התלבטות לגבי עליה לכיתה א

bimba41

New member
התלבטות לגבי עליה לכיתה א

שלום לכולם,
אני בדילמה מאוד קשה ואשמח לעזרת ההמונים .
בת שלי ילידת סוף ספטמבר ולפי שנתון אמורה לעלות שנה הבא לכיתה א.
כעיקרון לפי הגננת הילדה מוכנה קוגנטבית ורגשית , אך לי מורגש קצת אחת .
בעיה נוספת שבקיץ אנחנו אמורים לעבור לעיר אחרת , ז"א הילדה אמורה לעלות לכיתה א בעיר חדשה איפה שהיא לא נכירה אף אחד .
יש לה 2 חברות מאוד טובות בגן שלה שעולות לכיתה א בעיר איפה שגרים כעת , ורוב הסיכויים שאם היינו נשארים , הייתי מעלה אותה יחד איתן כדי להקל על הכניסה לבית הספר . היא ביחד עם החברות אלו מגיל מאוד צעיר ולכן גם כניסתה לטרום חובה וגם לחובה עבר בקלות , בגלל שחברות היו איתה ( הן סוג של עוגן בשבילה ) ולכן כל הקשיים מסביב ( כמו צוות חדש , כמו סביבה חדשה ) לא הורגשו , כי הן היו איתה .
כעקרון היא ילדה חברתית , אבל מאוד קשורה לחברות אלו וכמעט לא נפתחת לחברות חדשות ןלכן אני מאוד חוששת לשינוי כזה גדול : גם מעבר לבית הספר , גם עיר חדשה וגם כל הילדים חדשים . ןלכן אני בהחלט שוקלת לרשום אותה לעוד שנה לגן חדש בעיר חדשה כדי שתעלה עם ילדים שתכיר לכיתה א .( חוץ מזה שהיא ילדת סוף ספטמבר ומאוד קטנטונת פיזית , גם לפעמים יש לי הרגשה שהיא לא בוגרת מספיק להתמודד עם קשיים כאלו) . כמובן אני לא פוסלת אפשרות שכל זה בראש שלי ושילדים מתמודדים עם הכל ואני כאמא פשוט מנסב לגונן .
אופציה נוספת שאני שוקלת זה לרשום אותה לבית הספר במקום בו גרים היום ופשוט להסיע ( מרחק של 20-25 דק). גם פה הבעיה שאני פשוט פחות התחברתי לבית הספר שבשכונה \ איפה שהחברות שלה הולכות . אז גם פה התלבטות - האם לרשום לבית הספר שפחות התחסרתי , אבל יש חברות , או לרשום לבית הספר אחר בשכונה שהוא מעולה , אבל ללא חברות ועדיין מצריך הסעות ממקום בו נגור .
אשמח לשמוע דעות / תובענות בנושא .. אני ממש אבודת עצות....
תודה רבה מראש
 
לא הבנתי. לשני בתי הספר

זמן הנסיעה זהה? או שאת מדברת על בית הספר בעיר הקודמת? גם לבית הספר בעיר החדשה נדרש לנסוע? ואם כן, כמה זמן נסיעה?
 

bimba41

New member
לא.. בעיר החדש בית הספר קרוב לבית (5 דק נסיעה)

בעיה שלא אהבתי אותו בכלל ... הוא בשלבי הקמה ... הכל שם חדש ומבולגן . בשטח של בית הספר עדיין נמשכת בניה.. בית הספר ענק ומנהלת שלא בדיוק מצליחה להשתלט על הכל..
 
אבל קודם אמרת שבה"ס בשכונה החדשה הוא מעולה

ועכשיו את אומרת שהוא מבולגן ומנהלת לא מצליחה להשתלט
 
בגדול, במקומך הייתי רושמת

לבית הספר המעולה בעיר החדשה. לא נראה לי סביר לרשום לבית ספר בעיר אחרת, וגם לא נראה לי סביר לא להעלות לכיתה א' ילדה שאמורה לעלות לכיתה א' (ספטמבר זה אפילו לא מאוד צעיר) ומוכנה לכך.
 

bimba41

New member
הבית הספר בעיר החדשה רחוק מלהיות מעולה ...

זה גם אחד הבעיות ...הוא ממש בשלבי ההקמה והכל שם בלאגן אחד שלם מה שרק מוסיף למחשבה להמתין עוד שנה ( בתקווה שתוך שנה ישתנו הדברים).
לדעתי ילד שהוא עוד לא בן 6 אילו - נחשב לצעיר...
 
אז שוב לא הבנתי. איזה בית ספר מעולה?

יש שלושה בתי ספר שאת מדברת עליהם? שניים בעיר החדשה?
הבת שלי ילידת אוקטובר ועולה לגן חובה, והמחשבה להוריד אותה שכבה לשכבה מתחתיה נראית לי ממש לא סבירה. ילידת ספטמבר היא בת 6 תוך פחות מחודש מאז הכניסה לבית הספר, ואם את משאירה אותה שכבה, היא תהיה גדולה בלפחות 4 חודשים (ולרוב הרבה יותר) מכמעט כל הילדים האחרים בשכבה, פרט לאלה שהושארו עוד שנה. בת אחרת שלי (בכיתה ד') ילידת ינואר, ואפילו היא (והיא ילידת ינואר, לא ספטמבר) מתלוננת על זה שהיא גדולה יותר מהילדים האחרים.
 

bimba41

New member
בעיר חדש יש רק בית הספר חדש שלא אהבתי אותו

במקום בו גרים היום , יש כמה : אחד שרוב הילדים מהגן הולכים לשם , כולל חברות שלה , ויש עוד 2 שמאוד התחברתי , אבל לשם חברות לא הולכות . לכל בית הספר במקום בו אנחנו גרים היום , אני יכולה להסיע ( 20-25 דק) מדירה החדשה .
נכון , אם אני משאירה אותה שנה , היא תהיה גדולה ב-4 חודשים לפחות משאר הילדים , אבל לא רואה בעיה עם זה . ( דווקא מלחיץ אותי יותר שהיא תהיה בין הקטנים בכיתה , גם קטנה פיזית ). מבחינת השעמום בגן , אני גם פחות מותרדת , כי אני יכולה לאתגר אותה בבית עם חוברות וכו'.
נכון אני קצת חוששת שהילדים יכולים לצחוק על זה תהיב הכי גדולה , אבל בדיוק ככה הם יכולים לצחוקר שהיא בין הקטנים ...
 
זה פשוט לא רעיון טוב או סביר

לגור בעיר אחת וללמוד בעיר שנייה (מה גם שכנראה זה יהיה לא חוקי כי תצטרכי להשאיר את הכתובת הקודמת, שבה את כבר לא גרה) - כל הילדים בסביבה ילמדו בבית ספר אחד והיא באחר? כל פעם שהיא תרצה לפגוש חברה תסעו לעיר האחרת? אלא אם יש נסיבות מיוחדות (נניח כיתת מחוננים) לרשום אותה לבית ספר מרוחק נשמע מאוד בעייתי.
זה שהיא קטנה פיזית לא רלבנטי בכלל. אני ילידת סוף דצמבר, ונכנסתי לכיתה א' לפני גיל 6, וגם אני הייתי קטנה פיזית - ולא הייתה שום בעייה עם זה מעולם - מה גם שבמצב כזה, שאת בסוף השנתון, זה לא שאת קטנה בהרבה בגיל מכולם - את פשוט בסוף השכבה, אבל יש ילדים שנולדו בדצמבר, בנובמבר, באוקטובר, בספטמבר, שהם לא הרבה יותר גדולים ממך - ואילו פה, הילדים הבאים אחריה יהיו צעירים ממנה ב-4 חודשים.
וזה לא קשור לזה שיש בבית חוברות - הבעייה היא פחות התוכן שנלמד בגן ויותר הפערים בינה לבין הילדים שסביבה. צריכה להיות בעייה רצינית כדי לשקול להשאיר עוד שנה בגן - לא סתם כי היא עברה עיר. הבעייה היא לא שהילדים יצחקו עליה שהיא גדולה, אלא שהיא לא תרגיש במקום איתם. לא רואה סיבה לעשות לה את זה.
 

סביון1

New member
לדעתי, מה שחשוב בבית הספר זה לא המצב הפיזי שלו

אלא קודם כל איכות המורים והמנהל/ת. הקירבה לבית גם חשובה לטעמי, כי ילד שגר רחוק בדרך כלל מתקשה ליצור קשרים חברתיים אחרי הצהריים וזה בהחלט משליך גם על חיי החברה שלו בבית הספר.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
נשמע שהילדה מוכנה לכיתה א

גם שכלית וגם רגשית.
יכולה לומר לך שהילדים עולים לכיתה א ומהר מאוד מוצאים את החברים האמיתים שלהם בלי קשר לאלו שהם עלו איתם.
הילדה שלך תסתדר ותכיר חברות חדשות. אולי בעזרת התיווך שלך, אבל סביר להניח שאתן תכירו שכנות שלומדות איתה ויהיה לה קל להתחבר אליהם כשהן גרות באותה שכונה.
תחשבתי שיש מצב שאחת החברות שלה תכיר חברה חדשה בכיתה א תזנח את הבת שלך? את לא בוחרת בית ספר על סמך הילדים שיהיו בכיתה, אלה על סמך איכות בית ספר ובמקרה שלכם המיקום שלו בשכונה שזה פרמטר סופר חשוב מבחינתי.
&nbsp
אם את מרגישה צורך בחיזוק, הכנה לכיתה א שמתמקדת בפן הריגשי/אירגוני מאוד יכול לעזור.
 

bimba41

New member
מסכימה , אבל ההרגשה שפשוט הבטחון שלה עולה

כשהחברות שלה בסביבה.... היא נכנסה איתן ל-2 גנים חדשים הכל עבר חלק ..גם אם אני מנסה להסביר לה ששנה הבא הן לא יהיו איתה , אני מרגישה שהיא לא קולטת את זה עד הסוף . זה נראה לה מובן מעליו שהן צניד לצידה ( כמובן שבגן היא משחקת גם עם ילדים אחרים , אבל שוב הן ממש כמו עוגן שלה ).
סתם דוגמא , היינו במסיבת יום הולדת מהגן , והם לא באו.. אז הבת שלי פשוט לא מצאה את מקומה ...גם הייתה עצובה וגם לא התחברה לאחרים...( שמכירה אותם כמובן)
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
התגובה של טבעית

היא לא מבינה על מה המהומה ומציעה לך לא לעשות מהנושא אישיו

לגבי הדוגמא שנתת ביומולדת.. זאת ההזדמנות שלך לעזור לה להסתדר בלי החברות. התלות הזאת לא ממש בריאה והיא צריכה ללמוד לשחק לבד או למצוא פרטנרים חדשים גם אם הם זמניים. יכולה לומר לך שיש לי ילד אחד שמסתדר עם כל אחד בכל סיטואציה, אלוף ההישרדות אני קוראת לו. לשני יותר קשה ואני מודעת לזה ושמה לב אם הוא צריך את עזרתי. אני מרגישה שאני מלמדת אותו התנהגות חברתית חשובה שאני מקווה שתלווה אותו בהמשך.
&nbsp
&nbsp
 

yaelal1

New member
כתבת שאת מרגישה שביתך עוד לא ממש מוכנה לכיתה א

תוכלי לפרט?
בעיקרון לגבי המעבר, זאת לא נשמעת לי סיבה מספקת לנסוע לבית ספר רחוק. יש יתרון מאוד מאוד גדול בבית ספר קרוב לבית. החברים קרובים פיזית וביתך תוכל בעוד שנה שנתיים כבר ללכת לחלקם לבד. עם החברות הקודמות אפשר עדיין לשמור על קשר - זה לא סותר....
כך ששוב אני שואלת - מדוע את מרגישה שביתך לא מוכנה לכיתה א? האם יש לה קושי עם מסגרת? האם קשה לה לקבל ולבצע הוראות שנותנים לה? האם היא זקוקה ונדרשת לעולם הדימיון וקשה לה עם משימות יותר מוחשיות?
ביתי הבכורה כעת בכיתה ב והמעבר לכיתה א היה לא קל בכלל (אפילו שחברתית המעבר היה די חלק - ואת רוב הילדים בכיתה היא לא הכירה).
יש לך את האינטואיציה שלך לגבי ביתך וכל הסיכויים שאת צודקת בכך שאת חוששת א-ב-ל, בעיני נושא החברים מהגן הוא פחות רלוונטי כי מהר מאוד הילדים מוצאים חברים חדשים (אפשר ורצוי לתווך - להתקשר להזמין ילדים לשחק אצלכם). אז השאלה היא מה הגורם האמיתי לחשש.
 

bimba41

New member
אין לה קושי עם מסגרת , היא יודעת לקבל סמכות , היא מבצעת

כל המשימות בגן .( לפחות זה המסר שאני מקבלת מגננת ) . יש לה קצת בעיה שפתית ( היא דו שפתית ובעברית יש לה עדיין אוצר מילים דל יחסית לשפה השניה ), בנוסף אני מרגישה קצת בעיה עם בטחון עצמי במיוחד במקומות חדשים מול אנשים שלא מכירה . היא ביישנית ונדיר שתיזום חברויות חדשות ....
לי מורגש שהיא לא בוגרת מספיק , למשל היא שוכחת בגן לשתות / לאכול , מרוב שהיא כולה במשחק . גננת נאלצת ממש לקחת אותה ביד כשדי שתשתה... באופן קבוע היא שוכחת לגשת למזנון לאכול ארוחת בוקר , ונזכרת רק כסוגרים את המזנון ...לכן קשה לי לדמיין אותה אוכל ארוחת בוקר בבית הספר תוך 20 דק כשאף אחד לא מזכיר לה .
 
מה זה מזנון?

הכוונה שארוחת הבוקר לא בשעה קבועה, וכל ילד ניגש כשמתחשק לו? זה לא המצב הסטנדרטי בגנים - וגם לא יהיה המצב בבית הספר, שם הזמן לארוחה הוא קבוע לכולם. האמת שאף פעם לא הבנתי את השיטה הזאת ולמה היא טובה. בעיקרון לאכול בזמנים קבועים אמור להיות בריא.
 

bimba41

New member
יש להם מזנון שפתוח מ-9 עד 11. כל ילד נגש מתי שבא לו ויושב

לאכול... לצערי זאת השיטה בגן .. הכוונה שלהם לעודד עצמאות ....
 
למעלה