מבואסת.

מבואסת.

המורה לחשבון והנדסה של הילדה, מאוד אהובה. חוויה מתקנת אחרי מורה צעקנית ולא חביבה בשנתיים הקודמות.
היום הבת באה מביה"ס, וסיפרה שפתרו תרגילים בכפל שברים. היא פתרה תרגיל על הלוח, והמורה אמרה שהכל נכון. אח"כ מצאה את אותו תרגיל בחוברת כתרגיל לדוגמה. בחוברת פתרו את התרגיל בצורה אחרת מזו שהם למדו בכיתה, וגם התוצאה היתה שונה.
היא ניגשה אל המורה והראתה לה את התרגיל. המורה בדקה את החוברת, הסתכלה שוב על הלוח, והודיעה לילדים לא להמשיך לעבוד בחוברת. אספה את כל המחברות לבדיקה, ואמרה שימשיכו ללמוד את הנושא בשיעור הבא.
ביקשתי לראות את החוברת, ושאלתי מה המורה לימדה בכיתה. מסתבר שהתחילו ללמוד כפל של שברים מעורבים, והמורה אמרה להכפיל את השלמים בשלמים, ואת השברים בשברים. בחוברת הסבירו שצריך להפוך את המספרים לשברים מעורבים, ואז להכפיל.
בקיצור, מורה לחשבון שלא יודעת את החומר. נחמדה, אבל לא חזרה על הנושא ולא התכוננה לפני השיעור.
כמובן שהסברתי לילדה איך להכפיל שברים, ולמה.
נראה לי שלא אוכל לסמוך על המורה הזאת יותר, ואצטרך לבדוק את המחברת של הילדה באופן קבוע.
לא חושבת שאפתח את הנושא כרגע. אני מחכה לראות מה היא תעשה בשיעור הבא. אז אצטרך לחשוב אם לדבר עם המורה, המחנכת, או ההורים.
 
לא ייאמן

רק אני רוצה לתקן אותך: מה זאת אומרת לא חזרה על החומר ולא התכוננה?
למה יש פה להתכונן?
אני לא חזרתי על החומר הזה לא מעט שנים, ועדיין אני יודעת איך לפתור.
אגב, את צריכה גם לחזור אחורה כדי לראות מה הם למדו עד עכשיו.
 
זה נורא בעיניי, מה שאת מספרת. לא יודעת מה הייתי עושה

כנראה לא הרבה בהתחלה. אבל אולי המקרה הזה יזעזע את המורה מספיק בשביל לשכנע אותה שהיא כנראה צריכה לחזור על החומר לפני השיעורים?....
 
ואם מישהו ישאל שאלה שלא קשורה לשיעור?

בעיני, מורה כזאת לא יכולה ללמד מתמטיקה!
חסרה לה הבנה בסיסית בחומר.
&nbsp
 

נומלה

New member
לא חזרה על החומר?

זו מורה שלא יודעת חשבון בסיסי. אם יש מרכזת מקצוע בבית הספר היא צריכה לשים עליה עין באופן רציני. מורה כזאת יכולה לחרב תיאבון מתימטי לילדים רכים.
 
מאד מטריד. אי אפשר להתעלם

אני סקרנית לשמוע מה המורה תגיד בשיעור הבא. האם ואיך היא תודה בטעותה.

יש לקוות שזה יגרום לה לטלטלה מסויימת, ועכשו היא תזכור לעבור היטב על החומרים.

באמת מטריד שמורה לחשבון לא יודעת חשבון.
אבל מה אני אגיד - לא מפתיע.

אצלנו המורה לאמנות לימדה חשבון ועברית במשך שנתיים, כי לא היתה מורה אחרת.
 
זאת המורה שבזכותה הילדים מתחילים לאהוב חשבון.

היא סיפרה לילדים שיש לה תואר בהנדסת בניין, ועכשיו היא מסיימת תואר בחינוך.
אני קצת ספקנית, כי אני מצפה ממי שהתקבל לתואר בהנדסה, שידע מתמטיקה ברמה של 5 יחידות, שלא לדבר על יותר מזה בהמשך התואר.
לא פגשתי אותה עדיין, כי היא חדשה בבית הספר. מתחילת השנה אני שומעת עליה רק סופרלטיבים, וקיוויתי שהכיתה קיבלה מורה טובה.
עד עכשיו הם רק חזרו על החומר של שנה שעברה. המחברת אצל המורה בבדיקה, אבל עברתי על כל מה שעשו בחוברת, והכל בסדר.
סיכמתי עם הילדה שמעכשיו תבוא אלי כל פעם כשיתחילו חומר חדש. אני אבדוק מה הם למדו ואתקן אם יהיה צורך.
אני רוצה לתת למורה להנות מהספק. אולי היא התבלבלה ומעכשיו תקפיד להתכונן לפני השיעורים. קשה לי להבין איך אפשר לטעות במשהו כלכך בסיסי, אבל אני ממש רוצה לקוות שיהיה בסדר בהמשך.
לבכור שלי היתה מחנכת שלא ידעה את החומר, במשך שנתיים, כיתות ג' וד'. היא לימדה אותם את כל המקצועות, חוץ מספורט. כל יום לימדתי אותו מחדש את כל מה שלמדו בכיתה. במבחנים היא היתה מורידה לו ציונים, והוא היה מגיע אליה עם מילונים ואנציקלופדיות, כדי להוכיח לה שהוא צודק. כולם התלוננו, אבל המנהלת טענה שאין לה יכולת להחליף אותה. הרגשתי אז שאני נלחמת בטחנות רוח, ואני לא רוצה לחזור על החוויה.
 
אני כל הזמן אומרת לעצמי

שאולי היא סתם התבלבלה.
אני מחכה לשיעור הבא לראות מה היא תעשה.
אין סיכוי שהבת שלי לא הבינה אותה, ובאמת קשה לי להבין איך מתבלבלים בחומר כל כך בסיסי.
גם אם המורה תתקן את עצמה בשיעור הבא, אני אמשיך להיות עם אצבע על הדופק עד סוף השנה.
בנתיים, פשוט מבאס. אחרי השיעור הבא, יהיה אפשר לדעת אם זה יותר מזה.
 
מצד אחד, כן, זה מזעזע,

מצד שני, קורה שאנשים מתבלבלים - לא הייתי מסיקה מסקנות מרחיקות לכת ממקרה אחד. אפשר להיות קצת יותר עם אצבע על הדופק, אבל לא הייתי שופטת אותה עדיין.
 

adif11

New member
ממממ......באמת מוזר אבל

אישית אני מעדיפה מורה שיודעת את החומר באופן חלקי אבל היא נעימה וגורמת לילדים לאהוב את המקצוע על פני מורה ששולטת בחומר בצורה מופלאה ובגלל היחס שלה הילדים שונאים את המקצוע.
תני למורה צ'אנס ואם את ממש דואגת תעברי עם הילדה מפעם לפעם על חומרים חדשים שנלמדים. לא סוף העולם בכיתות הנמוכות. זה לא שמחר הילדה ניגשת לבגרות.
 

Ani15

New member
באמת מבאס

אבל אל תשכחי שא. זה רק פעם אחת וקורה שמתבלבלים, גם למורים זה קורה. תני לה את הbenefit of the doubt לפחות עד הפעם הבאה, וב. שזו כבר לא אותה מנהלת (ועם כל הביקורת על הנוכחית, אחרי שנה עם המורה לאמנות על תקן מורה לחשבון בכתה ג, שחוסר ההבנה שלה בחומר היה פשוט מגוחך, היא כבר לא מלמדת חשבון - והיא באמת טובה באמנות - והכתה שלנו קיבלה את התותחית - הצעקנית שעכשיו בשבתון - בכתה ד כדי להשלים את החומר. כך שבגדול יש עם מי לדבר אם וכשתצטרכי. והצעקנית, חמסה עליה, אפילו הכתה העריכה את ההשקעה שלה ואת העובדה שכולם שלטו בחומר היטב בסוף השנה)
 

סביון1

New member
שלמים בשלמים ושברים בשברים? הזוי

הזוי! מאיפה היא הביאה את זה?
אולי הילדה לא הבינה אותה נכון?
 

yaelal1

New member
זאת הזדמנות מצויינת ללמד את ביתך שכולם טועים לפעמים

ואת החשיבות של לימוד מספר או מקור בויקיפדיה.
כל הכבוד לביתך.
לגבי הטעות - נכון, טעות. המורה עשתה בשכל שאספה את המחברות ובטח תתיחס לטעות בשיעור הבא. ותסביר את השיטה הנכונה.
בקיצור - לא הייתי ממהרת להזדעזע (אלא אם כן זה קורה באופן תכוף בשנה).
&nbsp
אגב, בעיני שברים מעורבים זה בכלל חיה מוזרה. הרי במקום לכתוב 1/2 3 למעשה מתכוונים 1/2 + 3 אבל מיילא, אולי יש לזה ערך פדגוגי...
 
למעלה