תכנית מיכא"ל - מישהי מכירה?

תכנית מיכא"ל - מישהי מכירה?

זה משהו שקשור למיצוי כישורים אישיים של תלמידים.
נשמע נחמד.
אבל אשמח לחוות דעת, במיוחד לשלילית (אם יש).
 

mitmit11

New member
אחותי היתה בזה לפני המון שנים

ילדה שלא חשבו שתסיים תיכון סיימה עם תעודת בגרות טובה פלוס.
 

Ani15

New member
כן, ואני ממליצה בחום

היורש עשה את זה לפני שלוש שנים למיטב זכרוני, זה נותן טכניקות למידה בכל מיני כיוונים (פורמליים וגם לא), וגם לא מעט בטחון עצמי. אני לא בטוחה שזה השפיע ישירות על הציונים שלו, אבל אני כן חושבת שזה השפיע על ההתבגרות שלו בדרך טובה. זה היה באמת מוצלח ושווה את השקעת הכסף והזמן.
 

mykal

New member
לא הבנתי למה לחפש שלילי

השלילי היחיד הוא אם התלמיד לא מתיחס ברצינות.
השיטה שלהם מעולה ומקדמת את הפרט מאוד.
בהרבה הבטים. זה ללא ספק בונוס לקידום.
 
ממש לא מחפשת שלילי

פשוט זה נשמע לי כל כך טוב שרציתי לוודא שאני לא מפספת משהו שלילי.
 
השלילי הוא האם הילד רוצה שידחפו אותו קדימה.

הבנתי שבתוכנית הזאת מלחיצים את הילדים, ומי שמתאמץ - מצליח.
אבל הילד באמת רוצה?
או שזה רק יזמין עוד מקום לבעיות ביניכם כשאת תדרשי ממנו ללכת לחוג והוא לא ירצה.
או עוד מקום שבו הילד יילך ולא יצליח וירגיש שהוא כשלון...
 

Ani15

New member
היא לא תצטרך לדרוש ממנו

התמדה היא אחת מדרישות התכנית, ומי שלא מתמיד - עף. הכל חייב להגיע מהמוטיבציה הפנימית של המשתתף (שהם יודעים מצוין איך להפעיל).
ואין שום מוטיב של תחרות - קשה לי מאוד לדמיין מצב שמישהו מרגיש כשלון בתכנית הזו, שמטרתה בדיוק הפוכה.
 
איך את יודעת שהיא לא תצטרך? אולי הוא לא ירצה?

אם אמא רושמת את הילד כי היא רוצה שהוא יצטיין
והילד לא רוצה ללכת
והאמא אומרת לו אתה חייב ללכת - זה נקרא שהאמא דורשת ממנו.

ואני בהחלט יכולה לדמיין מצב שבו מישהו מרגיש כשלון בגלל שהוא עף מתוכנית שהוא לא הצליח להתמיד בה....
 

Ani15

New member
אני יודעת כי הייתי שם

ילד שלא רוצה ללכת לא יכול להשתתף בתכנית הזו. התכנית הזו מבוססת לגמרי על מוטיבציה פנימית והם בעצמם מעיפים את מי שאין לו את זה, כי זה מחרב להם את האווירה הבונה בקבוצה. זה לא תכנית לימוד ולא "קורס" - זה יותר כמו סדנא להתפתחות עצמית בענין לימודים. וכמו סדנאות העצמה אחרות, אי אפשר להכריח אף אחד להשתתף בזה.
&nbsp
אם מישהו בוחר לעזוב תכנית מסויימת (בתכנית הזו זה לגמרי בחירה של התלמיד) ואז גם מרגיש בגלל זה כשלון, זכותו. אם מישהו חושב שלא צריך מראש להיכנס לתכנית מסויימת מחשש שהסיטואציה לעיל יכולה לקרות, בעיני זה בזבוז גדול של הזדמנות טובה. אני לא חיה כך.
 
שכחת לשאול שאלה אחת - האם הילד רוצה

אולי זו סדנא טובה לילד שמבקש ללכת לזה.

אבל מהשאלה של אנה זה מריח לי מצב שבו ההורים רוצים שהילד יצטיין, וזה לא באמת בא מהילד.
וזה תמיד פוטנציאל לבעיה.
 

mykal

New member
בעיקרון דבריך

נכוניםבהקשר של חוגים, או תכניות בחירה אחרות.
פרויקט מיכאל--הוא בעיקרו נכנס לכיתות מראין את התלמידים המומלצים ע"י הצוות.
ובמיון הראשוני יראו אם הילד מעונין אם לאו.
זו לא המלצה שמגיעה מההורים, אלא משהו שביה"ס מנוט.
לכן זה תלוי ההורים והצעתם/רצונם, ואפילו לא רק של ביה"ס, הפרויקט
עצמו מראין וממין.
אגב, גדולתו של הפרויקט בהעצמה אישית, ובנתינת אסטרטגיות למידה
וולא של השגים. ההשגים הם תוצר.
 
אצלנו ה״מיון״ של בית הספר היה בדיחה

זו אחת הסיבות לרתיעה שלי מהתוכנית הזאת.

אולי במקומות אחרים יש מיון רציני. אצלנו הרושם היה שמה שחשוב להם זה שילדים יירשמו וצ׳קים ייכתבו.

לא היה ולו ילד אחד שנאמר לו שהוא לא מתאים לתוכנית.
 

mykal

New member
האמת, אני ממש מתפלאת.

פעם ראשונה שאני שומעת שזה נעשה כך.
ומה ענין הצקים כאן?
לא ברור לי.
 

סביון1

New member
גם אצלנו לא סיננו

הבן שלי הלך מרצונו ןעזב מרצונו בגלל חוסר מוטיבציה. אבל אחרים היו מרוצים מהתכנית.
 
למעלה