לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1704017,040 עוקבים אודות עסקים

פורום הורים לילדים ביסודי

ברוכים הבאים! לכל אחד מאיתנו יש אמונות ודעות באשר לגידול ילדים. לעיתים אנחנו מצליחים ליישמן, ולעיתים המציאות גורמת לנו "לחשב מסלול מחדש". הכניסה של ילדינו למערכת החינוך מציבה בפני ההורות שלנו אתגרים חדשים הלובשים פנים שונות לאורך השנים של ילדינו בבית הספר. אנחנו כאן כדי לדבר בפתיחות ובאווירה נעימה על כל מה שקשור להיותנו הורים ולא רק... הפתעות נעימות והפוך עם ראש כפול

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים לילדים ביסודי

ברוכים הבאים! לכל אחד מאיתנו יש אמונות ודעות באשר לגידול ילדים. לעיתים אנחנו מצליחים ליישמן, ולעיתים המציאות גורמת לנו "לחשב מסלול מחדש". הכניסה של ילדינו למערכת החינוך מציבה בפני ההורות שלנו אתגרים חדשים הלובשים פנים שונות לאורך השנים של ילדינו בבית הספר. אנחנו כאן כדי לדבר בפתיחות ובאווירה נעימה על כל מה שקשור להיותנו הורים ולא רק... הפתעות נעימות והפוך עם ראש כפול
x
הודעה מהנהלת הפורום
פורום הורים לילדים ביסודי
המשך >>

לצפיה ב-'הסתגלות לכיתה א׳ וצהרון '
הסתגלות לכיתה א׳ וצהרון
<< ההודעה הנוכחית
03/10/2017 | 20:53
26
361
הבת שלי בת כמעט 6, נכנסה השנה לכיתה א.
כבר כתבתי פה קודם שגילינו שהיא שובצה בכיתה בלי החברות, ואני דאגתי מאיך היא תסתדר.
אז אני הייתי תמיד בטוחה שהיא מוכנה לכיתה א, ואף פעם לא עלה ספק לגביה, אבל עכשיו מרגיש לי קצת שאולי עשינו טעות.
היא לא אוהבת את הבית ספר, מתלוננת שכל הזמן צריך להוציא ולהכניס ספרים וזה לא כיף, שהיא לא אוהבת לכתוב.
חוזרת כל יום עם שיעורים - עכשיו המורה שלה לא נותנת ממש שיעורים. הם עובדים בכיתה, ומי שלא מספיק אמור לסיים בבית. היא כל הזמן חוזרת עם שיעורים, זה אומר שהיא לא מספיקה.. היא דווקא מכינה בסדר בבית ולא מתקשה , אבל עובדת לאט וקצת רחפנית.
היא כל הזמן מאבדת דברים. כבר איבדה קלמר מלא שנעלמו עקבותיו, בקבוקי מים לא חוזרים באופן קבוע..
והבעיה הכי רצינית - היא רשומה לצהרון בית הספר. כבר קיבלתי כמה פעמים הערות על ההתנהגות שלה. שהיא מסרבת לעשות מה שאומרים לה. מתחצפת. כל פעם היא מבטיחה להתנהג יפה , זה עובד ליומיים ואז יש עוד תקל.
והיום היה השיא. ילד חיטט לה בתיק והיא נשכה אותו! ילדה בכיתה א נושכת. כמעט קברתי את עצמי מהבושה.
עכשיו אני ובעלי בגישות מאד שונות לעניין. הוא חושב שאנחנו צריכים להעניש אותה. שצריך לעבוד על בעית ההתנהגות שלה (מסכימה, אבל לא יודעת איך להשפיע על שעות הבית ספר כשאני לא נמצאת), הוא גם מאד כועס כל הזמן שהיא מאבד דברים. לא רוצה לתת לה יותר בקבוקי מים בתור עונש וכו.
אני מאד כעסתי עליה היום. אבל מצד שני אני מרגישה את הקושי שלה.. בלי חברות טובות. ההסתגלות שלה לא קלה. אני חושבת שהיא כנראה במצוקה והיא מוציאה את זה. כרגע נראה לי להוציא אותה מהצהרון ולהעביר לצהרון פרטי. בעלי חושב שזה לא יפתור כלום, שהבעיות התנהגות לא קשורות לצהרון אלא אליה. אנחנו לא מצליחים להגיע להחלטה מה כדאי.
עוד בעיה שתמיד היתה איתה זה כשהיא כועסת, היא נאטמת. עושה טיפול בשתיקה. זה קרה גם בגן, וגם בבית. היא פשוט מסובבת את הראש ולא עונה. זה מרגיז בטירוף, וגם אי אפשר להבין לפעמים מה לא בסדר. כבר מלא פעמים הסברתי לה שזה לא מקובל לא לענות, שאני לא יכולה לעזור לה לפתור את הבעיה, הכל. לא עוזר. עשתה את זה גם היום בצהרון ועצבנה את המדריכה. רעיונות?
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'לגבי האבדות'
לגבי האבדות
03/10/2017 | 21:03
213
הם יושבים בקבוצות כל ילד מוציא את הקלמר שלו את הבקבוק שלו והכל מתערבב. את הגדולה הענשתי עד שהסבירו לי שמי שלא סופר מסודר מאבד, ופשוט לקנות בזול לסמן ולקחת את האבדות כחלק מהחייםץ האמת שעד היום היא מאבדת הכל, כולל חוגר וכו אבל עכשיו המפקדים שלה כועסים וגם הם הבינו שזה מה שיש ולא מענישים
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אני חושבת שהילדה באמת עדיין מסתגלת'
אני חושבת שהילדה באמת עדיין מסתגלת
03/10/2017 | 21:28
5
222
לא לכולם קל כל עניין ההתארגנות. אפילו הבכור שלי, שהוא ילד סופר סופר סופר מסודר וסופר סופר סופר אחראי, איבד במהלך חצי השנה הראשונה של כיתה א' 30 מחקים. שזה 5 בחודש. כלומר, לפחות אחת לשבוע נעלם לו מחק (אני יודעת שאלו היו 30 כי כשקניתי בקיץ חבילה של 30 מחקים, הייתי משוכנעת שהם יספיקו עד סוף היסודי. בחופשת פסח כבר רצתי לקנות לו חדשה )
אני זוכרת ממה שכתבת כאן לאורך השנים שיש במשפחה הגרעינית חשד להפרעת קשב, ובחלק מהמקרים קשיים בסדר, ארגון והתארגנות, הם חלק מהתמונה של הפרעת הקשב. אז נכון שיכול להיות שיש לילדה קשיים כלשהם, אבל זה שהיית משאירה עוד שנה בגן לא בהכרח היה פותר אותם. אם זה באמת חלק מתמונה של הפרעת קשב, עוד שנה בגן לא היה פותרת כלום.
אני חושבת שתקופת ההסתגלות שלה היא לגמרי נורמטיבית והגיונית וצפויה. ויש לה עכשיו הרבה מאוד הסתגלויות לעבור, כולל חברתית.
כן אפשר לשבת ולחשוב יחד איתה על "פטנטים" שיעזרו לה להתנהל קצת יותר ביעילות.
אפשר לשלוח איתה בקבוקי מים זולים ופשוטים ולא רב-פעמיים, כדי שהאובדן שלהם לא יהיה כל כך משמעותי (אני לא מסכימה שלשלוח אותה בלי מים לבית ספר זו בכלל אופציה הגיונית).
אפשר לבקש פגישה עם המחנכת כדי לשמוע ממנה מה היא רואה בשיעורים, ואיך היא חושבת שאפשר לעזור לילדה ביומיום.
אני גם חושבת שצהרון פרטי, עם פחות (הרבה פחות ) ילדים ועם יחס אישי יותר, חם ומכיל, יכול להקל עליה משמעותית. כי מבחינתה הצהרון הוא לעבור מקרב אחד לקרב שני. כשהיא לא תהיה כל הזמן במגננה/התקפה, ויהיה מקום בו היא תרגיש יותר נינוחה, סביר להניח שגם התנהגותית יחול שיפור.
בעיקר לנשום ולזכור שבסך הכול מדובר בתחילתו של החודש השני לכיתה א', שהילדה מוצפת שינויים ודרישות שלא היו קודם, שעכשיו כל החגים והחופשים גם ככה מוציאים בכל פעם מחדש מאיזון שברירי שבקושי נבנה. אם עד פסח לא יהיה שום שינוי, לא בהתנהלות ולא בהתנהגות, אז באמת אפשר יהיה לחשוב שיש כאן משהו מעבר להסתגלות גרידא, ואז אפשר יהיה לחשוב איך לטפל ומה לעשות. כרגע אני חושבת שחשוב לא להכנס לסחרור ולתת לילדה גב יציב לחזור אליו מהמלחמה שאליה היא יוצאת כל בוקר.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אקבע פגישה עם המחנכת אחרי החג'
אקבע פגישה עם המחנכת אחרי החג
03/10/2017 | 23:30
4
194
בנתיים לא שמעתי כלום מהמורה, אבל מצד שני באמת לא היו הרבה ימי לימודים.
לגבי האיבודים - מחקים ועפרונות אני בכלל לא מסתכלת. התרגלתי כבר שכל שבוע הולכים כמה.. אני מדברת על קלמר שלם עם כל הציוד (טושים,סרגל,מספריים,דבק,צבעים וכו) שאני מניחה שמישהו גנב כי חיפשתי בכל מקום.
על דבק שכבר החלפתי 4-5 , מספריים שאנחנו כבר בזוג ה3..
מצד שני אחותה הגדולה גם היא כזאת פזרנית ומאבדת סדרתית אז אולי זה גנטי באמת.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אם מישהו גנב, אז איך זה באשמתה?'
אם מישהו גנב, אז איך זה באשמתה?
04/10/2017 | 09:23
2
156
ואם גונבים לה מהתיק וכועסים עליה על זה, פחות מפתיע שהיא נושכת מישהו שמחטט לה.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'שכחה את זה בכיתה וזה נעלם משם'
שכחה את זה בכיתה וזה נעלם משם
04/10/2017 | 11:07
1
155
לא שגנבו לה קלמר מהתיק.
וכן הילד שהיא נשכה חיטט לה בתיק (ונענש גם) אבל בכל זאת היא לא אמורה לנשוך!
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אבל אחרי שכעסתם עליה'
אבל אחרי שכעסתם עליה
04/10/2017 | 11:28
156
שהיא מאבדת דברים - ובפרט קלמר שנגנב - אין פלא שהתגובה שלה לחיטוט בתיק שלה חריפה במיוחד. אני לא אומרת שזה בסדר או טוב לנשוך ילד אחר - זה ממש לא. אבל אולי אם היא לא הייתה לחוצה כל כך מהעניין של לאבד חפצים / שחפצים ייגנבו היא הייתה מגיבה אחרת. כמו שכתבו אחרות פה - ילדים בגיל הזה מאבדים את החפצים כל הזמן (גם כי ילדים אחרים לוקחים בלי לשים לב, גם כי עוד אין להם הרגלים קבועים שעוזרים לא לאבד, וכו'), וכדאי שתתאימו את התגובה שלכם לשלב ההתפתחותי שלה, תסמנו את החפצים שלה, וכו'.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אשמת בית ספר'
אשמת בית ספר
05/10/2017 | 22:31
120
אצלנו בכל יסודי הילדים בכלל לא צריכים להביא את הדברים האלו. ההורים מביאים חבילה מכל דבר על פי רשימה (עפרונות, מחקים, טושים, דבק וכו'). הכל נשאר בכתה, והמורה מחלקת לכל ילד והילד שם בסוף השיעור במדף בשולחן. 
יש הרבה מאוד ילדים שכל ההתארגנות הזו קשה להם בכיתות הנמוכות. צריך למצוא דרך להקל עליהם בלי לסמן ילדים כאלו או אחרים כבעייתים ומבלי לגרום להוצאות וקניות בלי סוף אצל ההורים. 
תציעי את זה בבית הספר שלכם. 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'תבחרו את המלחמה שלכם'
תבחרו את המלחמה שלכם
03/10/2017 | 21:56
9
211
אי אפשר להילחם בכל החזיתות
גם התנהגות, וגם ציוד וגם שיעורים
ציוד- תקנו הכי זול, הכי פשוט, ולהשלים עם זה שהשנה תעלה עוד x שקלים
שיעורים- שבו איתה בבית
התנהגות, בעיקר בבית ספר, זה קו אדום. התמודדתי עם בני בעניין, וגם אצלו בהתייעצות עם אנשי מקצוע- העלמתי עין מהרבה דברים (משרד שלם היה יכול להסתדר עם כמויות הציוד שהוא איבד), ורק על ההתנהגות לא ויתרתי
 
ולעניין הצהרון- לא הייתי ממהרת לוותר על צהרון בית ספר, זה ה-מקום וה-זמן הכי טוב לייצר קשרים חברתיים. בזמן הלימודים ילדים שמלכתחילה קשה להם לא מצליחים לייצר קשר חברי ברבע שעה של ההפסקה. דווקא הצהרון זו הזדמנות מעולה. אם מותר- תשלחי אותה אפילו עם משחק/יצירה/חוברת צביעה/כל מה שמעניין בנות 6- שיהיה לה לצהרון (אצל בנים זה קל- כדורגל)
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'מבינה מה שאת אומרת לגבי הצהרון'
מבינה מה שאת אומרת לגבי הצהרון
03/10/2017 | 23:27
8
195
מצד שני אם היא תמשיך להתנהג ככה כבר לא ישארו לה חברים..
ממש מרגיש לי שזה גדול עליה. מבקשים ממנה ללכת לחוג של הצהרון בזמן שהיא רק רוצה לשבת לצייר. אז היא מסרבת, ונכנסת לפינות עם האחראית. נראה לי להעביר אותה יהיה יותר נכון, אבל בעלי לא מסכים עם זה.
איך התמודדת עם בעיות התנהגות? כי עונשים ממש לא עובדים פה. שלילת מסכים/פעילויות לא תורם בכלום לטווח הרחוק
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'בעיות התנהגות'
בעיות התנהגות
04/10/2017 | 09:22
145
לא הצלחתי לבד, הבנתי שיש פה דברים שהם מעבר לטיפים בתפוז או בפייסבוק ולקחתי אותו לפסיכולוגית שעבדה גם איתו וגם איתי.
היתרון העקיף של להכניס פסיכולוגית שביהס/צהרון רואים שיש הורה שלא מתחמק ובאמת מטפל ונראה לי שזה גורם גם להם להתאמץ יותר ולבוא יותר לקראת הילד במקומות שצריך גמישות נקודתית
ולגבי לצייר ולא ללכת לחוג- הייתי מדברת בצורה רגועה עם מי שאחראית על הכיתה שלה בצהרון ומסכמת איתה שלפחות בהתחלה יבואו לקראת הילדה ויתנו לה לצייר. החוגים האלו ברובם די חרטא, אז אם הילד לא רוצה זה לא חובה בעיני
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'מה זה "חוג של הצהרון"? זה חוג'
מה זה "חוג של הצהרון"? זה חוג
04/10/2017 | 09:38
2
152
שכל ילדי הצהרון משתתפים בו? אצלנו לא היה כזה דבר - החוגים בצהרון היו תמיד בחירה.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'איזה חוג טיפשי שהם מביאים'
איזה חוג טיפשי שהם מביאים
04/10/2017 | 11:09
1
168
נגיד התעמלות.
אין בעיה שהיא לא תשתתף, פשוט הם מעבירים את החוג במקום אחר, והיא מסרבת ללכת לשם. והם לא מוכנים להשאיר מדריכה שתשאר לשמור עליה רק כי לא בא לה ללכת
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אם אין בעייה שהיא לא תשתתף - '
אם אין בעייה שהיא לא תשתתף -
04/10/2017 | 11:32
141
אז תבהירי לה את זה (ותוודאי שגם מבחינת המדריכות זה נכון). שיסדרו לה מקום לצייר בחוג (או כמו שאביבקיץ כתבה - שתתני לה משהו שהיא יכולה לעשות בזמן החוג כמו חוברת מדבקות, שקל לעשות גם על הרצפה ובלי שולחן) - ותבהירי לה שהיא מצדה חייבת ללכת למקום הפיזי של החוג, כי היא לא יכולה להישאר בלי השגחה - אבל שזה לא אומר שהיא צריכה להשתתף בחוג. אבל, שוב, קודם כל צריך לוודא שהמדריכות אכן מוכנות שהיא לא תשתתף בחוג ותעשה פעילות אחרת (מניסיון לא תמיד מסכימים - במיוחד בגלל החשש שגם הילדים האחרים ירצו לעשות את הפעילות האחרת).
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'היא חייבת ללכת לצהרון הזה?'
היא חייבת ללכת לצהרון הזה?
04/10/2017 | 11:19
2
126
קשה לה להסתגל למסגרת התובענית של בית הספר. זה שצריך לשבת במקום אחד, להוציא ולהכניס ספרים,... 
וגם הצהרון הזה נשמע קצת ״מסגרתי״ מדי. אין לכם בסביבה איזה צהרון באווירה יותר ביתית? כזה שילדים יכולים להחליט במה הם משחקים, ולא צריכים להמשיך את יום הלימודים בהשתתפות בפעילויות שנכפות עליהם?
 
ובינתיים - אולי אפשר להמתיק את הגלולה. למשל - את תקני לה איזו חוברת הפעלה שהיא אוהבת (מדבקות וכאלה), ולהגיד - זה ה״חוג״ שלה בזמן ששאר הילדים עושים חוג התעמלות. שהיא תרגיש שגם לה יש איזו יכולת בחירה על איך היא מעבירה את שעות הצהריים.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'היא לא חייבת'
היא לא חייבת
04/10/2017 | 11:43
1
174
הבעיה בצהרון הפרטי זה שהוא בלי חברות. ניסיתי לפני תחילת שנה לשכנע בנות מהגן לרשום לשם ואף אחת לא רצתה. אז רשמתי גם לבית הספר.
והקטע השני זה כמו שרשמתי - בעלי מאמין שלהעביר צהרון זה לא הפתרון. הוא חושב שאיך שהיא מתנהגת לא קשור לצהרון. אני חושבת שכן. קשה לדעת מי מאיתנו צודק בלי לנסות.
בגלל הרפרומה המטופשת של כחלון, אין גם אפשרות לביטולים כל כך
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'הבן שלי בכיתה א' וגם הולך לצהרון וכבר עברנו צהרונים '
הבן שלי בכיתה א' וגם הולך לצהרון וכבר עברנו צהרונים
14/10/2017 | 18:40
31
ומטפלות (שני צהרונים ומטפלת) והגענו למצבים שביקשו ממני לבוא לקחת אותו. הוא לא התנהג יפה, התחצף, עשה מהומות. הוא היה בחטיבה צעירה אז זו השנה השנייה שהוא מתמודד עם מסגרת של בית ספר.
ועכשיו הגענו לצהרון חדש עם צוות מקסים ושם הכל בסדר, המדריכות אוהבות אותו ואני מקבלת סוף סוף מחמאות על הילד, כמה שהוא עוזר ונחמד. גם הילד שמח ללכת ומצא חברים חדשים בצהרון. בגיל הזה הם משחקים עם מי שפנוי לשחק. אני לא מצפה מילד בכיתה א להתעקש על חבר או חברה ספציפים.
עברתי דרך ארוכה ארוכה איתו ואני מבינה אותך ואת בעלך שלא רוצים להעביר. אני גם הרגשתי בזמנו שהייתי מעדיפה להשאיר ולפתור את הבעיות, אבל במקרה של בני לא היתה לי בררה כי כל יום קבלתי שיחות על ההתנהגות שלו.
בסופו של דבר הסתבר לי שלהעביר אותו זה הדבר הנכון לעשות.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אולי'
אולי
05/10/2017 | 17:51
95
שווה לדבר עם יועצת בית הספר
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'תבדקו אם '
תבדקו אם
03/10/2017 | 22:43
2
253
קשה לה לאחוז עיפרון? אולי בעיות מוטוריות ביד? ואולי פשוט השרירים עדיין חלשים כי היא צריכה לתרגל הרבה ולהתרגל. 
אפשר לתת לה לשחק עם דברים שמחזקים את היד (סביבונים, ללוש פליידו רפואי לפי דרגות חוזק, ועוד הרבה). פה יש לך הרבה דפים שאת יכולה להדפיס ולתת לה לתרגל. 
 
לגבי האלימות, זה באמת מדאיג מאוד. אין לי הרבה עיצות, רק להקפיד שבבית אף אחד לא משתמש באלימות (מילולית או פיזית) כשכועסים. אלימות אצל ילד בכתה א יכולה להצביע על בעיות התנהגותיות, אבל בדר"כ ילדים פשוט מחקים מה שהם רואים ומכירים. 
אתם גם יכולים גם להגיד לה שבסוף כל יום אתם תבררו אם היא הפכה לאילמת ו/או נהגה באלימות. אם כן - אתם תשללו לה פעילות מועדפת (מסכים? כל דבר שהיא מאוד אוהבת). צריך להסביר שהפעילות המועדפת זה פרס על ההתנהגות טוב. כשההתנהגות גרועה בצורה חריפה, אתם תשללו את הפריווילגיות שלה. היא חייבת לדעת מה הגבולות של ההתהגות אליה אתם מוכנים. 
 
ועוד הצעה, אם הקשיים נמשכים, אולי כדאי לשקול ללכת לפסיכולוג. זה נראה אולי צעד מרחיק לכת לבעיות שתוארו, אבל בגלל שיש לה גם קשיים חברתיים, גם קשיים בלימודים, גם מעזה להתנהג בחוצפה למורים (טיפול בשתיקה), גם נשכה ילד, אולי שווה לעשות בירור.  או שהפסיכולוג יגיד הכל שלבים רגילים, אין מה לדאוג, או שיהיו לו הצעות אחרות, אליה ואליכם. 
 
בנוסף, אני מצרפת כתבה באנגלית (אפשר להשתמש בגוגל טרנסלייט אם צריך), ושווה לבדוק אם זה נשמע המקרה אצלכם. 
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'זה לא למורים'
זה לא למורים
03/10/2017 | 23:23
1
181
זה בצהרון. בנתיים לא שמעתי תלונות מהמורים.
אף אחד בבית לא נושך. אח שלה כן מרביץ לה לפעמים (כמובן שאנחנו מפסיקים את זה מיד)
אבל הקטע עם השתיקה חוזר על עצמו ולא הצלחנו להפסיק את זה.
התכוונת שאנחנו נלך לפסיכולוג או שנשלח אותה?
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'לדעתי'
לדעתי
03/10/2017 | 23:29
157
תלכו אתם לפסיכולוג ילדים, אחד עם המלצות, לא מספר הטלפונים, ותתייעצו איתו. אולי הוא יציע להיפגש עם הילדה, אולי הצעות אחרות, אולי יגיד שלא צריך כלום. 
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'קצת תשובות - בלי לקרוא תגובות של אחרים, אולי אני חוזרת '
קצת תשובות - בלי לקרוא תגובות של אחרים, אולי אני חוזרת
04/10/2017 | 00:23
1
284
אם היא לא אוהבת לכתוב, אז יתכן שאחיזת העפרון שלה לא תקינה וזה גורם לה להתאמץ יותר מידי בכתיבה. מציעה לך לבדוק.
 
תופעת האיבודים מאד שכיחה. בראשית כיתה א' קשה להתמודד עם זה. יש להם יותר מידי התמודדויות על הראש. תקני ציוד זול. אני הודעתי לבן שלי בכיתה ב' או ג' שיש לו מלאי של ציוד שאמור להספיק לו לכל השנה (היה שם ציוד ליותר משנתיים), ושהוא צריך להסתפק בזה ואם זה לא יספיק אז יאלץ לקנות מדמי הכיס שלו. ככה הפסיק לאבד. אבל לא בכיתה א'. בטח שלא כל כך מוקדם. חכי עם זה.
 
לגבי הנשיכה - קודם כל, ממליצה לך בחום, כאמא לילד שהיה חוזר הביתה כל שני וחמישי עם איזה "סיפור" מבית הספר (על מריבה, הפרעה, התחצפות ושאר מטעמים) - תשתדלו מאד לא לכעוס עליו בגלל ארועים שקורים בבית הספר. אפשר לדבר, להטיף מוסר מידי פעם, לנסות לנתח את מה שקרה, אבל לא לכעוס, כי אז תזכו לשמוע מה קרה בבית הספר רק מהמורה או מהורים אחרים. הילדה לא תשתף אתכם. קל וחומר אם תענישו אותה. בכלל, אני תמיד גרסתי, שעל ארועים שקורים בבית הספר, בית הספר אחראי. לכן אם צריך להעניש, שהמורה תעניש ולא את. אני גם מאד לא אהבתי את זה שסיפרת שילד חיטט לה בתיק. זה לא מצדיק נשיכה אבל מה פתאום מחטטים לה בתיק? בקיצור, בתגובה לארוע כזה הייתי משוחחת עם הילדה ברוגע, מנסה להבין מה בדיוק קרה שם, להבין איך זה קרה ומה לעשות בפעם הבאה שיקרה מצב דומה. בנוסף, הייתי מדברת/מתכתבת עם המורה, מיידעת אותה על כך ששוחחת עם הבת שלך, ומאידך מבקשת לדעת מה בדיוק היא עושה כדי למנוע חיטוט בתיקים. אני דוקא יכולה להבין את הבת שלך - בא ילד, מחטט לה בתיק נגד רצונה, אולי הוא חזק ממנה ואין לה דרך אחרת להתנגד מלבד נשיכה. בראשית כיתה א' הילדים לפעמים מרגישים מאד מאוימים. כבר אין גננת שמשגיחה בהפסקות, יש מורה תורנית אחת על המון ילדים. החצר גדולה ואיש הישר בעיניו יעשה. והזמן הכי גרוע, מנסיוני, הוא הדקות האלה שבין ההפסקה לשיעור. כשהם נכנסים לכיתה, המורה עדיין לא הגיעה ואז אין אפילו מורה תורנית שתשגיח עליהם. מצד שני הם צפופים כולם יחד, ואין לאן לחמוק. ואז קורים הכי הרבה חיכוכים ובעיות.
 
אני חושבת שאם תפנו אליה בגישה שמראש מבינים אותה ומגלים אמפתיה אליה ולא כועסים עליה, אז לאט לאט היא תפתח ותפסיק לסובב את הראש כשקורה משהו לא נעים.
 
אני הייתי מנסה להשאיר עוד קצת בצהרון באמת בגלל שזה משמעותי מבחינה חברתית. אלא אם כן את מעבירה לצהרון פרטי שגם בו יש ילדים מהכיתה.
 
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'נשמע שמאד קשה לה '
נשמע שמאד קשה לה
04/10/2017 | 11:16
163
זה באמת לא פשוט להיכנס למסגרת בית הספר (״כל הזמן להוציא ולהכניס ספרים״. אצלנו יש חטיבה צעירה. ואמרו לנו שזה בדיוק אחד הדברים שעובדים עליהם - להתאמן להוציא דברים מהתיק. אז חשבתי שזה מגוחך, עכשו אני מבינה שזה כנראה משהו שצריך ללמוד ולהתרגל). גם להיכנס למסגרת חברתית חדשה. ואני משערת שבצהרון זה לא אותם ילדים מהכיתה - אז זה עוד מסגרת חדשה. 
 
ובנוסף לכל - היא ילדה שקשה לה להתמודד, היא נאטמת.
 
אני הייתי מתעלמת מכל בעיות המשמעת (חוץ כמובן מפגיעה באחרים). תיקנו לה שלושת אלפים בקבוקי מים, אם צריך. וכמו שאמרו - ציוד בית ספר הכי זול שיש. מתוך ידיעה שהרוב ייעלם. אל תתעסקו בלברר ״מה קרה״ ו״איך זה יכול להיות״ ו״נמאס לי כבר״. שיהיה בבית סטוק של מקס סטוק.
 
לילדה יש מספיק לחץ, היא לא צריכה גם את הלחץ מהבית של מה קרה למחק...
 
אצלנו נעלם קלמר. נמצא אחרי כמה שעות (איזה ילד מהצהרון מצא והביא למזכירות) ריק. זה ממש מרגיז שילדים גונבים מתוך קלמר, אבל זו לא אשמת הילדה. 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'משהו עובר עליה'
משהו עובר עליה
06/10/2017 | 09:08
149
וזה לא משהו טוב
היא חייבת איזור אחד של תמיכה
עם כל הקושי
וזה לא בית ספר ולא צהרון
כלומר- הבית צריך להיות לה כעוגן

עכשיו תחשבי במה הכי דחוף לטפל
ותתחילי בעיה בעיה
אם את צריכה עזרה חפשי אותה
בדמות יועצת בית ספר או פסכולוגית בית הספר

ותגידי לבעלך שהגישה שלו מתאימה אולי לילדות שלו
מעולמנו היא מזמן חלפה
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אני שומעת צעקות'
אני שומעת צעקות
13/10/2017 | 17:10
55
של "הצילו" ו"קשה לי". תעזרו לה, אני לא יודעת מה רע לה, אבל רע לה, לגמרי. סביר להניח שזה ההסתגלות לכתה א, ולא "בעיות התנהגות שצריך להתמודד איתן". בעלך משום מה לגמרי לא מבין את זה (שיסלח לי, הוא ממש לא בכיוון, אם יש משמעות כלשהי באיבוד הציוד זה "משיכת תשומת לב לקשיים שלי" ולא "אני מבזבזת את הכסף שלכם בכוונה"), אבל את כן, אז תעזרי לה. דברי עם המחנכת, אם היא מנוסה, אולי גם עם היועצת. בקשי מהן לדבר עם הילדה ולשאול אותה איך לעזור לה - אולי להן היא תענה? אולי היא צריכה לעבור כיתה, ולהיות עם חברות שלה? אולי לבטל את הצהרון לגמרי ולחזור הביתה (או למטפלת עם תשומת לב אישית או סבתא או משהו כזה)? אולי תשומת לב אחת-על-אחת? אבל היא צריכה משהו, ורק אתם (המבוגרים) יכולים למצוא מה זה ולתת לה את זה.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'ניסיון טרי עם ילדת כיתה א'
ניסיון טרי עם ילדת כיתה א
14/10/2017 | 10:28
53
קודם כל, תקחי נשימה. רק התחילה השנה והכל יהיה בסדר.
 
יש לי ניסיון עם ילדת כיתה א (עכשיו ביתי בכיתה ב) שהדרך לא היתה חלקה. זה לא אומר שעשיתם טעות שלא השארתם אותה עוד שנה בגן כי יש ילדים שלוקח להם זמן להתרגל לבית הספר וזה לאו דווקא תלוי בגיל.
 
אז מה חשוב? הכי חשוב שיהיה לה טוב בכיתה וזה אומר שהיא צריכה להכיר חברים וחברות. בתקופה הזאת בשנה שעברה כמעט כל יום אפשרי הזמנתי חבר/חברה אחר הצהריים. זה בד"כ אמר שאספתי אותם כבר מהצהרון לשעתיים של משחק עד שבאו לקחת אותם. המפגש הזה 1-1 עזר לה להכיר את הילדים ולהרגיש יותר "בבית" בכיתה.
 
לגבי שיעורי בית - זה מאוד אישי אבל אני הייתי לגמרי בסדר עם זה שלא עושים שיעורי בית כל יום. זה היה נראה לי הזוי לחזור מהצהרון ובשעתיים שלפני השינה לעבוד על שיעורי בית. אז יום בשבוע הוקדש לשיעורי בית וזהו. בגיל הזה (לדעתי) עוד לא מפתחים פערים. והלחץ בא מהבית. רק לסבר את האוזן שהיום (בכיתה ב) היא עושה שיעורים באופן קונסיסטנטי בצהרון.
 
לגבי הנשיכה. לדעתי, אל תעשו מזה ביג דיל. דיברתם איתה, הסברתם לה, זהו, עכשיו לשחרר.
 
לגבי הצהרון זה בעיקר שאלה לוגיסטית שלכם אם זה אפשרי עבורכם להעביר לצהרון אחר. אם זה מאוד קשה אז הייתי מדברת איתה שוב ומנסה להבין עד כמה קשה לה בצהרון.
 
אני בטוחה שעוד שבועיים כשכבר תכנס לשיגרה של לימודים יהיה לה קל יותר והכל ישתפר (הכוונה לתחושה לא ללימודים - זה יבוא עם הזמן). ועוד משהו - לנו היה יותר חשוב עניין הקריאה משיעורי הבית. אני יכולה להמליץ על הסדרה של ספרי המכשפות "פיתה", "זזה לא זזה" וכו'. זה קומיקס נחמד כזה לילדים בראשית הקריאה וזה מה שעזר לביתי להכנס לזה.
הורים לילדים ביסודי >>

הודעות אחרונות

08:46 | 22.10.17 yaelal1
12:55 | 18.10.17 ליאני המקורי
10:07 | 18.10.17 אמא מתכוננת
09:31 | 18.10.17 ליאת של עדי
09:20 | 16.10.17 Ani15
10:52 | 15.10.17 מאיה12391
09:42 | 15.10.17 ליאת של עדי
06:25 | 15.10.17 אנה חדשה
16:07 | 12.10.17 אנה חדשה
12:11 | 12.10.17 adif11

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא: מיסוי ועבודה באופן עצמאי
אירוח בנושא: מיסוי...
בתאריך 24/10 יתארח בפורום רו``ח אלירן הררי, אשר...
אירוח בנושא: מיסוי ועבודה באופן עצמאי
אירוח בנושא: מיסוי...
בתאריך 24/10 יתארח בפורום רו``ח אלירן הררי, אשר...
אירוח בנושא היבטים משפטיים בהקמת עסק או חברה
אירוח בנושא היבטים...
באירוח תוכלו לשאול על היבטים ושיקולים משפטיים...
אירוח בנושא היבטים משפטיים בהקמת עסק או חברה
אירוח בנושא היבטים...
באירוח תוכלו לשאול על היבטים ושיקולים משפטיים...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ