התלבטות לגבי עליה לכיתה א

כאמור, אין מה להשליך

מהשיטה הזאת בגן, שחריגה יחסית, למה שיקרה בבית הספר. זאת שיטה תמוהה בעיניי בכל מקרה, ולא ברור מה רע בכך שכולם יאכלו יחד בזמן קבוע - יש בזה משהו נחמד וחברתי, ואין סיבה "לעודד עצמאות" דווקא בזמן הארוחות - כשבגדול ממילא בגן יש יותר "עצמאות" מאשר בבית הספר, והילדים בוחרים בעצמם מה לעשות חלק גדול יותר מהיום.
 

yaelal1

New member
כל מה שציינת הם סיבות טובות להשאיר אותה שנה בגן

תזכרי שגם מעבר גן הוא שינוי כך שכאן את נכנסת לשנה של שינוי שתהיה מלווה בשנה נוספת של שינוי אפילו גדול יותר. בנוסף, אף אחד לא מבטיח לך שביתך תשאר עם רוב ילדי הגן באותה הכיתה בבית הספר. מובטח שהיא תהיה עם ילדה אחת לפחות שאת מציינת בדף אבל אצלנו - בכיתה א יש לה רק עוד שלוש בנות (ואף בן) מאותו הגן. רוב הילדים מגן אחר. כפי שאמרתי - זה לא נורא כי היא מאוד התחברה לילדים שלא היו איתה בגן, אבל אם זה השיקול המרכזי שלך אז רק שתקחי בחשבון שזה לא תמיד עובד על פי החישובים שלך.
חוסר ביטחון, חוסר עמצאות, ביישנות, חוסר יכולת לבטא כראוי את הרגשות (אם בשל קושי שפתי ואם בגלל משהו אחר) הם בעיני סיבות מצויינות להשאיר עוד שנה בגן אם הגן טוב!
 

yaelal1

New member
בקיצור - נראה לי שלהשאיר שנה בגן יכול להיות דבר טוב עבורה.

 

bimba41

New member
זה מאוד משתנה אצלה... למשל גננת טוענת שבגן היא מאוד דעתנית

ומאוד בטוחה בעצמה ...אבל בכל סביבה חדשה , היא כאילו מאבדת את הבטחון הזה חלקית. למשל היא בחוג הכנה לכיתה א , והמורה אומרת שגם אם היא יודעת תשובה , היא תגיד אותה למורה ולא לכל הפורום הילדים...
חוץ מזה קשה לדמיין איך היא תשב 1.5 שעות ברצף בשיעור ( היא די קפיצית ).
מצד שני , היא ילדה מאוד נבונה , חכמה וסקרנית .
בקיצור אני ממש לא יודעת מה להחליט כדי שיהיה לה הכי טוב....
 
בבית הספר מאד ברור מתי צריך לאכול

יש הפסקת אוכל, והמורה אומרת לכולם להוציא את האוכל מהתיק ולאכול.

ככה שדווקא בתחום הזה - אין חשש.
 

סביון1

New member
לי נראה הכי נכון שתרשמי אותה לגן חדש קרוב למקום מגורייך החדש

שתשאר שם שנה נוספת, תתחיל בנחת היכרות עם סביבה חדשה וילדים חדשים, ובשנה הבאה תעלה לכיתה אלף, בתקוה שעד אז תרכוש חברים שגם יעלו יחד איתה.
&nbsp
לגבי הגיל - אני לא ממש מתמצאת, אבל יודעת שבכיתה של הבן שלי היו ילידי ספטמבר שנשארו שנה ואפילו שניים ילידי אוגוסט.
 

bimba41

New member
זה גם מה שמרגיש לי ...אבל כמובן הרצון של כל הורה

הוא לקדם את הילד ... ולקחת אחורה... ולכן אני כל כך לא בטוחה האם זה נכון ...
זה מה שהגיון שלי אומר ..אבל כמובן שיש מצב שאני טועה והילדה מפתיעה את כולנו ותקלט בלי שום בעיה גם בבית הספר....
 
את בטוחה שזה בכלל אפשרי מבחינתכם לרשום את הילדה לבי"ס
בעיר הקודמת? בד"כ מאפשרים לילדים להרשם לבתי ספר לפי כתובת מגורים, ולא לפי איפה שההורים בוחרים.. אם אתם משנים כתובת מגורים, אני לא רואה איך בדיוק מאפשרים לילדה להמשיך ללמוד בבית ספר שלא קשור בכלל לכתובת המגורים שלכם.
&nbsp
 
נשמע לי שאולי את זהירה מדי

כתבת שהכניסה שלה לגן היתה חלקה, בזכות החברות.

נשמע שאת מפחיתה ביכולת של בתך להתמודד עם מעברים ושינויים.
כאילו את לא מאמינה ביכולת שלה, ואת חושבת שרק בזכות שתי החברות היא הצליחה.

ילדה שמתקשה במעברים - גם נוכחות של שתי חברות לא תעשה את המעבר לחלק. יש ילדים עוברים לגן עם עוד חמישה ואף עשרה מהגן הקודם - והמעבר מלווה בבכי שנמשך שבועות...

בעקרון, לא נורא להשאיר עוד שנה בגן. יכול להיות כיף.

אבל לא מתוך מחשבה כאילו היא תלויה בשתי החברות ובלעדיהן היא לא תסתדר.
 

bimba41

New member
תודה...בהחלט יכול להיות שהכל זה רק מתוך הרצון שלי לגונן עליה

אבל אני חושבת שלדאגות שלי יש בסיס ..גם מעבר לבית הספר מגן + מקום חדש ללא חברים , זה יכול להיות שינוי מאוד מאוד לא פשוט.
בלי שום קשר לפעמים אני חושבת שלהעניק עוד שנת ילדות בגן , זה יכול להיות כיף...
 
זה תלוי למי. לילדים שמתאימים לכיתה א', שנה נוספת בגן יכולה
להיות תסכול אמיתי. אין כאן אמת שהיא מוחלטת, אין צעד שהוא נכון לגבי כל הילדים באשר הם. החלטה כזו צריכה להתקבל על בסיס מצבה הרגשי והקוגניטיבי של הילדה, ולא על סמך גורמים לא רלוונטיים אחרים. אם את לא בטוחה האם כדאי להשאיר את הילדה שנה נוספת בגן או לא, הייתי מציעה לך להתייעץ עם איש מקצוע, כגון פסיכולוגית חינוכית.
 

danakama10

New member
עם כל הכבוד

ואני מקווה שלא תעלבי, התגובות שלך נשמעות לי קצת מסרסות.
לדאגות שלך יש בסיס כי עוברים מגן לבי"ס וזה מקום חדש בלי חברים? זה הבסיס שלך? זה שינוי, אבל לא שינוי מאוד מאוד לא פשוט. ומה זה להעניק עוד שנת ילדות בגן זה כייף?
אני לא מצליחה להבין אותך. במקום לעודד את הילדה שלך להיות מוכנה לאתגרים ושינויים ולהלהיב אותה לקראת מה שצפוי, את מכניסה את עצמך למצב רוח שזה קשה קשה קשה. איזה סיכוי יש לילדה עם גישה כמו שלך? את חייבת לעבוד על עצמך ולא לעטוף את הילדה ב- 10 שכבות צמר גפן. ואת זה אני אומרת לך בתור אמא די מוגננת בעצמה. רק שאני משתדלת להיות מודעת לעצמי ולבדוק דברים באופן אובייקטיבי, ולא משדרת את המצוקה שלי (אם ישנה) לילדים.
 

michal@gal

Active member
מנהל
אם היא כבר מוכנה לבית הספר

לא בטוח ששנה נוספת בגן תעשה לה טוב.
&nbsp
היא יודעת שבשנה הבאה הולכים לבית הספר. החברות הטובות שלה עולות לכיתה א', ואותה תשאירי בגן?
&nbsp
תסמכי עליה שהיא תסתדר, במיוחד עם הגננת מרגישה שהיא מוכנה.
לא הייתי שולחת לבית ספר שמרוחק מהבית. זה אומר שכל החברות שלה יהיו מרוחקות מהבית והיא לא תוכל להפגש איתן אחה"צ ללא הסעה.
 

bimba41

New member
אם היה מדובר בגן שלה הנוכחי - ברור שלא הייתי משאירה

בגלל שמדובר על מעבר מקום , אני מקווה שכניסה לגן חדש לא יהווה סוג של תסכול.. הרי הכל שם יהיה חדש לה ...כל הילדים חדשים... צוות חדש ...
שוב , אם היינו נשארים איפה שגרים היום , בטוח הייתי מעלה אותה לכיתה א , בגלל החברות הטובות שלה שגם עולות...
 
זה ממש לא קשור. מה שגורם תסכול זה לא שהגן הוא אותו גן
או הצוות הוא אותו צוות. מה שגורם תסכול זה שילד מוכן כבר לרוץ קדימה, להתחיל לקרוא ולכתוב, ללמוד חשבון, לכתוב תרגילי חיבור וחיסור, אבל מכריחים אותו לשבת במפגש ולשמוע סיפורים. אולי כמבוגר זה נשמע לך כיף וילדות וכו, ואבל זה ממש מעצור עבור ילדים שמוכנים קוגניטיבית לכיתה א'.
אני חושבת שאת שמה יותר מדי דגש על גורמים שהם חיצוניים לילדה בתהליך קבלת ההחלטות שלך (החברות, המבנה הפיזי של בית הספר) ולא מספיק מסתכלת על מה שהילדה זקוקה לו ומה שמתאים לה. חברות באות והולכות, לא לפיהן צריך לקבל החלטות. צריך לקבל החלטות לפי מה שטוב לילדה, לפי המקום הרגשי והקוגניטיבי ש*היא* נמצאת בו, ולא החברות שלה. גם הן יכולות יום אחד לעבור דירה, ואז מה?
 

bimba41

New member
מאוד קשה לבחון מוכנות רגשית , כי זה מאוד תלוי סיטואציה

סה"כ אני רוצה שיהיה לה תעבר חלק ככל שאפשר ללא קשיים ואני מאוד מבינה שקטע חברתי מאוד משחק תפקיד .
גננת אמרה לי במילים אלו " הייתי מעלה אותה בהיסוס " ...
 
אז כאן בדיוק המקום להתייעץ עם איש מקצוע שיראה את הילדה
וייתן חוות דעת מקצועית.
מאוד יכול להיות שהיא זקוקה לעוד שנת גן, אבל לא מקבלים החלטה כזו כי החברות הולכות לכיתה א' במקום אחר, אלא כי זה מה שטוב ומתאים ונדרש לילדה.
 

danakama10

New member
אני הייתי רושמת אותה לכיתה א במקום החדש

לא מצליחה להבין את הלוגיקה של לרשום אותה שנה נוספת לגן חובה כשעולה מהדברים שלך שהכל בסדר ואין בעיות מיוחדות.
אם את רוצה להקל עליה, כשתעברו למקום החדש נסי להתיידד עם שכנים שיש להם ילדים בגילה, וכך יהיו לפחות מעט ילדים שתכיר. וגם אם לא, לא נורא. המון ילדים מתחילים כיתה א (או ב, ג וכו) במקום חדש כשאינם מכירים אף ילד, ומי שאין לו בעיות חברתיות קשות, מוצא די מהר את מקומו.
הכי חשוב זה איך את מתייחסת לנושא. אם תשדרי לה שמדובר בהרפתקאה נהדרה, והזדמנויות חדשות, ובית ספר מצויין, היא כנראה גם תבוא בגישה חיובית.
אם תשדרי לה את כל החששות (שנשמע שאין להם אחיזה במציאות) היא גם תחשוש מאוד.
 

עדיקים

Active member
נקרא שהילדה מוכנה לכיתה א

ומה שמטריד אותך בעיקר זה שתעלה לכיתה א ללא חברות.
מבחינתי בכיתה א הקטע החברתי מתחיל מחדש, הכל משתנה (עכשיו גיליתי שגם בחטיבה הכל מתחיל שוב מחדש
). נפגשים עם חברים חדשים ולפעמים בכלל לא ממשיכים להיות חברים של הילדים שבאו איתך מהגן. רואה את זה המון סביבי.
הכי חשוב שבית הספר יהיה קרוב לבית שיהיה קל להפגיש עם חברים.
כמו שכתבו לך הייתי רושמת אותה לקיטנה באזור החדש ומבקשת שתהיה עם ילדים שעולים לכיתה א בבית הספר שאליו היא הולכת. זה בהחלט יעזור.
 

calabaza3

New member
מציעה לך לפנות לייעוץ

אמורה להיות לגן פסיכולוגית ואת יכולה לפנות אליה, דרך הגננת או ישירות.
היא תוכל לסייע לך להחליט האם הבת שלך מוכנה ו/או להתמודד עם החששות שלך מההסתגלות של הילדה לכיתה א' ולמקום חדש.
אם לא מסתדר עם הפסיכולוגית של הגן אפשר לפנות פרטי (לא מדובר בטיפול אלא נשמע שזו התערבות קצרה, אולי אפילו רק שיחה עם ההורים). אם את רוצה המלצות, מוזמנת לכתוב לי בפרטי (זה המקצוע שלי).
 
למעלה