עדכון בנושא המורה לחשבון

עדכון בנושא המורה לחשבון

היום היה שיעור חשבון. המורה החזירה את המחברות, והכריזה שעכשיו ילמדו דרך חדשה לפתרון תרגילים של כפל שברים.
כתבה תרגיל על הלוח, והראתה איך להפוך את המספרים המעורבים לשברים מדומים, ואז להכפיל. הודיעה שעומדת על כך שמהיום יפתרו רק בדרך הזאת.
אחד הבנים שפתר את התרגיל במהירות במחברת, בדרך הישנה, הודיע שהגיע לתוצאה שונה. מיד התפתח דיון בכיתה, ואפילו שאלו אותה אם היא לימדה אותם דרך שגויה. היא ענתה שהדרך הישנה לא תמיד שגויה, אבל הדרך החדשה נכונה תמיד.
הילדים לא הרפו, ושאלו אותה למה לימדה אותם דרך שלא נכונה תמיד. התשובה שלה היתה, שבסוף השנה יבינו.
הייתי רגועה יותר אם היא היתה מודה בטעות, אבל אני מניחה שהיא מנסה לשמור על כבודה בפני התלמידים.
כרגע אני בעיקר גאה בבת שלי שישבה ולא התערבה בדיון. דיברנו על זה מראש, והחלטנו שכל מה שתגיד יכול רק לגרום לבעיות עם המורה, ולא להביא תועלת.
אני אמשיך להיות עם אצבע על הדופק השנה בחשבון ובהנדסה, ותוהה אם כדאי לי לעשות משהו נוסף.
 
באמת כל הכבוד לבתך. גילתה בגרות ואנושיות.

אני הייתי ממשיכה להיות עם אצבע על הדופק. ואם שוב יקרה מקרה כזה - לדווח למחנכת.

אני אפילו לא לגמרי מאשימה את המורה. אני מאשימה את מי שמעסיקים אותה.
אצלנו קרה שהמורה לאמנות לימדה חשבון כי יותר מדי מורות שיודעות חשבון היו בחופשת לידה או שבתון.
 
זאת אמורה להיות מהנדסת,

שעושה הסבה להוראה. אני מניחה שהיא תהיה מורה מקצועית לחשבון.
זאת השנה הראשונה שלה במערכת החינוך, אבל מהנדסת שלא יודעת כפל שברים, זה לא ממש מתקבל על הדעת.
 
אני חושבת שזה חמור מאד. לא הייתי משאירה כך את הדברים.

לטעות זה דבר אחד, לטשטש את הטעות במחיר של שקר לכיתה כולה זו התנהגות שחורגת ממה שאני הייתי מוכנה לקבל. לדעתי היא חייבת לעמוד מול הכתה, להודות בטעות ולתקן אותה. זה כבר עניין אנושי-ערכי ולא לימודי. מה חושבים ההורים האחרים?
 
אני מהמרת שהורים אחרים

לא מכירים את העניין.
הבת שלי יוצאת דופן, גם בזה שהיא נוהגת לשתף אותי במה שקורה בכיתה, וגם בזה שהיא הוטרדה מזה שיכולים להיות שני פתרונות לתרגיל.
אני יכולה לספר את הסיפור בווטסאפ של הורי הכיתה, אבל בטוחה שהרוחות יסערו. אני לא בטוחה שאני רוצה את כל הבלגן. אם המורה למדה לקח, ומעכשיו תבדוק כל נושא לפני שתלמד אותו בכיתה, אולי כדאי להניח לזה.
המורה הזאת מצליחה לחבב את המקצוע על הילדים, וקשה למצוא מורות כאלו.
 
אבל הילדים מבינים שהיא משקרת -

הם קטנים, הם לא טיפשים. "דרך ישנה" ו"דרך חדשה" ?? 2 פתרונות לאותו תרגיל??? "כשתגדלו תבינו" ??? ובמישור הערכי - לשתוק מול טיוח? הייתי חושבת עוד. זו לא סיטואציה שאפשר 'להחליק' בעיני. הם לא לומדים ממנה רק מתמטיקה (שגויה) אלא גם התנהגות אנושית (שגויה... ) ואם את לא עושה כלום ולא מסבירה לבת שלך כלום - את מלמדת אותה לקבל התנהגות כזו. ואני לא בטוחה שזה מה שאת רוצה....
 
אני ניצלתי את המקרה כדי להראות לבת

שלי, שכל אחד יכול לטעות. דיברנו גם על זה שצריך להרגיש ביטחון בעצמך, כדי להודות בטעות.
היא עוד תיתקל בהרבה מאוד אנשים שיטייחו טעויות ומשגים. נראה לי שהיא מבינה שהיא יכולה לבחור איך להגיב במקרה כזה. היא לומדת לעשות חישוב עלות מול תועלת.
לדעתה רק ארבעה או חמישה ילדים בכיתה הבינו שהמורה משקרת. השאר מחכים לסוף השנה, כדי להבין את האמת העמוקה מאחורי דרך החישוב האלטרנטיבית של המורה. כמובן שרוב הסיכויים שהם ישכחו את המקרה עד סוף השנה, ועל זה גם המורה סומכת.
 

מילי2017

New member
באמת בעייתי שלימדה את הילדים שבמתמטיקה יכול להיות

שלאותו תרגיל יהיו 2 תוצאות שונות .
זה נוגד את כל העקרונות המתמטיים
 

yaelal1

New member
האמת שגם לי זה קצת צורם

לא בגלל הטעות ב"שיטה הישנה" אלא בגלל שהיא מפספסת פה הזדמנות חינוכים ממדרגה ראשונה!
היופי במתמטיקה זה שכולם שוים בפניה. גם המורה יכולה לטעות. כמובן שרצוי שלא אבל כולנו אנושיים וזה קורה לכולנו.
היא היתה יכולה להגיד - טעיתי. הנה הסבר מלא. זה מותר ובסדר לטעות - וגם לכם מותר לטעות אבל חשוב להגיע לחקר התשובה הנכונה.
&nbsp
עם זאת, אני חושבת כמוך שאין הרבה מה לעשות עם זה. כשההודאה באשמה לא באה ממנה, לגרור אותה לכך מול הכיתה זה הלבנת פניה ברבים ואין לזה ערך חינוכי.
&nbsp
מעניין אותי איך היא מחבבת עליהם את המתמטיקה - זה בשל ההסברים שלה? משחקים שהיא עושה בכיתה? מה ביתך אומרת?
 
היא מסבירה בסבלנות, ונחמדה אל הילדים.

חייב להיות עוד משהו, אני אשאל את הבת שלי.
היא אוהבת ללמוד, אז כל מורה שמתנהגת בצורה נחמדה, חביבה עליה.
זה בטוח לא מספיק לכל הילדים, והיא אמרה שכולם אוהבים אותה, אז אני צריכה לחפור עוד קצת.
 
שאלתי שוב.

המורה אספה קבוצת מתקשים, שיושבים קבוע מסביב לשולחן שלה, כך שהיא עוזרת להם כל הזמן.
ילד שלא מבין משהו, זוכה לעזרה צמודה, עד שמבין.
ילדים שסיימו את העבודה מקבלים זמן חופשי כצ'ופר. אם הם מנצלים את הזמן להפרעה, הם מקבלים עבודה נוספת. העבודה הנוספת לא מוגדרת כעונש, אלא כתרגילים למתקדמים.
כולם יוצאים מהשיעור בהרגשה של הצלחה, וכנראה שזה עושה הבדל גדול.
 

yaelal1

New member
וואו! יפה שהילדים מעריכים את זה!

ואלו שיושבים על ידה לא מרגישים מתוייגים כטיפשים מול החברים שלהם?
בכל מקרה, זה יפה. חבל שלא ידעה להודות בטעות.
אבל היא לא הראשונה ולא האחרונה שמדחיקה ומטייחת.
בהצלחה בהמשך!
 
ילדים יודעים מצוין מי חלש בלימודים.

הילדים האלה כבר מתויגים, אבל עכשיו הם מקבלים עזרה ומתקדמים.
גם לי חבל שהיא לא הודתה בטעות, אבל אני משלימה ומקבלת אותה על יתרונותיה וחסרונותיה.
מקווה מאוד שהיא למדה את הלקח, וששאר שנת הלימודים תעבור בלי בעיות נוספות.
תודה.
 
אני מנחשת שהיא מורה צעירה ולא מנוסה
בתחושה שלי, מורות צעירות לא יודעות איך להודות בטעות מבלי שזה יתפרש אצלן כפגיעה בכבודן ובסמכותן. חלקן כן לומדות במהלך השנים איך לעשות את זה נכון. חבל שהיא לא התייעצה עם מורות מנוסות ממנה (כנראה שגם בפניהן התביישה להודות בטעות), ואפשר רק לקוות שעם הניסיון היא תלמד שמורה יכול להודות בטעות בפני תלמידים ובכך אפילו להגדיל את מידת הכבוד אליו ולאו דווקא לפגוע בו.
 
שנה ראשונה בהוראה.

חושבת כמוך, ובגלל זה לא פותחת את הנושא. במיוחד בגלל שהיא כנראה באמת מתאמצת ומשקיעה. אני מקווה שהיא למדה את הלקח, ותחזור על החומר לפני השיעור.
סיכמתי עם הילדה שאנחנו נשתוק, אלא אם יקרה דבר כזה שוב.
 

galilit11

New member
חייבת להגיד לך שאני נפעמת

מתגובתך הסבלנית השקולה והבוגרת לאירוע הזה.
איזה שיעור מדהים לביתך וגם אני למדתי כשקראתי אותך.
וכל כך שונה משיח הרשתות החברתיות המתלהם והנפוץ.
 
למעלה