יציאה לטיול שנתי

ליאת של עדי

New member
מנהל
סתם חושבת...

שעדיף הצקה (בגדר הצקה ילדותית) ולא התעלמות...
אולי הם מחפשים יחס ממנה? זה ידוע שהרבה פעמים שהבנים בגיל הזה עושים שטויות כדי למשוך תשומת לב.
 
אז שהורים של בנים ילמדו אותם איך להשיג תשומת לב

בלי לפגוע בבנות.

אני לא מוכנה לקבל את התירוץ הזה של "הוא משך לה בצמה כי הוא אוהב אותה".

שיורידו לו סטירה (כי אוהבים אותו, ברור) והוא יבין שהוא צריך למצוא דרכים חדשות להביע אהבה.

הבעיה היא, מעבר לכך ששום ילדה בת 7 לא צריכה לספוג הצקות ולא משנה למה, שהתפיסה של "אז מה אם לא נעים לך, זה הכל כי הוא אוהב אותך" זה חינוך שמתחיל בגיל 4, ולפעמים נשאר לכל החיים.
 
כבר סיפרתי פה, נדמה לי,

שהמורה של הבת שלי חושבת שהיא צריכה טיפול ומשהו לא בסדר איתה כי היא נפגעת מזה שהבנים מציקים לה (מרביצים, מקללים, אומרים שלא תשב לידם, וכו'), ולא עוזר לה לדעת שהם מציקים לכולן. מאוד הגיוני שהבעייה היא בילדה, נכון?
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
עבור חשיבה חיובית, תעזור לה להתמודד יותר טוב

ופחות להיעלב.
אני לא מצדיקה הצקות בשום מצב. לדעתי, חלק מהכלים לתת לילד להתמודד בסיטואציות חברתיות זה ללמד אותו לא להיעלב ולדעת להגיב. גם בתור אמא את יכולה לא להיעלב במידה ואת מבינה שזה לא כי לא סובלים את הבת/בן שלי.
בכל אופן, אני הייתי מעבירה לבת שלך את ההבנה שאולי כן רוצים לשחק איתה ולילדים הנל אין את הקישורים החברתיים לגשת אליה וכדומה.. לדעת להגיב ממקום של כוח ולא פגיעות (להתלונן אצל המורה, לענות להם להגדיר מרחב אישי וכו ולא לבכות או להיעלב)
ואחרי שליוויתי את הכיתה של הבן שלי ביום ראשון, עברה לי המחשבה שילדים שמתעלמים מהם הם הרבה יותר מסכנים, אין להם אפילו את האופציה להגיב על משהו או להתלונן.
 
אני מבינה את הכיוון. העניין שזה אפילו לא תמיד נכון

לא בטוחה מי המציא את האגדה שמושכים בשיער לילדה שאוהבים.

במקרים שאני הייתי עדה - גם כילדה וגם כבוגרת - הציקו למישהו נלעג, חריג.
לא ראיתי שמציקים למקובלים,לא התרשמתי שההצקות הן דרך למשוך תשומת לב של ילד אהוד.

ככה שלהגיד לילדה "מציקים לך כי מחבבים אותך" יכול אפילו לגרום לה סבל. כי במקום לעצור את ההצקות בזמן, היא תספר לעצמה כאילו ההצקות הן סימן חיובי למשהו, וזה רק יגביר את התופעה.
כי הילדים יבינו שהם מצאו קורבן נוח, שלא מתנגד ולא מלשין.


יש מקרים שבהם ילדים שהם חברים מציקים זה לזה. אבל אז זה ברור שזה מגיע כמשחק, והם לא יגיעו הביתה מצוברחים ויספרו שהציקו להם. כשיש אחד שמציק ואחד שסובל - זו הצקה, ולא חיזור.
 
לא, לא, זו בהחלט לא אגדה.

בהחלט יש בנים שמציקים לבנות ספציפיות שהם אוהבים. בדרך כלל קל לראות את זה כי זה בן ספציפי שמציק לבת ספציפית, ולא שכולם מציקים לה, ולא שהוא מציק לכולן. לפעמים הזוגות האלה אפילו הופכים בהמשך להיות חברים.

אבל זה לא קשור לשאלה אם היא צריכה לפנות למורה או לא, ולהתנגד או לא. זה שזה משהו שקיים לא אומר שזה משהו חיובי שצריך לעודד אותו או לשמר אותו או לקבל אותו.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
תיראי

אני לא חד משמעית אומרת שילד מציק בהכרח ילד מאוהב אבל זאת לא אגדה.
אני בכלל לא אומרת ש"הוא מחבב אותך לכן מציק לך" אומר שהיא לא מגיבה להצקה.
הכל בגדר אפשרי סה"כ, במדעי האנושות. אבל בין השורות, אצל הילדים שלי בכל אופן, זה סוג של נחמה במצבים שכאלה שנתקלנו בהם. זה מרים, ומחזק ומעודד. (ואצל הילדים שלי זה באמת היה רצון של הצד השני לשחק איתם)
&nbsp
מכאן, ללמד את הילד לדעת לענות ובמקביל לפנות למבוגר אחראי שיטפל בבעיה.
רחמים עצמיים, מסכנות אני לא מעודדת (וכשאנחנו מרחמות ועם דמעות בעיניים אנחנו שם). וכן להתערב בתור הורה אבל לא לשכוח ללמד את הילדים שלנו להתמודד גם בעצמם, הכל תוך כדי שילוב חוכמה והפעלת שיקול דעת נכון.
 

סביון1

New member
אגב, אצלנו היה מקרה הפוך ביסודי

הבנות היו מציקות לבן שלי. הוא לא היה ילד מסכן בכלל משום בחינה, ולי היה ברור שהן מציקות לו מתוך רצון ליצור אצלו עניין בהן. אז הסברתי לו, וזה עזר לו להרגיש טיפ טיפה (אבל רק טיפה) פחות רע.
 
למעלה