם הוא היה מגיעה לעמוד עם תמונות של בחורות חשופות חזה סטייל לוחות השנה שהיו פעם במוסכים, עוד ניחה. אבל לצפות בסרטון פורנו זה כל כך לא תואם ליכולת ההבנה שלו, להתפתחות הרגשית ולבגרות המינית שאין שום סיכוי שאעלים עין.
וכן, סביר להניח שאיפשהו בהמשך הוא יחזור לחפש תכנים כאלו בדרך כזו או אחרת, ואני מתכוונת להיות עם אצבע על הדופק ולמנוע את זה ככל שניתן.
ובוודאי שזה לא קשור להסבר על איך באים ילדים לעולם, וגם על זה שמגע בין איש ואשה הוא נעים ומהנה אם היא נעשה בגיל המתאים ובהסכמה.
ומי שהמליצה לעשות חיבור לגבי ההנאה מתכנים כאלו לבין פדופילים ושאר פיתויים ברשת- בהחלט מאמצת, תודה
 

Ani15

New member
קישורים

לא יודעת לאיזה קישור כיוונת אבל מציעה לך לקרוא מאמרים בלינק הזה
https://www.giladhan.co.il/articals
יתכן שתרצי להראות לילד את הסרטון הזה
https://il.brainpop.com/category_12/subcategory_691/subjects_1610/
אפשר למצוא עוד המון חומר על סכנות ובטיחות הגלישה ברשת, ואם תשאלי את המחנכת שלו, יתכן שגם בביה"ס עושים פעילויות קשורות ויכולים להפנות אותך לחומר כזה.
בנוסף, אני מצטרפת למי שהציע לספק את הסקרנות שלו בדרכים לגיטימיות. בגילו הייתי קונה לו ספר כמו "אמא הטילה ביצה", ומציעה לקרוא אותו ביחד או לשוחח בנושא אחרי שיקרא. http://matarbooks.co.il/index.php?book=1176&nav=1
 

michal@gal

Active member
מנהל
הבעייה לא עם התמונות עצמן

אלא עם עצם הניצול של הנשים שמשתתפות בסרטונים האילו והעובדה שיחסי מין אמיתיים לא נראים ככה.
זו הזדמנות טובה לשבת ולדבר איתו על הניצול שבתעשיית הזו, ולהסביר שוב שבפועל זה אחרת.
 

סביון1

New member
אין בעיה עם התמונות עצמן?

אני לא יודעת מה קורה אצלכם. אצלנו ביסודי עושים עבודה מאד יסודית בכל הנוגע לתחילת גיל ההתבגרות. יש שיעורים לילדים והרצאות להורים, הצגות שמעלות דילמות בנושאים רלונטים ועוד. מדברים על סכנות ברשת, פורנו, אלימות ברשתות החברתיות, אלכוהול, סיגריות, סמים, וכמובן הסברה מינית. אחד הדברים שמדגישים באזננו חזור והדגש הוא, שילד שעדיין לא התחיל להתבגר, אם נחשף לפורנו זו פגיעה מינית לכל דבר. אני מצטטת כאן פסיכולוגים, זאת לא המצאה שלי! לא סתם קוראים לגיל הזה תקופת החביון. חשבתי שזה גלוי וידוע אבל מהתגובות פה אני למדה שלא. שתעשה כל אחת עם ילדיה כרצונה, אבל מומלץ לבדוק לפני שמחליטים.
 

Rossay

New member
יש אתר מאוד טוב

בנוסף למה שכתבו
תרשמי בגוגל "מידע אמין על מין", מנסה לצרף גם קובץ לילדי כיתות ד-ו
נראה לי מתאים יותר במקרה שלכם
את יכולה לפנות באתר ולבקש חומרים נוספים
 
למעלה