שאלת "בוק בת מצווה"

בגלל שזה מה שהצלמים המקצועיים

מציעים.
אם מישהי כאן מכירה צלמ/ת שמכינים אלבום מותאם אישית, אשמח מאוד. כרגע עברתי על האתרים של כל הצלמים שמצאתי בסביבה שלנו, ואף אחד מהם לא יוצא מהשטאנץ שאני פחות אוהבת.
אני רוצה תמונות מקצועיות, כדי שהאיכות תהיה טובה.
 
שאלת "בוק בת מצווה"

הבת שלי רק חגגה את יום הולדתה ה11, אבל רוב בנות הכיתה כבר מתכוננות למסיבות בת המצווה שלהן.
כמה בנות העלו תמונות, הצצה לבוק שמכינים להן. מכיוון שהילדה שלי אמרה שהרעיון מוצא חן בעיניה ושהיא תהיה מעוניינת בבוק כזה, הצצתי בתמונות.
כל התמונות ממש דומות. ברובן יש לילדה זר פרחים על הראש, והן עושות פוזות שנות למצלמה בגן, שדה, או חוף הים. אין שום שיקוף של אישיות הילדה, של התחביבים שלה, ושל מה שמעניין אותה.
התמונה שנראתה לי קיצונית במיוחד היא של ילדה, כמובן עם זר פרחים על הראש, ואיפור די עדין. צילום תקריב של הפנים, בעיניים חצי עצומות, כדי שיראו את כל פרטי האיפור. זו ילדה שמבלה את ההפסקות בבית הספר במשחקי כדורגל סוערים עם הבנים, ואין שום דבר שמקשר בינה לבין איפור והצורה שבה צילמו אותה.
זה הרעיון של הבוק? מדובר בסשן צילומים סטנדרטי, ואני לא יכולה לצפות למשהו יותר מותאם אישית?
אשמח לדעת, להכין את עצמי לעניין, או לחפש פיתרון אחר מבעוד מועד.
 
לא מבינה כלום בבנות או צילומי בת מצווה, אבל

למה שלא תשאלי את הבת שלך מה היא רוצה? ותדגישי שלדעתך חשוב שזה יבטא את האופי האמיתי שלה.
 
היא רוצה תמונות שישקפו

את האישיות ותחומי העניין שלה, אבל לא איתרנו צלם שמצלם בוק כזה.
 
ממש לא. אמנם זה מה שרוב הבנות (גם כאן!) עושות, אבל יצא לי
כבר לראות צילומים שכן משקפים תחביבים ואישיות. אמנם בעיקר של בנים, אבל אני לא רואה שום סיבה למה צילומים כאלו לא יכולים להיות גם לבנות. חברים של הבכור כבר הצטלמו עם הגיטרה (ילדים מנגנים, כמובן), במדי צופים, על מגרש הכדורסל וכו. הבכור רוצה להצטלם בבריכה, כולל תוך כדי שחייה ממש.
כל הבוקים השטאנצים והשמאלצים האלו מרגישים לי כעצלנות מחשבתית מצד הצלמים וככניעה של הורים לסטנדרט ילדותי ומטופש. ראיתי גם צילומים של בנות כל כך מלאי פוטושופ, שאותי אישית ממש הבחילו.
 
אני אנסה למצוא מישהו קרוב יותר


 
אנחנו דרומיים, איזור באר שבע.

אין לי בעיה להגיע למרכז, אבל עד לקריות זה כבר מסע ארוך מידי.
 

סביון1

New member
אני יכולה להמליץ על צלם שאולי יתאים

הוא לא מבאר שבע אבל לא רחוק כל כך. הוא צילם את הבר מצוה של הבן שלי בכותל. לא עשינו שום בוק אבל הוא עשה עבודה נהדרת. כל מי שרואה את התמונות מתלהב כי מעבר לאיכות הצילום, הוא הצליח להעביר אוירה. קצת קשה לי להסביר, צריך לראות כדי להבין. בכל אופן יש לי הרגשה שהוא יכול להתאים לאתגר שלך. אם תרצי אשלח פרטים במסר.
 

adif11

New member
הי רזאי

שולחת לך במסר קישור למי שעשתה את הבוק לבר המצווה של הצעיר וגם קישור למי שעשו את הבוק לבר מצווה של הבכור
כל אחד מהם מקסים, מצלם נפלא ופתוח לכל רעיון של הלקוח.
שני הצלמים יושבים ברשל"צ
הצלמת - איפה שהוא במרכז. פגשנו אותה ואת הצלם שעובד איתתה רק לצילומי חוץ כלומר הם באו אלינו ונדדו איתנו בין כל האתרים בהם רצינו לצלפ (בשכונה - בבית, בחוג, בקונסבטוריון וכו')
 
יש הרבה צלמים, ויש גם הרבה שמצלמים בעצמם

בשביל שזה יהיה אישי באמת, אני חושבת שעדיף לא לקחת צלם מקצועי. אם יש חבר או קרוב משפחה שיודעים לצלם לא רע - אפשר לעשות את הבוק בעצמכם.
ואז זה באמת אישי, מצלמים במגון סיטואציות.

הבוק הרגיל, כמו שכתבת, הוא לא מאד מעניין. לכל צלם יש סט של שטיקים שהוא חזור עליהם עם כולן. למה שהוא יתאמץ לחשוב על מיקומים מקוריים? זמן זה כסף...
 
לצערי אין צלמים טובים במשפחה.

יש את אחותי, שמשוכנעת שהיא מצלמת ברמה מקצועית. אנחנו מאוד לא מעריכים את יכולת הצילום שלה, והיא תעלב אם ניקח צלם חובב אחר.
 
קודם כל, ראית רק חלק מהתמונות.

יכול להיות שהילדות בחרו בתמונות שהיו יפות יותר בעיניהן, והן היו דווקא "תמונות יופי" סטנדרטיות יותר. בעיקרון צלמים - לפחות לפי האתרים שלהם - כן מאפשרים התאמה לילדה הספציפית - אבל לאו דווקא כולן בוחרות בזה. יש כאלה שרוצות בבוק להיות כמו דוגמניות ולהדגיש את היופי שלהן ולא את תחומי העניין. יש גם צלמים שמעדיפים צילום מסוג מסוים - למשל טבע, ואצלם לפעמים החופש להצטלם בהתאם לתחומי העניין מוגבל יותר (לפי מה שתיארת רבות אצלכם בחרו צלם כזה דווקא).
אצלנו בכיתה של הילדה, אם ההזמנות לבת המצווה היו חלק מהבוק (אני לא יודעת אם כן או לא) אצל רוב הילדות הן דווקא כן שיקפו את האופי ו/או תחומי העניין - הרקדנית הצטלמה בבגדי ריקוד, ילדה לא "עדינה" הצטלמה בבגדי ראפרים, וכו', אבל היו גם ילדות שפשוט שמו תמונה שנראה להן שהן נראות בה יפה.
אנחנו לא עשינו בוק (לא כל כך מתאים לילדה שלנו, על אף שרציתי לעשות לה), אבל שכרנו צלמת לאירוע של בר המצווה (שהיה אירוע משפחתי קטן) ויצאו לילדה כמה תמונות יפות במקום בוק. בהזמנה שמנו תמונה של צלמת מקצועית שצילמה אותה כחלק מצילומי משפחה משנה קודם.
 
זה הרושם הכללי שקיבלנו,

אבל את צודקת, נחכה לראות את שאר התמונות.
יש לנו מספיק זמן עד יום ההולדת הבא, ואולי נופתע לטובה.
 
אז בדקתי שוב. נכנסתי לאתרים של הצלמות, וגם של צלם אחד.

רוצה להוסיף עוד תמונה מקובלת- בשדה, עם הרבה בועות סבון מסביב.
אצל שתיים מהילדות יש תמונה אחת יוצאת דופן, שכנראה משקפת את התחביבים שלה. אחת עושה "גשר" בבגדי מתעמלת, באותו שדה שבו צולמו גם שאר התמונות. אחת מאכילה סוס, היא לא רוכבת עליו, ולא לובשת בגדי רכיבה, אז אולי זה סתם סוס שהיה בסביבה.
לרוב הבנות אין אף תמונה מחוץ לשטאנץ, ולאחת או שתיים יש תמונה אחת שונה, וכל השאר גנריות לחלוטין. וגם כשיש תמונה קצת שונה, לא מדובר בכזו שהיה צריך לשנות לוקיישן בשבילה.
עדיין מחפשת צלמ/ת קצת שונה.
 
לדעתי תחפשי 'סתם' צלם ולא 'צלם בת מצוה'

ותתפרי איתו בוק שתואם את צרכייך. הבוקים שיצא לי לראות איומים בעיני, ברובם רמיזות מיניות (עדינות אמנם, אבל כמעט בכל תמונה) וכמובן לא אישיים ואני מזדהה עם הסלידה שלך מהמוצר הגנרי והמשעמם הסופי.
 
למעלה