לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1703217,032 עוקבים אודות עסקים

פורום הורים לילדים ביסודי

ברוכים הבאים! לכל אחד מאיתנו יש אמונות ודעות באשר לגידול ילדים. לעיתים אנחנו מצליחים ליישמן, ולעיתים המציאות גורמת לנו "לחשב מסלול מחדש". הכניסה של ילדינו למערכת החינוך מציבה בפני ההורות שלנו אתגרים חדשים הלובשים פנים שונות לאורך השנים של ילדינו בבית הספר. אנחנו כאן כדי לדבר בפתיחות ובאווירה נעימה על כל מה שקשור להיותנו הורים ולא רק... הפתעות נעימות והפוך עם ראש כפול

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים לילדים ביסודי

ברוכים הבאים! לכל אחד מאיתנו יש אמונות ודעות באשר לגידול ילדים. לעיתים אנחנו מצליחים ליישמן, ולעיתים המציאות גורמת לנו "לחשב מסלול מחדש". הכניסה של ילדינו למערכת החינוך מציבה בפני ההורות שלנו אתגרים חדשים הלובשים פנים שונות לאורך השנים של ילדינו בבית הספר. אנחנו כאן כדי לדבר בפתיחות ובאווירה נעימה על כל מה שקשור להיותנו הורים ולא רק... הפתעות נעימות והפוך עם ראש כפול
x
הודעה מהנהלת הפורום
פורום הורים לילדים ביסודי
המשך >>

לצפיה ב-'חייבת עזרה!! ילדה בכיתה א''
חייבת עזרה!! ילדה בכיתה א'
<< ההודעה הנוכחית
26/09/2017 | 09:08
53
1484
יש לי ילדה בכיתה א'.
עוד בגן ראיתי שהיא מאחרת בדברים, למשל צבעים, לקח לה זמן ללמוד.
עד היום היא אומרת מחר כשיא מתכוונת לאתמול...
אפילו על אופניים היה לה יותר קשה...
אחותה, עלתה לא' כשהיא יודעת לקרוא...
והיא בקושי מסתדרת עם האותיות... אומרת את הא - ב, אבל נעצרת  וטועה בסוף. כשאני שואלת אותה, באיזה אות מתחילה המילה אופניים, היא אומרת לי ק'...
אתמול נשברתי ולכן החלטתי לכתוב כאן! היא אמרה שהמורה אמרה לה שאין לה מוח, אני ובעלי היינו המומים, ואז היא שינתה את דעתה ואמרה שהמורה לא אמרה לה את זה, היא בעצמה מבינה שאין לה מוח כי קשה לה עם אותיות.. וכמובן שישר כתבתי מייל למורה ופשוט הסברתי לה מה הילדה אמרה והמה היה וביקשתי שתבדוק את זה..
אשמח לעצות - מה עושים?????
האם עלי ללכת למומחים בגיל הזה (שש ושמונה חודשים), אם כן איזה?
איך עלי לנהוג מולה?
מישהו יכול להרגיע אותי? וראה מצב כזה שהיסתדר?
או שמה מדובר בלקות למידה ואיך מתגברים עליה?
אני לא יודעת אם שואלת את השאלות הנכונות - מקווה שהסברתי את עצמי - בכל אופן - אני כבר ממש ממש ממש דואגת...
תודה מראש לכל המשיבים!!
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'את מלמדת אותה?'
את מלמדת אותה?
26/09/2017 | 09:15
6
242
אם יש משהו שלמדתי מניסיוני לגבי מערכת החינוך - זה שאי אפשר לסמוך עליה שתלמד את הילדים. אם את רוצה לוודא שהילדה תלמד משהו (למשל את ה-א"ב או לקרוא) את חייבת לעשות את זה בעצמך. זו הדרך היחידה לוודא שלא יווצרו פערים, שבכלל לאו דווקא קשורים אליה, אלא לכל מיני דברים כמו הבדלים בין גננות ושיטות הוראה של גננות, הבדלים בהרכב הכיתה, וכו'. 
כך שלפני שאת רצה לאבחון, נסי קודם ללמד אותה את מה שנראה לך שהיא לא יודעת (כמו האותיות, ובאיזו אות מתחילה מילה) - יש הרבה חוברות שיכולות לעזור ספציפית בזה. ולקרוא אפשר ללמד בחוברות כמו ספרוני.
פשוט אל תסמכי על מערכת החינוך, נקודה. לא יודעת איך להדגיש את זה יותר. המערכת כבר מזמן הפסיקה להיות מסוגלת ללמד ילדים לקרוא ולכתוב - עכשיו זה תפקיד ההורים. והלוואי שמישהו היה נותן לי את העצה הזאת בזמנו, ולא הייתי סומכת על המערכת כמו מטומטמת. אם קשה לה עם אותיות - עזרי לה, ואל תחכי שהמערכת תעזור לה.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אני מלמדת אותה כשאני יכולה - וזה ממש לא הרבה'
אני מלמדת אותה כשאני יכולה - וזה ממש לא הרבה
26/09/2017 | 09:21
5
231
כי יש לי שלושה ילדים + עבודה + ניהול בית + לימודים שלי + בזמן הפנוי שלה אני רוצה גם לעשות לה כיף ...
החלטתי לקחת ילדה בת 13, שהיא תשחק איתה ותלמד אותה, אחד על אחד, בלי הפרעות...
היא יושבת איתה על אותיות, על משחקים עם מספרים וכו
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'טוב, אז רק מדי '
טוב, אז רק מדי
26/09/2017 | 09:23
1
239
פעם תשבי איתה גם את ותראי מה המצב ועל מה כדאי להגיד לילדה בת ה-13 לשים דגש. לגבי לעשות לה כיף - גם לשבת איתה ולעזור לה בלימודים מחבר ביניכן, לפחות מהניסיון שלי. וגם יש חוברות יותר נחמדות ומהנות מאחרות, שהילדים ממש נהנים מהן - צריך לבדוק ולראות מה מתאים לה.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'או קיי - תודה! '
או קיי - תודה!
26/09/2017 | 09:29
34
לצפיה ב-'רוצה להתייחס לזה'
רוצה להתייחס לזה
26/09/2017 | 23:09
2
175
את מחוייבת לצרכי הילדה שלך, והצרכים שלה מגיעים לפני הצרכים שלך. אישה עמוסה שיש לה 3 ילדים ועבודה וניהול בית ולימודים שלה צריכה לוותר על משהו אם היא לא מצליחה לתת מספיק תשומת לב ויחס לילדים. את יכולה לקחת עוזרת, לדחות את הלימודים, לרדת לחצי משרה, או כל פתרון אחר שאת מצליחה להגיע אליו. אבל לתקוע את בעיות הילדה בסוף סדר החשיבות זה לא הוגן ולא תקין.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'לפעמים צריך לדעת לעמוד באתגרים, במקרה הזה אני לא חושבת שזה '
לפעמים צריך לדעת לעמוד באתגרים, במקרה הזה אני לא חושבת שזה
27/09/2017 | 08:50
1
175
הפיתרון, היו לי תקופות עם חצי משרה, זה נחמד לפעמים אבל זה לא פותר את הבעיה, כי ילדים, לפחות שלי, לא אוהבים ללמוד עם הורים הם רוצים לעשות איתם כיף,ולכן יש אנשי מקצוע...
דבר נוסף בתקופה שהייתי חצי משרה, הייתי עצובה! הרגשתי מקופחת, מבוזבזת, רצה אחרי כל לכלוך בבית, מעירה להם כל דקה למה הם מלכלכים משהו שלפני דקה ניקיתי, שמה לב לשטויות - למה מגיע להם אימא כזו?
אני חושבת שאני נותנת להם דוגמא של עשיה טובה..
נושא הלימודים קצת מתחיל להעיק, אני עומדת לסיים, זה היה עניין של חצי שנה (זה לא תואר, אני יודעת מה זה תואר, כי סיימתי שני תארים ומבינה את המשאבים שזה דורש ממך, לקחתי קורס שיעלה קצת את הערך שלי, כאישה, אני חושבת שאני צריכה יתרון מסויים, זה מרגיז, אבל זו המציאות! וגם עם זה צריך לדעת להתמודד בצורה אופרטיבית ויעילה). כבר הוצאתי בקשה לסיים את הלימודים במועד מאוחר יותר (נשאר לי בסך הכל עוד חודש), אבל כן, זה די מעיק.
והילדים שלי מאוד מאוד חשובים לי!! אבל סדר עדיפויות נעשה בהתאם לצורך, אם הילדה שלי הייתה זקוקה רק ואך ורק לי, אולי הייתי חושבת אחרת... אבל זה לא המצב, אם הילדה תהיה מאובחנת באופן שדורש עזרה, אני לא חושבת שאם אני אבטל את עצמי, זה יעזור, אני צריכה לתת לה את העזרה שמתאימה לה...
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'כתבת יפה, ושיהיה בהצלחה'
כתבת יפה, ושיהיה בהצלחה
27/09/2017 | 18:25
24
לצפיה ב-'כמה דברים'
כמה דברים
26/09/2017 | 09:32
6
233
אני בטוחה שאת יודעת אבל מרגישה צורך לחדד בפנייך, אם יש לך משהו כזה חשוב לומר למורה, בשיחה. פנים מול פנים או בטלפון. לא מתכתבים על דבר כזה. אם המורה אמרה לבת שלך שאין לה מוח, מה שאני מתקשה להאמין כי זה מזעזע בעיניי, זה חמור ביותר ושיחה עם המורה לא היתה אפילו מספקת אותי. אני בטוחה שגם בשיחה פנים מול פנים עם המורה היית מגלה כנראה משפט אחר שנאמר והבת שלך לא שמעה נכון איך שהוא נאמר. (רק מהסיבה שזה משפט ארוך וצריך להיות מרושע לומר אותו, יותר פשוט לומר לילד שהוא סתום ואז לתרץ את זה כפליטת פה מה שאי אפשר לומר על אין-לך-מוח) אולי היא שאלה אותה "איפה המוח שלך?"
אני לא יודעת אם הבת שלך מתקשה באופן רגיל או בהשוואה לאחותה, אבל דברי עם המורה והיועצת, ויחד תחליטו אם יש צורך באיבחון ועזרה נוספת.
אני שלחתי את הבנים שלי לבית ספר עם ידע בסיסי של אותיות והגדול למד לקרוא יופי בכיתה, גם התלמיד הדנדש שלי ילמד בכיתה עם כולם.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'כאמור, זה מאוד תלוי בהרכב הספציפי, בגננת, במורה, וכו'.'
כאמור, זה מאוד תלוי בהרכב הספציפי, בגננת, במורה, וכו'.
26/09/2017 | 09:49
171
אצלנו הייתה מורה בעייתית ב-א', שפיטרו אחרי אותה שנה - אבל מי שסמך על בית הספר שילמד את הילד לקרוא ולכתוב התבדה, כי הפער נגרר, וכשערבבו את הכיתות שנתיים לאחר מכן, פתאום הילדים שלמדו אצל המורה ההיא, ושההורים שלהם לא קלטו את העניין, היו "עם קשיים", כי היה פער ביניהם לבין הילדים שלמדו אצל המורה השנייה ואלה שהגיעו ממסגרת אחרת.
אותו דבר יכול לקרות בכניסה לכיתה א', אם יש ילדים שמגיעים מגנים שונים, וכו'. פשוט אי אפשר לסמוך על המערכת כי היא לא דואגת ליישר קו ולהשלים פערים - גם לא כאלה שהיא בעצמה יצרה. כך שאפשר ללמוד בה לקרוא ולכתוב - אבל זה תלוי במזל, ולא משהו שהמערכת "מתחייבת" לספק.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'לא ניתן להתקשר עם המורה בכל עת, רק בין שמונה לתשע בערב...'
לא ניתן להתקשר עם המורה בכל עת, רק בין שמונה לתשע בערב...
26/09/2017 | 09:58
4
237
עדין קשה לי להאמין שהמורה אמרה לה דבר כזה, ולכן ראיתי לנכון לכתוב לה,
אם זה נאמר, שתדע שאנחנו יודעים הכל והיא צריכה ל"כפר" על מה שנאמר!
מייל זו הוכחה, במידה (וחס וחלילה) יהיה מקרה נוסף... לא רוצה לצלוב אותה, מוכנה לתת לה הזדמנות - שוב במידה וזה נאמר..
כשאתה מודיע לצד השני שאתה פוקח עיינים, ולא צולב אותו ישר הוא יודע שנתנה לו הזדמנות...
כמו כן רשמתי שביתי לא ציינה איזה מורה, וגם את זה ציינתי למורה.
כמו כן, אם היא לא אמרה את זה ואני אשוחח איתה בלשון מאשימה (לא תמיד יש לנו שליטה בזמן שיחה, במיוחד אני, אני מאוד רגישה) - אני יעשה יותר נזק, ולכן ביקשתי ממנה שהיא תבדוק מה קרה...
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'סחתיין על המודעות'
סחתיין על המודעות
26/09/2017 | 10:05
3
208
לנקודות התורפה שלך. אני תמיד עושה בושות בשיחות עם מורים (לא מהסיבה שלך - אני פשוט תמיד בוכה ).
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'פשוט מנסיון מר - גם! תמיד בוכה ומאשימה את כולה!'
פשוט מנסיון מר - גם! תמיד בוכה ומאשימה את כולה!
26/09/2017 | 10:06
2
57
לצפיה ב-' אני מסתפקת בבכי חנוק (עיניים דומעות, וכו'),'
אני מסתפקת בבכי חנוק (עיניים דומעות, וכו'),
26/09/2017 | 10:10
1
142
ולא תוקפת או מאשימה. אבל כבר זה מספיק מפדח, וגורם לאי נוחות לצד השני (על אף שאני מסבירה להם שזה בסדר ושיתעלמו. פשוט לדבר על הילדות מרגש אותי).
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'באמת גורם לאי נעימות... '
באמת גורם לאי נעימות...
26/09/2017 | 10:11
26
לצפיה ב-'מציעה לעשות '
מציעה לעשות
26/09/2017 | 11:04
4
167
במקרה הזה, כמה פעולות בו זמנית.
את מזהה קושי אצל הבת שלך (בלי השואה לאחותה--בבקשה לטובת כולם תמנעי מזה, זה מוריד אותה יותר)
בקושי צריך לטפל, לא את ולא תלמידה נערה--זה עלול להזיק יותר מלהועיל.
חפשי מורה להוראת מתקנת בקריאה,
היא תעבוד איתה ותקדם אותה.
 
במקביל תקבעי פגישה עם המחנכת והיועצת, ותתחילו ל"הריץ" אבחון,
ממילא זה לוקח זמן, ועד שתקבלי תשובה הכיתה מתקדמת והיא תפסיד,
אז בינתיים תהיה לי תמיכת מומחית וזה יועיל.
 
בהצלחה.
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'המורה כבר דיברה איתי והיא לוקחת אותה 3 פעמים בשבוע לפרטני...'
המורה כבר דיברה איתי והיא לוקחת אותה 3 פעמים בשבוע לפרטני...
26/09/2017 | 11:57
3
187
לא דיברתי איתה על איבחון, כי אני חושבת שזה כן צריך לבוא ממנה, מפחדת להלביש על הילדה סטיגמות שהם לא בהכרח נכונות.
בלי קשר לבית הספר - כן חשבנו לחפש הוראה מתקנת...
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'ראשית מעולה'
ראשית מעולה
26/09/2017 | 12:11
2
157
שהיא תקבל יחס ושיעורים פרטניים.
אבל כדאי לדעת שהמורה ללימוד קריאה בכיתה--לא בקיאה בד"כ
בהוראה מתקנת.
זה לא יבוא ממנה בטח לא בשלב הזה. כי ממש תחילת שנה, וההתיחסות להסתגלות ולמציאת המקום ולא בדיקת הקשיים הספציפיים שאת העלית.
ואיזו סטיגמה--אל תפחדי מזה--אם היא תאובחן ותצטרך עזרה
אז זה יועיל לכולכם, ואם לא--אז??? איזו סטיגמה? שדאגת? שאכפת היה לך?
עזבי את זה--תקדימי את הנין ותצאי נשכרת.
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'התחלתי לחפש הוראה מתקנת באופן פרטי...'
התחלתי לחפש הוראה מתקנת באופן פרטי...
26/09/2017 | 12:23
1
129
אני אתן לזה שבועיים שלוש, אראה את התגובה של המורה ואז אבדוק איך אוכל לשלב את זה בשיחה....
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'מסכימה שאין מקום להשוואה בין הילדה לאחותה'
מסכימה שאין מקום להשוואה בין הילדה לאחותה
26/09/2017 | 11:24
146
יש לי שלושה ילדים ומהר מאוד הבנתי שאין בכך תועלת. כל אחד והקצב שלו.
 
כן יש צורך להשוות לממוצע בין בני גילה. אם היא מתחת לממוצע הזה אז לחזק אותה.
 
אנחנו בקושי חודש בתוך שנה"ל, הייתי מבקשת לקבוע פגישה עם המחנכת כשבוע לאחר החזרה מחופשת סוכות, מבקשת לדעת את ההתרשמות שלה מהילדה, יכולתיה ורמתה הלימודית. במידה ודרוש חיזוק היא תוכל לכוון לסוג החיזוק הדרוש אם זה שעור תגבור פרטניות שביה"ס נותן, אם פנייה להוראה מתקנת או אבחון לקויות למידה.
 
כן חשוב שתהיה מעורבות שלך, במיוחד בכיתה א, על מה למדו היום, בהמשך יקבלו קטעי קריאה אז לשבת איתה על זה ברמה יומית (עשר דקות ביום, לא צריך יותר).
 
את למידת האותיות נסי לעשות איתה בצורה מהנה (ותוכלי לשלב בכך גם את הילדים האחרים) - יש משחקי זיכרון, לוטו וכו' של אותיות ומילים של ראשית קריאה.
 
הולכים ליום הולדת? לכתוב ברכה ולבקש ממנה להתעתיק ולצייר ציור, מתארחים בחג? אותו דבר. לעודד אותה לכתוב ולהתוודע לא-ב דרך משחק ויצירה.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'כאילו תיארת את היורש שלי באותו גיל'
כאילו תיארת את היורש שלי באותו גיל
26/09/2017 | 11:57
185
(הוא בי"ב ומסיים תיכון ובגרות בהצלחה רבה בשנה זו)
למעט שאת המשפט הזה הוא אמר בכתה ד ולא בכתה א
יש לו אינטליגנציה גבוהה מהממוצע (בכמעט 18 שנותיו הספקנו לא מעט אבחונים, אז זה מאובחן ולא תחושה סובייקטיבית שלי ושל סביבתו) אבל הצבעים היה ממש קשה, אופניים רק בכתה ג, קריאה וכתיבה שנה אחרי בני גילו, והדיבור המבולבל... (במקרה הבת שלך מאוד אסוציאטיבית בדיבור? קופצת מנושא לנושא כשההקשר ברור בעיקר לה ולא למי ששומע אותה?)
אצלנו זה הפרעת קשב, אבל זה לא מחייב שזה המצב אצלכם. את צריכה לפנות ליועצת ביה"ס ולבקש ממנה לתצפת על הילדה ולהמליץ לך. אם זה לוקח יותר מדי זמן, ויש לך היכולת הכלכלית, כדאי בהחלט לפנות לאבחון פרטי (רצוי פסיכודידקטי) שבודק יכולות והפרעות למידה ועוד. היכולת שלי להגיד ליורש "אתה לא אדיוט, יש לך אבחון שמסביר למה קשה לך" היתה שווה את כל המאמץ. כל הפתרונות שהציעו עזרו באופן חלקי ביותר, מה שהכי קידם אותו היה באמת מאמצים שלי בבית כמו ש"חייבת להגיב" הציעה, אבל היכולת לחזק את הבטחון שלו ביכולות שלו ו"לשים כתובת" על ה"אשם" בקשיים שלו, זה כל כך חשוב.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'קודם כל לנשום עמוק ולהירגע.... '
קודם כל לנשום עמוק ולהירגע....
27/09/2017 | 10:16
20
180
חשוב לא לשכוח שמדובר בילדה שעלתה לכיתה א' בסך הכול לפני 4 שבועות. היא עוברת תקופת הסתגלות לא פשוטה - גם חברתית, גם הסתגלות למערכת דרישות חדשות, גם רגשית. ובנוסף לכל, היא נדרשת מייד להתחיל בלמידה. לא כל הילדים פנויים לזה כל כך מהר.
הרבה מאוד ילדים עולים לכיתה א' בלי להכיר את כל האותיות, ורוכשים קריאה בלי קושי משמעותי. בניגוד למה שכתבו מעליי, ילדים "תקינים" לא צריכים שההורים ילמדו אותם לקרוא, ואם אין שום ל"ל או הפרעת קשב, הקריאה תירכש עם מורים טובים ועם מורים גרועים, בשיטה X ובשיטה Y. כל מה שהם צריכים זה שבבית הספר ילמדו אותם את העיקרון שאותיות וסימנים ויזואליים מייצגים צלילים, והם כבר ירוצו (כל אחד בקצב שלו, אבל יגיעו כולם לקריאה תקינה). אבל שוב - זה מותנה בכך שבאמת אין שום קושי ברקע.
לגבי הילדה שלך - הדוגמאות שאת נתת הן (וסליחה מראש) גרועות מאוד ולא מלמדות כלום. לשאול ילדה בכיתה א' באיזו אות מתחילה המילה "אופניים" זו ממש מכשלה. ספציפית כאן נתת לה מילה סופר קשה, ולא הייתי מצפה מאף ילד בסוף ספטמבר של כיתה א' לענות לך עליה. כן הייתי מצפה מילד בספטמבר של כיתה א' שידע להגיד לי (אחרי דוגמאות והסברים מה אני רוצה..) שהמילה "גדר" מתחילה בצליל "גְ", ושהמילה "דלת" מתחילה בצליל "דְ",  ושהמילה "שלום" מסתיימת בצליל "מְ", ושהמילה "כולנו" מסתיימת בצליל "U". זו ההבנה הבסיסית של המבנה הצלילי של השפה שילדים צריכים לרכוש כדי להתחיל לרכוש קריאה. ברגע שיש את ההבנה הזו, עליה אפשר לבנות את הקישור בין הצליל לבין הסמל החזותי שמייצג אותו (שאותם כרגע היא עדיין לא מכירה, וזה בסדר גמור).
אם היא מסוגלת לעשות את מה שאמרתי - זה כבר סימן מצוין. אם קשה לה - זה יכול להיות חלק מההסבר למה קשה לה עם קריאה, למה בגן היא עדיין לא רכשה את זיהוי כל האותיות וכו'.
בתור מאבחנת לקויות למידה - לא. עדיין אל תקחי אותה לאבחון .זה נורא נורא נורא ושוב נורא מוקדם. אבל ממש מוקדם. כן קחי לה כמה שיותר מהר מורה טובה להוראה מתקנת שתעבוד איתה על מנגנוני הקריאה ובהדרגה על הקריאה. וזה לא בגלל שאני חושבת שיש לה קושי (אין לי שמץ של מושג), אלא בגלל שאני שומעת שכבר בשלב כל כך מוקדם של הלמידה, הילדה מתוסכלת וחסרת בטחון. ואת זה צריך לתקן כמה שיותר מהר. כי גם אם בסופו של דבר היא תרכוש קריאה תקינה גם בלי שום עזרה, היא עלולה להישאר עם ההרגשה ש"אין לה מוח" - וזו הרגשה שהרבה יותר קשה להיפטר ממנה, וזו הרגשה שעלולה להשפיע על כך מהלך הלימודים שלה. אז זה משהו שצריך לקעקע כמה שיותר מהר, ולהחזיר לה בטחון בעצמה וביכולותיה כמה שיותר מהר. ובגלל זה הייתי לוקחת אותה להוראה מתקנת פרטית בהקדם האפשרי.
חוץ מזה - יש מצב שיש כאן איזשהו קושי שפתי מסוים (סיפרת על קושי עם זמנים, קושי בשיום צבעים). למען הסר ספק ולמען השקט הנפשי שלך, קחי אותה לבדיקה של קלינאית תקשורת. דרך קופת חולים, באופן פרטי, איך שמסתדר. אם יעלו קשיים - היא תוכל לקבל טיפול שפתי בהתאם לצרכים שלה. אם הכול בסדר - תוכלי להיות רגועה שבדקת.
והכי חשוב - לשדר לילדה רוגע ובטחון ביכולותיה וחס וחלילה לא היסטריה או לחץ. היא צריכה לדעת ב100% של ודאות שאין לכם ספק שהכול יהיה בסדר ושהכול יסתדר, ושאם קשה לה במשהו - אתם שם כדי לעזור, אם זה דרך מורים פרטיים ואם בעצמכם. אבל לא להיכנס ללחץ יחד איתה. זה שלב כל כך מוקדם בשנה, והיא מתמודדת עם כל כך הרבה דברים חדשים ושינויים והסתגלויות, וזה בסדר. אי אפשר להסיק מזה כלום, וצריך לתת לה את ההרגשה שאתם שם, יד ביד, איתה ביחד בעניין הזה, ושיהיה בסדר.
אם יש שאלות - אני כאן לנסות לעזור
 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אז הטענה שלך היא שבמקרה בכיתה עם המורה הגרועה'
אז הטענה שלך היא שבמקרה בכיתה עם המורה הגרועה
27/09/2017 | 10:29
5
171
התרכזו ילדים "לא תקינים" ולכן רמת הקריאה והכתיבה שלהם נמוכה מזו של הילדים בכיתה השנייה, שהמורה שלהם הייתה בסדר ולימדה את מה שנדרש? הרשי לפחפח - פחחח...
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'א. פחפחי חופשי'
א. פחפחי חופשי
27/09/2017 | 10:35
4
136
ב. זו טענה מגובת מחקרים - מחקרי אורך - בארץ ובחו"ל כאחד
ג. לא מדובר על השפעה קצרת טווח - נגיד כיתה ב' - אלא על בדיקות בטווח זמן ארוך יותר. גם אם נדמה בכיתה ב' שיש הבדלים ברמות קריאה וכתיבה בין כיתות, אלו פערים שיצטמצמו מעצמם במידה ומדובר בילדים עם מנגנוני קריאה, שפה וקשב תקינים. למורים אין כאלו השפעה על רמת קריאה וכתיבה של ילדים. גם לא לשיטת הלימוד. בסופו של דבר לא משנה באיזו שיטה מלמדים, ילדים "תקינים" לומדים לקרוא בשיטה הפונטית. וגם זו טענה מגובית מחקרים, ודווקא בארץ (אחרי שנים שהאשימו את שיטת "השפה כמכלול").
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'יכול להיות שבי"ב לא יהיו הבדלים,'
יכול להיות שבי"ב לא יהיו הבדלים,
27/09/2017 | 10:48
3
114
(לא יודעת כמה ארוכים מחקרי האורך האלה) אבל היום, בכיתה ד', עדיין יש השפעה. לשמחתי גם ב-ג' וגם ב-ד' (אבל לא ב-ב') הם קיבלו מורות אכפתיות (במידה יוצאת דופן יחסית לבית הספר) שקשובות במידה מסוימת להבדלים ולא מניחות שהילדים נמצאים איפה שהם "אמורים" להימצא לפי תכנית הלימודים (ואצל הילדים ה"לא תקינים", כלומר תלמידי אותה מורה גרועה, להיות במקום הנכון התאפשר רק אצל מי שלמד לקרוא ולכתוב מחוץ למסגרת בית הספר) - בכיתה ג' המורה האטה קצת את הקצב לכולם (מה שאולי תסכל את הילדים מהכיתה ה"תקינה"), ובכיתה ד' המורה נותנת תמיכה פרטנית לילדים (כלומר, קודם כל ליוצאי כיתה א' ההיא) - ויחד עם התמיכה בבית אני מקווה שהבת שלי סוף סוף תשלים את הפערים, כמו גם חבריה לכיתת ה"לא תקינים".
לפערים נגררים בהחלט יש השפעה עצומה על ההתקדמות של הילדים. אם היו מלמדים את כל הילדים בהתאם לרמה שלימדו אותם קודם לכן (כלומר, בכיתה ב' היו מלמדים מאיפה שהפסיקו בכיתה א', וכו'), זו לא הייתה בעייה. אבל אם מתעלמים מפערים מצטברים זו כן בעייה. ובדיוק כמו שילדים הולכים לאיבוד בדרך בחשבון כשהם פותחים פערים, כך הפערים יכולים להיות הרסניים בקריאה ובכתיבה, לפחות למשך מספר שנים (כי אני מסכימה שבסופו של דבר כל הילדים ירכשו את הקריאה והכתיבה. אבל כשזה קורה אחרי מספר שנים של להרגיש "מטומטמים" או "לא תקינים" כי בני כיתתם, שלמדו אצל מורה אחרת, מתקדמים מהם - הנזק הנפשי והנזק לבטחון העצמי יכול להיות לא קטן, כשכל מה שהם עשו לא בסדר הוא להגריל את המורה/ות הלא נכונה/ות).
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'טוב, לא מדברים על כיתה י"ב אבל אני גם מניחה שאת מבינה'
טוב, לא מדברים על כיתה י"ב אבל אני גם מניחה שאת מבינה
27/09/2017 | 11:11
2
96
שבמחקרים לא מדובר על מקרים ספציפיים אלא על השוואות סטטיסטיות ארוכות טווח. מחקרים לא מבודדים ילד מסוים או כיתה מסוימת, ובהחלט יכולה להיות הצטברות נסיבות קטסטרופלית ש"תדפוק" ילד או כיתה מבחינה לימודית ורגשית. ואין ספק שזה איום ונורא.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'טוב, במקרה אצלנו'
טוב, במקרה אצלנו
27/09/2017 | 11:17
1
102
הנסיבות "דפקו" דווקא את הילדה שלוקחת כל דבר בסבבה (ברמה יוצאת דופן, שמורים ומדריכים שלה עוצרים אותנו במיוחד כדי להעיר עליה. יש לה חולצה שכתוב עליה "Best Day Ever" כי זו האמירה הכי שגורה אצלה...), ולכן אני מקווה שהנזק יהיה מינימלי. היא כן קצת חושבת שהיא פחות חכמה ממה שהיא, אבל, שוב, בסך הכל החיים סבבה מבחינתה (טפו טפו טפו...), כך שאולי נצליח להדביק את הפער בלי הרבה נזקים שיישארו.
היא גם מציירת ברמה יוצאת דופן, ואיפשהו באחורי המוח שלי אני לא בטוחה שזה לא "בזכות" ה"עיכוב" בקריאה ובכתיבה שדאגו לסדר לה...
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'לפחות זה. כי נזקים רגשיים ונפשים הרבה יותר קשה "לתקן"'
לפחות זה. כי נזקים רגשיים ונפשים הרבה יותר קשה "לתקן"
27/09/2017 | 11:25
92
(ואני אעז להגיד שלדעתי אי אפשר...) מאשר נזקים לימודיים.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-' '
27/09/2017 | 10:36
10
לצפיה ב-'אני רק שאלה'
אני רק שאלה
27/09/2017 | 10:43
10
158
(אבל קודם כל שאפו על התשובה המושקעת והרגישה)
בגן חובה הם לומדים את הקשר בין הצליל לאות, ואמורים להכיר את כל אותיות הא-ב עד סוף גן חובה (בטח שלא כולם עומדים ביעד הזה, אבל הם בוודאות נחשפים לזה). אם הילדה היתה אומרת שאופניים מתחיל בה' או ע' או ו' או הצליל "אה" (במקום האות א'), זה לא היה נשמע לי חריג, אבל ק'? (לי זה נשמע ספונטנית תשובה של מישהו שלחוץ לתת תשובה ולא כל כך מטריד אותו אם היא נכונה. אימפולסיביות קוראים לזה אצלנו).
ומה ההבדל לדעתך בין אבחון של קלינאית תקשורת (שבקופ"ח כרוך באבחון התפתחותי מלא) לבין אבחון ל"ל? למה הראשון נראה לך סביר בתחילת כתה א והשני לא? ואיפה אבחון פסיכודידקטי יושב בין שתי האפשרויות האלה?
(טוב, כמה שאלות)
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אלו גם השאלות שלי ולכן אני קצת לחוצה...'
אלו גם השאלות שלי ולכן אני קצת לחוצה...
27/09/2017 | 10:52
31
לצפיה ב-'אז אני רק תשובה (לפחות מנסה..)'
אז אני רק תשובה (לפחות מנסה..)
27/09/2017 | 11:06
8
133
קודם כל, יש הבדלים גם ברמת הלימוד ובאופן הלימוד בין גני חובה שונים, ויש הבדלים גם בין ילדים בגיל הזה. קפיצה מאוד גדולה במודעות הפונולוגית (שזה השם של כל מה שקשור להבנת המבנה הצלילי של השפה) מתרחשת עם חשיפה למערכת הכתב. ילדים בגיל הגן בד"כ מבצעים יפה חריזה וחלוקה להברות, ורק חלקם מסוגלים כבר לבודד פונמות. אבל עם החשיפה לעקרון האלפביתי יש הבנה שקיימים צלילים קטנים יותר מהברות, ושלכל צליל כזה יש ייצוג חזותי. וזה מה שמתחיל להתניע את רכישת מיומנויות הקריאה והכתיבה.
קצב ההתפתחות בגיל הזה הוא כל כך אינדיבידואלי, שמאוד קשה להסיק ממה שמתואר כאן אם יש קושי או אין קושי. וגם לי התשובה של ה"ק" על המילה אופניים נשמעת תגובת לחץ (לאו דווקא אימפולסיביות - פשוט לחץ לתת תשובה כלשהי), בעיקר על רקע ההרגשה הכללית של הילדה ש"אין לה מוח" ושיש לה בעיה.
 
לגבי סוגי אבחונים.
באבחון דידקטי אנחנו בודקים תפקודי קריאה, כתיבה, חשבון, מנגנוני קריאה, קצת שפה, הבנת נקרא, איות, הבעה בכתב, זיכרון. מאחר והילדה בשלב כל כך ראשוני של תהליכי הלמידה, אין טעם באבחון כזה בשלב הזה. כדאי פשוט להתחיל בהוראה מתקנת, ואם גם בסוף כיתה א' מרגישים שיש פער משמעותי בינה לבין בני הגיל, אז אפשר לשקול לעשות אבחון. עכשיו נקבל הרבה יותר סימני שאלה מתשובות ברורות, ולכן חבל לרוץ לאבחון. זה לא שאי אפשר לעשות את האבחון הזה. ברור שאפשר, ואין לי ספק שיהיו לא מעט אנשי מקצוע שלא תהיה להם שום התנגדות לקחת מעל 1000 ש"ח ולעשות אותו. הדעה האישית שלי היא שזה לא נכון ושזה מוקדם, ואני אישית לא הייתי מוכנה לעשות אבחון בגיל צעיר כל כך, כשאני יודעת שאני עדיין לא יכולה לתת תשובות כלשהן.
 
באבחון פסיכולוגי עושים את מבחן האינטליגנציה. זה עיקר האבחון. שואלת אותך - מה זה ייתן לנו? שום תשובה שקשורה לרכישת קריאה לא תעלה מהאבחון הזה.
 
הצעתי אבחון שפתי (הוא כבר לא יהיה דרך התפתחות הילד, כי שם מתקבלים ילדים עד גיל 6 בלבד) בגלל שהאמא הצביעה על קשיים שקשורים בארגון ועיבוד שפה באופן כללי. מודעות פונולוגית נבדקת גם היא באבחון השפתי, וקלינאיות תקשורת יודעות (זה בעצם חלק מהגדרת מומחיותן) איך לעבוד ולקדם אותה. כך שאם באבחון יעלו קשיים שפתיים, שגם הם חלק מהתהליכים הנדרשים לרכישת מיומנות הקריאה, אפשר יהיה להתחיל לטפל בהם במקביל להוראה מתקנת, וכך להביא להתקדמות מקסימאלית.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
27/09/2017 | 12:06
7
98
רק לגבי החלק הפסיכולוגי של אבחון פסיכודידקטי - לפי ההסבר שקיבלתי מהפסיכולוגית (בימים בהם אבחון כזה היה נדרש להתאמות בביה"ס ולכן עשינו אותו) - עיקר האבחון הוא לבדוק אם יש חסמים רגשיים ללמידה (כמו אובר - הישגיות או, להבדיל, דימוי עצמי נמוך במיוחד), ומבחן האינטליגנציה הוא צדדי (זה לא מבחן IQ ולא נותן מספר אלא רק הערכה יחסית לממוצע בקבוצת הגיל).
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אוקיי.... מקריאת מאות (שלא לומר אלפי...) אבחונים לאורך 14 '
אוקיי.... מקריאת מאות (שלא לומר אלפי...) אבחונים לאורך 14
27/09/2017 | 12:17
6
127
שנות עבודה - זה לא ממש המצב.
אבחונים פסיכולוגיים אורכים בממוצע כשעתיים. רוב הזמן מוקדש למבחן האינטליגנציה. יש התייחסות קצרה וכללית (בעיקר דרך 1-2 מבחנים השלכתיים) למצב הרגשי ועוד קצת התייחסות לתפקודים גרפו-מוטוריים.
האמת המרה היא שהאבחון הפסיכולוגי נדרש מההורים (עד היום הוא נדרש לוועדת שילוב, למשל) בגלל שיקולים פנים-מערכתיים פוליטיים. אבל עזבי, לא נכנס לזה.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'מוזר'
מוזר
27/09/2017 | 12:51
4
101
לא יודעת כמה זמן הוקדש באבחון עצמו כי גרשו אותי מהחדר (בצדק מן הסתם) אבל האבחון הכתוב מלא בפרטים רגשיים (כולל הסטוריים) וממש הערה קצרה על האינטליגנציה. בשיחת הסיכום היא ממש סירבה לדבר על זה או לנקוב במספר (זה הדבר היחיד שעניין אותי, הרי עשינו את האבחון רק בשביל הפורמליות). אני תוהה אם זו הפסיכולוגית המסויימת הזו או היורש שלי (שהוא מניפולטור לא קטן כשזה מגיע לפסיכולוגיה, האינטליגנטיות יותר מביניהן - יועצות, מטפלות רגשיות, אבחון חוזר בתיכון - עלו על זה).
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אבחונים אף פעם לא נערכים בנוכחות ההורים'
אבחונים אף פעם לא נערכים בנוכחות ההורים
27/09/2017 | 13:06
2
98
לא פסיכולוגים ולא דידקטיים.
ומה שאת מתארת הוא מאוד לא טיפוסי. האם זו הייתה פסיכולוגית חינוכית? את רוב האבחונים הפסיכולוגיים של המערכת מבצעות פסיכולוגיות חינוכיות, ושם החלק הרגשי הוא מצומצם מאוד.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'בטח פסיכולוגית חינוכית'
בטח פסיכולוגית חינוכית
28/09/2017 | 10:38
1
113
נדמה לי שהיא מנהלת שפ"ח באחד מהיישובים בסביבה. גם מנוסה וידועה מאוד. נו, זה בטח התכשיט שלי עוד פעם הפעיל את קסמיו.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-' זה בהחלט לא טיפוסי'
זה בהחלט לא טיפוסי
28/09/2017 | 14:01
56
אבל מאוד יכול להיות שהיא הבינה שזה התחום שדורש יותר הסתכלות במקרה הספציפי שלו, והפעילה שיקול דעת מקצועי. כל הכבוד לה, נשמע ש"נפלתם" על אשת מקצוע רצינית. הרווחתם.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'יש הנחיה ממשרד החינוך'
יש הנחיה ממשרד החינוך
29/09/2017 | 12:54
88
להמנע מכתיבת ציון המספרי של ה- IQ על גבי בדו"ח (אלא רק בנספח, במקרים מסויימים). ההנחיה היא להתייחס לטווח של ציון ה- IQ, כלומר ממוצע, מעל הממוצע, מתחת לממוצע וכן הלאה.
 
והפוך צודקת. לרוב, עיקר האבחון הפסיכולוגי הוא החלק הקוגניטיבי / אינטלקטואלי. במקרים מסויימים, למשל כאשר יש אבחון פסיכולוגי קודם עם תמונה קוגניטיבית מפורטת, האבחון הפסיכולוגי החדש עשוי להתמקד בעיקר בחלקים הרגשיים. מקרה נוסף שהפוקוס של אבחון פסיכולוגי יהיה בחלקים הרגשיים הוא כאשר מהאנמנזה (כלומר מדיווח ההורים ובית הספר) מעלה חשש שהקושי הלימודי נובע דווקא מקושי רגשי ולא מקושי קוגניטיבי (IQ נמוך, לקות למידה, הפרעת קשב וכד').
 
מידד
פסיכולוג חינוכי
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'רציתי לשאול אותך לגבי מחירים - מנסיון שלך'
רציתי לשאול אותך לגבי מחירים - מנסיון שלך
02/10/2017 | 08:28
34
רציתי לשאול, אם את יודעת, מה הטווח ההגיוני לשלם עבור הוראה מתקנת
וכמה על איבחון בסיכודידקטי?
אני יודעת שזה תלוי ב - 1,001 גורמים, השכלה, ניסיון, איכות, וכו... אבל טווח הגיוני, שאדע אם מה שביקשו ממני הוא הגיוני.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'תודה רבה על ההתיחסות ועומק התשובה'
תודה רבה על ההתיחסות ועומק התשובה
27/09/2017 | 10:58
105
השארת לי שיעורי בית :) אני אקרא שוב ושוב את מה שרשמת ואיישם...
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'היא רק התחילה כיתה א '
היא רק התחילה כיתה א
27/09/2017 | 10:19
1
160
הם בטח בקושי התחילו ללמוד את האותיות
אז נכון שיש ילדים שלמדו את לזהות אותיות כבר בגן
אבל את לא ממהרת לקפוץ למסקנות ?
לגבי ה"אין לי מח"  -היית צריכה להגיד לה שזה שטויות וממש לא נכון
כי היא ילדה חכמה מאוד ונבונה וצריכה להתאמן כמה פעמים וככה לומדים
(ואפשר לתת דוגמא איך פעם היה לה קשה לעשות משהו ואחרי אימון כבר קל ) .
אני הייתי נושמת עמוק ומחכה קצת לראות איך העניינים מתקדמים
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אוולה! יפה! יעשה זאת!'
אוולה! יפה! יעשה זאת!
27/09/2017 | 10:51
22
לצפיה ב-'התכוונת שהיא ראתה את המילה אופניים ולא ידעה '
התכוונת שהיא ראתה את המילה אופניים ולא ידעה
27/09/2017 | 10:27
2
131
לזהות את האות א  
או ששאלת אותה באיזה אות מתחילה המילה אופניים מבלי שתראה
את המילה כתובה ?
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'בלי שתראה - יצאנו לגינה, ראינו אופניים - שאלתי'
בלי שתראה - יצאנו לגינה, ראינו אופניים - שאלתי
27/09/2017 | 10:42
1
27
לצפיה ב-'אז איך היא אמורה לדעת ? '
אז איך היא אמורה לדעת ?
27/09/2017 | 14:16
112
בתחילת כיתה א (ועד אחרי החגים עדיין מדובר בהסתגלות וב"חצי גן") .
הצליל או לא מקושר אצלה עדיין לאות וזה הכי הגיוני בעולם
היא עוד לא למדה ניקוד ואני אפילו לא בטוחה שמתחילים ללמוד צלילים בחודש הראשון
בכיתה א .
לדעתי הלחצת את עצמך ללא סיבה אמיתית
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'רוצה להצטרף לאלה שאמרו שקצת מוקדם מכדי '
רוצה להצטרף לאלה שאמרו שקצת מוקדם מכדי
27/09/2017 | 10:35
3
144
לשפוט את בית הספר או את הישגי הילדה לכאן או לכאן - היא רק מתחילה את כיתה א'. חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולעקוב אחרי ההתקדמות ולעזור כשצריך - אבל גם לא צריך להילחץ על ההתחלה - היא רק לומדת עכשיו, וזה בסדר אם היא לא יודעת את כל האותיות בתחילת כיתה א'.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'זה נכון'
זה נכון
27/09/2017 | 10:48
2
120
מפריע לי המשפט שיצא לה מהפה - אין לי מוח...גם אם הייתה אומרת את זה בגן, גם בגן לומדים דברים...
ויש לי תחושה, לא מבוססת, שקשה לה להפנים מה שמלמדים אותה  - הכי פשוט היה לי לציין, אתמול ומחר... שלאתמול היא אומרת מחר...
החיבור בין השניים + המורה כבר זיהתה שיש קושי וביקשה אותה בשלוש ימים לפרטני, אומר לי אולי צריך עוד עזרה חיצונית למקרים כאלו... כדי למנוע כבר עכשיו פערים שיעשו נזק לביטחון שלה... או שכן אפשר, כמו שאת מציינת, לתת לזה כמה חודשים... אולי??
אבל קודם צריך לבדוק שהתחושה שלי מצדיקה ומצריכה את התגבור.. וכאן עולות השאלות...
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אז באמת הדוגמא של האופניים היא לא דוגמא טובה -'
אז באמת הדוגמא של האופניים היא לא דוגמא טובה -
27/09/2017 | 10:52
99
זו שאלה קשה. בשפות אחרות לא יהיה שם עיצור בכלל, אלא רק תנועה. 
לגבי זה שהיא אומרת לאתמול מחר - לכל ילד יש כמה טעויות שנדבקות אליו, וזה לא אומר כלום - תחשבי כמה דברים היא כ-ן אומרת נכון... ושוב, זמן זה מושג קשה יחסית, שילדים עדיין רוכשים. 
אבל לקחת ילדה שתתמוך בלימוד האותיות שלה ובקריאה נשמע סבבה - ולא צריך "הצדקות" בשביל זה.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'אני באופן אישי'
אני באופן אישי
28/09/2017 | 08:34
76
מאמינה מאוד בתחושות שלך,
במיוחד שאת משוה עם אחרים.
אני גם אוהבת מאוד את הגישה שלך, להשאר אמא ולא להיות מורה שלה.
גם חשוב להקנות לה אהבה ללימודים, ולא תסכול, חשוב להקנות לה בטחון,
 
ואפר לך, שכלתי הרגישה שהבן שלה בתחילת א' התקשה--
וכולם טענו, עזבי, התחלה, עזבי הוא נבון, ואני התחננתי אליה תשלחי למורה להוראה מתקנת, נרשם סירוב,
לקראת טו בשבט--כבר "עלו" בביה"ס שיש קושי, אז נשלח למורה כזו,
ועד לסוף השנה השלים הכל,
היום הוא בכיתה ה' אחד התלמידים היותר מצליחים בכיתה.
הדוגמאות שנתת הן רלונטיות לחלוטין להראות קושי,
את המשחק של מה האות הפותחת אני משחקת עם הנכדים הצעירים שלי--
עוד כשהם בגן. והשנה עלה אחד מהם לכיתה א'--קורא וכותב חופשי.
 
אז כן, תני לה בוסט ע"י מורה מקצועית להוראה מתקנת.
את כל השאר אם תצטרכי או תרצי תוכלי לבחון אח"כ.
היא תרכוש ידע ובטחון והכל יסתדר. 
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'מאוד מוזר שכבר בגן לא הסבו את תשומת ליבך לקשיים'
מאוד מוזר שכבר בגן לא הסבו את תשומת ליבך לקשיים
27/09/2017 | 21:18
99
מה שאת מתארת זה לא קשיים מינוריים אלא קשיים שבהחלט יפריעו לה לרכוש קריאה וכתיבה אם לא יטופלו כראוי (ולא ציינת את מצבה בחשבון).
לכן חשוב מאוד מאוד ללכת כמה שיותר מהר לאיבחון אצל מומחה. אחרי שיהיה יותר ברור מה הבעיה (בהחלט נשמע כמו לקות למידה), אפשר יהיה למצוא את הדרך הטובה ביותר לעזור לה ללמוד וגם יהיה יותר קל לבוא ולדרוש מבית הספר שעות תיגבור או כל עזרה אחרת שנהוגה.
הורים לילדים ביסודי >>
לצפיה ב-'לא יודעת אם זה מרגיע, אבל זה תיאור כמעט מדויק של המצב אצלנו'
לא יודעת אם זה מרגיע, אבל זה תיאור כמעט מדויק של המצב אצלנו
28/09/2017 | 08:55
123
בן 6.7, אומר "מחר" במקום "אתמול", מסרב ללמוד לרכוב על אופני דיווש.
אחות שעלתה קוראת שוטף לכיתה א'.
נורא רציתי שיעלה קורא. לא הצליח. עלה כשהוא מזהה אולי שליש מהאותיות, עם מודעות פונולגית זעומה, ובעיקר - חוסר עניין והתנגדות אקטיבית כמעט לכל ניסיון שלי לעבודה בעניין (וניסיתי הרבה מאוד דרכים).
למרות הרצון העז שלי שלא זה יהיה המצב, לא חשבתי שיש כאן בעיה (כלומר, יש בעיה, אבל לא חשבתי שהיא לימודית / קוגניטיבית. הבעיה היא שהוא נמנע ממה שהוא לא עושה מצוין). לא יודעת אם זה מרגיע או לא. הוא ילמד לקרוא בכיתה א'. מה שאני צריכה מכיתה א', זה שייצרו סביבה שמעודדת למידה ורצון שלו לעסוק בדברים האלה.
הבעיה העיקרית במה שתיארת היא תחושת הכישלון, ובזה הייתי מתמקדת, אבל אין לי עצות מעשיות (במקרה של הבן שלי עובד לחזק כל גילוי עניין / ידע, ולמעט מאוד בהתייחסות לתחושות השליליות - רק משהו בסגנון של "באמת? למה אתה חושב/מרגיש כך? מה לדעתך יכול לעזור לך?").
אם אין לה התנגדות אני יכולה להציע לך חלק מהמשחקים שניסיתי איתו
הורים לילדים ביסודי >>

הודעות אחרונות

08:46 | 22.10.17 yaelal1
12:55 | 18.10.17 ליאני המקורי
10:07 | 18.10.17 אמא מתכוננת
09:31 | 18.10.17 ליאת של עדי
09:20 | 16.10.17 Ani15
10:52 | 15.10.17 מאיה12391
09:42 | 15.10.17 ליאת של עדי
06:25 | 15.10.17 אנה חדשה
16:07 | 12.10.17 אנה חדשה
12:11 | 12.10.17 adif11

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא: מיסוי ועבודה באופן עצמאי
אירוח בנושא: מיסוי...
בתאריך 24/10 יתארח בפורום רו``ח אלירן הררי, אשר...
אירוח בנושא: מיסוי ועבודה באופן עצמאי
אירוח בנושא: מיסוי...
בתאריך 24/10 יתארח בפורום רו``ח אלירן הררי, אשר...
אירוח בנושא היבטים משפטיים בהקמת עסק או חברה
אירוח בנושא היבטים...
באירוח תוכלו לשאול על היבטים ושיקולים משפטיים...
אירוח בנושא היבטים משפטיים בהקמת עסק או חברה
אירוח בנושא היבטים...
באירוח תוכלו לשאול על היבטים ושיקולים משפטיים...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ