יש הנחיה ממשרד החינוך
להמנע מכתיבת ציון המספרי של ה- IQ על גבי בדו"ח (אלא רק בנספח, במקרים מסויימים). ההנחיה היא להתייחס לטווח של ציון ה- IQ, כלומר ממוצע, מעל הממוצע, מתחת לממוצע וכן הלאה.
והפוך צודקת. לרוב, עיקר האבחון הפסיכולוגי הוא החלק הקוגניטיבי / אינטלקטואלי. במקרים מסויימים, למשל כאשר יש אבחון פסיכולוגי קודם עם תמונה קוגניטיבית מפורטת, האבחון הפסיכולוגי החדש עשוי להתמקד בעיקר בחלקים הרגשיים. מקרה נוסף שהפוקוס של אבחון פסיכולוגי יהיה בחלקים הרגשיים הוא כאשר מהאנמנזה (כלומר מדיווח ההורים ובית הספר) מעלה חשש שהקושי הלימודי נובע דווקא מקושי רגשי ולא מקושי קוגניטיבי (IQ נמוך, לקות למידה, הפרעת קשב וכד').
מידד
פסיכולוג חינוכי
להמנע מכתיבת ציון המספרי של ה- IQ על גבי בדו"ח (אלא רק בנספח, במקרים מסויימים). ההנחיה היא להתייחס לטווח של ציון ה- IQ, כלומר ממוצע, מעל הממוצע, מתחת לממוצע וכן הלאה.
והפוך צודקת. לרוב, עיקר האבחון הפסיכולוגי הוא החלק הקוגניטיבי / אינטלקטואלי. במקרים מסויימים, למשל כאשר יש אבחון פסיכולוגי קודם עם תמונה קוגניטיבית מפורטת, האבחון הפסיכולוגי החדש עשוי להתמקד בעיקר בחלקים הרגשיים. מקרה נוסף שהפוקוס של אבחון פסיכולוגי יהיה בחלקים הרגשיים הוא כאשר מהאנמנזה (כלומר מדיווח ההורים ובית הספר) מעלה חשש שהקושי הלימודי נובע דווקא מקושי רגשי ולא מקושי קוגניטיבי (IQ נמוך, לקות למידה, הפרעת קשב וכד').
מידד
פסיכולוג חינוכי