עם מי אתן נפגשות ביום הורים?

עם מי אתן נפגשות ביום הורים?

למעט פעם אחת שהייתה בעייה נקודתית עם מורה, תמיד אנחנו נפגשים רק עם המחנכת. במיוחד שאותנו יותר מעניינת ההשתלבות של הילד בכיתה בתחום החברתי. כי בלימודים אף פעם לא היו בעיות.
עכשיו יש יום הורים בכיתה ז וקבענו רק עם המחנכת. אני תוהה האם יש טעם לקבוע עם עוד מישהו. הציונים של הילד טובים לרוב. ראינו שיש קצת בעייה עם פיזיקה ובעלי יישב איתו מעכשיו וידאג גם להשלים חוסרים וגם לקדם. אז מה יעזור לי לקבוע עם מורה? מצד שני, אני רואה שהורים אחרים כן קובעים (וכולם בכיתה ילדים חזקים לימודית).
 

mykal

New member
לא הבנתי למה צריך

לקבוע עם מורים מקצועיים.
את "הסדר" קובעת המחנכת, מי נכנס ובאיזו שעה.
המורים המקצועיים נוכחים בביה"ס, וניתן לגשת אליהם חופשי,
אם נראה לך קושי בפיזיקה, תגשי למורה--ותגידי שהלד יקבל תגבור בבית.
שינחה אותך במה זקוק לתגבור.
אצלינו לא היה צריך להזמין פגישה.
 

michal@gal

Active member
מנהל
רק עם המחנכת

היו מקרים של קשיים שבהם אחד המורים המקצועיים ביקש שנפגש איתו. לא יזמתי פגישות כאלו ביוזמתי.
 
אצלנו, כמו שמייקל כתבה, לא חייבים לקבוע מראש

עם מורים מקצועיים (אבל נראה לי שאפשר). בזמן הפגישה המחנכת אומרת לפעמים שהמורה הזה והזה רוצה להיפגש איתנו, ואז אנחנו נפגשים איתם, ולהפך - אם יש משהו שאנחנו רוצים לשוחח על המורה איתו, אנחנו הולכים אליו בלי לקבוע מראש.
זה אומר, כמובן, שיש צורך בגמישות מבחינת פרק הזמן שאפשר להישאר בבית הספר - לנו הייתה גמישות (בעלי היה עם הילדות האחרות), ובסופו של דבר נשארנו בבית הספר כשעה וחצי (היינו צריכים לחכות עד שהמורה יתפנה, וכו'). יכול להיות שמי שאין לו גמישות כזאת באמת קובע מראש.
אצלנו נראה לי שמעודדים את ההורים להיפגש עם לפחות שני מורים מקצועיים. לא יודעת למה להיפגש עם מורה מקצועי אם אין משהו ספציפי שרוצים לשוחח עליו איתו.
 
גם אני תמיד נפגשת רק עם המחנכת. אם אין בעיה נקודתית במקצוע
מסוים או מול מורה מסוימת, אני לא רואה שום סיבה להפגש עם מורים מקצועיים, בחטיבה או ביסודי.
 

סביון1

New member
עם המחנכת אלא אם כן יש קושי עם מקצוע כלשהוא או שזימנו אותי

למורה מקצועי. אצלנו, אגב, לא קובעים מראש עם מורה מקצועי אבל לפעמים יש אליו תור באורך הגלות (במיוחד המורות לאנגלית)
 
לא התכוונתי לקבוע אלא האם צריך או לא

כי אני לא רואה סיבה, וגם שאלתי את הילד האם הוא רוצה בעזרתי להעביר מסר למורה והוא אמר שלא.
הציונים שלו בגדול טובים, ואנחנו רואים לבד איפה יש קושי.
וכמובן שאין לי עודף זמן. לכן תהיתי האם כדאי.
 

סביון1

New member
אני לא רואה סיבה ללכת סתם, אבל אם את חוששת שאת מפספסת משהו

למה שלא תשאלי את אחד ההורים שקובעים. כמובן בעדינות שלא יחשבו שאת מחטטת להם בעניינים הפרטיים של הילד. אפשרות אחרת - לשאול את המחנכת.
 
אנחנו נפגשנו מיוזמתנו רק עם מורים

שרציתי להעביר להם מסר כלשהו או לבקש מהם משהו. נניח, אם המשימות במקצוע הספציפי לא הגיעו הבייתה, על אף שהילדה כבר פנתה למורה בנושא - למצוא דרך שתגענה. או אם יש איזה קושי ביחסים בין המורה הספציפי לילדה - לשוחח (ולתת למורה מידע רלוונטי) במטרה שישתפרו. וכך הלאה. תמיד הייתה מטרה מאוד ספציפית שמחייבת את השיחה עם אותו מורה.
 

acamolit

New member
סתם תהייה

לי נראה נכון לגשת לכל המורים המקצועיים (או לרובם), מהטעם הפשוט שגם דברים טובים על הילד, רצוי שיאמרו בפניו.
כן, זה מעודד אותו וזה תמיד נחמד לשמוע דברים טובים ובמיוחד ליד ההורים.
סיבה נוספת - לעיתים יש "בעיונת" ממש קטנה, וכאשר ניגשים למורה המיקצועי, ניתן לפתור בעיה זו.
מדובר על מפגש פעמים ספורות בשנה - לא ממש מעיק.
מעבר לכך,
אם הילד מרגיש שאתם מכבדים את המורה - הוא ינהג כמוכם.
 
למורה המקצועי אין זמן להיפגש עם כל התלמידים.

כתבת שזה מפגשים ספורים בשנה ולא מעיק. אני מניחה שהתכוונת שלא מעיק עבורך.

זה פשוט בלתי ישים עבור המורה המקצועי - הוא מלמד למעלה מ200 תלמידים. הוא לא יכול באחר צהריים אחד (או שניים) שבו מתקיים יום ההורים להיפגש עם כולם.
עדיף שייפגש עם התלמידים שהמפגש הזה באמת נחוץ עבורם.

את הדברים הטובים אומרת המורה. היא מקריאה לנו את ההערות שכתבו המורים המקצועים, ככה שהילד וההורים שומעים את כל המחמאות.
 

acamolit

New member
בוודאי

שזה לא מעיק עבורי לא כמורה מקצועית ובוודאי לא כאם.
אפשר למצוא את הזמן ולגשת לשיחה קצרצרה.
האמיני לי , יעיל במיוחד לילד.
 
את מורה מקצועית? כמה כיתות/תלמידים את מלמדת?

זו לא שאלה פסיכולוגית של מה "מעיק". זו שאלה חשבונית פשוטה.
נניח יום ההורים נמשך מ4 עד 8.
זה 240 דקות.
אפילו אם תקדישי רק 5 דקות לכל ילד, בלי שום הפסקה, בלי ללכת לשירותים, לא תספיקי לראות יותר מ50 תלמידים.
ואפילו אם יום ההורים נמשך יומיים (ככה זה אצלנו), אז תצליחי לראות פחות מ100 תלמידים. זה פחות מחצי ממספר התלמידים שמורה מקצועי (לפחות אצלנו) מלמד.
 

acamolit

New member
אני מלמדת

ארבע כיתות, כ- 120 תלמידים.
לצערי, לא כולם מגיעים - הרוב כן.
מספיקים, משעה 3 ועד בערך 10.
לעיתים ישנם הורים המגיעים בשעות הבוקר במהלך השבוע שמתקיים בו יום ההורים.
הבעיה היא לא האם אני יכולה לפגוש את ההורה,
הבעיה היא האם ההורה בכלל חפץ לפגוש את המורה ולשם כך - להמתין.
 
ועדיין 120 תלמידים את לא תוכלי לפגוש באחה"צ אחד, גם אם נורא
נורא תרצי וגם הם נורא נורא ירצו. ולכן רק כשיש קושי או בעיה ספציפיים מגיעים למורים מקצועיים - כי למחנכת יש 30 או 40 תלמידים, ולמורים מקצועיים יש לפחות פי 3.
אני מבינה לחלוטין מה שאת אומרת, אבל זה לא מעשי. שלא לדבר על זה שאין צורך לחכות ליום הורים כדי לומר שבחו של תלמיד בפניו. אפשר לעשות את זה בלי שום קשר ליום הורים - בסוף שיעור, כשנתקלים בו במסדרון, במהלך שיעור וכו. אין באמת סיבה לשמור את זה ליום הורים.
 

acamolit

New member
אספר לך משהו...

בכל יום שישי, אני מתקשרת לבתי התלמידים שהיו במיטבם במהלך שבוע הלימודים כדי לשוחח עם ההורים וליידע אותם.
התלמידים (כולל חטיבה עליונה, ממש ממתינים לכך) אכן מאוד משתדלים משום ששיחת הטלפון מאוד משמעותית עבורם.
ביום ההורים ובמהלך כל יום אחר אני יותר משמחה ופנויה לשבח את התלמיד במיוחד בפני הוריו.
 

macaroni35

New member
מצטרפת...אכן את יוצאת דופן כל הכבוד וישר כוח


 
למעלה