עבודה בקבוצה. מה נהוג אצלכם?

יהלום29

New member
עבודה בקבוצה. מה נהוג אצלכם?

הבן שלי בכיתה ג׳. מסתבר שבבית הספר נהוג לתת בחלק מהמקצועות עבודות במקום מבחנים. החל מכיתה א.
בעקרון אין לי התנגדות לעבודות, אבל עבודה בקבוצה בגילאים האלו צריכה להיות לטעמי בבית הספר ולא עבודת בית .
בשנה שעברה חילקו אותם לקבוצות ושמו אותו בקבוצה של 5! בנים.
זה נטו עצלנות של המורה שלא בא לה הרבה עבודות.
בקבוצה כל כך גדולה אף אחד לא באמת מועיל, אי אפשר לדעת כמה כל אחד מבין מהחומר וזה מייתר את העניין.
אף הורה לא רצה לארח 5 בנים במשך כמה פעמים, אז בסוף אני ועוד אמא הסכמנו לשני מפגשים. זה היה קשה בטירוף הרגשתי ממש כמו מורה כל הזמן לנסות לפקס אותם למשימה. שלא נדבר על לתאם בין 5 הורים וילדים יום. למה זה צריך להיות על ההורים?
והשנה סיפור דומה. שמו אותו בקבוצה של 4 בנים. אתמול הם החליטו להפגש להכין את העבודה. הבן שלי אמר שהוא לא יכול בימי ראשון. הם נפגשו והכינו הכל בלעדיו. אני אפילו לא ידעתי. שלחתי הודעה לאחד ההורים לשאול מתי נפגשים, חשבתי לתאם אצלנו, ואז ענו לי שהם נפגשו אתמול וסיימו. מעולה. ממש שיתוף פעולה היה פה. זאת עבודה לעוד שבוע. מה הבעיה למצוא יום שכולם יכולים?
אני תוהה איך להמשיך מכאן. לומר משהו למורה ? למחנכת ? לעזוב את זה ככה?
 
גם אצלינו התחילו עם עבודה בקבוצות

כיתה ד', 3 בנים.
אני מאד בעד, אבל התיאום פשוט נוראי, בגלל החוגים.
בסוף אחת האמהות הציעה שהבן שלה יעשה את העבודה לבד, כי הוא הכי בעייתי מבחינת הזמינות. אז הצעתי שייפגשו לפחות לשעה (שזה מה שמצאנו), ונראה איך מתקדמים.
בעיני העבודה בקבוצות חשובה מאד, אבל באמת הגיוני שייעשו את זה בזמן הלימודים.
לדעתי, כן כדאי לך לדבר עם המורה. בעיקר, על גודל הקבוצות
&nbsp
 
מסכימה אתך, אבל חושבת שזה חלק

ממה שצריך בכיתה. חשבתי שאת מתכוונת ספציפית קבוצה בבית
 

macaroni35

New member
מנסיוני...

אף פעם לא הבנתי את מטרת העבודה בקבוצות בבית כי המחנכות מפספסות את המטרה.
עבודה בקבוצה אמורה ללמד את הילד את הדינימקה של הקבוצה, איך עובדים בקבוצה , הגיבוש ובשיתוף אבל אצלנו לפחות היה אבל גדול-
חלק מהילדים נשארו בודדים וללא קבוצה - זאת הודות למחנכת שנתנה להם לבחור לבד ואם כבר נתת בחירה חופשית, האחריות שלך לפחות לוודא שכולם מצוותים לקבוצות ואף ילד לא נמצא בתחושה קשה שהושאר לבד.
הדבר הבא זה התיאום - תמיד יש חלק שיודעים וחלק שלא....יש אמא מספיק אחראית שמיידעת את ההורים ואז מתאמים בין כל העיסוקים ויש כאלו או שלא עושים או שילד אחד או 2 מבצעים עבור הקבוצה.
בקיצור - לי לא היתה בעיה אישית הילדונת הסתדרה פחות או יותר אבל אצל האימהות חברות היה "כאוס" גדול סביב העניין ולכן בגלל שהייתי פתוחה עם המחנכת של ד' יידעתי אותה והיא פשוט הודיעה לכל הקבוצות שהעבודה תתבצע בשיעורים עצמם ודאגה לוודא שכולם מצוותים.
הדבר שהכי צורם לי זה ילד שנשאר בחוץ...ומחנכת שפשוט לא מייחסת לכך עניין.
נתת משימה בקבוצות- קחי אחריות ודאגי לעקוב אחרי התפתחות הדברים...

זהו נסיוני עם עבודות בקבוצות בבית....מדגישה בכוונה בבית.

יש מקום לפנות למורה על מנת שתנווט בין הילדים ותעזור ובהחלט ליידע.
 

סביון1

New member
רואים שבאמת לא הבנת


אז בואי אסביר לך. המטרה היא לצמצם את כמות העבודות שהמורה צריכה לבדוק. ומבחינה זו כלום לא התפספס והמטרה מושגת במלואה.
 
בדיוק אתמול

הבת שלי הגיעה אלי וביקשה שאני אדפיס לה משהו על אילן רמון.
עם קצת מחקר שלי בנושא הסתבר לי 1. שהיא אמורה לעשות עבודה בשיתוף עם ילדה מהכיתה אבל איכשהו רק אני זו שעושה אותה
2. שבגלל הבעיה שאת מעלה, או חוסר הסבר לילדים למה מצופה מהם, הבת שלי פשוט נכנסה לגוגל, מצאה איזה מאמר שהיה נראה לה, ויאללה בו נדפיס אותו. בלי שום שיחה עם השותפה שלה שאולי עושה בדיוק את אותו הדבר. בלי שום עריכה או באמת עבודה על העבודה.
(הן בכיתה ג').
לא מצליחה לרדת לשורש העניין.
 
אני חושבת שצריך ללמד אותם קודם כל איך לעבוד

בקבוצה ואולי המורה צריכה להסביר שכולם חייבים לעשות את העבודה או שזה לא יחשב. אני זוכרת שכשהייתי ילדה העדפתי לסיים מהר ולא לעבוד עם האחרים.
אבל כיום אני חושבת שזה חשוב מאוד לקטנטנים ללמוד לעבוד בקבוצה.
&nbsp
 
אבל זאת למידה שאפשר וצריך לעשות במסגרת הכיתה
ואין שום סיבה להפיל גם את זה על ההורים לשעות אחר הצהריים המצומצמות והעמוסות.
 
בטח! מסכימה עם כל מילה. האמת אני לא יודעת איך הייתי מסתדרת

אם הייתי צריכה לקבוע בערבים עם הורים של עוד ילדים. אם זה פעם יחידה אז אולי אבל זה תיק רציני ביותר להתארגן לעבודה כזאת בשוטף.
 
אני בכלל לא חושבת שעבודה היא במקום מבחן. אלו שני דברים שונים

מבחן בודק ידע של חומר שנלמד בכיתה. דורש שינון, הבנה והפנמה.
עבודה היא למידה עצמית. מיומנויות שנדרשות בשבילה הן אחרות: איסוף חומר, סינון החומר שנאסף, יצירת מבנה של עבודה עם פתיחה, גוף, סיום וכו'. ממש אחר.
בעיני צריך ללמוד להתמודד עם שני סוגי המטלות הללו בחיי בית הספר של הילד.
גם עבודה בקבוצה היא דבר נכון אם מצליחים להנחיל לילדים את הדרך הנכונה לעשות זאת. הקשבה לדברי האחר, היכולת לשתף פעולה, המסוגלות לוותר על דעתך מפני דעתו של החבר, כבוד הדדי, שימוש בכשרונו וביכלתו של כל אחד מחברי הקבוצה, זה דבר יפה מאוד בעיני.
מה שכן, בעיני נכון שהעבודה תתחיל בכיתה. כך המורה יכולה לפקח שזה מתחיל לצעוד בכוון נכון. הן מבחינת התכנים והמבנה והן מבחינת שיתוף הפעולה. זה שחלק יתבצע בבית זה בסדר. גם למבחנים לומדים בבית וגם שיעורי בית נעשים בבית.
 
למעלה