הפחתת נקודות במבחן

ליאת של עדי

New member
מנהל
הפחתת נקודות במבחן

שאלה
הגדול שלי בכיתה ג, עשה מבחן בחשבון, המקצוע האהוב עליו שהוא חזק בו ומאוד מתאמץ להצליח בו.
קיבל 98 במבחן. בגלל שדיבר בסוף המבחן, היא הורידה לו 5 נקודות.
לגיטימי? נורא מכעיס אותי. היא מורה שמענישה גם ככה בבקלות את הילדים בכיתה באופן גורף, ידה קלה על ההדק. כשזה הערה אני אישית מטפלת בזה נקודתית, מאמינה שכל אמא בוחרת איך להתייחס לזה. אבל כשזה מבחן.. כיתה ג.. לקבל את זה או לדבר עם המורה?

*מזכירה שמדובר בכיתה בעייתית, תחילת שנה היתה קשה.
*אחד השיעורים המקצועיים שעוברים ממש טוב
*לא לציטוט
*למתלהמות המגעילות שיש פה, תתעלמו ואל תגיבו
 
לי לא ממש חשוב

הציונים בכיתה ג לא ממש חשובים. אין להם כל השפעה על העתיד אז לא ממש חשוב לי.
אני הייתי אומרת לילד שחבל לי שהוא דיבר אבל בשבילי הוא קיבל 98.
לא הייתי מדברת אם זה על המורה
 
א. לא לגיטימי. ב. לפי חוזר מנכ"ל החדש, בכיתה ג' אסור לתת
ציונים מספריים עדיין, רק הערכות מילוליות (שולט היטב, שולט, שולט חלקית וכו'). לא תקין מכל בחינה שהיא. הייתי קודם כל פונה למחנכת, כי זה סדר ההתנהלות בבית הספר. אח"כ אפשר לפנות למורה המקצועית עצמה.
 
בעיני זה לא נורא. הוא קיבל 98.

את יכולה לאמר לו שהוא אכן מצטיין. 98, כשהנקודות היחידות שירדו זה בגלל דיבור - זה אכן שהוא מצליח בשאיפתו להצטיין.

והזדמנות לאמר לו שזה שהוא כלכך חזק בחשבון, זה מצויין אבל לא מספיק. ואם הוא רוצה להמשיך לשמור על ציונים מושלמים - הוא צריך לשים לב לכלל הדרישות של המורה, כולל שמירה על שקט במבחן
 

נומלה

New member
דעתי

הציונים בכיתה ג ממש לא חשובים. בטח לא ברמת 98 או 92. מצד שני יש לך הזדמנות להגיד לבן שלך, שעכשיו הוא יודע שלא צריך לדבר בזמן מבחן. אני לא הייתי זורקת הצידה את שיקול הדעת של המורה פה. זו הזדמנות (יחסית "זולה" בבגרות אם הוא ידבר עלולים לפסול לו את המבחן), לדבר איתו על התנהלות של שילוב הרצונות שלו והרצונות של המורה.
 
את לגמרי צודקת. יש כאן הזדמנות מעולה ללמידה מצידו של הילד
ועדיין - לדעתי המורה הייתה יכולה להתנהל באופן חכם יותר מול ילד בכיתה ג'.
שלא לדבר על זה שמתן ציונים מספריים עומד מפורשות בניגוד לחוזר מנכ"ל. אבל זה כבר עניין אחר.
 

נומלה

New member
אני לגמרי מסכימה עם הביקורת

אבל מנסיוני הארוך למדתי שעם מורים יש לי הרבה ביקורת ואני צריכה לבחור את המלחמות. מורה שנותנת ציונים ומבחנים בניגוד להוראות משרד החינוך זו מלחמה שצריכה להתנהל ברמת ועד הורים-הנהלה, ולא ברמת הילד הבודד.
בגלל זה טענתי שזו דרך זולה ללמוד להתנהל עם מורים. לא שהם תמיד צודקים. הם הרבה פעמים לא. לא שהם תמיד חכמים. הם הרבה פעמים לא. אבל הם מאוד שומרים על הטריטוריה "החינוכית" שלהם גם במחיר להודות בטעות. יש לרבים מהם בעיה אינהרנטית כזו. הילד צריך לחיות איתם עכשיו לפחות עד י"ב, והאמא יכולה לעזור לו בזה. שיעור בכישורי חיים והבנת המערכת שלא תמיד צודקת וחכמה.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
שיואו תקשיבי! בול מה שחשבתי עליו הבוקר ברכבת

החלטתי שלפני שהמורות ישגעו אותי, והשנה יש לנו מבחר עצום של מורות, כל אחת מלמדת ומתנהלת בדרכה שלה, שאני צריכה להתאים את עצמי לכל מורה, ולבחור את המלחמות שלי בחוכמה, והכי חשוב זה לדעת מתי להתייחס ברצינות ומתי להקל ראש.
מאוד התחברתי למשפט האחרון שלך- שיעור בכישורי חיים והבנת מערכת שלא תמיד צודקת וחכמה- זה אומר ללכת בזהירות בין הטיפות ולדעת מתי ואיך להציג את המערכת הזאת כמערכת שלא תמיד עובדת נכון.
 
אין בינינו ויכוח בעניין הזה
 

adif11

New member
מעצבן מצד אחד

אבל לא סוף העולם מצד שני.
איך הילד קיבל את זה ? אם הוא נורא התעצבן ולקח ללב הייתי מציעה לו שניגש לשוחח עם המורה. לא בהתלהמות ולא להפוך שולחנות אבל כן לדבר ולו רק שלילד תהיה הרגשה שאת שם בשבילו וגם שילמד לחיים שכדאי לנסות לשנות וכו'.
כך לפחות נהגתי ואני עדיין נוהגת עם שני בני.
אם כל הסיפור "עובר לידו" הייתי עוזבת את זה.
 

סביון1

New member
נראה לי לגיטימי לגמרי להוריד ציון בגלל דיבור במבחן.

יתכן שהמורה מחמירה, אבל אני הייתי מכבדת את שיקול דעתה ולא מעירה. אני משערת שהיא ניסתה למנוע העתקות בכך שהזהירה שדיבורים יגררו הורדת ציון. אני משערת שהבן שלך לא העתיק, ועדיין הוא דיבר כך שנאלצה להעניש.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
בוקר טוב בנות תודה על התגובות


דיברתי עם המורה.
הסברתי לה שאני לא מבינה למה בכיתה ג היא משתמשת בשיטה של להוריד נקודות במבחן, מבחן ראשון, שכנראה הם לא ממש מבינים את המשמעות של לא לדבר שזאת הדרך להעתקות. היא אמרה שלהרבה ילדים ירדו נקודות בגלל דיבורים. לא מעודד אותי.
ביקשתי ממנה שהעונש האולטימטיבי לילד שלי זה לקבל עבודת בית בחשבון (המקצוע המדובר) לדוגמא, או לצלצל אלי לשיחה, שזה מפחיד ומטריד אותו הרבה יותר מהורדת נקודות.
הפוך, לדעתי בתעודה הם נותנים הערכה אבל במבדקים (כך הם קוראים לזה) נותנים במספרים.. חוזר מנכל עדיין מדבר על מבחנים?
בכל אופן, זאת מורה שמחלקת הערות על כל משב אויר לא מתוכנן, אני אצטרך לא להתרגש ממנה עם כל הצער שבעניין.
ועוד דבר, הציון בתעודה יהיה 98 ולא 93, "בינינו" היא אמרה לי. אז בינינו, זה פחות מטריד אותי, הדרך יותר מפריעה לי.
&nbsp
 
כן - חוזר מנכ"ל מדבר על מבחנים ומבדקים. אצלנו הוא סוף סוף
מיושם השנה, והצעיר חוזר הביתה עם הערכות מילוליות בלבד.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
האמת שהוא קיבל הערכה מילולית מדהימה

היא רשמה לכל הילדים הערכות מילוליות.
מאוד אהבתי
 
סבבה, אבל לא לזה הכוונה

הכוונה ש*במקום* הציונים המספריים, יינתנו הערכות מילוליות קבועות מראש. כפי שאמרתי - שולט היטב, שולט חלקית וכן הלאה. אלו הגדרות שנקבעו מראש, והן אמורות להחליף בכיתה ג' ציונים מספריים בבחינות ובמבדקים.
 
אצלנו יש ״שולט״ בתעודה, אבל במבחנים - מספרים

התעודה אכן מורכבת מ״שולט״ ו״כמעט שולט״ וכאלה, אבל ציוני המבחנים הם במספרים.

אני תוהה כמה אנשי חינוך השקיעו זמן ומאמץ בלהחליף את ה״טוב״ ו״כמעט טוב״ שהיו בימי ילדותנו, ב״שולט״ של היום....

אנחנו תמיד צוחקים שזה שולטטטטטט1
 
למעלה