תוכנית הלימודים בחשבון בכתה ב'

תוכנית הלימודים בחשבון בכתה ב'

בשנה שעברה למדו חיבור וחיסור וכפולות של 2, 5, 10.
השנה לומדים חיבור וחיסור עד 100, סדרה עולה ויורדת ופתרון בעיות מילוליות. הקצב מרגיש לי מהיר מדי. אני עדיין מחזקת אצלה את היסודות, והיא מהחזקים בכתה.

לא זוכרת שאני למדתי כל כך הרבה חשבון בכתה ב'.
ושיעורי הבית - לפעמים המורה נותנת 4-5 עמודים מיום ליום - עשרות תרגילים. מרגיש לי מוגזם לחלוטין.
איך אצלכן?
 
האמת, שמבחינת חומר בחשבון

אין לי מושג מה הוא לומד
אני כל יום עוברת עם העיניים
על החוברת
רואה שהמורה בדקה וסימנה וי וסוגרת אותה
אם יש לו שיעורים מדובר בדף אחד גג
והוא עושה אותו לבד
אבל כל מורה ואהבה שלה לעניין שיעורי הבית
בהחלט מכירה גם כאלה שיתנו 5 עמ' כל יום
כשהוא יחזור אבדוק מה הנושא הנלמד כרגע
ואכתוב לך
 

עדיקים

Active member
נראה לי שאנחנו לומדים כמוכם

השנה לומדים מספרים עד 100 ובהמשך לוח הכפל.
לא יודעת כמה שיעורי בית מקבלים כי מכין בצהרונית ומספיק להשלים הכל.
אצלי הוא חזק מאוד בחשבון וגם הגדולה שהיתה חזקה אבל פחות ממנו הסתדרה מעולה עם החומר.
מבחינתי בחשבון זה הכל עניין של תרגול ולכן אין לי בעיה שיקבלו הרבה שיעורים ויתרגלו.
 

mitmit11

New member
מניחה שזה משתנה בין בתיס

אצלנו בכתה א עשו בעיות מילוליות וחיבור חיסור עד 100. כפל יהיה השנה (התחילו מעט מאוד ורק לילדים החזקים).
אין שיעורי בית כמעט בכלל. יש להם 8 שעות מתמטיקה בשבוע במערכת.
 

danakama10

New member
הקצב נשמע בסדר

אבל ללמוד כפולות של 2, 5 ו- 10 בכיתה א זה נשמע לי מוגזם.
אצלנו מתחילים כפל באמצע כיתה ב, כשאת לוח הכפל המלא מצפים מהילדים לדעת רק במהלך כיתה ג.
אם היא מהחזקים בכתה בחשבון, מדוע את צריכה לחזק אצלה יסודות? על מה את עובדת איתה?
עשרות תרגילים מיום ליום זה נשמע מוגזם, ועל זה הייתי מדברת עם המורה. זאת בהנחה וזה קורה יום יום. אם מדי פעם, אז לא נורא.
 

danakama10

New member
אדייק במשהו

הילדים מחולקים לקבוצות ומתקדמים בקצב שלהם. רוב הילדים יגמרו את לוח הכפל בכיתה ב, אבל במהלך כיתה ג' מצופה גם מהילדים המתקשים לדעת את כל לוח הכפל.
 

kramerkaren

New member
זה ממש בסוף של כיתה א,

ובעיקר דילוג ב 2, 5, 10. לא מורכב. מאד טכני.
 
גם אנחנו בכיתה ב, וגם אצלנו לומדים

בדיוק את מה החומר שכתבת... לגבי שיעורים- זה באמת נשמע הרבה... אצלנו לרוב נותנים שני עמודים. הכל זה שיעורי בית? או חלק מזה דברים שלא סיימה בכיתה? ועוד שאלה- איך את יודעת שהיא בין החזקים בכיתה? אני שואלת באמת, כי הרי אין מבחנים עדיין, לפחות אצלי הוא לא עסוק בשאלה הזו אז אין לי מידע ממנו. התעודה נהדרת אבל כך גם לכל החברים... אז איך את יודעת שהיא בין המצטיינים? איך בכלל אפשר לדעת בכיתה ב?
 

kramerkaren

New member
את בטוחה שזה שיעורים?

אצלנו הם עובדים על עמודים בכיתה, ומשלימים את מה שלא הספיקו בבית.
יש ילדים שזה יוצא לא מעט אצלם, אבל הרוב זה בקושי עמוד או כמה תרגילים.
מציעה לדבר עם המורה.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
את באמת משווה מה שלמדנו למה שלומדים היום?

אין קשר כשהוא זה בין שני הדברים, למעט הגדרת המקצוע- מתמטיקה.
הם לומדים בקצב אחר לגמרי. כיתה ב זה עוד חממה, מרגיש לי שכיתה ג זאת קפיצה מטורפת למים, ועוד היינו בתקופה "רגועה" בגלל החגים. ניראה לי שמעכשיו תחל הפגזה. אם כי אני משערת שזה תלוי מורה כמה שיעורים נותנים, אני יודעת שהרוב מאמין בשינון החומר. אבל אם מרגיש לך מוגזם, תיפני למורה ותתייעצי איתה.
 
למעלה