עדכון בנושא המורה לחשבון

הבדל גדול מאוד בין הפורום הזה

לבין מאמאזון, למשל.
אולי זה בגלל שאני כבר באמת מבוגרת, זו הבת הרביעית שלי במערכת החינוך, ועברתי את השלב המתלהם בחיי.
מצד שני, אולי זה רק מראה שכבר אין לי ממש ציפיות ממערכת החינוך, ואני משלימה עם מורה שמלמדת טעויות.
דבר כזה לא היה צריך לקרות במערכת חינוך מתוקנת. מורים חייבים לעבור על החומר לפני שהם מלמדים אותו. למורה חדשה צריך להצמיד מורה וותיקה, שתוכל להנחות אותה.
כבר עברתי את שלב הכעס, ואני רק עצובה. לא נראה לי שצפוי שיפור במערכת.
 

galilit11

New member
אולי טעיתי אבל לא קראתי השלמה בדברייך

אלא הבנה שמורה יכולה לטעות, שהיא חדשה, מתן הזדמנות לתקן והדגשת יתרונות נוספים שלה (גורמת לילדים לאהוב את המקצוע).
מערכת החינוך לא מושלמת, אין ספק, והטעות של המורה היא חמורה ובמערכת תקינה היא לא היתה מתרחשת או שבאמת היה לה ליווי.
אבל חלק מהעניין הוא גם ההורים שמתלהמים על כל דבר כזה והופכים את המורים לשק חבטות (אני לא מורה וגם לא הורה עדיין לילד בבי"ס אלא ילדיי בגנים), כאילו הם לא עשו טעות מעולם בעבודה שלהם..
 
הכל נכון, אבל בהחלט גם השלמה.

זאת לא הפעם הראשונה בה אני נתקלת במורים שלא יודעים את החומר. בד"כ אין להם את כל היתרונות שאני מוצאת במורה הזאת.
לא אהפוך אף אדם לשק חבטות, אבל אני מאמינה שידיעת החומר היא תנאי בסיסי להוראה.
אולי פעם, כשהייתי יותר צעירה ומלאת אנרגיה, הייתי מנסה לעשות משהו. אולי ללכת לדבר עם המורה באופן אישי, כדי שתבין שיש מי שפוקח עליה עין.
היום אני שותקת, ודואגת שהבת שלי תדע את החומר.
לא בטוחה שזאת הדרך העדיפה, ואני בטח לא עוזרת לשאר ילדי הכיתה שרובם לא מבינים שיש בעיה.
קצת לא נעים לי משאר ההורים. ההחלטה שלי ממדרת אותם. בעצם אני החלטתי בשבילם, וזה לא הוגן.
 

mykal

New member
למשפט אחד בדבריך,

מצטטת:" והטעות של המורה היא חמורה ובמערכת תקינה היא לא היתה מתרחשת או שבאמת היה לה ליווי"
במערכת תקינה אין טעויות? באמת?!
אני מכירה מקרוב מערכת בריאות מערכת שהרופאים גם מערכים כאנשים
מלומדים --גם משתכרים גם במערכת עם תוספות של פרטי--ואין טעויות?!
אוהו כמה טעויות יש.במקום שיש אנשים שעושים ופועלים יש טעויות.
אז גם במערכת החינוך יש טעויות,
אהבתי את הציפיה שלך ללא התלהמות, ללראות טעות כמשהו ששיך לעולם המציאות. גם אם היינו רוצים מושלמות. בקיום האנושי לא מצאתי
מושלמות בשום תחום.והאמת בביקורת אנחנו מושלמים.
 

galilit11

New member
מדובר בטעות חמורה, ואני באמת מצפה שבמערכת תקינה היא לא תקרה

מורה שמלמדת ילדים שמכפילים שלם בשלם ושבר בשבר, כשזה החומר העיקרי הנלמד בכיתה באותו זמן, זו טעות בסיסית ביותר בחשבון ובהוראה, והיא לא היתה קורית אם אותה מורה היתה מלווה על ידי מדריכים שמוודאים חזרה על החומר, בדיקה איך מלמדת בכיתה וכו'.
מערכת תקינה היא כזאת שדואגת שלא זורקים למים מורים חדשים ונותנים להם להתגלח על גבם של התלמידים. אז בהחלט הנון הוא של המערכת. עם המורה אני יותר סלחנית, כי גם היא היתה צריכה את הליווי הזה שישמור עליה מטעויות כאלו.
לגבי התלהמות, העובדה היא שבמשך שנים חיינו בלעדיה, ואני בטח לא זוכרת את הוריי מתלהמים על מורים שרחמנא ליצלן טעו. אמנם אז היתה בעיה של סלחנות וכבוד יתר כלפי המורים, אבל אני מעדיפה את זה על פני התלהמות והקטנת המורים.
 

mykal

New member


 
שלום

אני לא קוראת בפורום על בסיס קבוע אבל היה נראה לי מדבריך שיש איזו אישיו מתמשך עם הנושא - במיוחד לפי זה שכבר דברת עם הבת שלך מראש והחלטתם איך להתיחס.
אני לגמרי חושבת שזה נושא שצריך להציף למעלה. במיוחד במקצוע ככ חשוב כמו חשבון. מקצוע שאם נוצרים בו פערים, אי אפשר סתם ככה להשלים אותם והכל בנוי אחד על השני.
בנוסף לזה, עם כל הנפנוף של שר החינוך על ההשקעה שנעשית מול המקצועות הריאלים והנסיון להעלות את הרמה של תלמידי ישראל.
חשוב חשוב חשוב להציף טעויות חוזרות ונשנות של מורה שלא יודע להתמודד עם חומר לימודי וחשוב.
 
פעם ראשונה עם המורה הזאת.

היא מורה חדשה ומאוד משקיעה, אז החלטנו לתת לה הזדמנות נוספת.
למרות שלא אמרה לילדים במפורש שהיא טעתה, היא הקפידה ללמד אותם את דרך החישוב הנכונה, כך שהידע שלהם לא נפגע.
אם זה יקרה שוב, אני בהחלט אציף את זה. אני נשארת עם אצבע על הדופק.
 
אז שניה שאלה

הדרך שעד היום הם חישבו בה, מי לימד אותם אותה?
איך יש דרך עד ללימוד הדרך החדשה, שהיא לא נכונה?
 
למעלה