מה דעתכם?

מה דעתכם?

הבן שלי התחיל ללמוד בחטיבה השנה, בית ספר אזורי. בית ספר חילוני, כפר נוער.
הוחלט לתכנן טיול משפחות. קבעו לשישי בבוקר שזה די בעייתי מבחינתי. גם כי לקטנים יש מסגרות וגם לא מספיקים לחזור לאסוף אותם בזמן וגם כי הבן שלי לומד במקום אחר בשישי.
ואז מסתבר שיש משפחה שומרת שבת. בעיני נכון להתחשב בכולם, אבל זה מן הסתם בלתי אפשרי הפעם. הציעו פשרה של טיול בשישי בצהריים, שגם זאת בעיה כי הקטנים גמורים מעייפות אחרי הגן.
אף אחד לא מעיז לדבר על להזיז לשבת ובכך בגלל משפחה אחת כל השאר צריכים להתגמש. אגב, כשהציעו להזיז לצהריים, רשמו ששישי בוקר זאת אופציה אבל אז חלק מהילדים (כמו הבן שלי) לא יגיעו. למה ללימודים שלו אין ערך?
או לעובדה ששישי זה הזמן היחיד לסידורים?
אני גם מבינה שמעכשיו זאת הנורמה, לא עושים כלום בשבת, כל השנים. ואצלינו נהוג לטייל ולעשות ארועים כיתתיים כל כמה חודשים. כך שזה יקרה לא מעט.
האם אני מגזימה?
 
לדעתי זה סביר לא לעשות פעילות בשבת,

וכן לעשות בשישי. וכל כמה חודשים נשמע כמו 3-4 פעמים בשנה - זה נראה לי דווקא די מעט.
גם אצלנו עושים פעילויות גיבוש כיתתיות בשישי בצהריים אם יש הורים שעובדים בשישי בבוקר (אם אין - לפעמים עושים בשישי בבוקר). אם היו עושים בימי שבת זה היה מאוד מעצבן - ואני ההפך משומרת שבת... זה פשוט הזמן שלרוב המשפחות באמת יש חופש לכולם, והן חופשיות לעזוב את העיר ולעשות כרצונן. לא הייתי רוצה שבית הספר "ישתה" גם את היום הזה, וזה נראה לי חשוב יותר מכמה שעות לסידורים (כשאם עושים את זה בצהריים אז גם נשאר הזמן לסידורים).
 
זה סביר מהסיבות שציינת

אבל כאן נאמר בפירוש - יש משפחה ששומרת שבת, אז בואו נצא לטייל ב-14 בצהריים, כולל הילדים הקטנים שגמורים אחרי הגן / כל אילוץ אחר.
 
אז מה אם זה נאמר?

את הולכת להתווכח על איכות הנימוק שלהם? אם נראה לך שזה סביר מהסיבות שציינתי, אז פשוט תקבלי את זה, ותחליטי מה לעשות לגבי הילדים הקטנים - כי זה כנראה יהיה המצב, ורוב הסיכויים שלא יזיזו את זה לשבת.
 
לא הייתי גוררת את הקטנים

אלא משאירה אותם במקרים האלה עם סבאסבתא/בייביסיטר. גם אצלנו עושים פעילויות גיבוש כיתתיות בימי שישי ולא בשבתות (חינוך ממלכתי - רוב מכריע לחילוניים וכמה מסורתיים).
 
מה הבעיה להתפצל ? בטוחה שהבכור יהנה מזמן

איכות בלי האחים הקטנים ועם אחד ההורים
&nbsp
 
הבן שלי לומד ביום שישי

הם מתכוננים לתחרות, וזה בעייתי להפסיד יום לימודים.
גם האפשרות של בוקר וגם צהריים מבחינתו דורשת ויתור על חוג.
ולאחיו יש חוג שחיה שאי אפשר לקחת את הקטן.
שזה אומר שגם אחיו יצטרך להפסיד חוג.
 
אני מצטרפת לכותבות מעליי וחושבת שזו בקשה סבירה לגמרי
אין שום הכרח לגרור את כל האחים יחד איתך לפעילות הזו. אפילו עדיף שלא. שבעלך ייסע עם הילד לפעילות או שרק את תסעי עם הילד. וגם לא יקרה שום דבר אם פעם אחת יפסיד לימודים או אחד הילדים פעם אחת יפסיד חוג. צריך לקחת דברים בפרופורציה, ולעשות שיקולים של עלות מול תועלת - מאוד חשוב שימצא את מקומו החברתי בכיתה החדשה, בה הוא ילמד 5 ימים בשבוע במשך לא מעט שנים, וזה לדעתי האישית הרבה יותר חשוב מהפסד יחיד של יום לימודים במקום אחר, או מפעם אחת שאח אחד יפסיד חוג שחייה. גם אצלנו הקטן מפסיד פה ושם חוג שחייה כי יש דברים יותר חשובים.
אי אפשר להתחשב בכולם, הם מן הסתם לא יודעים שהבן שלך לומד במקום אחר בימי שישי, אבל כן יודעים שיש משפחה שומרת שבת. את זה אי אפשר לשנות, אבל כן אפשר חד-פעמית לוותר/לקצר יום לימודים ביום שישי.
ושוב - אני ממש לא חושבת שצריך או שכדאי לקחת את האחים אתכם, ושעדיף מאוד שרק הורה יחיד יבוא עם הבכור לפעילות הזו.
 
אין פה שאלה בכלל

ברור שהוא יילך לטיול ולא ללימודים.
רק שכן ידעו שיש בעיה כי רשמנו את זה כשביקשנו להזיז לשבת (לפני שידענו שיש דתיים).
והם רשמו בפירוש ששישי בוקר אומר שיהיו ילדים שלא יוכלו להגיע בגלל הלימודים, אבל זאת האפשרות הסבירה (האפשרות השנייה גם היא מוקדמת מדי).
&nbsp
 

kramerkaren

New member
אצלנו לא עושים פעילויות בשבת אם יש משפחות שומרות

זה נושא שעולה כל שנה, בכל מסגרת, באסיפת ההורים הראשונה.
ששי צהריים זו אופציה מעולה, בטח ובטח לטיול שמיועד לבני 12-13, כשיש מעט (יחסית) אחים מאד קטנים.
בכל אופן טיול שמיועד לכיתה ז' כנראה לא יתאים לקטנטנים, גם תחת הכותרת של "טיול משפחות".
 

adif11

New member
אני חושבת שמשפט המפתח בדברייך הוא

"ואף אחד לא מעז..."
אז תעזי.
אם יש וואטצאפ כיתתי הייתי רושמת שם שלמשפחה שלי זה מאוד לא מתאים
ולמעשה בלתי אפשרי מסיבות א,ב,ג ולא תוכלו להצטרף אם הפעילות תהיה בשישי ושאת מציעה בכל זאת להעביר לשבת כדי שגם אתם תוכלו לקחת חלק בפעילות.
אם למשפחה ששומרת שבת מותר לבקש יום ו' כי אחרת לא יוכלו להצטרף, אז גם לך מותר.
ותראי מה תהיינה התגובות להודעה שלך. יתכן ויצטרפו אלייך הורים נוספים
 

סביון1

New member
לדעתי כדאי שתצייני שזה לא מתאים לך, ותבקשי שזה לא יהפוך

לכלל ברזל.

דהיינו לפעמים יעשו בשישי ולפעמים בשבת. ככה שלא אחד ידפק קבוע והשני תמיד יהנה מהתחשבות.

אני גם משערת שאת לא היחידה שלא מתאים לה בשישי. תמיד יש כמה שמתאים להם יותר בשישי ואחרים שמתאים להם יותר בשבת. כשאני הייתי בועד וארגנו פעילות בשישי בצהריים, הורים התעצבנו שהרסנו להם את שנת הצהריים. כשארגנו טיול בשבת בבוקר, הורים התעצבנו שהרסנו להם את שנת השבת. אף פעם אי אפשר לרצות את כולם, אבל אפשר לגוון.
 
למעלה