מתנת פיצוי לאחים של מי שחוגג יום הולדת

מתנת פיצוי לאחים של מי שחוגג יום הולדת

מה דעתכן? כדאי כדי להתמודד עם הקנאה? פסול כי הם צריכים לשמוח בשמחה של האח? מתלבטת. החוגג בן 5, הגדולה בת רבע לשבע, הקטנה בת שלוש ורבע. אנחנו חוגגים בערך לאורך שבוע, במסגרות, בבית עם החברים ועם המשפחה. כל הזמן אופים עוגות ומתכננים משחקים והפעלות, כך שהעניין מאד מדובר.
 
אני תמיד הייתי נגד אבל אולי אצלי זה יותר קל
כי יש רק שניים, והפער ביניהם גדול (שלוש וחצי שנים). אף פעם לא קיבל מתנות האח שלא חוגג, והם למדו להשתתף זה בשמחתו של זה. כן הגדול לעיתים נתן לקטן מתנות שקיבל ולא ממש רצה (כשחגגנו לו עם הגן/כיתה, והוא קיבל 30 מתנות, שחלקן היו די דרעקיות מן הסתם), אבל זה היה ביוזמתו ולא בעידודנו.
אישית אף פעם לא אהבתי את רעיון "הפיצוי", שהרי בסופו של דבר לכל אחד יש יום הולדת פעם בשנה, וכל אחד יהנה מהחגיגות בתורו. אבל זו רק דעתי האישית.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
אני בעד

אצלי ההפרשים קטנים וזה נחמד להם.
המתנה הזאת היא לא פיצוי, נסיך היו מפנק את האחים שלו בתנה קטנה.
הילדים שלי מאוד מפרגנים ולא קינאו קנאה של ממש אף פעם אבל אני אפילו לא נכנסת לנסות את הפינה הזאת, המתנה הזאת היא פינוק נחמד עבורם.
 
בגילאים האלה - אני בעד לתת

כולם בני פחות מ7, זה גיל שלפעמים קשה להבין למה רק האח מקבל.
הם יכולים מאד לשמוח בשמחתו, ולפרגן לו שיש סביבו שמחה והילולה שבוע שלםֿ ועדיין - לצבוט בלב שהם לא קיבלו כלום.

במשפחה שלנו, האחים של הילד יומולדת מקבלים לפחות מתנה אחת. לא מההורים, אבל בדרך כלל סבא וסבתא מביאים, ואיזה מישהו מהדודים מחליט להיות נדיב.
 
הסבים לרוב מביאים

ההתלבטות היא לגבי מתנה מההורים. בשנים קודמות לא הבאתי בשמנו (רק יעצתי לסבים מה כדאי להביא....) - השנה יום ההולדת שלו סמוך ללידה, והרגישות הכללית גבוהה יותר מהרגיל, אז אני נוטה לפרגן.
 
אצלנו

עם חברי גן / כיתה חוגגים החל מגיל 5, פעם בשנתיים. זה מאד מצמצם את התדירות גם בגילאים צעירים.
מה שכן - אנחנו עושים עם חתן / כלת היומולדת בוקר רק עם שני ההורים באזור יום ההולדת. מבוקר זה אנחנו חוזרים עם משהו קטן לכל אחד מהאחים, שחתן / כלת היומולדת בוחר.
 

mitmit11

New member
אני נגד

למעשה אבא שלי ממש ביקש לתת ואמרתי שלא. שבביקור בשבוע שבועיים אחכ יכול להביא אם ירצה אבל ביום ההולדת הפוקוס הוא על הילד החוגג. הרשיתי גג איזה שוקולד קטן לכולם (גם לחוגג).
הילדים מתלהבים מהמתנות שקיבלו (אנחנו לא עורכים חגיגה המונית אבל גם 4-5 מתנות זה הרבה) וחולקים עם האחים שלהם.
יש להם ימי הולדת בטווח של חודשיים וחצי (עם חופש גדול באמצע כך שהרבה חגיגות "זזות"). הבית שלי גם יתפקע אם בכל חגיגה יביאו גם לאחים.
 

עדיקים

Active member
אני נגד

בעבר היתה לי חברה שהביאה גם למי שלא חוגג, אז גם אני נהגתי להביא לה. מאז שהורחבה משפחתה היא הפסיקה עם המנהג לשמחתי.
 

danakama10

New member
אני נגד

הילדים מתרגשים מכל ההכנות לבעל השמחה ומהמתנות שהוא מקבל, ואם לא ישדרו להם שהם מקופחים כי הם לא קיבלו דבר הם כנראה לא ישימו לב. אם הם מעירים משהו, אפשר להסביר שכל אחד מקבל ביום הולדת שלו, ועכשיו הוא יכול לשמוח עם X על המתנות שהוא קיבל.
מצד שני, אם נותנים לכל הילדים משהו אחיד קטן בנוסף, אין בזה פסול. זה כמו שקית הפתעות שמקבלים בימי הולדת.
 
למעלה