אז קייטנות.. הנושא כבר עלה. התחלתם להתארגן לקיץ?

אז קייטנות.. הנושא כבר עלה. התחלתם להתארגן לקיץ? חשבתם מי הולך לאן? לילדים יש בקשות מיוחדות או שהם בכלל לא רוצים קייטנות?
והאם מישהו כאן "מנצל" את פרויקט בית הספר של הקיץ?
 
אצלנו, לשמחתי הרבה, כל הנושא בכלל לא קיים
כבר בשנה שעברה שניהם היו בבית ולא הלכו לשום קייטנה. שמחה שהגעתי סוף סוף לשלב הזה שבו הבכור כבר מספיק גדול כדי להיות אחראי על הקטן, כי באמת שהבכור סבל בכל קייטנה שהיה בה אי פעם. הצעיר הלך פעם אחת ל"בית ספר של הקיץ", חזר בוכה כל יום (!), ומאז כל נושא הקייטנות ירד לחלוטין מסדר היום.
אמנם כמעט את כל הקיץ הקרוב נעביר בחו"ל (טיול בר מצווה ארוך ארוך ארוך בארה"ב
), אבל גם אם לא היינו נוסעים, לקייטנה אף אחד לא היה הולך.
 

סביון1

New member
למה הילדים סבלו בקיטנות? ממה הם סבלו?
מהחברה? משיעמום? מהחום?
 
מהחברה, השעמום וחוסר היכולת של המדריכים להשתלט
על אירועי אלימות.
הבכור היה בסוף כיתה א' בקייטנת מחשבים של המתנ"ס, והתלונן בעיקר על שעמום ועל אלימות (לרוב מילולית) של ילדים.
בסוף כיתה ג' הוא הלך עם חבר לקייטנה של הבריכה המקומית, ואמנם שם כבר לא דיווח על אלימות, אבל בעיקר על שעמום ועל האוכל.
בסוף כיתה ב' הוא סירב ללכת לקייטנה ולכן שלמתי לנערת י"ב שהגיעה אלינו ושמרה עליו כל יום במהלך חודש יולי.
הצעיר הלך בסוף כיתה א' לבי"ס של הקיץ, ואחרי שבוע הוצאתי אותו. הבלגן חגג שם בצורה בלתי נסבלת, המדריכים היו צעירים מאוד וחסרי כל ניסיון, המורה היחידה מבית הספר - שהייתה אחראית על כל הכיתות! - כמובן לא הצליחה להשתלט על הבלגן, ולצעיר זה פשוט היה יותר מדי. הוא חזר ממש בבכי כל יום, ולתחושתו כל הסאגה הזו הייתה התעללות. הוא אמנם ילד אובר-רגיש, אבל כל הרעש והמהומה, לצד העדר סדר יום והעדר דמויות סמכות כלשהן שישתלטו על הבלגן, פשוט ערערו אותו והוציאו אותו לחלוטין מאיזון. מאז כל האופציות של הקייטנות בתשלום במסגרת בית הספר פסולות אוטומטית.
הקייטנות הנוספות היחידות בעיר הן של המתנ"ס, ואת הרמה הסופר-רדודה שלהן כבר הבנתי, אז נשארנו בלי שום אפשרויות.
&nbsp
 

סביון1

New member
אצלנו בבית הספר של הקיץ היו יותר מורות ביה"ס ממדריכים צעירים
והיה מאד מסודר. הצעיר הספיק ללכת לשם פעם אחת לפני שהיה גדול מידי. לא התלהב מהקיטנה, אבל העדיף אותה על קיטנה אחרת כי רצה להיות עם חבריו לכיתה (כל הכיתה נרשמה).
&nbsp
לגבי קיטנות מתנ"ס או עיריה - לא יודעת על איזו רמה את מדברת. אני לא מצפה מקיטנה שתספק חומרים משובחים למוח או להתמקצעות במשהו. כמובן שאם זה קורה זה עוד יותר טוב, אבל בעקרון, אני מצפה מקיטנה שתהיה מסגרת בו הילדים מבלים בכיף, בחברת בני אדם ולא מסכים (אם כי נאלצתי להכנע גם לקיטנות עם מסכים פה ושם), בצורה מתורבתת יחסית (עם דגש על יחסית, כן
) וכמובן בצורה בטיחותית. קיטנות העיריה אצלנו עונות על הדרישות האלה. הילדים בוחרים נושא שמעניין אותם, בין אם בתחומי הספורט, יצירה, DND, שחמט, ועוד ועוד. יש מבחר די גדול. גם אם הם לא שואפים להישגים גדולים בקיטנה, עדיין הם נהנים מהפעילות, כי מדובר במשהו שהם רצו ובחרו, ומקיימים אותו באוירה קלילה יחסית כי בכל זאת מדובר בקיטנה ובאנו ליהנות. פעם בשבוע יוצאים לבריכה ועוד פעם בשבוע יוצאים לפעילות כיפית אחרת כמו לונה פארק וכדומה. מבחינתי זה מספיק.
 
אצלנו ההיצע של קייטנות המתנ"ס דל, ומשנה לשנה הולך ומתדלדל
עוד ועוד. לדעתי השנה יש קייטנת כדורסל, קייטנת כדורגל וזהו. פעם היה קצת יותר (רובוטיקה, אמנות, ריקוד), אבל מאז שיש את "החופש של בית הספר", רובן נסגרו.
תראי, זה לא שהיו לי ציפיות מי יודע מה. אבל הבעיה הייתה כנראה שבקייטנות "התוכן" הכול באמת היה רדוד מאוד (ומה לעשות שנפלו עלי שני ילדים מחוננים, אחד קצת פחות ואחד הרבה יותר, אבל שניהם מחוננים), ומצד שני בבית הספר הספציפי שלנו לא הצליחו להיערך נכון לקיץ, לפחות לא בשנה שבה הצעיר הלך. אני מאמינה שאם היו נערכים נכון יותר, הוא היה מצליח להנות, כי בסך הכול היו איתו כל הילדים של הכיתה, ובסוף גם ארגנו פעילויות חביבות. אבל הוא, עם המצב הרגשי המורכב שלו, לא הצליח להסתדר עם מה שהלך שם, ולא היה לי לב להמשיך לשלוח אותו כשכל יום הוא היה חוזר בבכי (בכי אמיתי, לא של הצגה).
מאוד יכול להיות שבשנה שעברה היה יותר טוב ויותר מאורגן, אבל הוא פסל את זה מראש, ולי ממש לא היה כוח לריב איתו כל בוקר שיקום וילך, בעוד אחיו הבכור נשאר לישון עד מאוחר. היה לי ברור מראש שזה מה שצפוי לי כל בוקר, והחלטתי לחסוך את זה מעצמי. מזלי שהייתה לי ברירה, אחרת אין ספק שהוא היה הולך לקייטנה כזו או אחרת.
 

סביון1

New member
אם הילד חוזר בבכי, זה לא שווה את זה
לגבי התכנים - אמנם אין לי מחוננים, אבל אני לא בטוחה שזה קשור. אולי אני טועה, אבל אתגרים של קייטנת ספורט או אמנות לא נראים לי קשורים קשר הדוק לרמת אינטליגנציה. בקשר לבתי הספר של החופש הגדול - אולי זה ענין של היערכות, ואולי זה ענין של היענות של מורות. אם המורות לא רוצות ללמד בקיטנה אף אחד לא יכול להכריח אותן, ואז נשארים עם שילוב קטלני של מדריכים צעירים ולא מנוסים, עם תכנים לא מרתקים במיוחד.
 

עדיקים

Active member
מופתעת לשמוע שבקיטנות של החופש הגדול אין מורות בית ספר
הן מתוגמלות יפה מאוד על הקיטנות האלה ולפי השיח לפחות איפה שאני גרה הן ממש רוצות להיות בקיטנות האלה ולעשות עוד כסף. במיוחד שזה רק שלושה שבועות ביולי ויש להן עוד הרבה חופש אחרי.
אפילו בפסח שצהרונית בית הספר הפעילה את הקיטנה (ככה העירייה החליטה) היו אצלנו הרבה מורות שהשתתפו בקיטנה הזו.
 
אצלנו בבית הספר של קיץ
המחנכת הייתה איתם ואפילו הסייעת לאחד הילד שהייתה במשך השנה. חלק מהפעילויות היו ממש נחמדות והבן שלי דיי נהנה, נכון שיש קייטנות יותר מוצלחות, אבל היתרון היה שהוא היה עם החברים מהכיתה.
 

עדיקים

Active member
איזה כייף לכם
טיול בר מצווה מקסים
אנחנו גם מתכננים לבת מצוה שנה הבאה לעשות נסיעה מושקעת לא יודעת אם זה יהיה ארה"ב אבל לא חופשה של 5-7 ימים זה בטוח.
 

סביון1

New member
קיטנות
שניהם ילכו למחנה רכיבה בן חמישה ימים, שזה סוג של קיטנה בעצם אבל עם לינה. בשנה שעברה הבכור היה ונהנה מאד.
חוץ מזה הצעיר ישמש עוזר מדריך בקיטנה של העיריה, שמפעיל החוג שהוא משמש בו כל השנה כעוזר מדריך. (אמנות לחימה כלשהיא).
שניהם הולכים מרצון חופשי ומצפים להנות.
אגב זה כמעט תמיד היה כך. כשהגדול הגיע לכיתה ו' הוא סירב ללכת לקיטנה כי התפדח מפני שאף ילד בכיתה שלו לא הלך. אני התעקשתי על מסגרת ובסוף הלך למשהו במחשבים. לא סבל במיוחד אבל היה חסר לו עינין. מעבר לזה, הם נהנו מכל קיטנה שנרשמו אליה במהלך השנים. אלה היו קיטנות עיריה, או קיטנת "אקשן על גלגלים".
&nbsp
 

עדיקים

Active member
אחד כן שניה לא
עד שנה שעברה שניהם היו בקיטנות עד כמעט אמצע אוגוסט.
למזלי שניהם עד שנה שעברה כמובן נהנו מאוד בקיטנות. דאגתי לגוון להם שיהיו מחזור אחד בקיטנה אחת ומחזור שני בקיטנה אחרת.
מה שיכלו לנצל מבחינת קיטנה של החופש הגדול כמובן שניצלתי. הגדולה היתה שנתיים הקטן יהיה שלוש.
שנה שעברה לצערי לגדולה היה חוסר רצון ללכת לקיטנה. הטעות שלי ששלחתי אותה לשני מחזורים באותה קיטנה יקרה מאוד ומושקעת. צוות מדהים פשוט כבר נמאס לה.היתה שם שנתיים, הדברים די חזרו על עצמם והיא השתעממה. בגלל שהיתה קטנה מידי בשביל להשאר ימים שלמים בבית וגם הקיטנה שולמה מראש ולא היתה אופציה נוספת נשארה בקיטנה עד סופה.
השנה כבר לא תהיה בקיטנות בכלל. מקוה שתצליח לשרוד את החופש.
הקטן יהיה בקיטנה של החופש הגדול שלושה שבועות ואחרי כן שבועיים בקיטנה המושקעת והיקרה שתארתי שביתי הלכה אליה. למזלי אצלנו בקיטנה של החופש הגדול מרבית הצוות שמפעיל אם לא כולו הוא צוות המורים של בית הספר והקיטנה מושקעת ומוצלחת מאוד.
באוגוסט הם יהיו לבד חלק מהזמן ואיתנו בחלק השני. עוד לא סגרנו לאן נוסעים אבל עובדים על זה. משהו בסגנון שנה שעברה של בטן גב בריכה לבקשת הילדים ולשמחתנו.
 
קייטנת תאטרון ביולי.
היא הולכת לשם כבר כמה שנים, כל שנה מקבלת תפקיד משמעותי יותר בהצגה שהם מעלים בסוף הקייטנה. בלי בריכה, בלי פעילות ספורטיבית, רק סדנאות שקשורות לתאטרון והופעה על במה.
היא לא היתה מוותרת על הקייטנה הזאת, ולכן מראש תיכננו טיול בת מצווה לאוגוסט, חודש ביפן. עדיין לא גמרנו לארגן את כל הפרטים, אבל כרטיסי הטיסה כבר הוזמנו, ובימים הקרובים הכל ייסגר.
 
איזה כיף זה שיש לילדים תחום עניין ומוצאים קייטנה שעונה עליו
אם הייתה באזורנו קייטנת איור וקומיקס, הקטן היה מתעלף.
אגב, אני גם זוממת על יפן מתישהו בשנים הקרובות. אבל נראה לי שאחרי הקיץ הקרוב, הטיול הבא לא יהיה יותר משבועיים. גם ככה הקטן בלחץ מזה שהטיול כ"כ ארוך (כמעט 7 שבועות...)
 
טיול של שבעה שבועות,
נשמע ממש חלומי. הלוואי ויכולנו לבלות שבעה שבועות ביפן.
כתושבי פריפריה אנחנו ממש מאושרים שיש בסביבה קייטנה שמתאימה לילדה. האחים הגדולים שלה הלכו לקייטנה בתל אביב, וישנו אצל סבא וסבתא. כיום ההורים שלי כבר לא מסוגלים לארח, אז זו אפשרות שכבר לא קיימת עבורנו.
 
כתושבת פריפריה, אני ממש מבינה על מה את מדברת

טיול של 7 שבועות אכן נשמע חלומי לי, לבן הזוג ולבכור. הקטן מאוד חושש, מאלף ואחת סיבות. מאמינה שיהיו הרבה רגעי משבר (לא רק לו, לכולנו. זה לא קל), אבל נצלח אותם יחד.
 

danakama10

New member
וואו!!!! טיול באמת מאוד מאוד ארוך. אתם מתכננים לנסוע באוטו/rv מחוף לחוף? והיכן אתם מתכננים לבקר?
כל הכבוד לכם, ומקווה שיעבור בהנאה ובלי קשיים רבים. זה לא פשוט להיות בדרכים כל כך הרבה זמן.
 
מכונית גדולה, ולא חוף לחוף
נוחתים בווגאס להתאוששות של 3 ימים, משם שבוע לפארקים באזור (ציון, ברייס, גרנד קניון), ואח"כ מתחילים לעלות צפונה ומערבה - יוסמיטי, סן פרנסיסקו, לאסן פארק, רדווד, ומשם צפונה לאורך חוף אורגון עד אולימפיק פארק, סיאטל, הר רייניר, סנט הלנס ומסיימים בפורטלנד. כל זה 35 יום.
משם טסים למונטריאול לכמה ימים (אחי הכועס: "אתם באזור ולא תקפצו לבקר???"
), ומשם לשבוע בניו יורק והביתה

הכול כבר מתוכנן כמובן, חוץ מהשבוע בניו יורק. התעייפתי והותשתי. כרגע יש לגבי ניו יורק רעיונות ותכנון כללי בלבד, טרם ירדתי לפרטים של מה הולך עם מה, ומה באיזה יום. אבל בגדול כבר יש כיוון. מחכה שיחזרו לי האנרגיות להמשיך לתכנן, כרגע אני בשפל.
&nbsp
אין לי ספק שיהיו רגעים קשים, זה ברור לכולנו וכבר דברנו על זה, ועוד נמשיך לדבר על זה. התקווה שלי היא שכל אחד מאיתנו יעבור את המשברים שלו כמה שיותר מהר. יש לנו יתרון ברור בכך שאנחנו כבר מנוסים בטיולים לחו"ל. אמנם ממש לא בסדר גודל הזה, אבל כבר למדנו להכיר אחד את השני, על המשברים, הקשיים, ה"חירפונים", וגם למדנו מה עוזר לכל אחד מאיתנו לצאת מזה. אז אנחנו מוכנים נפשית לרעיון שתהיה מחזוריות כזו של משברים לכל אחד מאיתנו, כי באמת ש45 יום זה לא קל, אבל אני מקווה שהחוויות וההנאות והכיף יפצו על הכול.
 

danakama10

New member
נהדר!
מסלול מקיף במיוחד שמשלב הרבה דברים מדהימים!
אגב, באורגון יש על הכביש מקליפורניה ספארי קטן חמוד וזול, ובעיני שווה לעצור שם. https://wildlifesafari.net/

אם את פתוחה לשינויים, יש לי בכל זאת מספר הצעות, וזאת בהסתמך על מה שהילדים שלי אוהבים

דבר ראשון לגבי יוסמיטי, כדאי לחצות אותו ולהגיע למונו לייק.
ביוסמיטי יש יער סקויה (הרבה פעמים קוראים לעץ הזה סיארה רדוודס...) מדהים (מריפוזה גרוב) ויש טיול מאורגן שאפשר לקחת בו. יש גם כשעה צפונית לסן פרנסיסקו את Muir Woods, יער של רדוודס אמיתיים (לדעתי אפשר לוותר אם רואים את זה של יוסמיטי)... לדעתי הצנועה, לבקר אחרי זה בצפון קליפוניה, אורגון ווושינגטון בשביל היערות, זה אולי קצת חוזר על עצמו. לא הייתי בוושינגטון, אבל במקומך הייתי בודקת בתמונות טוב טוב אם הנופים לא די מזכירים את קליפורניה. הנסיעה לשם היא סך הכל מאוד מאוד ושוב מאוד ארוכה. אם אתם בכל זאת נוסעים, שווה לבדוק על להוסיף את Butchard Gardens בויקטוריה, קנדה. כאמור, יתכן והילדים שלך שונים לחלוטין משלי, אני יודעת ששלי היו נהנים משילוב טבע יחד עם דברים אחרים.

לו אני הייתי מתכננת את המסלול, ובהנחה שהילדים שלך עוד לא היו שם, אני הייתי מבקרת במקום וושינגטון ואורגון בדרום קליפורניה ועולה למעלה עד סן פרנסיסקו. הנופים מהממים, ויש הרבה דברים מעניינים בדרך. Sea World, לגולנד (אבל הייתי מוותרת על סן דיאגו אם אתם באים מווגאס), דיסנילנד (ולא לפחד מהתורים! יש להם מערכת מעולה עכשיו להזמנת תורים למתקנים), יוניברסל, La Brea Tar Pits & Museum, לבקר ב- Hearst Castle ולראות את פילי הים שנמצאים על החוף, לטייל ב- Big Sur, באקווריום במונטריי, לעשות שם או ב- Big Sur קייקים ולראות מקרוב את חיות הים החמודות כולל אוטרים, ה- 17 מייל דרייב, לבקר אם רוצים בטיילת על הים של סנטה קרוז ולהסתובב בדאונטאון מלא ההיפיז, ואז חוצים את ההרים (אפשר לעצור ב- Castle Rock, אחלה מקום לילדים לטפס על סלעים ולהכנס למערות הקטנות, וב- Mystery Point - גימיק מטופש אך חביב, אם אתם יותר הרפתקנים אפשר לעצור כאן) ומגיעים ל- Bay Area. גם פה יש מקומות נחמדים לבקר בהם לפני שמגיעים לסן פרנסיסקו. למשל בתור גימיק - מרכז המבקרים/חנות החדש של אפל בקופרטינו, לבקר באוניברסיטת סנטפורד היפה ולחלום איך העוללים לומדים שם בעתיד (ולבדוק אם יש שם אירועים באותו יום), אפשר גם לבדוק אם יש הופעות ב- Mountain Winery בסרטוגה (הקונצרטים הם בחוץ בערב, נוף מקסים, אוירה טובה, מכל מקום את קרובה לבמה, ויש אקוסטיקה נהדרת! הופעות המוזיקה הכי טובות שהיינו בהן היו שם), אם הילדים בעניין אפשר לקחת אותם לשיעור חינם ברולר הוקי (שוכרים את הציוד תמורת 10 $), או לסקייט פארק ענק שיש בו כמה אטרקציות הגדולות בעולם (אפשר לשכור שם קסדות ואופניים/קורקינט/סקייטבורד), אפשר לתרגל לעוף באויר ב- iFly ביוניון סיטי, אפשר לעשות שיט לוויתנים מהמון מקומות, ועוד ועוד. עוד מקום מעניין שהוא קצת אחרי סן פרנסיסקו הוא Point Reyes, שם אפשר לראות מה קורה כששני לוחות טקטונים (הלוח הפסיפי והלוח של צפון אמריקה) מתנגשים זה בזה - San Andreas Fault, אם אחד מהילדים מתעניין בגיאולוגיה.

בזמן שקצת נשאר אם מוותרים על אורגון וסיאטל, אני הייתי מקדימה את הביקור לניו יורק (אגב, אפשר לשלב את מפלי הניאגרה ממונטריאול לניו יורק) ומנסה לשלב בו גם ביקור קצר לוושינגטון DC, ולמעשה בכל מקרה הייתי לוקחת יומיים מניו יורק כדי לעשות זאת. ביומיים האלו (לילה אחד) הייתי מבקרת בבית הלבן (שימי לב שמי שלא אזרח חייב לתאם ביקור עם השגרירות של המדינה שלו ב- DC), בקפיטול והאנדרטות, ואולי גם בסמיתסוניאן.

טוב, מרוב התלהבות שיניתי לך לחלוטין את הטיול

בקיצור, כך או כך, בטוחה שתהנו וזו חוויה שתיזכר אצלכם לכל החיים. טוב שאתם מודעים לקשיים שעלולים לצוץ, ולא נורא אם מתחשק לכם פה ושם סתם לרבוץ במלון ולהיות בברכה או בחדר ולראות טלויזיה. גם מנוחה זה דבר חשוב!
 
למעלה