תראי
אני מתנדבת הרבה בכיתות, ואני יכולה להרגיע אותך שמקרים של ריחוף ומריחת הזמן הם לא נדירים. יש ילדים כאלו.
יכול להיות שיש לה בעיית קשב וריכוז, יכול להיות בעיה בעיבוד השמיעה, ויכול להיות שזה האופי שלה, טיפוס מרחף. ברור שבכיתה היא צריכה להתאמץ הרבה יותר כדי להיות בעניינים, כי יש הרבה ילדים, ורעש, והיא לא מקבלת תשומת לב אישית (רוב הזמן). מה שחשוב שאת החומר היא קולטת.
השאלה מה מפריע לך? שהמורה לא מגלה בה עניין צמוד? שהיא לא מספיקה הרבה דפים בכיתה? את דואגת מהעתיד?
את יכולה לקחת אותה לאיבחון קשב או עיבוד שמיעה, ולשמור לעצמך את התוצאות אם אינך רוצה לשתף את בי"ס. הם אולי יכולים להביא לך כל מיני אסטרטגיות שיעזרו לילדה להשאר בפוקוס, ואז כן כדאי לשתף את המורה. את יכולה להחליט לתת לזה עוד זמן ולראות אם ככל שהילדה גדלה וכבר רגילה לרוטינת בי"ס הדברים משתפרים.
והכי חשוב, לא להתבייש לדבר עם המורה כל פעם שמשהו מציק לך. כמו שאמרו לך, לא כל חודש, אלא כל שבוע אם יש צורך, ובמיוחד בכיתות היסודי הנמוכות. את אומרת לך את מה שמציק לך. שהילדה מתקדמת בקריאה ואם לדעתה צריך לקדם אותה, שהיא חוזרת עם יותר מדי שיעורים הביתה ושאת רוצה להוריד ממנה את העומס. בקיצור, מה שמפריע.