שאלה..אולי אני סתם מגזימה..

שאלה..אולי אני סתם מגזימה..

כמה אתן מעורבות בעניין השיעורים והמבחנים של ילדי היסודי שלכן?
האם אתן כותבות כל יום בווטסאפ ומבררות?..
מבקשות צילומי מחברות?..
מחר יש אצלנו בכיתה ג מבחן בחשבון
וההורים השתגעו לגמרי
מהשעה שתים שילדיהם חזרו הביתה ועד עכשיו הם חופרים בקבוצה
על המבחן
כן למדו, לא למדו, כן נעשתה חזרה מספקת, לא נעשתה וכו וכו

אכלו תראש
 
מטריפים אותי ההורים המעורבים האלה

אני סומכת על הילדות שלי. וגם אם יש אי וודאות - זו האחריות שלהן לברר. מה פתאום שאני אשאל בווטסאפ מה היו השיעורים? שהילדה תכתוב בווטסאפ של הכיתה. או תשלח אי-מייל למורה.

וגם אם המורה לחשבון נורא לא פיירית ויהיה מבחן ממש קשה - נו באמת. אני אמא, לא ילדה בכיתה ג. ולא צריכה להתרגש התרגשויות של ילדים מכיתה ג. כשאנחנו היינו בכיתה ג, לא חווינו מורות נורא לא פייריות? והתגברנו. לא צריך להילחם כל מלחמה של הילדים. שהילדים ילמדו להתמודד. למשל - קודם כל לעשות את המבחן. ואם כולם לא יצליחו - ללכת ביחד למחנכת ולהסביר מה לא היה הוגן. ככה הם ירוויחו הרבה יותר מאשר אם ההורים יצעדו לפניהם כל הימים ויזיזו כל אבן קטנה שעלולה להטריד את מנוחתם.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
את לא ממש, אולי קצת

אני גם סומכת על הילדים שלי, וכשיש בעיית השלמת חומר, אני בדכ פונה לחבר טוב בפרטי (לאמא שלו)
אבל, יש ילדים שקשה להם, הם לא מחוברים למה שקורה בכיתה, וזה יכול לקרות משלל סיבות שאני לא נכנסת אל זה בכלל, וההורים לחוצים. אני לא מצדיקה ולא חושבת שזה תקין, אבל זה עובר לידי. כשסכנת מפולת חפירה בשטח, אני שמה את הקבוצה על השתק ל8 שעות.
 

gimelit

New member
אצלנו כיתה א׳, אז כמובן המעורבות בשיעורים היא טוטאלית

במיוחד שיש את הנושא של הצהרון, והילדים אמורים לעשות את השיעורים שלהם שם.... אני מקווה שעד כיתה ג׳ הוואצאפ הכיתתי יירגע קצת.
 
למה המעורבות טוטאלית?

רמת הדרישות וצורת העבודה צריכה להיות מותאמת לגיל הילדים.

מורה לא אמורה לתת שיעורים בצורה כזאת שמחייבת את מעורבות ההורים.

גם בכיתה א, מעולם לא ניהלתי שיחות עם מורות או הורים אחרים לגבי מה היו השיעורים. איכשהו, הילדים ידעו לבד מה הם אמורים לעשות.

אולי זה שההורים מעורבים, קצת הורס את תהליך הלמידה.

אולי אם 30 ילדים יאמרו למורה ביום שלישי ״לא עשינו כלום כי לא ידענו מה צריך לעשות״, המורה תבין שההנחיה שהיא נתנה לא היתה ברורה.
וככה היא תלמד לתת הנחיות שמתאימות לקהל היעד, והילדים ילמדו להבין אותה.
 
אני לגמרי בדעתך. אני גם מרגישה שהילדים לומדים לסמוך על
ההורים - אם לא הספקתי להעתיק מהלוח, אמא תשלים לי. יותר התחשק לי לרוץ החוצה כדי לשחק כדורגל במקום להקשיב כמו שצריך למורה ולהבין מה השיעורים? אמא תשלים לי. שכחתי שיש מבחן? לא נורא, אמא תתעדכן בקבוצה ותשב ללמוד איתי.
מכאן התחושה שלי שיש יותר נזק בקבוצות האלו מאשר תועלת. חלק גדול מדי מההורים לוקחים את האחריות על עצמם (ולא תמיד מסיבות מוצדקות), ואין תהליך של למידה והבשלה בכל הנושא הזה של קבלת אחריות אישית על הלמידה. וזה משהו שלא קמים בוקר אחד בכיתה ז' או ט' או י"א ופתאום יודעים אותו, אלא לומדים צעד-צעד כבר מראשית כיתה א'.
 
את ממש בסדר. גם אצלנו יש כמה אמהות סופר מעורבות
סופר לחוצות, סופר אוכלות את המוח בקבוצת וואטסאפ. אלו אותן 6-8 אמהות קבועות, שתמיד מקטרות מתלוננות בודקות מלחיצות וכו. גם כאן הקטן ב-ג' וכבר הייתה שיחה ערה (בין אותן 6-8 אמהות, כן?? ספרתי. לא יותר מזה) על "רמת הלימודים הגבוהה" ו"כמות השיעורים".
אז באמת היה יום אחד עם ש"ב בשלושה מקצועות, אבל בחייכן - לא כל השיעורים היו למחרת, ובכל מקצוע היו 2 שאלות! זהו! בואו לא נסחף! וכבר היה דיון שלם, ואיך זה יכול להיות, והמורות לא מלמדות כלום ושולחות את הילדים ללמוד בבית (הא????? על מה אתן מדברות????) ומישהי כבר התנדבה לדבר בשם כל הכיתה עם המחנכת.
התחילו להעיר לה בעדינות ובסוף היא ירדה מזה ואמרה שתדבר באופן אישי.
לדעתי כל קבוצות הוואטסאפ האלו של ההורים עשו יותר רע מאשר טוב. הבכור התחיל את כיתה א' בלי שום קבוצת וואטסאפ של הורים והכול היה סבבה. בכיתה ג או ד נפתחה כזו קבוצה ויחסית היא הייתה רגועה. אבל אצל הקטן... אלוהים ישמור. זה כבר מגן חובה (חטיבה צעירה) וזה פשוט בלתי אפשרי. הן לא משחררות! די, הילדים בכיתה ג'! כמה אפשר להתייחס אליהם כמו תינוקות. ומי שישמע, איזו רמת לימודים.. (ומה זה אומר על אותה אמא שחושבת שהלימודים בכיתה ג' הם ברמה גבוהה
)
בקיצור - באת לי בזמן
את ממש בסדר, תהיי רגועה. הן ממש מגזימות.
 

mitmit11

New member
לא ממש

אני שואלת את הילד אם היו שיעורים (נדיר שיש) ומה למדו היום. פעם בכמה ימים אני עוברת על המחברות והחוברות (אם הן חזרו הביתה).
חפירות וואטסאפ יש רק אם מישהו שכח או איבד משהו או במקרה של מחלה.
 
גם אצלנו יש קבוצת ווטסאפ כזאת.

השנה החפירות עוד לא התחילו, כי הם עוד לא התחילו ממש ללמוד.
בשנים הקודמות זה היה סיוט, ובד"כ מדובר באותן כמה אמהות. שאלתי פעם את הבת שלי למה האמהות האלה כ"כ מעורבות, והיא אמרה שמדובר באמהות של הילדים שנכשלים במבחנים באופן קבוע.
מצד שני, לא בטוח שהשאנטי שלנו זו הדרך הנכונה. הרבה פעמים אני מגלה רק בזכות החפירות מבחן מסכם, או עבודת הגשה גדולה. כבר קרה שהודעתי לילדה שמחר יש מבחן, ולה לא היה מושג.
כבר מבחן בחשבון? מורה זריזה.
 

macaroni35

New member
גם אצלנו היה היום מבחן במתמטיקה של כל החומר של כיתה ה

וקיבלו לוח מבחנים לאחרי סוכות של 4-5 מבחנים....אז מצפה לנו שיח רב...בווטאסאפ בחוה"מ סוכות
 

macaroni35

New member
ממרומיי כיתה ו...אני פשוט לא כותבת שם יותר...

ותגידי תודה, לפחות השעה אצלכם סבירה אצלנו זה רק מתחיל ב2100-2200 בערב השאלות - למה? איך? כמה? ולפעמים ב6 בבוקר...
בגלל זה כל הקבוצות עברו לשקט אצלי וללא התראות...

בכיתןת ג- ד' הילדה לבד התמודדה עם שיעורים, מבחנים, הכנת מערכת.
כשביקשה עזרה - עזרתי.
בכיתה ה...ממש לא התערבתי אלא אם שוב התבקשתי...ומדיי שבוע עיינתי במחברות ובחומר.
מודה שיש לי ידע רב כי מעבירה חומר או שיעורי בית לילדים מתקשים וכאלו שהילדים בכיתה פחות חביבים ולא עוזרים להם בווטאסאפ הכיתתי ומתעלמים מהם.

ועכשיו כיתה ו בכלל מעדיפה שתדע להתנהל לפני החטיבה.
שוב הילדה שלי אחראית ומסודרת ובמקרה אחר יכול להיות שהייתי יותר מקפידה ועוזרת במה שצריך אבל מודה שאני לא מצליחה להתחבר לשיח, ולעניין החשש מהמבחנים , הם רק שומעים את המילה מבדק או מבחן וכל המערכת על הרגליים.

אני נגישה ולכל מה שדרושה עזרה אני זמינה עבורה ויכולה להעיד שבגלל שהיא קשובה בכיתה ובהכנת השיעורים ההתכוננות למבחנים ממש בקטנה כי החומר טרי ואנחנו לא מייחסים חשיבות כה רבה למבחנים וציונים היא כבר יודעת שהמבחן הוא לה וגם למורה....(חכי לכיתה ה - שנת המיצבים + המבחנים הרגילים)



אני בועד הכיתה מכיתה ה...(הייתי בא-ב ואז עשיתי הפסקה)הצטרפתי לווטאס אפ רק בכיתה ה וקיבלתי החלטה שאני יותר לא רושמת או משתתפת בדיונים הללו או בכלל , כל הזמן אותם האנשים בשעות לא שעות....מודה שהרמתי ידיים.
עונה אך ורק למי שפונה אליי בפרטי.
 
גם אני קבלתי החלטה מודעת לא לקחת חלק פעיל בקבוצה של הקטן
לא בשבילי כל העניין. לא מצליחה להבין עד כמה משועממות כל האמהות האלו שיש להן כל כך הרבה אנרגיות מיותרות. לי ממש אין. אז אני מודה שהקבוצה לא מושתקת (לפעמים כן עובר שם משהו רבע חשוב... וחלילה לי לפספס הקצאת כיבוד לל"ג בעומר!!), אבל אין ספק שיש ימים שאני ממש מתחרטת שהיא לא מושתקת
 
מעדכנת


אז היום בצהרים
אחרי שאמא העלתה כמה תרגילים מהמבחן
והתחיל שוב דיון הזוי
פרשתי ויצאתי מהקבוצה
אף אחד לא שם לב מהסיבה שמייד אחרי שיצאתי
המשיך מבול הודעות
ואני יודעת את זה כי השכנה שגם באותה קבוצה
היתה אצלי בבית
אני חושבת שזה עבר את גבולות הסביר
אפילו אם יש דאגה מטורפת וחשש לגבי הילד
זה כבר מוגזם

עכשיו שקט ומשעמם
 

עדיקים

Active member
יש הבדל בין לבדוק מה השיעורים לבין לחפור

מה שאת מתארת זה חפירות בלתי נגמרות.
אתחיל בכך שמעורבות תלויה בילד.
לי יש שני סוגים של ילדים אחת מעופפת שצריכה שאבדוק אחריה ואחד אחראי שעושה הכל בעצמאות בלי שבכלל אצטרך לומר משהו (נראה אם ימשיך כשיפסיק ללכת לצהרונית).
גם כשצריך להשלים משהו כי החסירו או לא הספיקו לכתוב ואני צריכה להתערב אני פונה אישית לאמא מהכיתה ולא בווטסאפ הכיתתי.

הקבוצות שתיהן לפעמים חופרות אבל לרוב שקטות. כשיש חפירה אינסופית אני משתדלת לא להתערב ומחכה שתגמר. הקבוצות אצלי על השתק. לא מתכוונת לצאת מהן כדי לא לפספס עדכון חשוב. לא מפריע לי.
 

danakama10

New member
מעורבת מאוד

בתור דרישה מבי"ס.
ההורים נדרשים לחתום על שיעורי הבית של הילדים, לדווח למורה במה הילד מתקשה, ועוד.
אני לא מבינה מדוע הורה צריך להסיר מעצמו את כל האחריות ללמידה של הילד. ההורה והמורה צריכים לעבוד בשיתוף פעולה על מנת שהילד ילמד הכי טוב שהוא יכול.
מצד שני, המעורבות לא נעשת באמצעות קבוצות וואטאפ עם ההורים, זה באמת נשמע מעייף ומיותר.
 
למעלה