התייעצות ילד

Ani15

New member
להתייעץ עם נוירולוג זה רעיון טוב

אבל בכל זאת לפעמים ריטלין לא עוזר. זה נכון שבמבחן נותנים מינון לא מתאים - אבל את ההשפעה רואים בצורה די ברורה, אם היא קיימת. אצלנו גם אחרי הריטלין התוצאות לא עברו את הקו האדום - קו הנורמה - אבל השיפור היה ברור ועקבי במדדים רבים. אם במקרה של הבן של ויקה היתה ירידה בביצועים עם ריטלין, כמו שהיא סיפרה, כנראה שתרופות מסוג זה לא יעזרו כאן, גם אם זו הפרעת קשב (מסוג אחר שאני לא מכירה), עם או בלי נוירולוג. מכיוון שנוירולוג יכול רק להמליץ על טיפול תרופתי, אני לא בטוחה שיש טעם להתעקש על זה.
 
ועדיין, בדיקת המוקסו/טובה לא בהכרח מייצגת עבור כולם
ויש תרופות שאינן ממשפחת הרטאלין ועובדות בדרך אחרת.
בתור מורה להוראה מתקנת בעצמי, אני האחרונה שתגיד שטיפול תרופתי יכול להחליף הוראה מתקנת, אבל מנגד גם לא צריך למהר לפסול עזרה תרופתית מסוג אחר, במיוחד כשיש היום בסל כל כך הרבה אופציות חדשות.
 

ויקה1222

New member
תודה לשתיכן ולכולן פה

כעיקרון אני לא נגד תרופות באופן כללי ואם הייתי חושבת שריטלין יעזור, מזמן הייתי נותנת לו. (אני נותנת לו תרופות נגד טיקים לפי המלצת נוירולוג כבר כמה שנים).
מדאיגה אותי גם הנטיה שלו לראות הכל בשחור-לבן. הוא כבר בטוח שלא יוכל לעשות שום דבר. אתמול ניסיתי לדבר איתו ולהגיד שצריך לקחת את הכל צעד צעד. היום יהיה מבחן אז צריך לחשוב רק על המבחן הזה ולא לחשוב מה יקרה והאם יוכל או לא יוכל לעשות אחרי זה חמש יחידות בגרות אבל הוא כעס ואמר שאני לא עוזרת בכלל.....
 

סביון1

New member
זו עוד תופעה שרווחת אצל ילדי קש"ר - קושי בויסות רגשי

וגם טיקים - אני זוכרת את השאלה על טיקים מכל השאלונים.
&nbsp
עם כזה סטרס קשה מאד להצליח במבחן גם אם אתה יודע את החומר ומוכן לגמרי. אולי כדאי להתרכז בלהרגיע אותו בשלב זה?
 

ויקה1222

New member
זה מה שאנו מנסים

לעשות לאחרונה, להרגיע כמה שיותר. הוא באמת בלחץ נוראי, חבל לי עליו. מצד שני אני גם רוצה לעזור לו כי חויות של הצלחה יחוללו פלאים....
 

סביון1

New member
אוי. נשמע לא פשוט

אני לא יודעת איפה את גרה כך שלא יודעת אם ההמלצה שלי רלונטית. בכל מקרה רוצה לספר לך שעם הבן שלי יש בעיות די דומות - יש לו גם הפרעת קשב וגם לקויות למידה. על פני חמש שנים החלפנו שלוש פעמים מורה להוראה מתקנת, עד שהגענו לאחת שאני לפעמים קוראת לה קוסמת. ממש כך. כך שאל יאוש, מורה טוב יכול לעזור מאד. אגב, אצלנו הריטלין עוזר, אבל באופן די מוגבל, וזה ממש לא אומר שלילד אין הפרעת קשב. יש לו ועוד איך. וכמו שכתבה לך הפוך, אם עשיתם מבחן TOVA ולא מילאתם שאלונים (הורים ומורה) אז האבחון לגמרי לא שלם.

ועוד משהו - לפני שאת שולחת אותו לפסיכולוג, או במקביל, חיזרי ושנני לו כמה הוא חכם ותראי לו את התוצאות של האבחונים שאומרות שהוא כזה. ואת יכולה למצוא גם סרטונים ביוטיוב (אני קוראת ליוטיוב הגוגל של הילדים, זה מדבר אליהם הכי הרבה), של אנשים אינטליגנטים מפורסמים עם הפרעת קשב.

בהצלחה
 

נומלה

New member
מילה על מורה פרטי

אני יודעת שזה קצת לא אורתודוכסי, אבל חפשי מורה שיש לה (לו) הכשרה בחינוך מיוחד. מורים בעלי הכשרה כזאת יודעים ליצר את סביבת העבודה הנכונה שתכיל את הקשיים של הילד. ממה שכתבת לא נשמע שלילד יש בעיה של הבנה במתימטיקה, אלא שהליקוי לא מאפשר לו להתרכז.
ומילה על ריטלין: ישנם המון סוגים שצריך לעשות ניסוי וטעיה עד שמגיעים לזה שעוזר. חלק מהסוגים הם מחוץ לסל. אולי שווה להתייעץ עם נוירולוג ילדים בנושא.
 
למעלה