האם זה נכון שאם רק חצי כיתה מגיעה ללימודים, הם מבוטלים?

האם זה נכון שאם רק חצי כיתה מגיעה ללימודים, הם מבוטלים?

אתמול 10-12 ילדים לא הגיעו ללימודים בכיתה ז'.
הודיעו מראש שלא מגיעים.
הבן שלי רצה גם לא ללכת ולא הסכמתי.
בסוף מסתבר שהם לא למדו כלום.
ראו סרט, שיחקו משחקי הגיון, בשיעור אחד חזרו קצת על החומר.
בעיני זה לא הגיוני.
הבן שלי טוען שיש בכלל הוראה שאם חצי כיתה לא נמצאת, אין לימודים ומפזרים הביתה. זה נכון?
 

mykal

New member
לגבי שאלתך האחרונה

זה לא נכון. לא מפזרים כיתה בטח לא בחטיבה אם הרבה תלמידים חסרים.
לגבי העובדה שלא המשיכו לימודים סדירים-- יש בכך הגיון פרקטי,
הרי ממילא יצטרכו לחזור על החומר אם רוב הכיתה חסרה,
אני מניחה שהחיסורים נבעו מחגיגות, אז זה סצנריו ידוע מראש,
וכן העסיקו את הבאים בצורה מסודרת גם אם לא למדו.
 
בעיני זה לא תקין

הבן שלי ביקש להיעדר לטובת פעילות חינוכית אחרת (ביקש לנסוע לעוד יום לחוג העשרה למחוננים - החודש הוסיפו להם עוד יום כי מתכוננים לתחרות ואני לא מרשה לו להפסיד לימודים).
ואני סירבתי, כדי שלא יפסיד לימודים. אז למה הוא צריך "לשלם" על ההברזה של הילדים?
לא הגיוני שהם ישלימו, הרי הם נעדרו ללא אישור?
 

mykal

New member
בואי נעשה קצת סדר,

זו לא הברזה, למציאות שאנחנו חיים בה כולם יודעים שחוגגים בלילה הזה,
ונעדרים ביום למחרת. אין כאן איזו הפתעה גדולה.
(מבחינתי לא צריכים הילדים לחגוג, אבל לא שאלו אותי
).
אין כאן תקין ולא תקין יש מציאות איתה מתמודדים.

ולענין הבן שלך--אולי מותר לך לחשב מסלול מחדש, ולאפשר לו יום נוסף של מחוננים,
ואז ישלים או לא יצטרך להשלים.
ואולי בכלל כדאי ללמוד קצת לשחרר את המחויבות, במיוחד שאין הפרזה
בהעדרות, או באי השתתפות.
 
זאת כן הברזה

גם קיבלנו מכתב ממנהל בית הספר, שהדגיש שאין אישור להיעדר באותו היום.
מי שבוחר להיעדר ביום מסוים, זאת אמורה להיות הבעיה שלו.
כמו אם הבן שלי יחליט, באישורי, ללכת ליום מחוננים - הוא יצטרך לדאוג להשלמת החומר.
ואין חשיבות בעיני אם ילד אחד נעדר או עשרה, כל עוד זה לא גורף לכולם.
למה הבן שלי קיבל שעתיים חופשיות והשתעמם בבית ספר (כי הוא תלוי בהסעות), בזמן שהם נשארו בבית? וגם שאר הזמן היה די מבוזבז.
&nbsp
 
מסכימה עם מייקל לגבי זה שאולי

כדאי לך לשקול מחדש את המדיניות שלך, ולגלות קצת יותר גמישות.
באופן כללי לגבי ביטול הלימודים - לא נורא אם פעם ב.. יש לילדים קצת מנוחה בבית הספר - במיוחד בכיתות עם עומס כמו אצל הבן שלך, זה נותן קצת אוויר לנשימה. במקרה הפעם זה נפל על יום שהיה לו בו משהו אחר, וברור למה זה מכעיס אותך, כי הרי לו ידעת היית נותנת לו לא לבוא - אבל לפחות תוכלי לדעת להבא שבימים מהסוג הזה אפשר לגלות יותר גמישות כי בסיכוי גדול הוא בכלל לא יפסיד כלום.
אבל מה שנראה לך "תשלום" הוא לא תשלום (שוב, אלמלא היה לו משהו אחר) - הילדים בבית הספר של הבת שלי, שממוינים בין היתר לפי הרצון שלהם להשקיע בלימודים וכו' - קופצים בשמחה על כל סיכוי קלוש לשביתה או ביטול - שוב, כי העומס בכיתות האלה הוא גדול, וזו הקלה קטנה בעומס שבסך הכל מקלה גם על הבן שלך. לדעתי משהו קצת השתבש בארץ בנקודה הזאת של כיתות החטיבה למצטיינים/מחוננים/מדע/וואטאבר הסופר עמוסות וצריך לעשות קצת צעד אחורה, אבל כל עוד זה המצב, גם את כהורה צריכה לשמוח על יום מנוחה כזה שניתן לבן שלך.
 
זה אומר שעכשיו יצטרכו להשלים את החומר שלא נלמד באותו היום

ויהיה להם יותר לחץ (גם אם זה רק חומר של יום אחד)
 
לא, זה לא אומר.

יש גמישות גם מבחינת החומר שנלמד, השיעורים שנותנים, וכו' - ולהפסיד שיעור לא אומר שידחסו יותר או יתנו כפליים שיעורים - זה יכול לומר שיוותרו על חצי מהתרגילים ויעשו חלוקה מחדש, יוותרו על משהו פחות חשוב, וכו'. זו חטיבה ואין חומר ספציפי שחייבים להספיק כי הוא יופיע בבגרות בעוד שבוע או משהו כזה.
כדאי גם לך להתייחס לחטיבה קצת יותר בפרופורציה. מספיק 3 שנים לחוצות בתיכון - ב-6 שנים כאלה כבר ממש קשה לעמוד, ועוד כשבחטיבה גם אין משהו שיודעים שחייבים לשים עליו דגש כי הוא יופיע בבגרות - לשים על הכל דגש כל הזמן כאילו זה נורא נורא חשוב זה לחץ עצום על הילד שחבל להפעיל עליו סתם, כשזה בעצם לא נכון. כן חשוב להשקיע וכן חשוב ללמוד אבל לא יקרה כלום אם ילמדו טיפה פחות.
 
אז היו צריכים לבטל את הלימודים לכולם

ולא להעניש את הילדים היותר אחראיים (או מי שיש לו הובה קרציה
)
וכן, להתסובב שעתיים בבית ספר בלי שיש מה לעשות, עד השעה 15:15 זה כן עונש.
 
אסור להם לבטל לימודים. יש חוק חינוך חובה.

את צריכה להחליט מה הקו שלך.

הולכים לבית ספר תמיד? גם כשאחרים מבריזים? אז הולכים. ולא בודקים למורה בציציות מה היא עשתה היום. היא עשתה חזרה ולא לימדה חומר חדש. זכותה.

את לא אוהבת שעושים משחקי הגיון ולימודי חזרה (לא ברור לי למה, לדעתי הילד הרוויח יום לימודים נחמד יותר מיום לימודים רגיל)? אז פעם הבאה תרשי לו להישאר בבית כשהוא אומר שהרבה ילדים נשארים.
 

mykal

New member
את טועה בשני ענינים,

האחד--העולם לא נמדד דרך המשקפיים של ך/הבן שלך,
ואינני אומרת זאת בזלזול, אלא במקום שיש להבין את המערכת שמתפקדת כמערכת.
ולהסביר את זה--המנהל שולח מכתב--כי הוא מחויב.
זו לא נחשבת הברזה--כי זה לא תלמיד או שניים--זה מעל חצי כיתה--
וכולם יודעים למה. זה לא בדוקא ולא בזלזול--ואין טעם בהענשה.
כשזו קבוצה הדברים מתנהלים שונה מאשר זה ילד אחד או שנים.
השני--מנהל לא מכריז על ימי חופשה לפי רצונו, יש משרד חינוך שהוא כפוף אליו,
לכן, לא יכול להכריז על חופשה. המורים בכיתה, חיפשו אלטרנטיבה לסדר
הלימודי הרגיל. הם חיכו להסעות, אולי ניתן היה לפנות להנהלה ולהקדים את ההסעות. שזה ענין טכני לחלוטין אבל בטוח לא עונש.

ושוב חוזרת בהצעה לך--קצת להרפות, וכן לאפשר מרחב לילד,
ותסמכי עליו שישלים בכיף אם יצטרך.
 

נומלה

New member
זה לגמרי זלזול באלה שכן באים

כי גם כשלא מלמדים חומר חדש, אפשר להעביר את היום נהדר, בחזרה על חומרים, בהעשרה, ובכל מיני פעילויות חינוכיות. דברים כאלה בקושי נעשים, וזה זלזול במי שכן הגיע.
 

נומלה

New member
יש לנו חילוקי דעות

בשאלה מה זה העשרה ומה זה חזרה על החומר.
 

סביון1

New member
גם לדעתי זה לא תקין

לא יכול להיות שיכריזו על יום לימודים רגיל, ומצד שני יעשו לנעדרים השלמת חומר. שישלימו בעצמם אם החליטו להעדר על דעת עצמם. דוקא עם זה אני לא רואה שום בעיה!
 

mykal

New member
לא תקין?

לא צריכים להשלים--לא לימדו ביום הזה.
עסקו בסרט ובכל מיני ולא לימדו.
אז הם לא צריכים להשלים כלום.
 

סביון1

New member
מה שהתכוונתי,

זה שלא תקין שלא לימדו. היו צריכים ללמד כרגיל, ומי שבחר לישון ולא להגיע, שישלים את החומר.
 

mykal

New member
עונה לכל מי שטוען "לא תקין"

כי פתאום העיקרון המנחה--שיהיה לימוד רגיל.
הכי ברור שלמרות ש--24 תלמידים חסרו
יהיה עיקרון שלא מלמדים שוב, נכון?

מענין איך יש האשמה גורפת ואמירה ברורה מה חובת המערכת--
ותגידו איפה ההורים של אותם תלמידים--שבכיתה אחת חסרו 18, ובאחרת 24,
וכו' שלא הגיעו ללמוד? מענין, זו לא חובתם/אחריותם/תפקידם--
לדאוג שלא יחגגו ויחסרו בגלל זה?
רק ביה"ס צריך להמשיך כאילו לא קרה כלום,
והמורה תלמד ואח"כ תתיחס לכל מי שלא הצליח למרות שהשלים?
הרי גם תלמיד בודד שנעדר ומשלים--כאשר מתקשה--למורה חובה ורצון לדאוג
שהחומר יובן. ובשביל זה תהיה הפסקה, או שעור חופשי או...

וסתם כך--(אני באבל אז ישבנו בבית, גרה סמוך לדרך ראשית)
למה המשטרה ואמבולנסים נערכו וצפרו כל הלילה, מי שחגג שיקח אחריות,
אבל המערכות נערכות--ומתגברות את עצמן,
רק בבי"ס לא תקין שלא למדו כשהרבה/רוב/כמות גדולה של תלמידים חסרה,

לטעמי דרישה לא נכונה ובטח לא נכון לומר לא תקינה.
 

מ י כ ל10

New member
מה הקשר?

בוודאי שהאחריות היא קודם כל על ההורים.
ואם הורה וילד מחליטים שהילד לא ילך לבי"ס זה בסדר גמור. שלא ילך, ושישלים את מה שנלמד באותו יום. זה בכלל לא עניין של עונש או האשמה.
אפשר גם לקבל החלטה גורפת על יום חופש ביום הזה. יהיו תלמידים רבים, מורים והורים שזה יתאים להם.
אפשר גם להצהיר שביום הזה יהיו יותר חזרות וחיזוקים, ואפילו טיפוח קשרים חברתיים. אפשר.
לא נורא, בשנה הבאה אנה תחליט מה שתחליט. ביה"ס לא מלמד רק חומר אלא גם מחנך לערכים, וכך גם ההורים. ואם להורה חשוב שהילד יגיע לביה"ס, כך יהיה - עם או בלי חומר חדש.
גם אני מורה, וכשרוב הכיתה לא מגיעה, אני לא תמיד מלמדת מה שתכננתי. אבל אני לא מספרת לעצמי שזה תקין. ואילו הייתי מחליטה עם הילד שלא ילך לבית הספר לא הייתי כועסת או מאוכזבת או מופתעת אילו הייתי מגלה שהתקדמו בחומר. וזה בטח לא קשור ל"דווקא" או ל"עיקרון"
זה שאולי גם מערכות אחרות לא נוהגות בצורה תקינה, או שאנשים לא מגלים אחריות בעוד תחומים - יכול להיות, אבל זה לא מצדיק ולא קשור.
&nbsp
 
למעלה