התייעצות לגבי הבן שלי

התייעצות לגבי הבן שלי

הבן שלי בן 12 השתתף בשבוע שעבר בתחרות קבוצתית שהם עבדו על זה מאד קשה. הם הפסידו והוא חזר הביתה פשוט שבור. לא הפריע לו ההפסד אלא כל מה שהיה מסביב. לטענתו, כל ההתנהלות שם הייתה משפילה. לדוגמה, בסוף התחרות רק אמרו מי ניצח ולא התייחסו לכל השאר. והם היו כ 30 קבוצות. נתנו להם תעודה אחת לכל הקבוצה ולא טרחו אפילו למלא שם, נתנו תעודה ריקה. ועוד כמה דברים שהפריעו לו. הוא ממש בכה וניסיתי להרגיע אותו, שמה שהם כן השיגו זה מה שחשוב וכד'. באמת כל מה שסיפר לא נשמע הגיוני והתכוונתי להתקשר לאחראי על החוג לדבר. ובסוף פשוט שכחתי. לא התקשרתי אליהם ומה שיותר חשוב, לא חזרתי לבדוק מולו איך הוא מרגיש.
היום התקשרו אלי מחוג וכעסו מאד. מסתבר שהוא כתב מכתב לגוף שהיה אחראי על השיפוט ורשם את הטענות שלו. בהתחלה אמרו שהוא פנה בשם הקבוצה בלי ליידע אף אחד, אחרי זה הסתבר שהוא התייעץ עם עוד ילד מה לכתוב. אז שאלתי מה הם רוצים עכשיו? שיכתוב מכתב ויציין שפעל לבד, ולא בשם הקבוצה או חלילה, החוג? אמרו שכן. אמרתי שאין בעיה כל עוד זה המסר. כי אומנם אני מסכימה שאסור היה לפעול בשמם של אחרים, אבל אני גם שמחה שהוא לא נותן לאחרים לדרוך עליו.
אז היא סיפרה ששנה שעברה גם הייתה איזו בעייה והילדים פנו לצוות והצוות כתב מכתב. אז אמרתי שקצת מוזר בעיני שמעודדים ילדים להתשתתף במשהו שיש להם נסיון לא מוצלח. טענה שזה חד פעמי.
גם אמרתי לה שבמקום לעשות עם ילדים שיחות אחרי התחרות, נתנו להם להתמודד לבד יותר משבוע. ומסתבר שלא כולם יכלו להסתדר לבד. טוב, אחרים בטח קיבלו תמיכה מההורים.
בקיצור, אני תוהה האם הם פועלים נכון.
ועוד יותר, אני לא מבינה איך הוא לא דיבר איתי. כל כך כואב לי שהוא לא בא אלי, שאני לא דיברתי איתו למחרת. פשוט מרגישה כישלון כאמא.
 

mykal

New member
מתחילה מהסוף,

למה את מרגישה כשלון כאמא?--לא דיבר איתך? הוא סיפר לך , הוא בכה,
הוא כעס, הוא שיתף, את הסברת שהתהליך והלמידה כדאיים,
מאחר ולא פעלת--ואני לא רואה בזה כשלון,
הוא לא היחיד שנפגע, ולמה רק את היית אמורה לפעול הורים אחרים היו יכולים בדיוק כמוך לפעול.

אני גאה בבן שלך, שיצא לעצמאות והחליט לפעול וכתב מכתב,
כמה בוגר ונכון, זה שהם נבהלו--מוכיח שהוא צדק.
אל תשכנעי אותו לומר שהוא מצטער ומתנצל, הוא חתם על המכתב
ולא בשם הקבוצה--את הפחדים שלהם ואת ההתנהלות שלהם--שיתקנו
ויטפלו בעצמם--אל תתערבי,מותר לך לענות להם--הוא החליט ועשה זכותו.
אם תדרשי ממנו--תפגעי בו נוסף על הפגיעה מהם.
לא נכשלת, הוא מוצלח והכל בסדר.
 
אז לא להרשות לו לנסח מכתב חוזר?

להגיד שהם יוציאו מכתב אם זה כל כך מפריע להם?
אז איך הוא יוכל להמשיך שם?
 

mykal

New member
לדעתי,

להתעלם. לא להגיב.
אם ירצו יקראו לו. ושיגיד כן, התאמצתי באהבה, לא התיחסתם--למה?
מה בכלל כתבתי, את זה.
אני אמשיך כי אני נהנה מהתהליך, אבל אם עושים טקס, גםלי מגיע שתתיחסו.
איןלו בעיה מול המורים שמלמדים, רק ההנהלה, אז כן מישהו יקח לתשומת ליבו.
החכמה לא להבהל, ולהיות בטוח בבחירה.
לא אל תעודדי אותו לשום כיוון, שיחליט ויעשה מה שמרגיש,
אם יתלבט בטח יתיעץ איתך.
 
לא הבנת

עשו מזה סיפור מטורף. התקשרו אלי אחרי שבבוקר כינסו את כולם ועשו בירור. הבן שלי הודה מייד. ואז עוד ילד אמר שידע כי שלי התייעץ איתו. אז הוציאו את כל הקבוצה והשאירו רק אותם. הסבירו לו כמה היה לא בסדר, נוגד ערכים וכד'. ודרשו שיכתוב מכתב. רק אחרי זה התקשרו לעדכן אותי.
אמרתי להם שעם כל הכבוד הבן שלי לא התעלל באף אחד ולא הרביץ ולא הזיק בכוונה וצריך לקחת את זה בפרופרציות של ילד בן 12 נלהב ואימפולסיבי שהרגיש נפגע. אבל כן הסכמתי שיכתוב מכתב.
 

danakama10

New member
רק עכשיו אני קוראת את זה

לאחר שכתבתי את התגובה הקודמת.
אני חושבת שזו חוצפה גדולה שהם מדברים עם הילד על כמה הוא לא בסדר על כך ששלח את המכתב!
נכון שעדיף היה שיגש קודם לדבר עם המדריך שלו. נכון שהוא אולי לקח דברים בלי פרופורציות. על זה את יכולה לדבר איתו ולהדריך אותו. מהחוג הם לא צריכים לנזוף בו על כך.
אני הייתי דורשת התנצלות בפני הילד, תוך הבטחה ששיחות כאלו לא יחזרו על עצמן. ולא, הייתי מוציאה את הילד מהחוג תוך כדי פרסום שלילי. לא בטוח שיש להם שיקול דעת ראוי.
 

סביון1

New member
איזה ערכים המכתב שלו נוגד? באמת שלא הבנתי

יש לך ילד מיוחד שעוד יגיע רחוק. נפלא בעיני שילד בן 12 לוקח יוזמה וכותב מכתב על דעת עצמו. ילד שלא מקבל אי צדק ומרגיש חזק מספיק לפעול. כל הכבוד לו.
 
ועוד משהו

הוא כתב לשופטי התחרות הארצית, המורה שלו נבהל ונפגע ועירב את הנהלת המקום.
אגב, הם ענו לו מכתב ארוך שמסביר בדיוק למה לא כתבו את השם והגיבו גם לשאר הטענות. ממש מכתב ענייני.
&nbsp
 

mykal

New member
שני דברים מהותיים לדברייך,

1)הבן שלך הודה מידית, הוא כן השמיע דעתו לקבוצה--אז מה?
מותר לו אנחנו כאן במדינה דמוקרטית. ומותר להביע דיעה
ומותר להביע מחאה ועלבון. הניסוח כן בשם ולא בשם כבר לא רלונטי.
זה שהם כ"כ נבהלו רק מוכיח שהוא צדק. לא קרה כלום.
אולי עזר להתנהלות אחרת בשנים הבאות.
2)ענית להם יפה, חוץ מדבר אחד, שתגידי לו לכתוב. אם הוא מרגיש
שלא רוצה, שלא יכתוב, ואם יפנו אליך תגידי, הוא אחראי למעשיו
ותפנו אליו, הוא נעלב ואני לא אתוך בענין הזה.

אל תקחי ללב, הנושא בעוד יומים יעלם, כן מציעה לך כאמא, פעםכשיושבים
ומשוחחים, תדריכי אותו לא לקחת את התפקיד של כולם, חבל שבסוף
האש כלפיו, ולפני מעשה--להתיעץ. כי גם לכתוב אפשר כלמידה ולא כהתקפה.
זהו! מבחינתך תשכחי מהענין.
 
קראתי עכשיו את מה שכתב

שלוש שורות מהמייל של הקבוצה שמתחיל ב "אנו, חברי קבוצה .. ". ויש שם משפט מעצבן "עם כל הכבוד שאתם מקפידים על ערכים והכל, אבל לא לרשום את מספר הקבוצה, זה די מעליב".
 

danakama10

New member
את צריכה ללמד את הבן שלך פרופורציות

ואולי גם את עצמך...
וזה בלי קשר שגם מהחוג הם הגזימו שהם רוצים מכתב מהילד. שזה יהיה לך שיעור להבא לא להעלות רעיונות הזויים... ברור שהילד לא צריך לכתוב מכתב כזה. אם ידברו איתו על זה בעל פה, שיגיד שהוא היה צריך לכתוב שזה בשמו ובשם הילד והוא לא חשב על זה, וזהו. מותר לו להתבטא ואם משהו מפריע לו זכותו להתלונן, וזו חוצפה גדולה מצידם שהטיפול שלהם כולל שיחה כעוסה אלייך וציפיה למכתב ממנו. בפעם הבאה אם יש לך סיטואציה שבא מישהו כועס על הילד, אני מציעה לך לא לקחת מיד את הצד שלהם, אלא להגיד שתבררי עם הילד מה הסיפור. זה שמישהו מתלונן על הילד לא אומר שהילד לא בסדר או שעשה משהו בזדון.

הבן שלך מתעסק בטפל. הוא חווה עלבון והשפלה כשלא היו כאלו. ברור שמתייחסים רק למנצחים (נהוג להגיד תודה לכל הקבוצות, אבל זה לא אסון אם שוכחים...). חילקו תעודה ריקה אחת לכל הקבוצה? למי איכפת? הרי בכל מקרה התעודה לא מגיעה הביתה, וגם אם כן... למי איכפת? מקסימום, אם היה מפריע לו, היה ממלא בעצמו את השם שלו/מספר הקבוצה.

מצד אחד יפה שהוא לקח יוזמה, התייעץ עם עוד ילד, ושלח את המכתב. מצד שני, אני חושבת שאין לו פרופורציות בכלל. אם זה משהו חד פעמי, הייתי מדברת איתו על הציפיות שהיו לו, ועל פרופורציות, ואז הייתי עוזבת את זה תוך כשאני פוקחת עין לשים לב לתגובות שלו בעתיד. אם זה משהו שחוזר על עצמו בדברים אחרים, בכנות, לדעתי צריך לטפל בזה. אין לי מושג איך, אבל אולי התייעצות עם פסיכולוג ילדים? זו נראית לי בעיה כלשהי בפירוש המציאות, או אולי ילדותיות יתרה, או אולי משהו אחר. אבל התגובה לא מתאימה לסיטואציה, במיוחד בהתחשב שהוא בן 12.

קחי את הדברים שלי בערבון מוגבל מאוד. יכול להיות שההתנהגות שם באמת היתה משפילה. אבל בשביל זה צריך לדעת את התמונה המלאה, כי מהפרטים שנתת נשמע שלא היה שום דבר משפיל.
 
קודם כל את ממש לא כישלון של אמא..אבל מההודעות שלך, אני כן

חושבת שאת מייחסת הרבה פעמים יותר מידי חשיבות לדברים שהם שוליים או פשוט לא עד כדי כך חשובים.
כנל הבן שלך...אז הקבוצה שלו לא ניצחה...מבאס נכון...אבל מפה ועד בכי ולחזור שבור הביתה ולטעון להתנהלות משפילה (לא הייתה שם, כותבת רק בהתאם למה שכתבת)..
גם בחיים לא תמיד מנצחים, אין מה לעשות. לא נראה לי הגיוני שיקריאו את שמות כל המשתתפים, במיוחד כשיש 30 קבוצות!
&nbsp
אני כן חושבת שכל הכבוד לבן שלך שהחליט לכתוב מכתב ושלח אותו לאחראי..זה לא משהו שאני הייתי חושבת לעשות בגיל 12. הבעיה היא באמתשהוא הציג את המכתב כאילו הוא נכתב בשם הקבוצה כולה וזה לא בסדר והוא היה צריך ליידע אותם.
&nbsp
גם התגובה שלהם הזויה...יכלו להעי לו על זה ולהתייחס לטענותיו ולא להכריך אותו לרשום מכתבים ושטויות כאלה...
 
כמה הערות

1. הוא לא נפגע שהפסיד. אלא מההתנהלות שלהם. ובעיני זה לא לעניין לא לטרוח לרשום את השם של הקבוצה. כן הסכמתי איתו.
ולפני שנה הוא הפסיד בתחרות אחרת, בתחום אחר. התבאס וזהו. בין היתר, כי המורה דיברה איתם. ולא התעלמה מהם שבוע.
2. מסתבר שהוא דיבר על זה עם הילדים אחרי התחרות. ראיתי ניסוח של המכתב בווטסאפ של הקבוצה. אולי לא חשבו שהוא רציני, אבל לא הופתעו בשום צורה. גם המורה רשם היום ששמע את הבן שלי.
 
אמממ.

1. את צודק. בהחלט יכלו לרשום את השם. עדדין מדובר בילדים וזה כן מגיע להם. מלבד זה, בתחרויות בדרך אומרים מי זכה ולא ממש מתייחסים לאחרים, מלבד אולי "תודה לשאר המשתתפים.." וכדומה..
&nbsp
2. בהתחלה כתבת שהתייעץ עם ילד חד...אם כתב על זה בוואטאפ הכיתתיוהם הסכימו איתו, אני לא מבינה מה הבעיה...החוג קשור לבית הספר?
בכל מקרה, אני חושבת שהבן שלך מאוד מרשים ואינטילגנטי..אני הייתי גאה בו.
&nbsp
מצטרפת להמלצתה של מיקל להגידלהם שידברו איתו אבל אני לא חושבת שהוא צריך לכתובלהםמכתבאם הוא לא רוצה ולא הייתי מכריחה אותו.
 
לא נראה לי שכולם ידעו שהוא הולך לכתוב

כנראה לא הבינו שהולך לשלוח מכתב, כי אומנם הוא רשם את המשפט העיקרי אבל לא ישר מבינים שזה חלק מהמייל. אולי הבינו ולא היה איכפת. אין לי מושג.
זה לא במסגרת בית ספרית אלא העשרה שהוא ירצה להמשיך בשנים הבאות לכן צריך קצת להיזהר.
הסתכלתי בהודעות שלו וראיתי התכתבות שלו עם המדריך. הבן שלי כותב הסבר ארוך והמדריך מגיב : נדבר בשישי. היו 3 הודעות ארוכות של הבן וההוא הגיב במילה. והיום הוא כן השאיר לו הודעה: אני מבין שאתה צריך להכין טיוטה, אז תראה לי אחרי זה ונעביר לקבוצה ונעביר להנהלה. האמת, התחלתי להתעצבן. ושוב, בעיה כי הוא ירצה להמשיך ואין מקום אחר או מדריך אחר.
&nbsp
 
מצב לא קל...לפעמים עדיף לניות חכם ולא צודק...

אם הוא רוצה להשיך ואין אפשרות אחרת, שיכתוב את המכתב..
ממליצה לך לשבת יחד איתו, להציג את האפשרויות ולתת לו לבחור.
&nbsp
 
את והבן צריכים ללמוד לתקשר

כשמישהו עונה לך "נדבר ביום שישי", אז תענה לו "קבענו", ואל תשלח לו עוד שתי הודעות ארוכות.

ולא הבנתי על מה התחלת להתעצבן.
הוא מבקש מהילד לחלוק עם הקבוצה את הטיוטה, נשמע הגיוני.
הילד כנראה לא חזק במיוחד בלתקשר לאחרים, אז כדאי לוודא שהוא מה שהוא שולח יהיה יותר מוצלח מהפעם הקודמת.
 

danakama10

New member
אני לא מבינה מה הציפיות שלך

אם קבוצה מפסידה מיד צריך לארגן להם פגישה כדי לדבר על ההפסד אחרת הילדים לוקחים את זה קשה?מה זה "להתעלם שבוע"? כנראה הם נפגשים רק פעם בשבוע, לא? למה בכלל צריך לעשות להם שיחות אם הם הפסידו?
ואולי זה לא לעניין לא לטרוח לכתוב את שם הקבוצה, אבל... פרופורציות. ואם כל כך הפריע לו, הוא יכול היה לבקש רשות לכתוב בעצמו את שם הקבוצה על התעודה, ונגמר העניין.
 
מחלקת הדרמה שלכם עובדת שעות נוספות...

אם הילד מתחרה, הוא כבר צריך לדעת שבדרך כלל מזכירים רק את שמות המנצחים.

הילד שלך הוא היחיד שכתב מכתב לא כי את האמא היחידה שלא נתנה לו תמיכה בבית, אלא כי כנראה מבין 27 הקבוצות שלא ניצחו, הוא מהבית היחיד שרגילים לעשות פילים מזבובים ולשלוח נזיפות בכל פעם שמי מהילדים נפגע ממשהו.

וגם ה"נזיפה" שנתנו לו. את תארת את זה כאילו כמעט הוצאה להורג "הוציאו את שאר הילדים מהחדר, השאירו רק אותו והחבר שלו...". מה רצית? שכולם יישארו בחדר לשמוע את המורה נוזף בילד?
הוא שגה.
כי חלק מהערכים של תחרות ספורטיבית זה להפסיד בכבוד. ולשלוח מכתב למארגנים על זה שהם העליבו אותו ולהטיף להם מוסר על רמתם הערכית - זה לא הפסד בכבוד. וזה מה שהמורה שלו אמר לו.

תעצרו את כדור הדרמה המתגלגל הזה. שהילד יגיע למורה "הייתי נסער, מצטער". וזהו.
 

TatyBar

New member
כל הכבוד

האם אני היחידה שחושבת שזה ראוי לשבח שהוא כתב מכתב? אולי לא שאל את כל חברי הקבוצה על המכתב אבל אני מניחה שהם דיברו על התחושות והתחושות והאכזבה כן היו משותפות לחברי הקבוצה. אז אולי המכתב לא "בשם" הקבוצה אבל הרעיון בתוכו כן.
לעשות כזה בלאגן לילד שרוצה לבטא את עצמו זה מסר שגוי.
כי מה מצפים בעתיד, שאם משהו לא מוצא חן בעיניו - שלא יעיז לדבר?
מה שהוא עשה ראוי לשבח, לא לגנאי.
מה שעשו לו - שהוכיחו אותו וביקשו ממנו לחזור בו וכו - זו פחדנות של גוף שלא רוצה להתמודד עם טיעונים ענייניים של מי ששם לב לטעויות או עלבונות או זלזול (תעודה בלי שם??) ומצפה שיתייחסו אליו בכבוד מינימלי גם אם הוא לא זוכה במקום הראשון.
כנראה שלא מעניין אותם לשבח על מאמץ. כנראה שהאחרים לא מעניינים אותם. אלא רק הזוכים. זה מגעיל בעיני. והבן שלך - שלא התלונן על שלא זכה - אלא על יחס לא מכבד ואכזבה מזה - צודק לגמרי וכל הכבוד שעמד מולם וצעק שהמלך הוא עירום.
תחזקי אותו.
ובפעם הבאה שלא יכתוב בשם הקבוצה - אלא רק שהוא מניח שהוא משקף את הרגשות של חברי הקבוצה האחרים גם. זה הכל. אבל בגלל דבר כזה לעשות כזו דרמה? שגוי ולא ראוי.
 
למעלה