מרגישה שהאלפית שלי נבלעת בכיתה

michal@gal

Active member
מנהל
אפשר לתחזק מערכת יחסים עם המורה גם כשעובדים

פעם בכמה חודשים אפשר להגיע לעבודה בשעה 9, בשביל להצליח להפגש עם המורה בשבע וחצי.
יש מורות שמסכימות להפגש ביום שישי.
צריך ליצור קשר עם המורה ולראות איך אפשר לפתור את הבעיה.
&nbsp
 

יהלום29

New member
אני מתחילה לעבוד ב6

להגיע ב9 אומר מבחינתי שהלך חצי יום עבודה.
ובשישי אין לה אפשרות. אנסה שוב בטלפון
 

Ani15

New member
אז הלך חצי יום עבודה

פעם בחודש זה לא נורא. את השאר אפשר להשלים בטלפון.
אם את מתחילה בשש את יכולה להיפגש איתה בשלוש אחה"צ, הן ממילא חייבות להיות בביה"ס עד ארבע (אופק חדש). ורגע, אני יודעת שיש לך עוד X ילדים קטנים שבשבילם את מתחילה מוקדם ומסיימת מוקדם, אז פעם בחודש/ שבועיים/ שבוע תיקח אותם בייביסיטר, או אבא שלהם. יש פתרונות לכל דבר, רק צריך לרצות.
 

יהלום29

New member
היא ממש לא בבית ספר עד 4

היא הולכת בסוף יום הלימודים בוודאות. בלי קשר לעניין..
ובלי קשר לשאר הילדים, כן קשה לי מאד הלחץ של עבודה וילדים במקביל. אבל אני לא עובדת בשביל הכיף, אני עובדת בשביל הכסף. והלוואי ויכולתי לשבת בבית אבל אין אפשרות. ובעבודה גם ככה חמים עליי כי אני יוצאת מוקדם, אם גם אגיע מאוחר כנראה לא תשאר לי עבודה. הסיבה היחידה שהם "מתפשרים" על השעות שלי זה כי אני עושה עבודה טובה. אחרת כבר מזמן היו מפטרים אותי. וכן זה מעצבן לא להיות טובה בשום מקום. לא בעבודה ולא בבית
 

Ani15

New member
ברוך שכן עשני אישה

זה עוזר לך לדעת שהרוב המוחץ של הנשים העובדות מרגישות מתוסכלות כמוך? יש מחקרים שמראים את זה במספרים, אם את לא מאמינה.
אני אמא כמעט 18 שנה ויכולה קצת לנחם שזה משתפר עם השנים.
 
אבל את כ-ן טובה

כתבת בעצמך שמשאירים אותך כי את עושה עבודה טובה.
אז נא לא להמעיט בערכך!
מבינה את התסכול.
 

michal@gal

Active member
מנהל
מהנסיון שלי כאמא ותיקה

אל תעמידי את העבודה במקום יותר חשוב מאשר הילדים.
אם צריך לקחת חצי יום חופש מדי פעם כדי להשקיע בילדים, אז לוקחים. זה חשוב וזה לא יחזור.
&nbsp
אם מקום העבודה מעקם פרצוף על יציאה מוקדם ויעשה לך בעיות אם תבקשי להגיע מאוחר מדי פעם כי יש משהו חשוב עם הילדים, כדאי להתחיל לחפש מקום עבודה חדש, יותר ידידותי להורים.
 

calabaza3

New member
זה ממש לא נכון

אין ספק שכאימא עובדת את עסוקה יותר וקשה לך יותר להגיע לבי"ס אם צריך או אפילו להתפנות לעקוב אחרי המצב הלימודי של ילדתך.
יחד עם זה קשר עם מורות הוא אפשרי לגמרי גם כשעובדים. רוב המורות מאפשרות לשוחח איתן בטלפון בשעות הערב. אם צריך להיפגש וזה אומר לצאת מהעבודה יותר מוקדם או להגיע יותר מאוחר אז עושים את זה כי אין ברירה וזה פעם ב.. גם אם היה מדובר בלקחת את הילדה לרופא שלא עובד אחה"צ היית עושה את זה מן הסתם.
והרבה פעמים קשר טוב זה לא רק לחכות למה שהיא תעשה ולמה שהיא תשים לב, זה להיות גם את במקום הזה. להתנדב להכין עוגה אם צריך, להביא לכיתה חוברות ישנות של מגזין לילדים או משחקים שכבר לא צריכים, לכתוב למורה הודעת פרגון אחרי שהילדה מספרת על משהו כיף שעשו בכיתה (כל הדוגמאות האלה הם דברים לא מסובכים שאני, אישה עובדת ואימא לילד בכיתה א', עושה ומאוד תורמים לקשר הטוב עם המחנכת ובכלל עם ביה"ס).
 

calabaza3

New member
מסכימה עם כל מילה


 

danakama10

New member
תראי

אני מתנדבת הרבה בכיתות, ואני יכולה להרגיע אותך שמקרים של ריחוף ומריחת הזמן הם לא נדירים. יש ילדים כאלו.
יכול להיות שיש לה בעיית קשב וריכוז, יכול להיות בעיה בעיבוד השמיעה, ויכול להיות שזה האופי שלה, טיפוס מרחף. ברור שבכיתה היא צריכה להתאמץ הרבה יותר כדי להיות בעניינים, כי יש הרבה ילדים, ורעש, והיא לא מקבלת תשומת לב אישית (רוב הזמן). מה שחשוב שאת החומר היא קולטת.
השאלה מה מפריע לך? שהמורה לא מגלה בה עניין צמוד? שהיא לא מספיקה הרבה דפים בכיתה? את דואגת מהעתיד?
את יכולה לקחת אותה לאיבחון קשב או עיבוד שמיעה, ולשמור לעצמך את התוצאות אם אינך רוצה לשתף את בי"ס. הם אולי יכולים להביא לך כל מיני אסטרטגיות שיעזרו לילדה להשאר בפוקוס, ואז כן כדאי לשתף את המורה. את יכולה להחליט לתת לזה עוד זמן ולראות אם ככל שהילדה גדלה וכבר רגילה לרוטינת בי"ס הדברים משתפרים.
והכי חשוב, לא להתבייש לדבר עם המורה כל פעם שמשהו מציק לך. כמו שאמרו לך, לא כל חודש, אלא כל שבוע אם יש צורך, ובמיוחד בכיתות היסודי הנמוכות. את אומרת לך את מה שמציק לך. שהילדה מתקדמת בקריאה ואם לדעתה צריך לקדם אותה, שהיא חוזרת עם יותר מדי שיעורים הביתה ושאת רוצה להוריד ממנה את העומס. בקיצור, מה שמפריע.
 

יהלום29

New member
כל הדברים האלו מפריעים לי

כבר אמרתי למורה שאני לא מוכנה שהיא תשב בבית שעתיים על שיעורים , שזה מוגזם.
ואני עושה לה הקלות במקרה כזה.
מה שבעיקר מפריע לי זה שבמחברות והחוברות שלה אין שום סימון של מורה מלבד באותו שבוע שהתקשרתי.. כאילו יש ילדים שפשוט לא מקבלים שום יחס אלא אם אמא שלהם מנדנדת. אני לא מסוגלת לתחזק את זה, אני לא נמצאת בכלל בבקרים, אני במשרד ב6 בבוקר. אין לי אפשרות לפגוש את המורה בשוטף. ונראה לי ששיחות טלפון שבועיות די יעצבנו אותה וישיגו מטרה הפוכה
 

יהלום29

New member
לא חושבת

אבל יש ילדים שכן צריכים את היחס הזה.
התאומים שלי למשל, לא זקוקים לזה ומעולם לא הרגשתי צורך לדרוש את זה עבורם.
אצלה כן. והעניין הוא שהיתה לי שיחה עם המורה, וזה אפילו עזר. אבל לתקופה ממש קצרה.
 

yaelal1

New member
תני לה זמן להסתגל...

הי יהלום,
אני רואה שזה כבר שרשור ישן ואולי כבר קיבלת את הפידבק שאת היית צריכה אבל מוסיפה את השנקל שלי. ביתי הבכורה התחילה בשנה שעברה כיתה א (היום בב'). היה לה מאוד מאוד מאוד קשה ואני כלל לא ציפיתי לכך. המעבר מגן לבית ספר הוא מאוד חד ולא תמיד ילד חכם ומבריק ככל שיהיה מוכן להגברת הנוקשות של המסגרת. ההצעה שלי מהניסיון הטרי שלי זה לעזור לה להסתגל וכל פעם לקחת "פרוייקט" אחר. היא פזורה ומתפזרת? כל ערב לכיני איתה את התיק למחר, תמלאו את הקלמר ביחד. שתראה מה נשאר ומה איבדה אחרי שבוע שבועיים יש סיכוי טוב שמספר האבדות יקטן. היא קוראת? מעולה! תמשיכו לעודד אותה לקרוא, לקרוא יחד איתה, לתת לה לקרוא לבד ספרים בעלי ערך בעינייך... קשה לה עם כתיבה? תשבו יחד ו"תעבדו" על זה. זה יכול להיות רשימת מכולת, רשימת קניות לקראת חג, או לחילופין סיפור קצר (מה שיותר מושך אותה).
מהפן הריגשי יתכן והיא כרגע במצב שהיא צריכה להחליט אם "שוה לה" לגדול ולהתבגר את ההתבגרות הזאת שנכפתה עליה. זה מאוד יעזור לה לראות את היתרונות של הכניסה לעולם המבוגרים - הקריאה והעצמאות שבאה איתה, מגוון השיעורים שיש בבית הספר וכו'.
לגבי עדכון המורה - את בהחלט יכולה להרים אליה טלפון ולקבוע פגישה (בעיני זה יותר עניין של פנים מול פנים). אבל מניסיוני, יש פה גם עניין של "כימיה" וגם אם תעדכני אותה, יכול להיות שהיא לא תזכה לראות כמה ביתך מיוחדת. זה בסדר. גם אותי לא "ראו" בבית הספר ועוד הרבה ילדים. ובכל זאת, בגלל שבבית תמיד חשבו שאני איינשטיין לפחות - היה לי ביטחון עצמי וידעתי שאני אוכל לעשות כל מה שארצה.
&nbsp
בקיצור, תני לה את הזמן, זה ישתפר. תעבדי "פרוייקט פרוייקט". תפתחי ערוץ תקשורת עם המורה, אבל קחי בחשבון שאת המורה יהיה לך יותר קשה לשנות... אז בעדינות ובלי טענות.
&nbsp
בהצלחה!
 
למעלה