ילדים בחטיבה שמפריעים בשיעור

ילדים בחטיבה שמפריעים בשיעור

נפגשתי היום עם המורה של בני הגדול (יום הורים) ושמעתי כמה דברים שלא מצאו חו בעיני.
ידעתי מהילד שיש ילדים שמפריעים בכיתה. אז עכשיו מסתבר, שכעונש קולקטיבי, המורים נוהגים לעשות בוחן פתע על החומר שנלמד באותו היום.
המורה אמרה שזאת השיטה לבדוק מה הצליחו ללמוד וגם ללמד אותם לקח לפעם הבאה.
התוצאה היא שילדים שלא מפריעים אבל מתקשים להתרכז בגלל הרעש, נענשים.
כשאמרתי לה שזה לא הגיוני, התשובה שלה אמרה שזה לא שני ילדים שמפריעים אלא רוב הכיתה. בעיני זה לא תירוץ.
מה דעתכן?
וסוגיה נפרדת: הפסיקו כמעט לגמרי לתת שיעורים. הילד עושה שיעורים כשיש אבל כנראה זה לא מספיק בשביל לתרגל את החומר (והוא לא מספיק בוגר ללמוד מעבר לשיעורי בית, אלא כן מתכונן קצת לפני המבחנים וזהו). ושמנו לב שהציונים ירדו. שוב, מה דעתכם? הסברתי למורה שזאת הדרך של הילד לתרגל וגם להבין אם יש נושא שהוא מתקשה ולהשלים את הפער. אמרה שהיא תדבר עם המורה.
 
את בטוחה ב-100 אחוז שבאמת אין שיעורים?

לגבי בוחן פתע על החומר של אותו יום - אם הבן שלך לא מצליח ללמוד ברעש זה דווקא טוב עבורו, כי כמו שהמורה אמרה זו דרך לבדוק אם הם למדו, ואם הוא (ואחריםמשהרעש מפריע להם) פספס דברים עדיף שהמורה תעלה על זה מייד ותלמד את זה שוב מאשר שהוא יפתח פער ואז המצב יהיה אפילו יותר גרוע. תכלס בוחן על מה שלמדו עכשיו לא אומר כלום על הילד (כלומר, גם אם קיבל אפס זה לא אומר שהוא טיפש או תלמיד לא טוב או וכו') אלא בעיקר על התנאים שהיו בכיתה.
 
בטוחה מאד

מזינים להם את הכל במשוב.
ולגבי הבחנים, הבעיה היא שזה משפיע על הציון, והילד מתבאס שזה הורס לו ממוצע.
 

עדיקים

Active member
רק לגבי שיעורי בית

אני נגד שיעורי בית ולכן לא רואה שום דבר רע בזה.
שונאת שמעמיסים על הילדים שיעורי בית.
 
בעיני זאת דרך מצויינת גם לתרגל את החומר וגם לזהות פערים

ומה זה להעמיס? ילד בכיתה ז' שחודשיים אין לו שיעורי בית במתמטיקה בעיני זה לא תקין.
לא דיברתי על 10 עמודים בכיתה א'.
 
כשיותר מ5 ילדים מפריעים, זה מאתגר

כשכל הכיתה היא רחש מהומה, קשה לצפות ממורה לשים לב האם יוסי דיבר אל דני ודני שתק, או שגם דני ענה לו.

אז הבן שלך מקשיב, הוא יצליח יותר מאלה שמפריעים.

שלא יראה בוחן פתע כעונש. זה לא על חשבון זמנו הפרטי. אם המורה תקרא לזה "עבודת כיתה שצריך להגיש" זה יותר טוב?
 
הוא נענש בכמה אופנים

1. קשה לו להתרכז והחומר גם ככה מאתגר.
2. הוא באמת לא מצליח לקלוט את הכל
3. הוא כן מקבל ציון נמוך וזה מציק לו.
 
למה בוחן פתע הפך לשיטה?

זה מה שמפריע לי.
הבן שלי אמר שהדבר הכי חמור שהמורה יכולה לעשות, זה לרשום הערה. וזהו.
הכיתה הזאת היא לא ברירת מחדל של אף אחד, כולם עברו ראיונות ומבחנים, ההורים משקיעים בילדים (כי הכי קל לשלוח לחטיבה ליד הבית). אז איך המצב הזה קורה ונותר ללא טיפול?
 
אבל זה הטיפול - ואולי זה יעבוד.

אולי גם לילדים המפריעים העניין של הבחנים מפריע כמו לבן שלך (הרי גם הם עברו ראיונות ומבחנים וכו'), ואחרי תקופה של "בחני עונש" הם יירגעו, ואז כולם ילמדו טוב יותר?
דווקא לילדים שהציונים חשובים להם (כמו שנראה שקורה בכיתה הזאת) השפעה של רמת המשמעת על הציון היא דרך מצוינת להשליט משמעת.
 
עוד לא ענית לגבי מתי היה המבחן.

יכול להיות שיש ירידה באינטנסיביות של הלימודים לקראת סוף השנה, כמו שמישהו בפורום אחר תיאר לגבי הילדים שלו. זה אומר שזה זמן טוב להשלים את מה שהוא פספס לקראת השנה הבאה.
את יודעת מה? מצלצל לי מוכר שאולי דורשים מהמורים להספיק דברים "עד פסח", אז אולי אחרי פסח זו בעיקר חזרה על מה שלמדו עד עכשיו. אצל הבת שלי אתמול במתמטיקה הם בכלל שיחקו עם איזושהי תוכנה שמציירת משולשים או משהו כזה.
 
המורה אמרה לי בפגישה שילדים מים

מתנהגים כאילו השנה נגמרה, לא מקשיבים והציונים ירדו אצל כולם.
והיא נורא הופתעה לשמוע שכבר חודשיים לא קיבלו כלום במתמטיקה, הבטיחה לדבר עם המורה.
המבחנים היו כולם בחודש האחרון, בכמה מקצועות. ובכולם הייתה נפילה.
הוא יצטרך לעבוד קשה להשלים את הכל.
 
תגידי לילד שיתרגל. בלי שייתנו שיעורי בית

את באמת רוצה שהילד שלך יהיה הילד שבגללו נותנים שיעורי בית כי אמא שלו התלוננה?
 


 
צודקת לגמרי

מזל שלא הספקתי עוד לעשות כלום.
אגב, בנתיים הילד לומד עם בעלי ולא מתלונן. אולי אפילו נהנה מתשומת הלב (מקווה שלא נכשל בכוונה).
אז טוב שכל זה קרה.
אגב, בעלי טוען שמלמדים אותם ממש גרוע, מסבירים רק את הטכניקה ולא נכנסים לעומק של כלום. נורא מוזר.
 

אשרז4

New member
גם אצל הבת שלי בכתה ז' יש קבוצת מפריעים וזה מעצבן מאוד

היא ממש כעוסה מכוון שלא קל לה בלימודים
וברגע שיש רעש היא עוד יותר מתקשה לקלוט ולהפנים
ויש מורות שעסוקות במשמעת ולא מלמדות
וגם יש עבודות ובחני פתע.
&nbsp
אני יודעת שאצלנו מנסים לטפל ואני באמת לא מבינה למה לא מחליטים שסיסטמטית כל מי שמפריע מוצא מהכיתה ועושה מבחן בחדר מורים או משהו כזה
בטוחה שכמה פעמים כאלו וישאר רק הגרעין המרכזי שמפריע, כל הנספחים יתאפסו
&nbsp
לגבי שיעורים... הבת שלי היתה "הורגת" אותי אם הייתי אומרת למורה לתת יותר שיעורים, רק אומרת.
&nbsp
 
למעלה