אמא חם לי / אוטונומיה אישית

אמא חם לי / אוטונומיה אישית

לבכורתי היקרה חם. תמיד. היא ילדה שחם לה. בהתאם היא מסתובבת יחפה בכל הזדמנות. הולכת לבית הספר לבושה בחולצת טריקו שרוול ארוך. לא מוכנה ללבוש את הסווטשרטים עם סמל בית הספר. לא הולכת עם ז'קט (ואם כן מורידה מיד כשנכנסת לכתה). בקושי מסכימה ללבוש מעיל.

באינסטינקט אני יודעת שאני צריכה להניח לה. אם נעים לה ללכת יחפה בחורף - מה זה ענייני. אבל בתור אדם שתמיד קר לו, אני נחרדת למראה כפות הרגלים היחפות שלה ומשדלת אותה לגרוב גרבים. אני כמובן לא יכולה להכריח, אבל אני הופכת להיות האמא הנודניקית הזאת שאמרתי שלא אהיה, ומזכירה לה 19 פעמים ב-7 דקות שהיא עדיין יחפה ומה לגבי גרביים....

וגרוע מזה - אני ממש זוכרת את עצמי עומדת בקוצר רוח בכניסה לבית, כשאמא שלי מלבישה לי גם צעיף וגם מעיל וגם כפפות וגם כובע ועוד רוכסת הכל היטב (היטב) עד שבקושי אפשר ללכת - ואז פותחת את הדלת - ואני הייתי רצה באושר אל תוך השלוליות.

בקיצור, איך לשחרר ולהניח לה להסתובב איך שבא לה בלי להגיד כלום.
 
בתוך הבית הכוונה?

לא היה עולה בדעתי להעיר לילדות על איך הן מסתובבות בתוך הבית. להפך, ההערה היחידה לגבי גרביים שהן מקבלות ממני בתוך הבית היא אם הן עם גרביים, לא לישון עם הגרביים כדי שכפות הרגליים תתאווררנה. על העדר גרביים אף פעם לא חשבתי להתלונן - וגם אני מסתובבת בלי גרביים רוב הזמן. לקטנה קניתי נעלי בית אבל אני ממש לא דורשת ממנה לנעול אותן, והיום, כמו פעמים רבות בעבר, היא הלכה לחבר השכן בדירה הסמוכה בלי גרביים - כשאמא שלו גרבה שני זוגות גרביים זה על זה.
 
אני למדתי (בקושי רב מאוד) לשחרר

גם הגדול שלי כזה - הוא יוצא מהבית בטישירט קצרה בלי עליונית או מעיל. החולצות הארוכות שקניתי לו (חולצות בית ספר טריקו דקות ופשוטות , רק עם שרוול ארוך) זנוחות בארון.
אם לא היו שלוליות הוא היה ממשיך לנעול סנדלים. מזל שהוא לא אוהב שהרגליים נרטבות לו, ולכן הוא נועל נעלים סגורות (מה שלא מפריע לו ללכת יחף בבית).

אחרי הרבה שנים של מלחמות בנושא, כולל "ביקורת" ביציאה מהבית שהוא לובש עליונית או מעיל (שהוא מיד עם היציאה מהבית היה מוריד ודולף לתיק או מאבד בדרך), ומליוני הערות בבית שינעל משהו - שיחררתי.
הוא מספיק גדול (בן 14) להבין אם קר לו או לא. הוא מספיק גדול לדחוף עליונית לתיק, כדי להוציא אם ממש קר (ובאמת בשבוע האחרון זה מה שהוא עשה), ומספיק נבון לא לקרב אלי את הרגליים הקפואות שלו.

לי זכור במיוחד המשפט של אמא שלי (שגם אני אומרת לפעמים לילדים): "לי קר - אז את תגרבי גרביים!".
 
הגדולה שלי עדיין הולכת עם סנדלים.

השנייה שונאת סנדלים ונועלת נעלי התעמלות גם בקיץ.
 
איך לשחרר? להתאמן עד שתתרגלי...

אצלנו זה כבר מסורת שאני אומרת "תלבשו סוודר / תגרבו גרביים, קר לי לראות אתכם".
משפט שאמרו לי כשהייתי קטנה, משפט שאני אומרת עכשו.

אני אומרת, צוחקים, וממשיכים הלאה.

כמובן שלא מתלבשים חם. אבל אני את שלי אמרתי...
 
מתאמנת בשחרור בעזרתכן

אני ממש משתדלת, זוכרת כמה שנאתי שהיו מציקים לי (אמא), יודעת שזה שלי קר לא אומר כלום לגביה, ובטוחה שהיא גדולה מספיק לדעת. הבטחתי לעצמי לא להגיד כלום יומיים. רק לבית הספר אני לא מרשה ללכת בלי מעיל.
 

mykal

New member
רק לבי"ס את לא מרשה

ללכת בלי מעיל? למה?
כי אז הוא יאבד? יתלכלך?
הרי היא לא תלבש אותו בכיתה, בהפסקה משחקים וקופצים,
לא צריך אותו.
אהה אולי ה"פולניות" שמא יגידו שאין לה???
באמת שחררי--אין צורך.
אישית אני שונאת לבושי "בצל" מיליון שכבות, בחורף הקרכאן בארץ לא כ"כ קר.
והרבה מאביזרי החורף ישנם אצלי ולא בשימוש.
 

michal@gal

Active member
מנהל
אין ברירה, לומדים לשחרר

הילד מסרב ללבוש מעיל לבית הספר גם בימים הקרים ביותר.
השתמש במעיל (החדש, שקנינו לו לפי בקשתו בחורף הקודם) פעמים ספורות.
&nbsp
אחיו הגדול תומך בו ומזכיר לי שגם הוא הלך לבית הספר בחורף ללא מעיל.
יש לו גם הסבר - בבית הספר אין להם מה לעשות עם המעיל. אין איפה לתלות אותו. הם מעדיפים לעבור 5-10 דקות של קור בדרך ל/מ בית הספר מאשר להסחב עם מעיל מיותר לאורך כל היום.
 

danakama10

New member
מה זה אין מה לעשות עם המעילים?

נכון, אצלנו באמת יש מתלים למעילים, אבל כשאני הייתי ילדה פשוט שמנו את המעיל על הכסא. למדי אותם איך לשים מעיל/ז'קט על משענת הכסא, כמו בתמונה.

 

michal@gal

Active member
מנהל
ניסיתי - לא עובד

הוא לא רוצה לשים על הכסא. מפריע לו לשבת.
חוץ מזה שהוא טוען שבדרך כלל בצהריים המעיל כבר מיותר.
&nbsp
שחררתי. לא רוצה מעיל, לא חייב לקחת.
 

סביון1

New member
אני מבקשת מהם לצאת למרפסת לפני שהם מחליטים אם לקחת מעיל

או סווטשירט. לפעמים זה גורם להם לקחת עוד שכבה ולפעמים לא.
 

Ani15

New member
הורות היא שיעור בחוסר שליטה

משננים ומפנימים, עם הזמן. עם האחים הקטנים שלה יהיה לך קל יותר.
 

אשרז4

New member
שימי לך תזכורת בניד "שחררי"

תכתבי לך פתק על המראה/ מעל הכיור במטבח/על דלת הבית/ על לוח השעונים ברכב "שחררי"
אמצי לך מנטרה- אם לילדה יהיה קר היא תגיד
קחי אותה לשיחה תסבירי לה שלך קר ושאת רואה אותה ככה קשה לך להבין איך לא קר לה אבל, את מבינה שאתן שני אנשים שונים ולכן את משחררת. שימי באוטו סווצר וגרבים למקרה חרום
שימי לה בתיק/ילקוט סווצר וגרבים למקרה שיהיה לה קר
ופשוט שניה לפני שאת אומרת- תתפסי עצמך ותחזרי על המנטרה
&nbsp
בהצלחה
&nbsp
 

danakama10

New member
אני מחייבת אותם להיות עם גרביים בבית בחורף

מחקרים הוכיחו שלמרות שצינון מגיע מוירוסים, כשכפות הרגליים קרות קל יותר לחטוף אותם, ואני מכירה את זה מנסיון אישי. כפות רגליים קצת צוננות, זה בסדר. קרות? לא טוב.
לא שאני צריכה לריב איתם על זה, הם מיוזמתם לובשים גרביים בחורף ואם יוצא ששוכחים אני מזכירה והם מיד שמים. אבל אם לא היו מסכימים, הייתי מכריחה. בגיל 7 את לא יכולה להכריח את הילדה לעשות דברים? קודם תסבירי לה מדוע את מתעקשת, תגעי בכפות הרגליים לוודא שהן קרות, ואם היא לא מסכימה את אומרת קודם גרביים ורק אז X (מסכים, משחקים וכו').

לגבי סווטשרטים, בישראל משום מה נהוג להתלבש כאילו זה סיביר. לא פלא שהילדה מתמרדת. בדקתי עכשיו מה הטמפרטורות בתל אביב - 8 עד 17, די קרוב למה שקורה אצלנו (קליפורניה). אז כן, בבוקר קצת קר. אבל להיות עם סווטשירט בכזה מזג אויר כל היום? מוגזם לחלוטין.וזה עוד בלי לקחת בחשבון שאולי מחממים בכיתות. שלחי אותה עם חולצה ארוכה ואפשר גם עם חולצה קצרה (ואולי גופיה קלילה מתחת), בבוקר כשהיא יוצאת מהבית שתהיה עם ז'קט חם (ברור שאחר כך היא תוריד אותו) והיא מסודרת.
 

danakama10

New member
בצירוף מקרים קוסמי

הילדים קראו לי עכשיו לראות את הקריקטורה הזו מספר ה- MAD החדש שקיבלו.


 
למעלה